Gå til innhold

Jeg synes ikke staten skal dekke noe når det gjelder prøverørsforsøk


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det å ikke kunne produsere barn er ingen sykdom tross alt, og det er heller ingen menneskerett ikke å få barn. Andre sliter med andre ting.

 

Dessuten er det often en grunn fra naturens side til at noen ikke kan få barn, og at det ikke er meningen at akkurat deres gener skal gå videre. Det ser man jo også ved at det f. eks er flere misdannelser hos prøverørsbarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

? Hæ? Hvor har du belegget til å si at det er flere missdannelser hos prøverørsbarn i fra?

 

Er selv heldig og får barn enkelt på egen hånd, men fy flate som jeg unner de som ikke klarer det å få litt støtte til prøverør! Burde vært gratis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå klarte du å provosere ørlite granne. Synes du at det skal være KOLSmedisiner på blå resept? De fleste (legg merke til a jeg skriver de fleste) som har KOLS, har fått dette p.g.a. røyking.. Dette er rimelig selvfoskyldt, er det ikke? Livsstilssykdommer? Skal medisiner mot dibetes fjernes fra statsstøttelisten hvis du er inaktiv og overvektig?

 

Det er ingen sykdom nei, men hvis du hadde vært på sndre siden av gjerdet, hadde det vært veldig interessant å se om du mente det samme!!! Jeg blir faktisk litt kvalm av sånne utsagn.

 

Det er forbundet med større risiko for misdannelser når folk er over 35 år også, bør det være aldersgrense??

 

Min lille prinsesse er VELDIG glad for at sånne som deg ikke styrer landet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er større hyppighet av misdannelser hos prøverørsbarn, fordi man påtvinger naturen noe den ikke greide på egen hånd.

 

Men hvorfor skal staten hjelpe folk med noe som ikke er en sykdom? Det å ikke kunne få barn er like lite en sykdom som det å være dum ikke er det. Skal staten dekke "superstimulering" av dumme også?

 

Skal de dekke sertifikatet mitt fordi jeg har lyst til å lære å kjøre bil?

 

En flyreise til USA fordi jeg har lyst til å reise?

 

Hvor faen skal grensen gå liksom..

 

Det er en grunn til at man ikke greier å få barn, og det bør man på en måte bare respektere.

 

På samme måte som jeg innser at jeg ikke har kropp til å bli ballettdanser. Eller skal staten dekke det, slik at jeg kan bli det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som mener det samme som deg HI

 

Jeg på min side er glad staten dekker, og at prøverør er en mulighet, mitt liv hadde nok ikke vært så positivt som det er nå uten barn, selv om det ikke er noen menneskerett er samfunnet satt sammen sånn at man er "normal" dersom man har jobb og barn, hvis ikke faller man utenfor.

Jeg sier ikke at jeg fikk barn for å følge strømmen, fikk vel barn av samme grunn som alle andre får det, litt egoisme og et innebygd instinkt om at å få barn er veien å gå :-)

 

Det finnes også mange andre grunner til at mange ikke kan få barn selv enn at genene ikke skal føres videre!

 

Hadde nok fått prøverørsbarnet mitt uansett jeg, om staten dekte eller ikke!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staten vil vel at det skal fødes flere barn, så da er det jo godt at de legger til rette for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enig med deg!! Og som noen før her har sagt: hadde du sagt det samme hvis det var dine fremtidige barn det gjalt? Kan ikke annet enn å tvile på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da vel ikke snakk om defekte gener? Verdens første prøverørsbarn har fått barn helt på egenhånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er gammel HI:-) Finn noe annet å prøve og provosere med da.

 

Hilsen ei som har kostet staten JÆVLIG mye gryn, og som IKKE fikk det til, men som nå står lykkelig i adopsjonskø:-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke defekte gener som gjør at jeg ikke kan få barn på uten hjelp, så da får neppe datteren min defekte gener, og vil mest sannsynlig lage barn på egenhånd!

 

Det første prøverørsbarnet i norge fikk for ikke lenge siden sitt eget barn, uten hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der ser du hvor jævla bortkasta det er...

 

Genene dine er rett og slett ikke ment til videreføring.. Survival of the fittest osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå har jeg egenfødte barn da:-) Som jeg IKKE trengte hjelp for å få til. Så den gikk heller ikke, gitt!:-)

 

Prøv en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at ikke alle er enige med deg!! Er det virkelig nødvendig å spy ut så mye dritt? Ikke at jeg blir liggende våken og gruble over dine utsagn, men hallo??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har adoptert to barn. Aldri prøvd prøverør, mener ikke at det er statens problem at jeg ikke kan få barn.

 

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er så mange som er enig med deg.. Slik som jeg leste en over her skrev...

 

Hva er grunnen til at du ikke unner mennesker gode ting?

Bitter for noe???

 

Tenk at du, med din mening, sier at en mamma og en pappa ikke bør få hjelp til å få barnet de ønsker seg over alt på jord...

For meg er dette umulig å være enig i.,..

 

Vi er så heldige at vi bor i et av verdens rikeste og beste land.

Vi har råd tl å hjelpe barnløse. Ingen tvil om det..

 

Og vi unner dem gleden over det å få oppleve å bli mamma og pappa!!!! :-)

 

Jeg synes det er trist at det er såpass høy egenandel som de er nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres nesten litt bitter ut du HI, bitter på at du aldri prøvde prøverør og aldri fikk oppleve å gå gravid!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du tatt et standpunkt i barnløshetens tegn. Du har adoptert uten å prøve IVF først.

Vi ville prøve ivf først og det klaffet - ergo så var vi fornøyde.

 

Man gjør det som passer den enkelte best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er statens problem!! Fødselstallene går ned her i landet. Hvis det skal bli noen nordmenn igjen, så må de jo få barn, og da er det viktig å utnytte alle i "fruktbar alder" (ser at du kommer til å pirke på den, men jeg gir meg der..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...