☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 28. desember 2008 #1 Skrevet 28. desember 2008 Ja, ja - da begynner nok en pp runde her, 3 pp`n vår - og er like positiv og håper spiren sitter denne gangen istedet før de to forrige =) Denne uken begynner med EL - og det blir spennende, har noen EL tester fra forrige pp, så begynner å teste fra onsdag av... Skal ha EL på fredag, selv om vi traff på EL begge de foregående pp runder - skal jeg prøve å ikke stresse denne gangen, ikke tenke for mye på å bli gravid - men lettere sagt enn gjort! Har brukt en formue på både El tester og graviditetstester i hele høst - og denne gangen skal jeg "prøve" å vente heeeelt til IKM før jeg kjøper flere tester, men spørs om jeg greier å vente helt inntil IKM - forrige gang jeg var gravid testet jeg positivt 4 dager før IKM =) For de som ikke "kjenner" meg - tar jeg en kort presentasjon - da jeg ser det har kommet en del flere nye nick her inne siste tiden: Er 33 år (Oslojente som har flyttet til Buskerud) og er gift, har ei jente på snart 3 år fra før - og vi prøver nå på nr 2. Sluttet på prevensjon i juli/august og tok litt tid før jeg fikk tilbake mensen - så håper nå at spiren sitter denne måneden =) Blir spennende med EL denne uken - ønsker dere alle sammen lykke, lykke til og så er det ikke lenge igjen til IKM uka vår er her... Klem fra
Gjest Skrevet 28. desember 2008 #2 Skrevet 28. desember 2008 Heisann! Hvis jeg skal regne 28 dager (har ikke helt peiling på syklusen min da jeg sluttet med pillen i nov.) så har jeg EL på nyttårsaften. Men jeg gidder ikke å teste for å se om jeg har EL, har bestemt meg for ikke å "stresse" på den måten Jeg fikk heldigvis mensen tilbake med en gang, og er inn i min 1. pp. Har IKM 14, januar, og vil ikke teste før da, skal bestille tester på billige-tester nå, gleder meg til de kommer Jeg er ny her, er 22 år, samboer og forlovet, skal gifte meg enten 2009 eller 2010. Vi har bestemt oss for å prøve med barn med en gang, rimelig utålmodige begge to her, hehe Kan jo komme av at både min mor og sambos far nevner barnebarn ca. hver vi møter dem Men, selvfølgelig er jo ønsket om barn like stort hos oss
wanda71 Skrevet 28. desember 2008 #3 Skrevet 28. desember 2008 Hei på dere! Er 37 år og har en liten sønn på snart 5 mnd, har nå begynt på min 3.pp og håper på klaff denne gangen men vi får nå se. Det ligger og lurer litt i bakhodet hele tiden at tiden har gått i fra oss i og med at jeg er blitt "godt voksen" Men vi har tenkt å prøve, går det ikke så går det ikke. Har tenkt å ta en GU hvis det ikke går denne gangen bare for å sjekke tingenes tilstand men har ikke tenkt å gå noe videre enn det, føler at vi har vært veldig heldig men den vi har. Det å ikke stresse med dette er jammen ikke lett, har lyst til å teste hele tiden når jeg venter på ikm men jeg ser det er flere her med samme manien:) Får håpe at det klaffer for flest mulig denne mnd, lykke til! Klem fra meg
mollemor-79 skal prøve ivf:) Skrevet 28. desember 2008 #4 Skrevet 28. desember 2008 Hei. Har EL.i disse tider jeg også.Hadde sist TR 15 des(er ganske regelmessig med 30 dagers sykl.)så da har jeg EL på nyttårsaften og IKM 15 jan. Men for 2 dager siden(på dag 11 i sykl.)steg tempen til 37,4 og jeg var var som en glod og skikkelig hovne og vonde eggstokker.Så da kasta vi oss i høyet med en gang!Tok en sjappis i går kveld også:)Men nå skal vi vente til nyttårsaften for å ha en skikkelig ladning da! Da skal den virkelig store raketten avfyres!hehe! Blir spennede tider fremover:)
☆chiquita☆ Skrevet 28. desember 2008 #5 Skrevet 28. desember 2008 Hei!! Jeg er inne i 2.pp,egentlig har vi prøvd siden i vår, men har mista 2 ganger. Så nå håper jeg at det blir fulltreff denne måneden:) Har enten hatt el på fredag eller så har jeg el på mandag. Ustabil syklus! Så vi sparer ikke på ladningene:) Her er gjør vi det hver eneste dag! Godt det er ferie:) Jeg er 25 og har en på 2,5 fra før. Så det passer perfekt med en søster eller bror nå! Har bestemt meg for å kikke minst mulig innom her denne pp, men klarer ikke la vær:) Men tror det bare hjelper meg til å komme over den lange ventetiden mellom el og ikm. Lykke til og godt nyttår alle sammen!!!!
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 30. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 30. desember 2008 Lykke til alle sammen og riktig godt nytt år!!!! Klems
Baby-bea Skrevet 31. desember 2008 #7 Skrevet 31. desember 2008 Hei :-) Slenger meg på her jeg. Jeg er 34år og har 5 barn fra tidligere forhold. Det er 7 1/2 år mellom eldste og yngste. Siden ingen prevensjonsmetode fungerte valgte jeg å sterilisere meg etter den minste. Så gjør livet en helt uventet vending og jeg blir alene. Etter to år møter jeg en helt herlig mann som jeg nå er forlovet med (forlovet oss i dag faktisk - på nyttårsaften). Han har ingen egne barn. Vi tok et stooort steg og jeg ble refertillisert ved Volvat i Juni. Vi fikk full klaff i første pp, men dessverre døde vår lille gutt i mors liv i uke 13. Vi er nå inne i pp nr 4 etter det. Jeg har EL i dag (nyttårsaften) og IKM 14 januar. Vi håper virkelig det klaffer denne gangen :-) Evig, utålmodig opptimist ;-)
ønsker spire 87 Skrevet 31. desember 2008 #8 Skrevet 31. desember 2008 jeg meller meg inn hær.. hadde el på mandag så har ikm mandag 12 januar som er min 22års dag:) håper inderlig på verdens beste bursdagspresang... jeg har prøvt i 7mnd nå og begynner å bli temmelig utålmodig. jeg ska på gu 20.01 og håper at det blir ul av en liten spire istedenfor pergo;)) godt nytt år alle sammen:)
Huldretussa Skrevet 1. januar 2009 #9 Skrevet 1. januar 2009 Hei hei! Eg er ei jente på straks 26 år som har innmari lyst til å bli mamma snart. Vi gifta oss i august - og gleder oss til å kunne utvide familien med vårt første barn. Håper berre vi får det til! Slutta på p-piller i slutten av oktober. Fekk mens med en gang, og syklusen har vært stabil på 28 dager etter det. Har EL i morgon (trur eg..) og ikm 16.januar. Har ikkje tatt el-tester, men tenkte å gjere det neste pp dersom vi ikkje lykkast nå.. Er altså inne i 4.pp. Lurer på kor lang tid det vil ta å bli gravid! Er lett å bli utolmodig, og det er vanskelig å tenke på noko anna... Klem fra ei som håper!
superspent75gravid Skrevet 2. januar 2009 #10 Skrevet 2. januar 2009 Hei, melder meg inn her jeg:)) Jeg er 32 år og har ei lita snuppe på 2 år. Jeg er nå inne i min 3 pp, og håper at spiren sitter denne gangen. Jeg bruker donna el test, og tror jeg tydet den til at jeg har el nå... Men det er første pp med den, så jeg sliter litt med å tyde den. Håper jeg har tydet riktig nå, for den stakkars samboeren er helt utslitt etter all prøvinga;)) Det nytter nok ikke å komme med at jeg har el imorgen nå) Jeg hadde regelmessig mens med 30 dagers syklus helt til jeg begynt prøvinga, men da begynt syklusen å henge seg opp med en gang. Sist gikk jeg 5 dager over, så jeg vet ikke helt når jeg har ikm. Håper at det blir en gang i løpet av denne uka!! Lykke til alle sammen, dette er vår uke;))
wanda71 Skrevet 2. januar 2009 #11 Skrevet 2. januar 2009 Ja, da er jeg midt i EL- tåka hvis man kan kalle det for det. Alle tanker og engergi går på tenke på egget som skal løsne. Hadde vært så kult om det kunne klaffe nå. Hvordan går det med dere andre? Noen følelse på hvordan det går?
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 2. januar 2009 Forfatter #12 Skrevet 2. januar 2009 Prøver å ikke tenke så altfor mye på det - men det er jammen ikke lett!!! Håper på klaff i denne 3 pp runden, men mannen min sa i går at han trodde ikke det kom til å bli noe denne gangen heller - og jeg har vel en følelse av det samme, så gleder meg til å begynne å jobbe igjen på mandag etter 12 dagers juleferie - da får jeg (forhåpentligvis) noe annet å tenke på... og så får man bare vente på mensen og satse på neste pp - det hadde jo vært morsomt å få termin i nov/des. Føler det nesten som litt plikt jeg da å føre stjernetegnet i familien videre - min oldemor var skytte (født 16.12), min mormor var skytte (født 18.12), min mamma er skytte (født 10.12) og jeg er skytte (26.11) - 4 generasjoner kvinner i skyttens stjernetegn - det er vel kanskje min plikt å føre det videre, hehe =) Så blir det ikke noe denne pp heller får jeg satse på å bli gravid i februar/mars =) Ellers har jeg EL-symptomer i dag - og håper jo selvsagt at noe skjer denne pp`n - ingenting hadde jo vært bedre enn det når man først har bestemt seg for å få flere barn =) Lykke til jenter =) Klems
Huldretussa Skrevet 2. januar 2009 #13 Skrevet 2. januar 2009 Trur og håper at eg har el i dag. Er på dag 14 i syklusen. Har hatt masse sex den siste veka. 1-2 ganger per dag dei siste 8-9 dagane.. For en gangs skyld er det eg som maser på mannen min om at vi må hoppe til køys! Stakkars, han får kjørt seg nå Men nå reiser han på skiferie ei veke, så får håpe "soldatene" har gjort jobben;) hehe... Har ingen symptom på noko som helst - så får berre vente og sjå.. Har en god følelse - men likevel tør eg ikkje heilt å tru at det skal bli noko av denne pp heller... Håpe, håpe..
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 2. januar 2009 #14 Skrevet 2. januar 2009 Hei! Er ei jente på 23, bosatt i Østfold. Har en datter på 4 år fra tidligere, og er nå i et nytt forhold. Vi ble sammen i sommer, og hadde egentlig ikke planlagt å få barn sammen helt enda. Men så ble jeg gravid i oktober, og da ble vi innstilt på å bli foreldre sammen. Mistet desverre i MA rett før jul, og da hadde vi begge gått rundt og vært så innstilt på å få dette barnet, så nå ønsker vi å prøve for fullt Hadde EL på søndag/mandag, så jeg venter mens rundt 12 januar igjen. Har ikke noe sterk følelse på at spiren sitter, ettersom jeg ikke har hatt normal mens etter utskrapningen, og kroppen har vært i ulage. Men vi har hatt mye sex rundt EL, og jeg har fått økt utflod de siste dagene, så vi får bare vente i spenning
wanda71 Skrevet 3. januar 2009 #15 Skrevet 3. januar 2009 Veldig trasig at dere mistet, føler med deg. Men jeg kan trøste deg med at jeg var i akkurat samme situasjon i fjor høst, hadde en MA i uke 7, ble rådet til å ha mensen minst en gang før vi prøvde igjen men vi hørt ikke så godt etter og ble gravide igjen 3 uker etter MA. I dag er vi en frisk sønn på 5 mnd. Lykke til!!
wanda71 Skrevet 3. januar 2009 #16 Skrevet 3. januar 2009 Jøss, dere får det til:) Vi er noe eldre enn dere, sikkert derfor vi ikke orker å ha oss så ofte. Vi hadde både morgen og kveld akkurat rundt EL så nå er vi slitne og såre:) Lykke til!
Gjest Skrevet 4. januar 2009 #17 Skrevet 4. januar 2009 Hei Baby-bea Vi har faktisk EL og IKM på samme dagene, hehe Gleder meg til å teste! Tenker jeg skal vente til 15. med å teste jeg, enn du? Lykke til!
magedans Skrevet 4. januar 2009 #18 Skrevet 4. januar 2009 Jeg melder meg inn i klubben Er litt usikker på syklus, men regner med IKM denne uka. Er 32 år og har ei jente på 13 måneder - og er klar for ny baby! 1pp nå, ble gravid i 2pp forrige gang så er jo spent på om det går like lett nå. Men med småunger i hus er det klart at søv og energi er mangelvare og sexlivet blir deretter....jaja...jeg har da tid til å vente en stund på lillesøtser/bror. Blir spennende å følge med dere andre!
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 5. januar 2009 #19 Skrevet 5. januar 2009 Hører til her jeg også.. Hadde eggløsning i går, så har ikm søndag 18.januar Føles som en hel evighet til....
Huldretussa Skrevet 5. januar 2009 #20 Skrevet 5. januar 2009 Hei jenter! Det nærmer seg veke 3 - og det blir spennande for oss alle. Lurer på om det er vanleg å få auka utflod etter EL? I dag kjente eg at det "rann" utflod (litt samme følelse som ved mensen...) - og det har eg ikkje kjent før.. Men så har eg jo gått på p-piller i 5 år, så alt rundt EL er jo litt "nytt" for meg nå. Ser at nokon tolker auka utflod etter EL som eit teikn på befruktning...!?! Prøver egentlig å ikkje skru opp forventningane, men.. Er det nokon som kjenner symptom nå?? Eller er det for tidlig?
wanda71 Skrevet 5. januar 2009 #21 Skrevet 5. januar 2009 Er ikke så god på det der til tross for at jeg har vært gravid før men jeg synes jeg hører snakk om det titt og ofte på disse sidene. Hadde EL på fredag og synes utfloden har økt betraktelig men vet ikke om det er for tidlig med symptomer. Når hadde du EL?
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #22 Skrevet 5. januar 2009 Hei =) Jeg er heller ikke så god på dette med EL, men jeg hadde svært sterke EL-smerter på fredag ettermiddag/kveld og natt til lørdag. Leste ett sted at slike EL smerter kommer ca 1-2 døgn før EL, så hvis jeg har 28 dagers syklus hadde jeg EL på lørdag og hvis jeg har 29 dagers syklus (noe jeg hadde forrige gang, de to gangene før der var det 28 dager) hvis jeg har 29 dagers syklus hadde jeg EL i går... Har ikke merket noe til verken mer eller mindre utflod - tror jeg er ganske tørr nå jeg... Eneste jeg ikke liker med denne pp`n er at jeg har så innmari vondt nederst i magen, det veksler mellom både høyre og venstre eggstokk - en liten periode på jobben i dag greide jeg ikke å røre meg da det plutselig kom så intense smerter nederst på høyre side - sånn skal det jo ikke være. Jeg har vært gravid totalt 3 ganger tidligere og aldri kjent det slik - men nå skal jeg til gyn på torsdag, så det blir spennende å se hva de sier... Håper bare det ikke kan "skade" ett evt begynnende svangerskap å gå til gyn å få en skikkelig sjekk... Blir spennende å følge med dere jenter - lykke til =) Klems
Arie Skrevet 6. januar 2009 #23 Skrevet 6. januar 2009 hvordan går det jenter? Jeg begynte å små blø litt på lørdagen, så tror nok ikke det er noe inni meg... det er ikke ordentlig TR ennå, men en slik vondt i høyre eggstokk. Men det er nok for mye blod til å være festeblødning også..
superspent75gravid Skrevet 6. januar 2009 #24 Skrevet 6. januar 2009 men er det ikke litt vel tidlig med mens da Arie? Når er ikm din da? Man kan ha blødninger selv om man er gravid! Håper det er det som gjelder med deg:) Skal krysse fingre for det... Selv strever jeg hardt for å ikke begynne symptomjakta. Har så lyst til at alt som skjer meg er pga graviditet;)) He he, jeg har jo trodd at jeg var gravid begge de siste pp mine. Jeg blir helt skrullete av dette!! Ønsker alle på denne tråden lykke til. Håper dere tester positivt hele gjengen!!!!
Arie Skrevet 6. januar 2009 #25 Skrevet 6. januar 2009 Jo det er netopp det. Jeg har ikke IKM før 13.01, men det har vært litt rør med syklusen. tror jeg er veldig hormonell eller no. Men kan jo hende det er litt håp ennå. skjønner deg ang det med å bli skrullete. Føler allerede jeg begynner å bli tullete... og jeg er i 2pp! Så ingen grunn til å bli det egentlig. Lykke til til deg også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå