Sunshine med småtroll:) Skrevet 28. desember 2008 #51 Skrevet 28. desember 2008 har sett traileren til filmen nå..virka litt kul..tror jeg skal se den.Er litt fan av sånne naturkatastrofefilmer, men forskjell på meg og deg HI er at jeg skjønner at det nettopp er en film. Du må virkelig ikke tro på alt det du leser. Verden skulle gått under så utrolig mange ganger.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2008 #52 Skrevet 28. desember 2008 Dette med 2012 er ekte sprøyt fra ende til annen. Hvis man googler litt så finner man ut at denne Nibiru planeten IKKE finnes og har aldri gjort det. er kun skremsels propaganda i forbindelse med denne filmen som kommer til neste år. dette er bekreftet av profesjonelle astronauter fra NASA. hadde den vært ekte hadde vi kunne sett den gjennom teleskop allerede for flere år siden siden den er så stor. denne tiende planeten som de har sett er omtrent like stor som pluto og kommer ikke før om mange hundre år...og vil ikke gjøre noe skade på jorden siden den vil passere så langt unna jorden i tillegg til at den er så liten...dette er fakta...annet er bare for å gjøre folk til angst vrak.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2008 #53 Skrevet 28. desember 2008 Kopierer denne artikkelen jeg, skrevet av astrofysiker Knut Jørgen Røed Ødegaard. Dette er skrevet i 2003, da dette også visstnok skulle skje.. PLANET-X (NIBIRU): En del utenlandske nettsteder har lagt ut påstander om at Jorden til sommeren vil bli rammet eller sterkt påvirket av et stort objekt som kommer inn fra Solsystemets ytre områder. Objektet kalles planet-X eller Nibiru. Planet-X spiller på to ting: X står for det ukjente, og påstandene er at objektet ikke er "offisielt" oppdaget. X står også for tallet 10 - i dag kjenner vi 9 planeter i vårt solsystem. Oppdages en ny planet, vil den bli nummer 10. Det er ingen tvil om at det finnes en lang rekke uoppdagede objekter i de ytre områdene av Solsystemet. De siste 10 årene er godt over 500 slike mørke, asteroidelignende objekter oppdaget med kraftige teleskoper. Disse objektene har imidlertid oppholdt seg svært langt fra Solen i milliarder av år og vil fortsatt gjøre det. Påstandene er en uherlig blanding av astrologi, konspirasjonsteorier og annet uvitenskapelig oppgulp. La oss se litt nærmere på enkelte påstander: - En planet-X skal ha kollidert med Jorden og skapt Månen. Denne påstanden er forsåvidt korrekt, men kollisjonen skjedde for 4,5 milliarder år siden - rett etter at planetene var blitt til. Objektet som traff Jorden var på størrelse med Mars og ble helt ødelagt, d.v.s. at det ikke finnes lenger (deler av det utgjør Månen). - Objektet skal stupe inn fra mørket og plutselig bli synlig og passere nær Jorden i juni 2003. Skal objektet være usynlig for alle med bra kikkerter, må det minst ha vært på Neptuns avstand så sent som i november 2002. Det skal altså bevege seg 4,5 milliarder kilometer på 7 måneder. Alle objekter beveger seg kun som følge av tyngdekreftene. Således kan ingen objekter tilhørende vårt eget solsystem krysse jordbanen med mer enn 42 km/s. Lenger ut i Solsystemet er hastighetene MYE mindre. Med 42 km/s ville objektet ha brukt 3,4 år! Det er HELT umulig for et objekt tilhørende vårt solsystem å bevege seg slik som påstandene krever. - Påstandene om at disse store objektene skal ha kraftig magnetfelt som suger til seg gass og støv fra omgivelsene er bare tull. Effekten er fysisk umulig (husk at verdensrommet er nesten tomt rom) og ville uansett ikke gitt objekter av den størrelse og med de egenskapene som forlanges. De vil i særdeleshet ikke kunne forårsake voldsomme elektriske utladninger om de hadde passert nær Jorden. - Nærpassasjen skal kunne forårsake all mulig slags katastrofer på Jorden, deriblant endringer i rotasjonsaksen og magnetfeltet. Dette er igjen fysisk fullstendig umulig. Jordens magnetfelt endrer seg fra tid til annen og vi har kanskje begynt på en slik endring nå, men prosessen tar flere tusen år.
Tyra79 Skrevet 28. desember 2008 #54 Skrevet 28. desember 2008 Dette MÅ da jo være den beste markedsføringen en film kan få!! Bare tenk på alle diskusjoner rundt om i verden, "Jordens undergang" ogsåvidere!! Hehe, billig også. Koster jo ingenting å starte en slike diskusjon. Dette er jo genialt!! Tja, sant eller ikke. Det vil jo tiden vise. Men utifra en del svar ovenfor, forstår jeg at dagens bekymring for menneskeskapt klimaforandring bare er tull! Det er jo denne store planetens skyld! Plutselig fikk jeg god samvittighet for flyturene jeg har tatt det siste året!!
JonBonJovi Skrevet 28. desember 2008 #55 Skrevet 28. desember 2008 jaja... Kan vel signere med navn nick, siden vi alle skal dø anyway;) Herregud... All PR er god PR!!
Elise & Ella-Marie *250107* <3 Skrevet 28. desember 2008 #56 Skrevet 28. desember 2008 Jeg viste denne tråden til samboeren min, og han har hørt om denne filmen (2012) Han er sci-fi nerd og han visste at regissøren heter Roland Emmerich som er en eller annen tysker som bare lager sci-fi filmer, ofte katastrofe filmer som feks Independence Day, The Day After Tomorrow og Godzilla! Så vi snakker ikke akkurat om noen dokumentar her!
Snikskytteren er storebror! Skrevet 29. desember 2008 #58 Skrevet 29. desember 2008 Ja, jeg er litt redd, men tenker ikke på det hver dag..
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #59 Skrevet 29. desember 2008 Om dette virkelig plager deg, synes jeg du skal skaffe deg hjelp. Jeg hørte om den dommen (tror det var fra Nostradamus) at verden skulle gå under i september i 1997 eller når det var. Jeg var LIVREDD laaaang tid i forveien!! Trodde virkelig på det og hadde dødsangst! Tenkte at det ikke var vits i å gå på skole osv. siden verden likevel skulle gå under. Det viste seg at den ikke gikk under likevel... Derfor velger jeg å ikke tro på flere slike spådommer.... Og det synes jeg ikke du skal gjøre heller! Unødvendig bekymring spør du meg...
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #60 Skrevet 29. desember 2008 En skal ikke bekymre seg for fremtiden, den har ikke kommet enda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå