Gå til innhold

Ammer ungen til søstra mi. (er dette ok ?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer også på om det er noen "fare" for at jeg setter i gang melkeproduksjon? Har ikke merket noe, men derimot så har brysvortene mine forandret seg litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Du kan begynne å produsere melk. Hvor gammel er du? Vet du virkelig ikke dette???

Skrevet

(Jeg er 22) Trodde man måtte masere i tillegg? Og at man må holde på veldig mye. Da bør jeg kanske være litt mer forsiktig. Den ytterste delen av brystvorta har begynt å stikke ut. Slik at det har blitt en ekstra tupp på brystet, kan det være et tegn på at noe begynner å skje?

Skrevet

Du trenger ikke massere i tillegg. Hormoner setter igang melkeproduksjonen, og vips;melk i puppene.

Skrevet

du har ikke melk, men lar ungen suge deg på brystvortene? Hva faen skjedde med smokk??

Utover det må folk gjerne gi andres barn melk så mye de orker, så lenge alle parter er enige om det

Skrevet

Hva er det med folk som sier: Æsj??!

Da min datter ble overført direkte til intensiven, og jeg lå på barsel og slet med å få i gang melkeproduksjonen ved pumping (siden hun ikke kunne forsøke å suge før etter 2 dager), så var det morsmelk fra kvinner som selger til sykehusene min datter fikk de første dagene på intensiven. Jeg protesterte først selv siden jeg ville vente til jeg fikk i gang produksjonen, men ble raskt satt på plass av sykepleiere som sa at dette var det beste barnet mitt kunne få som næring nå, for å bli raskt frisk av infeksjonen sin.

Dessuten; i gamle dager jobbet kvinner som "ammer", og reiste rundt og ammet andres barn. Dette var svært vanlig.

Så lenge mor vet om det og godtar det, så vær så god.

Skrevet

Det er jo ikke AMMING når du IKKE produserer melk... Dette må jo være et tulle-innlegg? Kunne forstått det hadde du hatt melk, men uten er det jo bare rart...

Jeg har aldri hørt om adoptiv-foreldre som lar barna sutte på brystene sine...

Skrevet

visst alle parter er enige om at man ammer barnet så ser jeg ikke problemet. Men jeg selv hadde ikke greid verken å amme andre sitt barn eller at andre ammet mitt.

MEN synes det blir helt feil å amme et barn når du ikke engang har melk. Hørest merkelig ut

Enten så er du syk i hdet eller så er dette et tulleinnlegg

Skrevet

jeg sier æsj.....

Ikke pga mamma-melken. Du som har vært på sykehus og fått hjelp til barnet ditt, kan til og med ha fått min melk. Jeg hadde så mye melk at jeg solgte en del til rikshospitalet i noen mnd.

Men jeg sier æsj til det å legge ett annet barn til brystet sitt, framfor flaske. Jeg syns det er over kanten og knytte slike bånd til barnet til søsteren sin. Ikke pga annet enn at det er med på å bygge bånd som mor/barn... ikke som tante/barn.

Før i tiden da folk hadde ammer, var tidene ganske så anderledes...vi kan ikke sammenligne med den tiden der! I andre kulturer gjør de mye som ikke er akseptabelt i norge, vi sammenligner heller ikke alt vi gjør med disse kulturene og sier det er greit for de gjør det der...

feks. dødsdom, omskjæring av kvinner, slå sine barn, kvinnesyn rund om i verden, osv... (ikke at disse tingene er like ille som å amme noen annen sitt barn, men en sammenligning som der er det greit, så her er det greit???? før i tiden hadde man ammer, så det må være greit å amme andres barn???)

Og har mann ikke melk, er det bare sykt....

Se filmen: hånden som rører vuggen.......

Skrevet

HER er det jo snakk om et hjelpebryst og at babyen får melk. Ikke en adoptivmor som lar ungen sutte på et tomt bryst...

Det er en STOR forskjell!!

Skrevet

Du ammer da ikke ungen dersom du ikke har melk gjør du vel?

Du lar ungen bruke puppen din som smokk, så hvorfor ikke bare tilby det?

Skrevet

Anonym 13.08.

Hva med å lese innlegget skikkelig? Det er ikke snakk om at babyen får melk, siden vedkommende ikke har melk.

Skrevet

Eh, altså. Hvis du lar ungen suge brystene dine uten at du har mjølk, så er det litt ekkelt. Uansett kor liberal eg egentlig er.

Eg trudde jo du snakka om at du amma ungen, ikke berre lot han sutte.

Kor blei det forresten av HI? Kan du avkrefte at du ammer?

Skrevet

Hun avkreftet det når hun svarte på innlegget mitt litt lenger oppi her..

Skrevet

Tilbake igjen.

Jeg har ikke melkeproduksjon ennå. Derimot så har brystene mine blitt større og hovne de siste dagene, så det er nok ikke lenge til det skjer noe. Siden min søster jobber en del på kvelden, så betyr det jo at jeg kan overta ammingen om kvelden. Hva kan være negativt med det? Det eneste jeg er bekymret for, er å få strekkmerker.

Skrevet

Nei, hva er det som er galt med det...

Du har ikke melk, så du ammer ikke. At du føler det som en naturlig ting å legge din niese/nevø til puppen når du ikke kan amme er mildt sagt rart.

Uansett, jeg tror liksom ikke helt på deg. De fleste kvinner som får barn må lære seg å amme riktig. Og det gjør vondt de første gangene. Jeg tror liksom ikke at noen uten barn kan dra frem puppen så naturlig som du beskriver. Men en morsom diskusjon er det jo..

Skrevet

nei hva er galt med det????

HI... dette er galt, og du har fortsatt ikke fortalt din søsters mening.

syns hun det er greit at du "overtar" barnet hennes???????? For i realiteten er det det du gjør.... hvor gammel er hun i såfall og vet hun konsekvensen? Altså at barnet hennes knytter seg til deg som om du var mammaen hennes..

og når du ikke har melk er du litt syk i mine øyne...

Skrevet

Dere må vel skjønne at dette er et tulleinnlegg,dere! Hi er redd for å få strekkmerker fordi ungen sutter på puppene.... HALLO!!!!?

Skrevet

Så lenge søsteren din synes det er greit er det jo det.

Skrevet

Når du ikke selv har melk virker jo dette bare sykt... Hadde faen meg kuttet kontakten med min søster om hun hadde gjort noe sånt...

Skrevet

Garantert tulleinnlegg. Det er perverst å la en niese sutte på puppen sin når man ikke har melk. Til dere som reagere på at at man mener dette er ekkelt : les innlegget skikkelig, ellers er dere like perverse selv, noe helt annet hvis HI hadde ammet/hatt melk.....

Skrevet

Takk til alle som har gitt greie svar uten fordommer.

Selvsagt så får man ikke strekkmerker av å amme. Derimot vil jeg tro at det skjer noe med huden når brystene vokser mye, men det er det sikkert andre som vet mer om en meg :)

Skrevet

Strekkmerker kommer pga hormoner, ikke fordi kroppen blir større...

Skrevet

Er du klar over at babyen kan nekte å ta mammaen sin pupp når du begynner å amme babyen?

Hormoner i puppen forteller babyen at dette er mammaen din.

Altså, ikke gjør det så lenge det virkelige mammaen har lyst å amme babyen sin!

Jeg synes ikke noe om dette, rart og ekkelt.

Hvor gammel er babyen?

Vet mammaen om det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...