Stine? Skrevet 20. desember 2008 #26 Skrevet 20. desember 2008 Tusen takk aba-78:) Blir så glade når andre er enig i min avgjørelse:) Skal ærlig innrømme at dette har vært noen tøffe uker med masse gråt og fortvilelse:) Men endelig føler jeg at jeg har tatt et valg som jeg kan leve med:) Sitter å smiler til alle på jobb nå, og det er lenge siden jeg har brukt den muskelen kjenner jeg:) Er så godt:)
Henriette1989 Skrevet 20. desember 2008 #27 Skrevet 20. desember 2008 Du kommer til å være sterk nok hvis du kommer inn på denne siden på mandagsmorgen:) Mange her som vil deg og barnet ditt alt godt! Vi støtter deg!!! Håper du beholder h*n. Du klarer dette helt fint om du ender opp som alenemor. Mange alenemødre som det har gått veldig bra med.
Stine? Skrevet 20. desember 2008 #28 Skrevet 20. desember 2008 Kommer til å sitte her hele helgen:p hehe Håper alt går bra, og at jeg har tatt det rette valget
Henriette1989 Skrevet 20. desember 2008 #29 Skrevet 20. desember 2008 Du har tatt det rette valget hvis du beholder!!
Stine? Skrevet 20. desember 2008 #30 Skrevet 20. desember 2008 Takk takk, håper det er det rette:)Vil bare sove bort hele mandag, og glemme hele dagen
lillespirenmin Skrevet 20. desember 2008 #31 Skrevet 20. desember 2008 må du gå på den timen mandag da? Synes du burde hente frem kvinnen i deg, droppe hele gjengen og reise til din mor på juleferie og kose deg,vel vitende om at du skal få en nydelig liten baby!
Stine? Skrevet 21. desember 2008 #32 Skrevet 21. desember 2008 Neida, det er opp til meg om jeg drar ja! Er vell bare å finne frem den indre stemmen og la den snakke for meg! Enn at det er en baby som vokser i magen min som noen vil drepe??? Er skremmende:S Har allerede følelse på at det skal bli en fantastisk og sterk baby-jente
Stine? Skrevet 21. desember 2008 #33 Skrevet 21. desember 2008 Fant denne på nettet:) Gråter når jeg leser den Day 1 Mommy, I am only 8 inches long, but I have all my organs. I love the sound of your voice. Every time I hear it, I wave my arms and legs. The sound of your heart beat is my favorite lullaby. Day 2 Mommy, today I learned how to suck my thumb. If you could see me, you could definitely tell that I am a baby. I'm not big enough to survive outside my home though. It is so nice and warm in here. Day 3 You know what Mommy, I'm a girl!! I hope that makes you happy. I always want you to be happy. I don't like it when you cry. You sound so sad. It makes me sad too, and I cry with you even though you can't hear me. Day 4 Mommy, my hair is starting to grow. It is very short and fine, but I will have a lot of it. I spend a lot of my time exercising. I can turn my head and curl my fingers and toes, and stretch my arms and legs. I am becoming quite good at it too. Day 5 You went to the doctor today. Mommy, he lied to you. He said that I'm not a baby. I am a baby Mommy, your baby. I think and feel. Mommy, what's abortion? Day 6 I can hear that doctor again. I don't like him. He seems cold and heartless. Something is intruding my home. The doctor called it a needle. Mommy what is it? It burns! Please make him stop! I can't get away from it! Mommy!! HELP me!! No . . . Day 7 Mommy, I am okay. I am in Jesus's arms. he is holding me. He told me about abortion. Why didn't you want me Mommy?
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 21. desember 2008 #34 Skrevet 21. desember 2008 Kjære kjære vennen.. Har fulgt med på dine innlegg den siste tiden, men har aldri helt klart å formulere noe svar til deg. Først vil jeg bare si at jeg håper du lytter til hjertet ditt, og kroppen din. Ikke ta abort hvis du ikke er sikker. Så skal jeg fortelle deg en lykkelig historie om min kusine. Hun ble gravid for 8 år siden, da var hun 24, og pappaen 23 år. De hadde datet litt, men ble aldri ordentlig sammen. Han klikket fullstendig da hun sa hun var gravid, og fikk med seg hele familien sin til å tvinge henne til abort. En dag kom han og moren hans hjem i hennes leilighet, og overfalt henne, de dro henne ned en bratt stentrapp, og tvang henne til en lege for at hun skulle søke om abort, men hun stod på sitt og nektet å ta bort barnet. Slik ble det, og hun fødte en velskapt gutt. Da var det en veldig nysgjerrig farmor som kom på sykehuset og ville hilse på sitt førstefødte barnebarn. Bf kom også for å hilse på. Den første tiden etterpå var hun ganske aleine om ansvaret, de ville bare titte på han innimellom, men ikke ta noe ansvar. Det gikk et par år, og bf ble eldre og mer voksen i hodet. Han elsket sønnen sin, men var livredd for ansvaret. Men da turte han, og har siden gutten var 2 år gammel hatt han fast hver 2. helg, og hele farsfamilien hans forguder gutten For kusinen min sin del, så var hun til en del undersøkelser for et par år siden, og fikk da beskjed fra spesialist om at hun skal være veldig glad for at hun har fått et barn, for hun kan nemlig ikke bli gravid lenger. Poenget mitt med denne historien er at hvis du velger å beholde, så kan det faktisk hende at både bf og hans familie etterhvert vil få øynene opp, og de kommer antakelig til å elske dette barnet like høyt som deg. Skulle ønske jeg var i nærheten av deg nå, for jeg har bare lyst il å klemme deg hardt, og støtte deg masse - uansett hva du måtte velge. Vi er veldig mange som tenker på deg...
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 21. desember 2008 #35 Skrevet 21. desember 2008 NÅÅÅÅ ble jeg kjempe glad på dine vegne!!!!=)))) Bare sooov bort mandagen du!!hiihii...drit i dem egoistene som ikke vil la barnet ditt leve! Det du bærer på er jo ingen embryo lengre..det er jo et foster..en baby!Håper du skriver til oss her etter klokken 0830 på mandag så vi får høre hvordan det går=) *stooor klæm fra mæ* =)))
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 21. desember 2008 #36 Skrevet 21. desember 2008 Huff=( Denne var trist ja=( gråter selv jeg nå...=(
Lykke X 4 Skrevet 21. desember 2008 #37 Skrevet 21. desember 2008 Jeg vil bare ønske deg lykke til med valget ditt i morgen. Husker godt du kom inn her og var glad og fortalte at du skulle bli mamma. Trist at barnefar ikke støtter deg. Da jeg fikk min første ville også barnefar at jeg skulle ta abort, men jeg nektet. Det var snakk om mitt liv og min kropp, og jeg skulle beholde barnet som jeg ønsket meg, samme hva det ville koste. Idag har jeg en sunn og sterk gutt på snart 10 år som jeg elsker over alt på jord. Det å få det barnet, reddet livet mitt og gjorde meg til et bedre menneske. Jeg hadde ikke vært der jeg er idag, om jeg hadde tatt han bort. Det vet jeg bare. Du skal i dette tilfellet KUN tenke på deg selv. Hva vil DU? Om du velger å beholde, kommer dere til å klare dere helt fint uten barnefar, det har vi gjort i snart 10 år. Og gutten har idag verdens beste stefar. Følg hjertet ditt. Igjen, lykke til. Og stor, god klem.
Stine? Skrevet 21. desember 2008 #38 Skrevet 21. desember 2008 Takk nok en gang for god støtte damer:) Tror jeg har tatt valget mitt, for er iallefall rolig med tanke på å bli mor nå! Har prøvd å snakke litt med barnefar, men virker som han later at han ikke hører meg.. Men det er hans valg! Skal klare det selv uten han! Har også sakt ja til å jobbe i morgen:p Så tror nok at det blir slik at jeg beholder. Mamma støtter meg på det iallefall og tenkt ut hvordan vi skal si det til resten av familien på julaften:) Så det blir gøy! Barnefar har to valg: - Være der for meg og barnet og godta at jeg har tatt mitt valg - Flytte ut og ikke drive å psyke meg ned, for jeg har tatt valget som er rett for meg. Skal være så glad når morgendagen er overstått! For første natt på lenge har jeg ikke hatt marerit om abort, så tror kroppen min har innsett at nå skal den gjøre seg klar for å bli mamma om 7 mnd:) Gleder meg villt
TreHjerter Skrevet 21. desember 2008 #39 Skrevet 21. desember 2008 Skriver til deg for å gratulere her også jeg (skrev akkurat inne på "beholde/abort") Synes du bør prøve å holde deg vekke fra barnefar en stund jeg... Han har fått mange nok sjanser nå. Virker som han også trenger litt tid alene, så kansje han får summet seg og tenkt litt. Det blir nok annerledes når babyen først er født tenker jeg, men vær hard mot ham, ikke la han herse med deg!! Du må passe på deg selv og babyen nå!!! Kos deg i julen med mor og familie, for en flott julegave de får
Henriette1989 Skrevet 21. desember 2008 #40 Skrevet 21. desember 2008 Så bra du har bestemt deg for å beholde! Nå blei jeg kjempe glad!! Du klarer dette så fint så Husk å ta vare på deg selv og kos deg;)
Stine? Skrevet 21. desember 2008 #41 Skrevet 21. desember 2008 Takk dere:) Blir nok en vanskelig dag i morgen:S Bf spurte for litt siden når i morgen jeg har time, så han har virkelig ikke hørt på noe jeg har sakt!!! Men det er verst for han! Har allerede tatt på meg jobb i morgen jeg:p hehe..
Henriette1989 Skrevet 21. desember 2008 #42 Skrevet 21. desember 2008 Uff:/ Hva svarte du han da?? Bare gi f i han.. Syns du fortjener noe bedre snart hvis ikke han begynner å ta vare på deg og lytte til deg og hva du vil.
emma1975 Skrevet 21. desember 2008 #43 Skrevet 21. desember 2008 Kjempeflott at valget om å beholde kjennes riktig nå, dette tror jeg er det beste for deg, ut i fra det du har skrevet tidligere. Gratulerer!! Når det gjelder bf er jeg enig i at du har gitt han nok sjanser. Ikke la han ødelegge mer for deg. Etter min mening burde han finne seg et annet sted og bo, og kanskje tenke igjennom saker og ting, Etter en stund roer han seg nok ned. Først da kan dere snakke om hvordan fremtiden vil bli, for akkurat nå tror jeg det er vanskelig å finne gode løsninger med denne mannen. Det kommer antagelig en ny reaksjon når han finner ut at du likevel ikke vil ta abort, og jeg ønsker så inderlig for deg at han bare kan holde seg borte med disse reaksjonene, og la deg være i fred nå.. Han har sagt nok, og det er en enorm belastning for deg å stadig ha disse utbruddene. Du finner nok ut av det etterhvert, lykke til ihvertfall. Ønsker deg ei riktig god jul. Jeg har akkurat tatt det samme valget om å beholde, og lettelsen jeg kjenner er enorm. Dette blir likevel ei fredfull og god jul! Klem
Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 21. desember 2008 Forfatter #44 Skrevet 21. desember 2008 Å nå måtte jeg lese igjennom mange innlegg her. Også utrolig glad jeg er. At du har tatt en avgjørelse som er best for deg og lille i magen. Håper morgendagen blir en fin dag,og at den roen du har nå fortsetter. det at du har drømt om aborter er nok som du sier ett tegn. Jeg har tenkt utrolig mye på deg,og om hvordan du har det. Å nok en gang,gud så glad jeg er;) Ha en flott dag i morgen,og du.....ikke la bf ødlegge livet ditt mere. Orker du virkelig og ha en slik tulling i livet ditt?? Som er dritings,røyker hasj osv????? Nei,få han vekk uansett.Han har tydelig vist hva han duger til.......... Masse masse lykke til;) Sees på 2 trimester om litt da;)
Stine? Skrevet 22. desember 2008 #45 Skrevet 22. desember 2008 Heisann:) Ja, da sitter jeg her inne på bim, fremfor å være innlagt på sykehuset for å ta bort barnet mitt! Synes jeg har gjort det rette! Bf er helt ute av seg, men det kan han mye for selv! Når han prioriterte å drikke seg dritings hver dag i helgen fremfor å sitte hjemme med meg og snakke om problemene, så ble det løsningen. Så da folkens: Jeg skal bli mamma
Prinsen & spiren Skrevet 22. desember 2008 #47 Skrevet 22. desember 2008 Hei - og god morgen!!! Nå fikk jeg skikkelig gåsehud. hehe..Jeg er helt sikker på at du har gjort det riktige Så : GRATULERER SÅ MYE!!!! : ) Dette klarer du helt sikkert. Det veit jeg Du går vel straks over til 2.trim du. Masse lykke til Kom gjerne innom og oppdatere oss her inne. (Ellers får jeg smugtitte på 2.trim) hih. GOD JUL : ) Tenk ; neste jul kommer til å bli heeeeeeeeelt spesiell. Da har du den lille ) En utrooolig fin tanke
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 22. desember 2008 #48 Skrevet 22. desember 2008 En KJEMPEKLEM til deg :) Veldig veldig glad på dine vegne, og masse lykke til! Du kommer til å klare deg kjempefint!
Mammarama=) Skrevet 22. desember 2008 #49 Skrevet 22. desember 2008 Gratulerer så mye med valget=) Har følgt deg på ditt vanskelige valg.. Lykketil i svangerskapet=)
Tulla med tre små Skrevet 22. desember 2008 #50 Skrevet 22. desember 2008 Hei! Gratulerer så vanvittig mye!!!!! Har sittet og fulgt med på det vanskelige valget ditt med klump i halsen og tårer i øynene! Er så UTROLIG glad for at du har valgt å fortsette svangerskapet!!!! Du kommer ALDRI ALDRI til å angre på det!!! Du aner ikke hvor høyt det går an å elske et annet menneske, før du har fått et barn selv. Jeg er overbevist om at jeg kan drepe for min lille sønn om det skulle bli nødvendig! Jeg vil også, som så mange andre her, anbefale deg å droppe bf pronto! Det er vanskelig å ta et sånt valg, men som min kjære pleier å si: Hvorfor være fornøyd med mindre enn det beste? Det er så utrolig mange kjekke, flotte menn der ute! Hvorfor skal du nøye deg med en drittsekk??? Lykke til og god klem!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå