Gå til innhold

Wanda71

MammaTilTuppen&Lillemor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke testa enda, har ikke turt. Testa på søndag men da var den negativ, ble litt lei meg da og litt negativ antar jeg. Pleide å få mensen på tirsdag(spotting) men så flyttet det seg til onsdag sist gang, er redd for at det har forflyttet seg enda en gang, at jeg kanskje får den i morgen. Tror jeg har litt håp om at jeg kanskje er på tjukka men hvis jeg tar testen i dag så kanskje får jeg et kjipt svar(vi snakker altså her om å lure seg sjøl :) Tar i test i morgen eller på fredag, får se hvor lenge jeg holder ut eller om mensen kommer:)

Hvilken test bruker du? Jeg brukte CB men den er så innmari dyr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok, klarte ikke å holde meg lengre enn til jeg kom hjem fra nattevakt. Fikk ikke testet med morgenurin men det som kom etterpå. Fikk en svak strek i tillegg til kontrollstreken så jeg tror jeg har havnet på tjukka igjen:) Skal ta ny test i morgen med CB, tar den med på jobb slik at jeg får testet på morgenen.

Kjenner at jeg er litt glad:)

Skrevet

Åååååh, så gøy, Wanda. Du er jo selvfølgelig gravid nå når du fikk en ekstra strek. Gratulerer så masse!

Nå har du vel bare lyst til å roooope det ut, kos deg med den lille hemmeligheten. Helt sikker på at CB-en kommer til å vise positivt, men da må du ikke tisse mens du er på nattevakt da. ;-)

Veldig glad på dine vegne!

Skrevet

Takk skal du ha for det:) Har vært i meget godt humør i dag:) Har hatt halsbrann den siste uka, hadde glemt hvor kjipt det var + tung følelse i underlivet.

Hvordan går det hos dere? Fått positiv el-test? Håper det klaffer for deg også denne gangen, hadde vært gøy det.

Skrevet

Kan ihvertfall ikke si noe på innsatsen her i heimen, fem ganger på seks dager tar på når man er 36 ... ;-)

Har bare fått negative el-tester, dag 20 i syklusen i går, men på testen jeg tok i går var teststreken litt sterkere, dog svakere og smalere enn teststreken. Gubben maser på meg om dagen, heldigvis, for jeg er veldig glad i å sove, og akkurat nå er jeg underernært på søvn. :-) Men moro er det "læll"!

Håper veeeldig det har klaffet her også, hadde jo vært nydelig med en oktoberbaby.

Skrevet

Det skal litt til for å få det til å sitte, når du tenker på hvor mye vi har testet og styrt på her så er det helt utrolig at folk blir gravide ved et "uhell", ble jo det selv i mine yngre dager så vet at det er fort gjort.

Testet du positivt før ikm med forrige barn eller etterpå? Jeg testet nå 4 dgr før men da var den negativ, testet dagen etter og da var den litt svak positiv.

Skrevet

Jo mer jeg leser om det å bli gravid, jo mer uvirkelig er det at vi ble gravide 2 ganger uten å gjøre noe ekstra ...

Da jeg var gravid med jentungen, visste jeg ikke at jeg var gravid før jeg var i uke 8/9. Var midt i eksamen og skjønte ikke at store pupper, magesmerter og litt kvalme kunne være noe annet enn stress ... Men jeg tok en test rundt ikm som var negativ. Var gravid nå i september og testet ikke positivt før noen dager over ikm. Sier til meg selv nå at jeg ikke skal teste så tidlig, skal ihvertfall vente til 27.

Har du tatt flere tester? Flytter du over til 1. tri nå? Du må ikke glemme oss her inne da! :-)

Skrevet

Kjøpte meg en dobbelpakke med CB, skulle egentlig ta fredags morgen men klarte ikke å holde meg, tok på kvelden og den slo ut. Tok en på søndag så sambo kunne få se selv, første gang han har sett en på orntlig og ikke et dårlig bilde jeg har tatt på tlf.

Har vært en gang inne på 1.trimester men har funnet ut at det holder med det. Det er mye bekymringer og innlegg type "tror jeg har hatt en SA/MA nå". Kjenner redselen for MA sitter igjen etter den jeg hadde før jeg ble gravid med småtten. Blir helt paranoid når jeg leser om sånt nå så jeg venter nok en stund. Skal til ul 6. feb for å se etter hjerteslag, skal nordover til mamma den 13. og har lyst til å vite at det går bra før jeg forteller noe til henne.

Da er det bare ei uke til du skal teste, men ei uke i vår situasjon er gangske leeeenge, vet det:) Har du kjent noe?

Skrevet

inne å snik leser litt hos dere =)) GRATULERE såååå mye Wanda71 !! Så koselig at det skjer noe positivt her inne =D Kos deg i svangerskapet!!!

Skrevet

Henger meg på her jeg også; Gratulerer wanda71, kjempepositivt at noen blir gravide!!! Kos deg med svangerskapet!! :))

Skrevet

Enig med deg i at det kan være litt for mye hysteri på 1. tri, synes du skal være litt her hos oss, jeg, og spre litt av dette berømte babystøvet på alle oss andre. :-)

Utrolig hva man innbiller seg når man kjenner etter symptomer; i går kveld "kjente" jeg liksom at egget gravde seg inn .. tjihi ..blir jo helt rar av dette her. I dag tidlig var jeg øm og støl i magen, men er jo ikke så rart hvis jeg spenner meg hele tiden for å lete etter symptomer ... Til helga blir det bursdagsforberedelser og bursdagsfest, så kanskje tida går bittelitt fortere.

Tjorven og Hillbillie, heng dere på, håper en av oss snart kan skrive om positive tester også.

Skrevet

Takk for det, er veldig glad at det gikk så pass fort. Blir heftig med bare 4 mnd forskjell mellom lillegutt og den i magen, men pytt, pytt.

Stikker innom og sjekker hvordan det går, håper jeg ser at dere har fått positive tester.

Skrevet

inlegg over var til Hillbillie og Tjorven:)

Skrevet

Nå skal ikke jeg gire deg opp men jeg var mye støl i magen etter EL. La merke til det flere ganger faktisk. Har du noe halsbrann? Det hadde jeg en del av og jeg kjenner at det bare øker. Håper jeg slipper unna den verste kvalmen, ble kvalm av alt mulig tull sist gang(feks. tannkrem).

Hva sier du hvis du blir gravid med tvillinger? Muligheten for det øker jo med alderen:)

Skrevet

jeg regner med det skulle stå 14 mnd ; ) mellom de to barna dine? Neida...kommer til å bli supert. kjenner flere som har fått så tette- blir supre lekekamerater til hverandre =)) eneste at du blir litt trett - mest sannsynlig .men det blir man jo innimellom med bare 1 også ! Når blir terminen din?? du er så heldig : ) Håper du får tid til å nyte svangerskapet ditt =))

Skrevet

må le litt...leste gjennom tråden deres : D Du dro fra hytteturen for å bli gravid Wanda ; )) så gøy da!! Forteller du til svigermoren din at dere fikk full klaff?? Morsom historie!!!

Skrevet

Lurer på om jeg ikke var støl fordi jeg hoster mye ... Var også støl i magen da jeg var gravid i oktober, men hadde mer vondt. Det murrer om kveldene, men får nå bare vente og se. Ikke noe halsbrann, nei, sleit med det da jeg var gravid med jentungen. Kjøpte noen tyggetabletter på helsekosten som jeg gikk med i veska, ellers gikk det mye i Litago og annen melk. Håper du slipper kvalme og andre plager, Wanda, nå som du har en liten en. Kanskje du går rundt med tvillinger i magen, så får du tre tette ;-)

Merket at jeg ble litt bekymret da jeg leste det du skrev om tvillinger, visste det jo, men har ikke tenkt noe på det nå. Samtidig er ønsket om barn så sterkt, at to ville være hjertelig velkomne, har egentlig alltid ønsket meg tre barn. Får prøve om vi greier å få til ihvertfall én til da ...

Skrevet

Støl imagen - er det et symptom??? Det har jeg vært nå også, sånn "treningsstøl", men tenkte jeg hadde gjort et eller annet muskelarbeide...åååååååå nå ble jeg litt optimist igjen. Og tvillinger, det hadde jo vært suverent - da hadde vi sluppet å ha et enebarn med "gamle" foreldre.....:)). Stølheten kan jo være fordi jeg har gått på ski ihelga da.....kanskje mest sannsynlig det når jeg tenker etter.....

Kjemoegøy med den svigermorhistorien din da, Wanda! Tipper svigermor kommer til å kjenne seg delaktig i denne graviditeten;-D Håper du holder deg frisk og rask gjennom svangerskapet!

Skrevet

Vi skal ta ul i uke 7 for å se om hjertet slår, har hatt en ma før og den redselen sitter litt i. Skal heim tel ho mor i midten av feb og da er det greit å vite hvordan det står til før jeg forteller henne noe. Hun vet ikke noe om prøvinga, vi sa at småtten var det eneste barnebarnet hun fikk:)

Vi har ikke fortalt svigermor noe enda, venter til etter ul. Hun er ei grei dame men har litt lett for å bli fornærma, vi skjønte at vi måtte bare si det som det var og ikke komme med noe svadaforklaring:)

Skrevet

Var en del kvalm med småtten, håper jeg slipper unna med litt denne gangen. Ser for meg at jeg skal skifte nr 2 bleier på han mens jeg brekker meg og står i. Hendte jeg sto og kastet opp i sneskavlene når jeg måtte ta opp etter hunden vår:)

Vi har ikke noe tvillinger i hverken min eller sambos familie så jeg satser på at det kun er en der. But you never know.

Et annet tips, fikk mye utflod dagene før ikm. Husker at det gjorde jeg sist også.

Skrevet

Tenkte på det da jeg leste innlegget ditt i den andre tråden, Hillbillie, at du kunne få tvillinger, altså.

Svarte deg nettopp, Wanda, men det havnet litt langt opp her. Hoster som en gal her, så kan nok ikke bli så gira av den stølheten, dessverre.

Skrevet

Heisann! Hvordan går det? Har du klart å holde deg unna testing?

Jeg er på nattevakt(min 4. på rad), gleder meg til å være ferdig for denne gang.

Jeg og sambo er litt utålmodig og har flyttet ul 1 uke fram, så på fredag får vi se "reka" for første gang. Er ganske plaget med halsbrann men ellers er det ikke mye symptomer.

Skrevet

Litt depp akkurat nå, men det går nok snart over ... Fikk sinnsyke menssmerter i går kveld, føler meg som ei kjøttkake i dag, og mensen har kommet - så æsj!

Så spennende med ultralyd. Får håpe halsbrannen blir den eneste svangerskapsplagen du får denne gangen. Men det må bli slitsomt med nattevakter under graviditet, selv om du forblir frisk og rask, blir man vel som oftest litt ekstra trøtt, eller?

Håper du skriver litt etter ultralyd også, holder oss oppdatert.

Kos deg!

Skrevet

De va no som svarte!! At tanta kom altså. Rart det der, da vi var ganske unge ble man kjempeglad når den kom, ikke helt samme følelsen nå gitt.

Jeg går rundt og er redd for MA, har vondt i magen , ikke veldig vondt men sånn evig murring. Veldig greit at vi skal å ta ul på fredag slik at jeg slipper denne luringen.

Skal på livredningskurt til helga og skal dykke på 3 meters dyp, har du hørt noe om det er skadelig for fosteret?

Skrevet

Hei Wanda,

Vært litt stille fra meg i det siste. Toppet seg litt for meg på mandag da mensen kom, og så viste det seg at jeg hadde en lungebetennelse. Denne uken har jeg mer eller mindre ligget her og syntes synd på meg selv ;-)

Kan dessverre ikke noe om graviditet og dykking, men regner med at instruktørene vet noe om det.

Hvordan gikk det på ul i går, Wanda, ikke noe godt å gå slik og bekymre seg. Håper alt går bra med deg og knøttet i magen (og lillegutt, selvfølgelig).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...