MammaTilTuppen&Lillemor Skrevet 11. desember 2008 #1 Skrevet 11. desember 2008 Hei Wanda, Snart ikm for deg nå. Hvordan går det? Noen symptomer?
wanda71 Skrevet 15. desember 2008 #2 Skrevet 15. desember 2008 Hei på deg! Går vel bra vil jeg tro, ikke så forhåpningsfull denne gangen:) Var ganske sikker at jeg var på vei forrige mnd og ble nesten paff at jeg faktisk fikk mensen. Denne gangen kjøpte jeg cb eggløsningstester for å følge med, ikke rart at det ikke klaffet sist gang, hadde el flere dager senere enn jeg trodde(og da hadde vi ikke sex). Har en tung følelse i underlivet denne gangen også men jeg legger ikke mye i det siden det var sånn sist også. Hvordan går det med deg?
MammaTilTuppen&Lillemor Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. desember 2008 Høres lovende ut. Har av en eller annen grunn ikke kjøpt el-tester, burde jeg sikkert gjort. Har trodd at jeg visste når el var, men både forrige og denne måneden har jeg blitt forvirret av at jeg kjenner alle mulige symptomer. Også litt redd for at jeg har sen eggløsning, så har ikke avsluttet prøvinga denne måneden ennå. Har ikm 26/12. Klaffer det ikke nå, vet jeg ikke om vi tør fortsette med prøvinga. Har et vikariat som går ut om et par måneder. Denne perioden må jeg bare ikke ta alt som graviditetssymptomer, men jeg har jo også blitt gravid ganske raskt (en sving som ikke vi hoppet av med datteren vår og nå i september ble jeg gravid med en gang vi sluttet å være forsiktige), så jeg har kanskje litt for store forhåpninger. Når skal du teste? Ingen tegn på at mensen kommer ennå?
wanda71 Skrevet 16. desember 2008 #4 Skrevet 16. desember 2008 Skrev det lange svaret til deg før i dag men borte var det, hm. Jeg testet i helga og da var det meget negativt, fant ut at jeg måtte slutte å teste hver dag og vente på mensen. Jeg pleier å begynne med spotting i dag el i morgen og så starter det skikkelig onsdags kveld eller torsdags morgen, så langt har det ikke kommet noe. Var skikkelig kvalm i går kveld og ble sånn små glad inntil jeg fant ut at det var en skikkelig kjip omgangssyke på gang:( Men nå har jeg kommet meg litt:) Sånn økonomisk sett burde vi også vente litt med å få nr 2 men siden vi ikke er så veldig unge lengre må vi bare trå til nå Kan vikariatet ditt bli forlenget eller er det noen som kommer tilbake fra perm?
MammaTilTuppen&Lillemor Skrevet 17. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. desember 2008 Og svaret mitt ble også borte - kanskje det ble sensurert ... Men nå er det jo spennende da - har det kommet noe spotting? Vi tenker jo som dere vi også, at det er på tide nå hvis vi skal ha en til. Er litt mer optimistisk i forhold til en eventuell forlengelse av vikariatet i dag, får ha litt is i magen, så kanskje spira sitter i magen snart også? Noen kommer tilbake fra perm, men det er mange løse tråder i forhold til langtidssykemeldte om de kommer tilbake osv. Etter rentekuttet i dag blir jo ihvertfall de månedlige utgiftene drastisk redusert, så da kan vi jo spare litt. Krysser fortsatt fingrene for at ikke du begynner med spotting nå.
wanda71 Skrevet 18. desember 2008 #6 Skrevet 18. desember 2008 Joda, spottinga kom i går ettermiddag og mensen i natt. Litt skuffa men ikke så forskrekket som sist gang da den kom:) Jeg og sambo pratet litt i går, ble enige om å prøve en periode til og så gå til lege. Ta en privattime hos en vi har gått til før som har UL. Synes det er greit å sjekke "tingenes tilstand". Kan jo hende jeg har tørket inn eller noe og da er det greit å vite det. Synes jeg bruker en del tid og energi på å være opptatt av dette så da er det greit om det er liv laga det vi gjør. Da får vi bare vente til 2. juledag og håpe at det har klaffet for deg, hadde vært veldig koselig. Jeg skal nyte jula og baileysen min:)
MammaTilTuppen&Lillemor Skrevet 18. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. desember 2008 Så synd, Wanda, trøst deg med Baileys, muggost og rakfisk! Kanskje dere kan lage en liten en på nyttårsaften? (Eller har jeg telt feil ...) Har ikke den store troa på at jeg er gravid, men jeg håper veldig selvfølgelig, og kan ikke si at jeg ikke blir skuffa hvis mensen kommer. Har ingen symptomer, bortsett fra en brennende følelse i magen noen ganger og svake murringer om kvelden. Kjente det stakk litt i lysken i går, men sikkert bare fordi jeg kjenner så godt etter. Hadde mange flere symptomer forrige måned. :-) Skjønner godt at dere vil sjekke om alt er i orden, selv om jeg ikke tror du har tørket inn da. Og det blir jo virkelig en heltidsjobb det å prøve å bli gravid. Trodde jeg skulle greie å ta det litt som det kom, men siden det tok så lang tid å få gubben på gli, blir jeg jo mer eller mindre desperat. Én dag igjen på jobb før juleferie!!!!! Kos deg masse med familien i jula! Blir det bim-ferie på deg også, eller?
wanda71 Skrevet 19. desember 2008 #8 Skrevet 19. desember 2008 Ja, at man blir gravid i det hele tatt er jo en stort mirakel når en skjønner hvor mye som skal klaffe, men, men, vi har klart det før:) Har EL den første helga i januar så da håper jeg det blir full fart her, vi skal på hytta sammens med sambo`s foreldre så det passer dårlig om EL kommer før. Håper du får ei flott jul og en hyggelig beskjed 2.juledag, vi tastes etter jula og ser hvor det går. Juleklem
MammaTilTuppen&Lillemor Skrevet 19. desember 2008 Forfatter #9 Skrevet 19. desember 2008 Kos deg med jul, sambo og svigers, og moro med jul når man har barn da. Har ingen stor tro på at det er noe som har klort seg fast denne måneden, men oppdateringer kommer. Juleklem til deg også (Greier nok ikke å holde meg vekk fra bim i jula, for vi skal være hjemme ...)
wanda71 Skrevet 25. desember 2008 #10 Skrevet 25. desember 2008 Da var det testetid for deg, hvordan går det? Vi har kost oss masse her, første jul som familie. Småtten fikk masse klær i gaver og det setter vi stor pris på. Har el om ca ei uke(da har vi akkurat kommet fra hytta til svigers) så da er det på`n igjen med prøving:) Sambo sitter mye på nettet og ser etter pulk for to unger så han er ihvertfall optimist, hjelper det:) Lykke til de nermeste dagene!
MammaTilTuppen&Lillemor Skrevet 26. desember 2008 Forfatter #11 Skrevet 26. desember 2008 Blendahvit i dag også her, og kjennes ut som om mensen er på vei. Gøy med barn på julaften da, jentungen smilte fra øre til øre hele dagen og storkoste seg med gavene i hele går. Jeg ligger nede med influensa, men var i ok form på julaften, heldigvis, slo ut for fullt først i går. Synes også det er så fint at gubben endelig er på gli, kan komme med kommentarer som: "bare vent til det blir to i baksetet". Så vi får diskutere litt om vi skal fortsette prøvinga eller legge det på vent til jobbsituasjonen er tryggere. Er jo greit at du ikke har el nå som dere er på hytta med svigers, eller?. ;-) Kanskje dere er fire i familien neste jul?
wanda71 Skrevet 27. desember 2008 #12 Skrevet 27. desember 2008 Det hjelper at gubben er på lag, helt klart. Min er ganske så klar og passer på når det er rundt el at aktivitetene økes:) Men så blir man også lei seg ilag når mensen er kommet. Jeg vet ikke så mye om deres situasjon men tror jeg ville ha prøvd videre i tilfelle dette kommet til å ta litt tid, man får jo ikke tiden tilbake i vår alder men som du sa at dette er noe dere må prate om. Skal bruke CB el tester denne gangen også for å fintune inn når dagen med stor D er rundt hjørnet. Mensen kommet?
MammaTilTuppen&Lillemor Skrevet 27. desember 2008 Forfatter #13 Skrevet 27. desember 2008 Ja, da var det tid for den praten, mensen kom nå - æsj! Får håpe jeg vet noe mer om jobb før neste el. Nå skal jeg sitte her med influensa og mens og synes synd på meg selv. I kveld når frøkna har lagt seg blir det baileys, tror jeg. Har gitt bort all vinen min i julegaver, håpet jo jeg skulle være alkoholfri i noen måneder framover... Beklager at jeg er så negantiv, sikkert bedre i morra. :-)
wanda71 Skrevet 28. desember 2008 #14 Skrevet 28. desember 2008 Det er derfor vi har disse sidene, vi kan komme hit og være negativ så slipper vi å tømme alt ut over de hjemme(prøver ihvertfall). Jeg har trøstet meg sjøl med baileys nesten hver dag i jula(ett glass altså), i fjor var jeg på tjukka så da ble det ikke noe. Du får prøve å trøste deg litt med et ukeblad, litt snop og noen glass og mote deg opp til en ev. ny pp. Håper dere finner ut at dere prøver videre. Vi drar på hytta i morgen og kommer tilbake fredag(el dag!!), så du får ha godt nytt år! Trøsteklem til deg.
MammaTilTuppen&Lillemor Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #15 Skrevet 28. desember 2008 Tusen takk for "pep talk" - alt er bedre i dag. Influensan er på vei ut av kroppen, baileysen smaker godt, og tror jeg skal kjøpe en god "sprudlevin" til nyttårsaften. Er veldig glad i juleøl, spekemat og røkelaks også. :-) Gubben varmer opp til ny prøveperiode, så da kjører vi bare på. det verste som kan skje er jo bare at jeg ikke har jobb og får arbeidsledighetstrygd, verre om jeg venter for lenge. Regner med at du koser deg på fjellet og flørter mad mannen så han er klar for el når dere er tilbake. denne gangen skal den sitte, Wanda, det får være nyttårsforsettene våre. :-) nyttårsklem
wanda71 Skrevet 2. januar 2009 #16 Skrevet 2. januar 2009 Ja, da er vi kommet til et nytt år med nye muligheter, la oss krysse fingrene for at vi får det vi har aller mest lyst på i år:) EL kom en dag tidligere enn planlagt så vi dro hjem en dag før vi skulle:) Det ble så snodig at vi måtte bare si det som det var til svigermor eller så hadde hun blitt fornærma. Når ca får du EL denne gangen?
MammaTilTuppen&Lillemor Skrevet 2. januar 2009 Forfatter #17 Skrevet 2. januar 2009 Hei og godt nytt år, er vel ingen stor hemmelighet hva nyttårsønsket mitt er i år ... Bra dere tester så dere visste når el kom da (og at svigermor ikke nektet dere å dra hjem ;-). Tror jeg får el ca. den 10/1, men har bestilt tester og skal el-teste denne måneden. Fortalte samboeren at jeg bestilte tester, og han sa vel noe om at vi ikke behøvde det og bare skulle "kjøre på", men han fikk ihvertfall ikke hetta. :-)
wanda71 Skrevet 2. januar 2009 #18 Skrevet 2. januar 2009 Før når vi har holdt på så kunne jeg ikke si til sambo at tiden var nhå! Da fikk han helt prestasjonsangst, men nå har det gått veldig greit, stilte opp både i går kveld og i morges, har faktisk lovt å stille opp nå i kveld også Syntes det har vært greit å ta el tester, spesiellt siden jeg var helt på villspor, trodde jeg hadde el flere dager før enn jeg egentlig har. Skal prøve å gå ned i vekt fra mandag av, å være overvektig hjelper ikke akkurat på fruktbarheten, så nå koser vi oss med all snopen fra jul som slapp unna:)
MammaTilTuppen&Lillemor Skrevet 2. januar 2009 Forfatter #19 Skrevet 2. januar 2009 Her klages det over at vi ikke skal "ha oss" mellom dag 5 og dag 10, så tror ikke det blir noe prestasjonsangst her heller, heldigvis. Han kikket litt oppi den anonyme papirposen (fra billigetester) jeg fikk i posten i dag også, og lurte på hvorfor det var så j..... mange el-tester der. :-) Han har så stor tro på disse svømmerne sine, særlig siden det har gått så kjapt før. Her skal det spises godis i helga, ja, må tømme skapet (eller helst kaste ut resten søndag kveld). Men vi er jo så glade i å kose oss med både brus og snop begge to, så noe "vann og brød"-kur blir det ikke her... Hmmm, lurer på om stort inntak av sukker kan ha negativ innvirkning på fruktbarheten - da ligger vi dårlig an.
wanda71 Skrevet 3. januar 2009 #20 Skrevet 3. januar 2009 Har ikke hørt noe om sukker og fruktbarhet men jeg har hørt at koffein ikke er så bra hverken når en prøver eller når en er gravid. Har et lite problem der siden jeg er ganske avhengig av tabxtra. Så jeg har tenkt å trappe ned nå i januar og så slutte. Drikker gjerne 2 l om dagen, det er jo både lite sundt og lite økonomisk:) Litt småsøtt at karene våre er så sjølsikker når det gjelder svømmerne, særlig når en blir fort gravid øker selvtilliten deres ganske bra. Min kar gikk omentrent og banket seg på brystet under forrige graviditet:) Nei, det blir ikke vann og brødkur på oss heller, som dere er vi glade i god mat. Sambo var hos bedriftslegen før jul og fikk beskjed om at han har for høyt kolestrol så da ble motivasjonen høyere. Jeg skal også få sjekket kolestrolet, vil tro det har økt siden det har økt hos sambo(det har økt siden han traff meg, svigermor ble jo såååååå fornøyd, not). Synes ikke sex blir så innmari sexy når man liksom må, stakar sambo var sliten i morges og glad for at han ikke måtte til pers i morges også Ha ei god helg og kos dere med restene:)
MammaTilTuppen&Lillemor Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #21 Skrevet 3. januar 2009 Kos dere i helga dere også! Nå er det snart vår tur til å lage barn. Regner med at dere har fått det til denne gangen, dere får jo en morsom historie til konfirmasjonen da, at dere måtte reise hjem fra hytta for å hoppe i høyet ... ;-)
wanda71 Skrevet 4. januar 2009 #22 Skrevet 4. januar 2009 Ja, det var jo ikke helt etter planen at svigermor skulle vite våre produksjonsplaner men så vet vi hvor fornærma hun kan bli så da var det greit å si det som det var. Hun tilga oss med engang
MammaTilTuppen&Lillemor Skrevet 11. januar 2009 Forfatter #23 Skrevet 11. januar 2009 Nå er jeg spent her, Wanda, snart ikm for deg. Med den innsatsen deres denne måneden, bør det jo bli et resultat. Noen symptomer? Jeg prøver ut el-testing, men får bare negative tester. Tester på ettermiddagen, etter jobb, så det kan jo være at jeg glemmer at jeg ikke skal drikke, osv. Ellers tror jeg kanskje jeg har el på dag 18 med mine sykluser, det blir tirsdag det. Kjører annenhver dag, så får vi heller se om vi har energi til å trappe opp rundt tirsdag ... :-) Gleder meg til å høre at du får to streker denne gangen, rosa eller blå spiller ingen rolle. ,-)
wanda71 Skrevet 12. januar 2009 #24 Skrevet 12. januar 2009 Ikke lett når de vil slå ut disse testene, jeg tok på formiddagen. Brukte CB når jeg skulle måle EL, vet ikke om det er stor forskjell på de og billigtestene. Jeg har ikm nå på onsdag men klarte ikke å vente med testinga så i går tok jeg en som da var negativ, ble litt lei meg da but It aint over yet:) Har ikke kjent noe spesiellt men jeg har prøvd å ikke kjenne så mye etter. Ikke bare bare å ha mye sex når man må, særlig hvis man er sliten og trøtt. Tvi, tvi for dere i morgen, håper det klaffer noe skikkelig!!!
MammaTilTuppen&Lillemor Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #25 Skrevet 14. januar 2009 Ikm i dag - testet? Har fremdeles ikke fått positiv el-test, men har hatt stikkinger på høyre side, verst i går kveld. I dag har jeg hatt murringer, kjentes ut som om mensen kunne komme hvert øyeblikk, så et eller annen skjer i hvert fall. Action hver og annenhver dag, så får vi se om det var nok ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå