Gå til innhold

Inspirert: Hvor mye alkohol drikker du på julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forbinder heller ikke jula med alkohol - og jeg drikker stort sett bare når jeg skal på fest, så ikke noe på meg(liker ikke så mye heller!). Første jula jeg var hos mannen mins familie var fest! Veldig ulikt hva jeg var vant med! På julaften kan gubben drekke munkholm =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi drikker ingenting på julaften, i år skal vi være hjemme hos oss med familie, og jeg har ikke tenkt å tilby alkohol engang!!!

Skrevet

tja, mulig det blir ett glass rødvin til maten:)

Men helt sikkert er det at jeg skal ta meg en Irish coffe etter at barna er lagt :)

Skrevet

Drikker et par glass vin til julemiddagen, men ellers drikker vi ikke stort, mulig mannen drikker et par glass øl til maten! Akevitt og cognac drikker vi ikke!

Skrevet

Jeg drikker ikke julaften, har aldri gjort det. Men så har jeg jo vært gravid to jul, ammet snart to og er jo ikke så himla gammel;)

Mannen tilhører også en religion som ikke drikker...

Skrevet

Julebrus og cola ....... og det kan vel ikke regnes som alkohol.... =))

Liker ikke øl, ikke akevitt og av vin drikker jeg kun hvit... Altså ikke noe som passer til ribbe.... men jeg savner det ikke heller... Holder med julebord før jul med jobben.

Skrevet

drikker vin til maten + utover kvelden og baileys til kaffen, men kjenner jeg at jeg begynner å bli brisen gir jeg meg. En skal ikke være full og snøvlete på juleaften, vi har nyttårsaften til det! :P

Skrevet

Ett glass champagne til maten, men ikke i år. Er gravid.

Skrevet

Det er da en familiedag selv om man tar seg en øl til middagen?

Skrevet

Når jeg ikke er gravid drikker jeg gjerne en kopp eller to med rødvinsgøgg før maten. Også piner jeg meg gjennom en akkevit til maten bare for tradisjonen. Det smaker pyton! Hehe. Ellers er jeg ikke så glad i øl og vin til maten. Ikke cognac heller, som det gjerne blir servert til kaffen.

Skrevet

De siste 10 årene, vann og brus. Tror ikke det blir noen forandring i år :)

Skrevet

Ingenting (kanskje ikke så rart ettersom jeg bare er 19).

Tror heller ikke at jeg noen gang kommer til å gjøre det.

Her drikker vi ikke vin til maten, og det er den eneste alkoholholdige drikken jeg liker til mat.

Og jeg syns uansett brus/vann er best til mat.

Skrevet

Alkohol og julaften hører ikke sammen.

Isåfall bare når det ikke er barn tilstedet.

Så på meg blir det null alkohol den dagen.

Gjest Sauen - preggers
Skrevet

Drikker kanskje et glass vin, men ikke i år siden jeg er gravid.

Mannen tar seg nok en øl og kanskje en konjakk. Ingen i familien som drikker stort på julaften, blir til litt øl, akevitt og konjakk...

Skrevet

ingenting.. og det har jeg aldri gjort heller... liker best brus til maten...

sambo tar seg nok et par øl. men ingen fylla akkurat

Skrevet

Nothing

Skrevet

Ingenting, er gravid.

Ellers er jeg i stand til å ta et glass uten å bli drita, rart det der.

Skrevet

Stor mulighet for at jeg ender opp i sofaen med en cider etter at ungene har lagt seg. Som jeg pleier å ta to slurker av før jeg sovner.

Utover det så drikker jeg ikke noe julaften. Pappaen min har øl og akevitt til maten, men tror ikke vi feirer julaften sammen i år. Han blir aldri full, så har aldri sett på det som ett problem. Min svoger tar seg en øl, om han ikke skal på jobb (noe han og pappa har gjort de siste åra) Vi drikker ikke så mye alkohol i familien min, men ikke noe tabu. Som oftes har de vakt eller jobber.

Skrevet

Drikker en øl til pinnekjøttet. De andre tar seg også en akevitt, men det liker jeg ikke. Også noen som tar en likør til kaffen, men ingen som blir beruset. Hører ikke hjemme så lenge det er barn der syns nå jeg da.

Skrevet

Ikke en dråpe. Blir ikke servert alkohol verken hos min familie eller hos svigers. Begge familiene er vel så godt som totalavholds, hele året.

Skrevet

Ingenting, som ellers:) Vi har ikke servering av alkohol under middagen, eller mens barna er våken. De andre voksne (unntatt meg) tar seg kanskje en likør/conjac på kvelden.

Skrevet

I fjor ble det ingenting, da jeg gikk gravid. Men til vanlig smaker jeg litt øl, det er det eneste. Tar det igjen 3. juledag :-P "Det va fæst på lokale, dæm dainsa og dæm drakk, tiddelti" hehe

Jeg er ikke vant med så mye alkohol på julaften. Familien tar en aquavitt og øl til maten. That`s it!

Skrevet

har som "mål" å komme til bunns i det ene glasset som blir sjenket til middag, men jeg har aldri klart det. Står som regel et halvt glass igjen når vi legger oss om natta. Er mest glad i cola zero:)

Skrevet

Ingenting - jeg er så kresen på drikke, men koser meg med cola lighten min :-)

Sambo og de andre tar seg nok et par glass, det er helt ok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...