Gå til innhold

Inspirert: Hvor mye alkohol drikker du på julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drikker ikke noe. LIker ikke øl, vin eller akevitt:) Så da koser jeg meg heller med julebrus;)

Mannen min skal sikkert ha seg noen øl til maten, og kanskje en cognac til kvelden.

Første julen vi feiret med familien til mannen min så var enkelte fulle rundt kl 23 på kvelden. Ble helt satt ut jeg, mener at julaften ikke er en fest på den måten..

Glad gutten min bare var 7 mnd og sov hele kvelden..

Ungene mine skal iallefall få slippe og grue seg til jul pga alkohol, heldigvis:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingenting..mulig det blir et glass vin etter at unga har lagt seg, that's it..drikker lite

Skrevet

Liker ikke alkohol til maten. Så det blir hamar og lillehammer bryggeri på meg:D Altså julebrusen:)

Skrevet

Nei, fyll hører ikke hjemme på julaften. Tar vanligvis et glass musserende før middag, så en øl og en akevitt til middag og en likør eller cognac etterpå.

Skrevet

Drikker gjerne en øl til maten, men akevitt fikk jeg for mye av på et nachspiel engang, så det står jeg pent over:) Ølen kan like gjerne byttes med en Munkholm:) Drikker lite hele året - og ser ingen grunn til å kaste seg på flaska på juaften!

Skrevet

kan tenke meg en flaske vin gjennom hele kvelden.

Skrevet

Foreldrene mine serverer ikke alkohol, men jeg er ikke spesielt glad i alkohol til julematen. Hjemme blir det vel kanskje et glass eller to på vin.

Skrevet

Det blir vel et glass vin eller en juleøl til maten. Og kanskje en baileys til ho mor når barna er i seng for kvelden:o)

Helt enig: barna skal kose seg i trygge, gode omgivelser,uten fyll.

Fyll og barn hører ikke sammen..julaften eller ikke.

Skrevet

Ingen i familien min drikker i det hele tatt, så det blir vel brus i år også.

Gjest det spirer og gror- Adrian&Oda
Skrevet

nei, juleaften skal være hygge og kos, ikke fyllekule... tenker det blir litt vin uttpå kvelden, etter småtassene er i seng.. =)

Skrevet

Kommer fra en familie der det drikkes sjelden, har aldri sett hverken mamma eller pappa dritings hjemme! :)

Jeg synes det er best med brus til middagen, så blir det sikkert en likør eller to senere på kvelden etter Emilie har sovnet! :)

Sambo skal sikkert ha seg et par pils til maten og noen senere på kvelden! Men full får han ikke bli.... Synes ikke fyll og jul med barn hører sammen jeg!

Skrevet

Som regel blir det en kopp gløgg når vi kommer, og en øl til maten. Det er heldigvis ingen i våre familier som tar helt av med alkohol, så ungene har ingenting å grue seg til.

Skrevet

Jeg er ikke oppvokst med alkohol på julaften.

Skrevet

Skåler i en liten akevitt sammen med maten og tar kanskje en konjakk til kaffen. Er ikke glad i øl, så det går egentlig mest i brus.

Skrevet

Absolutt ingenting:) Liker ikke så mye av alkohol utenom drinker og rusbrus og det passer liksom ikke til pinnekjøtt;)

Skrevet

Ingenting.

Er helt enig med deg, Hallapårei!

Skrevet

Kanskje en øl eller et glass vin til maten...hvis jeg drikker mer blir jeg sikkert bare trøtt, hehe :)

Skrevet

Ingenting. Har aldri hatt alkohol på julaften, og dessuten er brus best til pinnekjøtt=)

Skrevet

Ingenting:) men mams,paps og gubben tar vell seg litt vin tenker jeg.

Skrevet

Jeg har aldri i hele mitt liv drukket alkohol på julaften...

Er vokst opp med at dette er en familiedag jeg, ikke en fest. Pappaen min tok nok en øl til maten, men det var det.

Sånn har vi det nå også, har både øl og vin å tilby til middagen, men har aldri opplevd at noen fra hverken min eller mannens familie har tatt mer enn et glass eller to.

Er mange barn her da, i alle aldre, og da er det ikke naturlig å drikke seg beruset...

Skrevet

Jeg drikker aldri alkohol til mat,for det er ikke godt.

Hos mamma og pappa er det brus og vørterøl til pinnekjøttet. og kanskje litt vin og øl om kvelden.

Men jeg holder meg til Cola. (i år går jeg på medisiner,så kan ikke drikke. Men hadde ikke drukket uansett)

Skrevet

En gammel dansk, i stedet for akevitt, gløgg ved ankomst, rødvin til maten. Når ungene er lagt deler jeg og min mann en flaske vin/øl. Han drikker ikke før ungene er i seng. I år drikker ikke jeg for jeg er gravid, så da drikker sikkert han til maten.

Det er ikke en stor sak om vi drikker vin eller vann, blir ikke fulle eller beruset uansett.

Skrevet

Ingen ting, kjøper inn litt øl og conjak te resten av familien men ingen drikker mye... Jeg og min mann drikke ingen ting

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...