dårlig ånde Skrevet 7. desember 2008 #26 Skrevet 7. desember 2008 jeg visste ikke at du var så pro kjernefamiliekonseptet sug lut. det heter faktisk delt foreldrerett o.l. nå i disse tider, ikke "'ungen må vokse opp uten far". jeg kan være enig i at det er litt drøyt å kaste bort et ellers perfekt forhold for en liten omgang s&s men ungen er 5 måneder. det er faktisk nå og ca 7 måneder fremover at det går an å avslutte forholdet uten alt for store kvaler for ungen.
TrustNoOne (but Me) Skrevet 7. desember 2008 Forfatter #27 Skrevet 7. desember 2008 Takker alle sammen. Er ikke lett dette her. Helt i orden med andre innspill og meninger, sug lut, alle har rett til sin mening. Vet at dette er kranglesiden og at innlegget mitt sikkert burde vært lagt inn et annet sted siden jeg ikke orker å krangle med deg akkurat nå. Vi får ta det igjen en annen gang. Det blir nok mekling og fordeling av eiendelene i løpet av uken. Det skal nok går bra, skal bite tennene sammen og få til en løsning som er bra for barnet. Han er en fantastisk far, men ikke så flink kjæreste. Er mange før meg som har fått det til, så skal nok klare det jeg også. Takk igjen,damer:)
Angie77 Skrevet 7. desember 2008 #28 Skrevet 7. desember 2008 Vil bare ønske deg lykke til, ztolfjerten:)
Gjest Skrevet 7. desember 2008 #29 Skrevet 7. desember 2008 Kaman ikke vokse opp med fare sin rundt seg selv om mor og far ikke er sammen lengre? Noen ganger undrer jeg meg over hvilke erfaringer du har hatt,
Gjest Skrevet 7. desember 2008 #30 Skrevet 7. desember 2008 Fy flate så umoden du er, sug lut. Det er nesten så jeg mistenker deg for å tro at du selv er hylende morsom, og at du selv digger å tråkke ned andre. Om du ikke kan komme med litt forståelse der du ser andre har det tøft, anbefaler jeg deg å drite i å ytre dine psykomeninger. Selv om du hadde ønsket å fortsette et forhold med en mann som bedrar familien sin, ligger ikke det for alle andre. Noen setter seg selv litt høyrere enn som så. Trist at ikke du gjør det.
Angie77 Skrevet 7. desember 2008 #31 Skrevet 7. desember 2008 Jøss, skal si vi oppfatter ting forskjellig. Når jeg leste sug luts svar så tolket jeg det som følger; Her er en dame som nettopp har blitt bedratt, reiser helvete og hiver ut mannen med en gang (akkurat på samme måte som jeg sikkert selv hadde gjort). Hun har ikke hatt tid til å tenke seg om i tre sekunder og handler på impuls. Svarene hun får på tråden hun starter er alle av typen; yess, du gjorde det rette, bortsett fra det til sug lut. Når sug lut svarer på den måten hun gjør blir det akkurat hårreisende nok til at en som er i hevngjerrighetens rus kanskje får seg den ørefiken hun trenger til å stoppe opp og tenke seg litt om. Det er kun noen få uker til jul, de har barn som gleder seg og ikke aner hva som har skjedd, etc. Jeg tolker iallefall innlegget sånn at sug lut mener hun må TENKE SEG OM litt slik at ting kanskje kan gjøres på en litt annen måte. Og ved å skrive det på en så provoserende måte så klarer hun effektivt å helle litt kaldt vann i årene. For det er ikke bare ztolfjerten han har såret, han har også såret barna, og det er noe med det der å prøve og begrense skadene litt.
hårsår Skrevet 7. desember 2008 #32 Skrevet 7. desember 2008 Få han ut! Jeg har selv opplevd utroskap, og det var bare en brøkdel jeg oppdaget selv. I flere år etterpå hørte jeg om en og annen ny episode i tiden vi hadde mens vi var sammen. Utroskap er uhelbredelig, dessverre. Det er en barriere som er brutt, og har de gått over streken èn gang, er det ingen hinder for neste... Han har ingen respekt for det fine dere har sammen. Vil gjerne kommentere noe over her: Noen nevner at barner deres vokser opp uten pappaen sin og at du er korttenkt, dette er jo noe stort vrøvl... Barnet deres vil jo fortsatt ha kontakt med faren, men du slipper å sitte med drittsekken i huset ditt!! Du kan finne en ny og bedre mann som verdsetter og elsker deg! Det er ihvertafall ikke du som skal ha skylden dersom du ønsker å sende ham på dør. Dette skulle han ha tenkt på før han ødela forholdet deres, og familie-idyllen deres..... Bare ikke la barnet deres få lide oppi dette. Lykke til!
trude_fikk_tvillinger_mai08 Skrevet 7. desember 2008 #33 Skrevet 7. desember 2008 Er igrunn ingen krangleperson akkurat, men i dag tittet jeg for første gang innom denne kranglesiden. Vil få sagt til TS at jeg er enig med deg og din avgjørelse. Andre kan mene akkurat hva de vil, det er jo tross alt ytringsfrihet her i landet. Og det kan jo diskuteres om hvorvidt du burde lagt ut denne debatten på en krangleside eller ikke, for her møter man ganske mye annet enn kosligheter (husker tilbake fra BIMtiden). Utroskap er utroskap, uansett. Og når en mann gjør dette - og som du sier, i tillegg har gjort mer fra før, så gjør jo dette noe med tilitten i et forhold. Jeg hadde aldri klart å sett på han på samme måte igjen. Og når det er barn med i bildet er det like greit å ende det tidlig, enn å holde sammen pga barnet. Det blir jo feil grunnlag det også. Mor og far kan ikke være sammen bare pga barnet, når det er så mye annet som ikke stemmer i et forhold. Du som alle andre har rett til et forhold hvor tillitt, ærlighet og åpenhet er en selvfølge. Og du skal hvertfall ikke finne deg i slik oppførsel. Støtter deg i din avgjørelse og ønsker deg lykke til videre i fremtiden.
Gjest Skrevet 7. desember 2008 #34 Skrevet 7. desember 2008 Det er jo fascinerende at langt de fleste her inne ser ut til å støtte prinsippet om at man trenger mer betenkningstid på borddekorasjoner i bryllupet (som gjerne er planlagt over et par år) og om ungen skal ha Sorel eller Kamik, enn man trenger på å avslutte forholdet. Hvor overfladiske kan dere egentlig bli?
Gjest Skrevet 7. desember 2008 #35 Skrevet 7. desember 2008 det er jo fasinerende at du innbillr deg at det er bare bare å skulle godta et utroskap fra en man faktisk trodde man kunne stole på. det er lett for utenforstående å si at ja tenk deg om da det rammer mange andre og det er bla bla du er så teit osv men faktisk så er det jævlig vanskelig å skulle leve i forhold md en som har svikta deg grovt. at du ikke skjønner det er ditt problem og det er synd for deg. du behøver allikevel ikke spre edder og galle fordi du kanskje har hatt det vanskelig og ikke har empati.
TrustNoOne (but Me) Skrevet 7. desember 2008 Forfatter #36 Skrevet 7. desember 2008 Det er veldig bra å få forskjellige synspunkter, og jeg forstår sug lut's og flere andres ståsted - nemlig at det er viktig å tenke over saken. Det gjør jeg virkelig, for det innebærer store omveltninger for oss alle. Til syvende og sist må jeg velge den løsningen jeg tror blir best for meg og barnet vårt. Og egentlig for ham også, om vi hadde prøvd igjen er jeg redd jeg hadde vært en dårligere kjæreste enn før ved å være mer mistenksom og usikker på ham. Det er mye å ta med i betraktningen, og hvis jeg skal tenke klart, må jeg ha ham ute av huset. Helt ærlig så ble jeg fysisk dårlig av å se ham i går, og det forsto han også. Der og da kokte det skikkelig over og jeg ville ha ham ut og vekk. I venneflokken min er det også delte meninger, noen mener at han har fått sin sjanse og nå er det ut, mens andre mener at han må få en sjans til å bevise at dette var en tabbe og at han kan holde seg på matta. Familien hans er også oppgitt over han, men håper at vi kan ordne opp siden vi er så nært knyttet alle sammen. Min familie sier at de støtter meg uansett hva valget mitt blir, og det er i grunn godt å vite. Om jeg skulle velge å prøve igjen, hadde det vært tungt å blir frosset ut av familien. Uansett vil jeg si at i en situasjon med så mye følelser er det klart at det er forskjellige meninger, og man kan være enig og uenig. Jeg hadde et voldsomt behov for å blåse ut, og da formulerte jeg meg ganske bombastisk, og jeg forstår at noen reagerte på det. Puh, ble mye dette her...
Gjest Skrevet 7. desember 2008 #37 Skrevet 7. desember 2008 normale mennesker forstår dette lille ztolfjertmor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! tenker masse på deg lykke til... tiden framover blir tøff men du klarer det!!! trøsteklem
TrustNoOne (but Me) Skrevet 7. desember 2008 Forfatter #38 Skrevet 7. desember 2008 Tusen takk, Musemor. Det blir tøft, men jeg skal bruke tiden godt og ikke ta en endelig avgjørelse før jeg er helt sikker på at jeg gjør det riktige.
Gjest Skrevet 7. desember 2008 #39 Skrevet 7. desember 2008 Ikke-så-flinkekjerringa: betal meg, så skal jeg vise all hyklersk empati i verden. Fram til da kan du holde deg til å bestemme dine egne innspill i debatten.
Gjest Skrevet 7. desember 2008 #40 Skrevet 7. desember 2008 Hm, la meg se: dele hus med to foreldre eller ikke? Dele hverdager med to foreldre eller ikke? Ha to foreldre som ikke blir enige om samvær og jula og feriene og betalinga for at den ene var for tander og den andre for utagerende - eller ikke? Ha minst en forelder hengende her inne med klager i årevis over at ex'n var gærn - eller ikke?
Gjest Skrevet 7. desember 2008 #41 Skrevet 7. desember 2008 Man kan jo ha forståelse og empati selv om man ikke synes at utkastelse er nødvendigvis den riktige avgjørelsen. Det er enkelt å si at utroskap = brudd. Noe helt annet er det når man plutselig står i situasjonen. Utroskap er absolutt ikke akseptabelt, men jeg hadde ikke gått fra mannen av den grunn alene. Jeg kjenner mange som har jobbet seg gjennom en slik krise i forholdet. Ring familievern kontoret i morgen for å bestille en time til rådgivning. Lykke til!!
Gjest Skrevet 7. desember 2008 #42 Skrevet 7. desember 2008 Betaler ikke deg et dødt øre, det er tydelig at din empati for andre er lite verdt.
Gjest Skrevet 7. desember 2008 #43 Skrevet 7. desember 2008 Et dødt øre høres rimelig morbid ut, idiomet heter ellers et RØDT øre. Forøvrig har du et helt innlegg litt lenger opp i tråden her BARE TIL DEG, siden du tydeligvis er så rettmessig harm i øyeblikket at du trenger utløp. Og nei, du er ikke søt når du er sint heller.
prekæs Skrevet 7. desember 2008 #44 Skrevet 7. desember 2008 Han ville sikkert ut av forholdet. Jeg mener. Tilstå dagen etter når han sikkert visste hvordan du ville reagere. Og du gjør det så enkelt for han... Kanskje tenke seg om litt....eller skal ha få vilja si og slippe unna uten kamp?
OsloMor Skrevet 7. desember 2008 #45 Skrevet 7. desember 2008 Nå reagerer tydeligvis HI på dette med å avslutte forholdet (hvilket jeg personlig godt forstår), noe som kan forstås dit hen at hun ikke ville være lykkelig med en mann som er utro. Jeg nekter å tro at et barn har det bra med to foreldre som har så splittet syn på verdier og forhold generelt, ei heller tror jeg det er gunstig for barnet å leve med en ulykkelig mor.
prekæs Skrevet 7. desember 2008 #46 Skrevet 7. desember 2008 Jeg syns sug lut har ett poeng i innlegget 14.13. Var det noen som snakket om "i gode og onde dager" her. Når bordpynt og vinterdresser planlegges år i forveien, så setter man strek for ett forhold i løpet av en formiddag. Hmm. Men som sagt. Tror han fikk det akkurat som han ville jeg. Forstår at du er lei deg og sint, men ikke gjør det så lett for han, hvis du ikke bare ventet på ett påskudd til å kaste han ut du og.
Süsse Skrevet 7. desember 2008 #47 Skrevet 7. desember 2008 Hvem bryr seg om hva som var hans formål og hva han vil med forholdet nå?
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 7. desember 2008 #48 Skrevet 7. desember 2008 Jeg regner med at HI vet best hva utroskap betyr i hennes eget forhold, for det er klart at det betyr ulike ting hos ulike mennesker. For eksempel vet jeg at dersom jeg er utro mot samboeren min kommer han til å se på det som et helt uakseptabelt tillitsbrudd, dersom jeg allikevel vel vitende om dette går hen og er utro, ja da ER det er helt uakseptabelt tillitsbrudd. HIs mann visste sikkert hva han risikerte, men allikevel valgte han å gjøre som han gjorde. Drit i hele mannen Ztolfjerten, han har tydeligvis ikke så mye respekt for dine følelser og holdninger at han vil gjøre deg lykkelig.
prekæs Skrevet 7. desember 2008 #49 Skrevet 7. desember 2008 Han kanskje? Og tenk så enkelt han fikk det. Helt uten problem og helt uten kamp.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 7. desember 2008 #50 Skrevet 7. desember 2008 Ja, men han må leve med være bad guyen i familie og omgangskrets da, og jeg tror det kan være ganske tøft. Regner ikke med at HI kommer til å dysse ned årsaken til bruddet. Han har kanskej valgt en enkel utvei, men han må være den som lever med konsekvensene av det valget for ettertiden også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå