Gjest Skrevet 3. desember 2008 #1 Skrevet 3. desember 2008 I min familie pleier vi aldri ha noen form for alkohol på julaften. Grunnen er at det skal være barnas dag. Ønsker å føre dette videre når vi begynner å invitere til jul hos oss selv. Hvordan er det hos dere?
prekæs Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 Hos oss drikker vi oss dritings. Alle som en:S
*Timulia* Skrevet 3. desember 2008 #3 Skrevet 3. desember 2008 Vi har juleøl og akevitt til maten, men ingen somblir dritings av den grunn! Cognacen spares til barna er i seng!
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 3. desember 2008 #4 Skrevet 3. desember 2008 hos oss er det en festdag for både voksne og barn, så da har vi brus, øl og rødvin til maten, akevitt etter pinnekjøttet og cognac til kaffe-skvetten. Ingen drikker så mye at det merkes på de da, i så fall hadde vi kuttet alkoholen.
tante grusom master of law Skrevet 3. desember 2008 #5 Skrevet 3. desember 2008 Det pleier å serveres litt snaps til maten, men ingen drikker seg fulle, de drikker bare en eller to.
3 blå Skrevet 3. desember 2008 #6 Skrevet 3. desember 2008 Here we go again... Ja, vi drikke vin og øl til maten. Vi er voksne mennesker som klarer å kontrollere alkoholinntaket, og jeg tviler på at barna tar noen som helst skade av det.
Minnie Mom Skrevet 3. desember 2008 #7 Skrevet 3. desember 2008 Vi drikker litt vin og øl til maten. Og så er det mer av samme sorten og cognac/likør og div når barna er i seng. Ingen i min familie har noe problem med å begrense seg, så vi koser oss med litt alkohol. Jeg synes det er viktig at barna også ser at man kan nyte litt alkohol og få et naturlig forhold til det. Veldig synd på de barna som lider under voksne som ikke klarer å begrense seg, men sånn er det heldigvis ikke i min familie.
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 3. desember 2008 #8 Skrevet 3. desember 2008 Her er det øl og akevitt til maten - vin for den som vil ha det. Så er det hva en ønsker til pakkeåpning, også kaffe og cognac når pakkene er ferdige og minstemann er lagt.
cherry coke Skrevet 3. desember 2008 #9 Skrevet 3. desember 2008 Nei, men det er kun fordi vi ikke har tradisjon for det.Dessuten er brus best til pinnekjøtt=)
Turid Laila Skrevet 3. desember 2008 #10 Skrevet 3. desember 2008 Ja, det gjør det. Akevitt, øl og rødvin til maten, og kanskje noe til kaffen etterpå. Alle drikker jo ikke alt selvfølgelig og ikke alle drikker heller.
MintCondition Skrevet 3. desember 2008 #11 Skrevet 3. desember 2008 Ja, øl og akke til maten, cognac og likør til kaffen. Vi har et normalt forhold til alkohol, og klarer fint å ikke drikke oss beruset... Syns det virker som de som på INGEN måte drikker alkohol i enkelte sammenhenger under påskudd av at det er "barnas dag" har litt problemer med å begrense seg jeg altså.
2SmåTroll Skrevet 3. desember 2008 #12 Skrevet 3. desember 2008 Her er det vanlig med øl og akevitt til maten. Og en cognac når kaffen serveres. Ingen som blir merkbart beruset. Går ann og nyte alkohol uten og og blir full mener nå jeg. Synes det er viktig at de kan lære at alkohol er en naturlig ting voksne kan kose seg med. Jeg har ikke tatt skade av at mamma eller pappa har drukket til maten.
Gjest Skrevet 3. desember 2008 #13 Skrevet 3. desember 2008 Skal til mamma og pappa i år og der serveres ikke alkohol. Er vi hjemme hos oss selv på julaften serveres öl og akevitt. Det er ingen som drikker mye! Ikke engang brisen!
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 3. desember 2008 #14 Skrevet 3. desember 2008 Synes forøvrig det er helt greit å drikke alkohol foran barna så lenge en nyter det med måte og ikke ender opp med å drikke så mye at en begynner å endre oppførsel og væremåte. vokste opp med foreldre som tok seg en øl til pizzaen lørdagskveldene og synes ikke at det var unaturlig hverken da eller nå. det har bare med måten man gjør det på.
Dronningen! Skrevet 3. desember 2008 #15 Skrevet 3. desember 2008 Å da starter vi på en av de få diskusjonene som enkelte ALDRI vil klare å forstå..... Her er vi drita fra kirkeklokkene ringer til påsken ringes inn!!
Blåmandag¤ Skrevet 3. desember 2008 #16 Skrevet 3. desember 2008 Det går vel an å drikke alkohol uten å gå bananas? Det er greit for barna å se at alkohol kan være naturlig også.. Vi skal ha juleøl og julebrus vi..p Det er ingen som er så glade i cognac eller akevitt her, så det tror jeg vi dropper.
nawi Skrevet 3. desember 2008 #17 Skrevet 3. desember 2008 Ja jøss. Skulle bare mangle om man ikke fikk drikke til maten. Ingen i min familie som har behov for å drikke seg dritings på julaften. Så her får alle det de vil ha;-) Hadde vi hatt besøk av noen som var mer enn normalt tørst, hadde vi sikkert gjemt bort alkoholen til en senere anledning.
Gjest Skrevet 3. desember 2008 #19 Skrevet 3. desember 2008 Det var på ingen måte ment som kritikk til de som gjør det! Vi har bare ikke tradisjon i min familie for å gjøre det! Drikkes generelt lite alkohol i vår familie igrunn. Og ingen i vår familie hadde hatt problemer med å begrense et evt alkoholinntak på julaften heller.. Når vi er hos svigers serveres det øl og akevitt til maten.
MammanTilCasper&Hedda Skrevet 3. desember 2008 #20 Skrevet 3. desember 2008 Litt provoserende innlegg syns jeg....her er det også barnas dag, de er i fokus fra morgen til kveld, men ja, vi har juleøl og akevitt til maten , og cognac til kaffen etter at barna er i seng. Absolutt ingen som på noe måte er snev av brisne, selv er jeg ikke glad i hverken akevitt eller cognac, men gubben koser seg med begge delene, men er ikke akkurat sånn at ha drikker en flaske av hver og sovner under juletreet før pakkene er åpnet....
Gjest Skrevet 3. desember 2008 #21 Skrevet 3. desember 2008 Vi drikker det vi har lyst på.... både med alkohol og uten. Ser ikke helt greia med at 1 glass vin til maten skal ødelegge barnas dag.
Slalotte Skrevet 3. desember 2008 #22 Skrevet 3. desember 2008 Vanlig at jeg og mamma drikker vin, pappa og sambo øl, og brodern cola.. Men i år så blir det ikke noe alkohol, siden mormor skal feire med oss Men vi tar vår egen lille feiring da vi er hjemme her igjen
Odine! Skrevet 3. desember 2008 #23 Skrevet 3. desember 2008 Nei, vi har ikke alkohol på julaften. Ikke ellers heller ;-)
Gjest Skrevet 3. desember 2008 #24 Skrevet 3. desember 2008 Har da ikke sagt at det ødelegger barnas dag? Er det virkelig ikke mulig å stille et enkelt spørsmål uten at alle skal tolke det i verste mening?
MammanTilCasper&Hedda Skrevet 3. desember 2008 #25 Skrevet 3. desember 2008 ok,hihi. Er ikke så provosert lenger,hehe. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå