Gå til innhold

Hvor gamle var dere når dere giftet dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke det at jeg tenker på det enda da jeg bare er 20 år og har vært sammen med typen i snart to år. Vi skal ha baby i mars men syns det er for tidlig å gifte meg enda.

Men hvor gamle var dere og evnt hvor gammel var mannen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan bare ikke dy meg, sorry...

men synes du det er en større forpliktelse å gifte seg, enn det er å få barn sammen??

Skrevet

Synes du det er mindre forpliktende å få barn med noen enn å gifte seg med vedkommende?

Skrevet

Nei selvfølgelig ikke. Men jeg har ikke lyst til å gifte meg i en alder av 20. Har jo tross alt andre ting å tenke på. Prioriterer babyen foran giftemål. Gifte meg kan jeg gjøre senere. Må jo ha penger til det også,

Skrevet

19 var jeg, mannen 24. Det er lett å bli kvitt en mann man er gift med, men en mann man har barn med, blir man aldri kvitt. Så jeg kan ikke si jeg skjønner hvordan du tenker.

Skrevet

Jeg var 21 og mannen 27..

Må si meg enige i de andre her, skjønner ikke helt tankegangen din..

Ok det der med pengene, men mange ganger blir det jo sponset litt av foreldre..

Men hvis dere er så sikre på hverandre at dere skal ha barn sammen, og dere vil gifte dere, så er det vel bare å sette i gang?

Skrevet

det trenger ikke å koste mye for et bryllupp da;) Hvis man vier seg hos sorenskriveren og har en koselig liten feiring med god mat, familie og nære venner hos seg selv eller hos foreldrene deres? Jeg skal ha et slikt bryllupp snart, har ike fått satt dato pga mye styr med baby på sykehus og slikt, men forhåpentligvis snart, og jeg er 22 og sambo 26:)

Syns det ikke er så viktig med stor feiring og masse gjester, for min del er det viktigste å gifte seg med den man elsker og ha en dag med familien og nære venner:)

Skrevet

Jeg var 28, mannen 30. Da hadde vi vært sammen i 14 år...

Skrevet

Hvis dere hadde lest innlegget skikkelig så hadde dere sett at det står at jeg vil ikke gifte meg enda. Det betyr ikke at jeg aldri skal gifte meg, MEN det er faktisk andre ting som spille inn også. F.eks. vi har lyst til å gifte oss på tinghuset, be ut nærmeste familie på middag og så heller bruke mer på bryllupsreise. Og da må man faktisk ha penger. Akkurat nå prioriterer vi babyen og evnt hus i løpet av par år. Syns dere var trangsynte nå...Går an å se litt lengre enn til nesetippen sin.

Skrevet

Var ikke meningen å tråkke deg på tærne, skjønte bare ikke helt meningen med innlegget hvis du ikke har planer om å gifte deg i nærmeste fremtid..

Siden du synes du er for ung til å gifte deg, men gammel nok til å være mor..

Skrevet

jeg er ikke gift selv da..men har barn.

Som de sier det er faktsik en større forpliktelse å få barn sammen enn å gifte seg.

Jeg har barn fra før, så exn vil jeg alltid ha noe med han å gjøre..

Skrevet

27 og 28.

Vært sammen i 8 år og har et barn på 2,5 år.

Skrevet

Jeg var 21, han 28 :)))

Skrevet

Jeg er enig med alle over her. Barn er en mye større forpliktelse enn et ekteskap. Hvis det er bryllupsreisen som koster penger kan dere da saktens ta den senere en gang dere har råd?

Jeg syns ikke det er tidlig å gifte seg som 20-åring hvis dere venter barn. Er selv 27 og ugift, men vil definitivt ikke ha barn før jeg er gift.

Et ekteskap er egentlig bare av økonomiske og praktiske årsaker hvis ikke man er kristen og legger noe i det med pakten med Gud. Altfor mange lar selve festen stoppe det å inngå ekteskap. Har dere dårlig råd bør dere se på skattefordeler osv.

Men det viktigste er som flere har sagt før meg: Barnet knytter dere sterkere sammen enn noe ektreskap noengang kommer til å gjøre. Uansett hva du gjør heretter må du ta med denne mannen i planene dine. For resten av livet. Uansett.

Skrevet

Selvflgelig er barn en større forpliktelse og men jeg skjønner ikke hvorfor man skal stresse med å gifte seg? Alikevel om vi skal ha barn så er ikke det en god nok grunn! Vi må jo tross alt tenke på at skulle et eller anna gå galt og vi blir skilt så er det faktisk en unge med i bildet. Og med det så mener jeg det er det enklere å skille lag når man bare er samboere. Dessuten så ser jeg ikke store forskjellen mellom å være gift og samboere. Et par jeg kjenner har en unge på 14 år og de er ikke gift. Det har aldri blitt til det. Jeg kommer ikke til å hoppe inn i noe ekteskap bare fordi vi skal ha barn. Hadde heller ikke kommet til å giftet meg hadde vi IKKE ventet barn heller.

Skrevet

Ingen vits i å hisse seg opp..

Vi bare svarer utifra det du skriver.

Skjønner ikke hva som var poenget med hovedinnlegget ditt?

Skrevet

Jeg skjønner ikke stresset med å få barn... 20 år liksom. Hjeeelp. Det er altfor tidlig både for barn og bryllup. Var selv 30/35 da vi giftet oss. Hadde da et barn på 1 år. Vil anbefale å gifte seg FØR man får barn. Den dagen skal handle om dere som par, ikke noe annet, og hverdagen kommer før man aner det... hehe ;-) Lenge leve romantikken.

Skrevet

Jeg tror egentlig poenget bare var en slags "spørreundersøkelse". Men det er et godt tips å ikke legge inn så mye personlig info på slike tråder, for man mister fort ... ja - tråden...

Skrevet

Eh, hvorfor er du egentlig her inne, anonym 17.39, dersom du ikke er gift, ikke har barn, og ikke vil ha barn før du er gift..? Bare nysgjerrig altså..

Uansett, jeg skjønner ikke hvorfor alle påpeker at det er en større forpliktelse med barn enn ekteskap. HI har ikke skrevet noe som helst som kan tolkes dit hen at det ikke er det.

Siden alle maser om denne forpliktelsen..

Det er jo ikke sikkert man nødvendigvis har lyst å leve livet ut med en person fordi om man syns han er det beste valget ang farskap. Om jeg og faren til småen en dag skulle gått fra hverandre så ville jeg uansett vært glad for at det er han som er pappaen til småen.

Jeg er forpliktet til å få forholdet mellom barnefar og meg til å fungere så godt som mulig, om vi er sammen eller ikke. Men jeg er ikke forpliktet til å leve sammen med han livet ut.

Skrevet

Som man spør får man aldri svar her på dib.. Slapp litt av og svar på det hun spør om heller! ;)

Vi var 29 begge to forresten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...