Gå til innhold

Du som vurderer å nekte å jobbe julaften.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er helt utrolig lesning.

Du som nekter å jobbe på julaften (heretter kalt nekteren), du sier at det var to like stillinger og en av dere måtte gå. Tror du det er tilfeldig at det er du som må gå?

Jeg kan ikke skjønne at du føler deg urettferdig behandlet fordi du må jobbe på julaften. Som alle har skrevet her før, NOEN må ta den vakten, og det ble deg denne gangen gitt! Tror du virkelig at sjefen din er så paranoid at hun føler det ubehagelig å møte alle de som har måttet jobbe på julaften/nyttårsaften/17. mai osv...?

Du skriver videre at det er to av dere som kan bli syke, du eller mannen. DU KAN DA IKKE MENE AT DU SKAL BRUKE EGENMELDING FORDI MANNEN DIN ER SYK?

Ja, det er trist at mamma må jobbe på julaften, men jeg tviler sterkt på at barna får varige, psykiske skader av det. I så fall har du knyttet de altfor tett til deg og de ville fått problemer før eller siden allikevel.

Nei, ta deg sammen. Jobb på julaften. Det kan uansett ikke være mer enn et 8 timers langt skift, så NOE jul vil du få!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt er det tilfeldig. Arbeidsgiver hadde ikke erfaring med noen av oss før vi begynte. Det er noe som heter arbeidskontrakt, derfor måtte saken bestemmes før han fikk ansatt oss, og sett hvordan vi fungerer. Hvem vet, kanskje det var nettopp pga ungene jeg ikke fikk jobben. Vi som har barn har jo generelt mer fravær pga sykt barn/barnepasser-dager.

Trodde du midlertidige stillinger bare plutselig, midt i et ansettelsesforhold, oppsto basert på hvem som ble best likt?

Ikke sjefen min. Kollegaen min som løy og gikk bak min rygg. Som først sørget for å overbevise meg om at jeg ikke måtte ytre ønskene mine til sjefen, som ville bli sur siden han hadde mye å gjøre, og uansett hadde laget en liste som skulle tas til følge. Og så ringte selv i stedet og skaffet seg fri.

Hvis mannen min blir syk må noen passe barna våre, ikke sant? Eller pleier du å overlate små barn til seg selv når faren er syk og ikke kan ta ansvar for dem?

Hehe, når har jeg sagt at barna vil få varige, psykiske skader? Om jeg så hadde avlyst hele julen, og de ikke hadde fått verken gaver eller noe annet ville de nok heller ikke fått psykiske men. Men det betyr fremdeles ikke at jeg ønsker å såre barna mine dersom det kan unngås.

Tja. Jeg kan ha jul frem til klokken ett om formiddagen. Hurra for den feiringen:) Og selvsagt fra elleve, halv tolv om kvelden, DET blir supert for ungene:)

Skrevet

Har aldri hørt om at folk leverer egenmelding når partneren er syk. Jeg tror ikke det er lov en gang. Da må man søke om velferdspermisjon.

Å si at man sårer barna sine fordi man må jobbe å julen, synes jeg høres litt dramatisk ut. Høres ut som om det er du som har det største problemet her ja!

Det er vel ikke tilfeldig hvem som fikk fast og hvem som fikk midlertidig stilling heller, iom. at dette ble fastsatt etter intervjurunden?

Skrevet

Dersin partneren din er barnepass vil du ta ut egenmelding grunnet barn eller barnepassers sykdom. Ingen planlegger at barnepassen skal være syk, og de færreste kan søke om dette i forkant.

Skrevet

Normal arbeidsmoral er å jobbe ANNENHVER HELLIGDAG. DVS annenhver julaften, om du jobber lenge på et sted.

Skrevet

"Syk barnepasserdager". Mener du at du kan være hjemme dersom mannen din er for syk til å passe barna? Tror den er ganske lett gjennomskuelig...

Og, "grenser for lojalitet"? Å gå på jobb når du er satt opp på vakt?

Skrevet

Du er så grinete og barnslig at jeg skjønner godt at arbeidsgiver ikke vil ha deg lenger jeg... er utrolig glad for at jeg ikke har sånne ansatte som deg. GRINERUNGE!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...