Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #26 Skrevet 13. november 2008 - Forutinntatte, uopplyste mennesker - De som mener at bensinprisen er den viktigste politiske saken - Uutdannede, arbeidsløse mennesker som mener at resten av samfunnet skal forsørge dem, og ikke ser at de selv kan ta utdannelse eller finne seg en jobb. - Alenemødre uten utdanning som går hjemme i tre år og synes det er helt greit å bli sponset av skattebetalerne, blant annet andre mødre som ikke har råd til å gå hjemme. - Mennesker som stemmer frp uten å vite hva resten av regjeringens partier heter. - Kriminelle, dvs alle former for kriminalitet: tyver, unnasluntrere, drapsmenn, voldtektsforbrytere, skattesnytere osv. - Folk som grisekjører og kjører når de er fulle eller rusa - Folk som er opptatt av hva andre mener om dem fordi de vil fremstå som vellykket, og ikke fordi de ønsker å være gode mennesker.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #27 Skrevet 13. november 2008 Jeg ser litt ned på: -Sosialklienter som er for "syke" til å jobbe, når de egentlig er i full stand til å fungere i en eller annen jobb, men de har bare bestemt seg for at det er bedre å sitte på ræva å motta støtte fra alle mulige hold. Det er ikke meningen å dra alle under en kam der. Tenker bare på noen spesielle "grupper". De som sier "jeg vil ikke", så blir de spyttet ned med bostøtte, dagpenger, midlertidig uføretrygd, støtte til å kjøpe innbo o.s.v. Skaff deg en jobb! -Folk som er så blank at de bare kan si at de "Ikke liker folk som stemmer Frp." Om du ikke liker alt Frp står for, du om det. Du finner ting innenfor alle partier. Krf derimot.... (Jeg stemmer ikke Frp.) -Folk uten noen ambisjoner -Gravide røykere -Folk som har avlet fram en skokk med unger med forskjellige fedre.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #28 Skrevet 13. november 2008 - Folk som ser ned på gravide røykere, men som ikke har de samme antipatier for andre gravide som setter fosteret i like stor, eller større fare som gravide røykere. Hint: usunt kosthold, overvekt, svangerskapsdiabetes, høyt blodtrykk
Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #29 Skrevet 13. november 2008 Folk som er mer opptatt av eget utseende, silikon, klær, styla hår og sminke, enn av mellommenneskelige forhold, politikk og hva som skjer i verden.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #30 Skrevet 13. november 2008 Folk som sier at de ikke bryr seg om hvordan samfunnet fungerer eller er bygd opp, ei heller politikk, fordi de sier at det ikke angår dem. Men det gjør det jo i høyeste grad.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #31 Skrevet 13. november 2008 Eh anonym 10.48. Det er ikke hvilket hjem jeg lurer på hvor de kommer fra, det er hvordan. Som hvordan moral det har vært i det hjemmet! Hvilket hus de bodde i er meg likegyldig!
Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #32 Skrevet 13. november 2008 Du må være av de mest uvitende menneskene jeg har "møtt". Dersom et menneske "propper seg med medikamenter", så har det jo tydeligvis vært i kontakt med hjelpeapparatet? Må innrømme at jeg ikke ser ned på deg selv om du utøver slik ignoranse og hjelpesløshet. Det er jo bare trist at du er så lite opplyst.
malingus Skrevet 13. november 2008 #33 Skrevet 13. november 2008 Neimen, har du sett meg svare på tråder om psykisk helse? Så hyggelig da Det er et tema som interesserer meg veldig og som jeg brenner veldig for. Jeg er opptatt av at folk må kvitte seg med FORDOMMENE sine, slik at vi med psykiske lidelser blir likestilt med mennesker med andre sykdommer/lidelser. Jeg har kanskje ikke rett til å kalle deg idiot, men du har heller ingen rett til å se ned på andre mennesker for ting de overhodet ikke kan noe for. Jeg blir litt overrasket over det du sier. "Jeg kjenner nemlig folk som gjør det på den lettvindte måten, tar masse piller for ting man fint kan løse uten kjemiske tilsetninger!" Selv om disse menneskene sier rett ut til deg at de ikke har store problemer, ikke gidder jobbe med dem og at de liker å knaske piller, så er det slett ikke sikkert det stemmer! Folk deler ikke alltid sine innerste tanker og følelser med andre, ikke engang nære venner og familie. Jeg tror det er svært få som spiser en masse piller som gjør deg flat, bare for morro skyld! Har jeg noengang sagt at jeg har alltid har rett? Tror det er du som er litt hårsår! Du vet at har ser man ned på en gruppe, er det ofte slik at man forskjellsbehandler dem, har mindre tålmodighet og forståelse med dem likevel. Selv om en ikke tror det selv! Men jeg henviser til et innlegg lengre ned her, anonym 10:43. Hun skrev mye bra. Du vet at sjansen for at du blir rammet av psykisk sykdom er utrolig høy? Det er ganske så sannsynlig faktisk! Og da kan du godt plutselig finne deg selv i den gruppen du nå sier du ser ned på -du må stå på venteliste for å få psykolog. Du er ikke sengeliggende, men kan trenge medikamentell hjelp så du ikke ramler helt ned i kjelleren mens du venter. Sånn at du kanskje kan fungere i jobb og litt sosialt. Det er tydelig at du ikke har tenkt så mye igjennom det du sier. Sier du også at en pasient som står på venteliste for et nytt organ, og som får medisiner er late, eller hva du nå mener om "disse" med psykiske lidelser? Jeg tror du bør sette deg litt inn i ting, før du åpner munnen og uttaler deg om det!
Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #34 Skrevet 13. november 2008 Anonym 10.43 Mener ikke folk med høyere utdannelse generelt, men de med høyere utdannelse som mener det er det viktigste i livet. Har selv høyere utdannelse.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #35 Skrevet 13. november 2008 Det heter hverken HVORDAN moral eller HVORDAN hjem, det heter hvilket hjem og hvilken moral! Lær deg å skrive før du blir eplekjekk... Eeeeeh..
Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #36 Skrevet 13. november 2008 Da er vi enige anonym 10:50. Anonym 10:43
Slalotte Skrevet 13. november 2008 #37 Skrevet 13. november 2008 Hehe.. Anonym 09.31 Da må du virkelig se ned på meg gitt Jeg er 21 år.. Ble gravid da jeg var 19 år.. Ingen utdannelse.. Og en sønn.. Går hjemme hele tiden.. Men jeg gleder meg til å begynne å jobbe da
Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #38 Skrevet 13. november 2008 Jeg ser ned på dem som ikke gidder og jobbe og syns at det er helt ok og gå på sosialen. Jeg kjenner en mann på 35 han har samboer og en liten datter. Han gidder ikke og jobbe. Når han endeligen får seg jobb så sørger han for og få sparken etter en kort periode sånn at han får arbeidsledighets tryggd. Denne mannen har 0 utdannelse og dårlig med arbeidserfaring og er særdeles arbeidsky i tillegg. Hadde jeg vært samboeren hans så hadde han raskt blitt kasta ut!!!!!
Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #39 Skrevet 13. november 2008 Er enig jeg.. Selv om jeg er depresiv selv
Gjest Sauen ruger for harde livet Skrevet 13. november 2008 #40 Skrevet 13. november 2008 Jeg prøver så godt jeg kan å ikke se ned på noen. Alle fortjener respekt uansett hvem de er eller hva de har gjort. Mener nå jeg.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #42 Skrevet 13. november 2008 Jeg ser litt ned på folk som svarer seriøst på dette innlegget..
Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #43 Skrevet 13. november 2008 Jeg har svart seriøst her, men jeg ser litt ned på de som tar seg nær av hva en anonym tenker inni seg, men aldri "praktiserer".
Gjest Skrevet 13. november 2008 #45 Skrevet 13. november 2008 har enda ikke møtt noen jeg ser på som mindre verdt i den forstand.. men når jeg hører om voksne mennesker som får unge til å ruse seg for å bli avhenige for så å selge dopet for dem.. det syns jeg er utrolig lavmål. men da lurer jeg jo på når det gikk galt for de som har samvittighet til å gjøre noe sånt da..
Gjest Tale30 Skrevet 13. november 2008 #46 Skrevet 13. november 2008 Angående dette med psykiske problemer og utdanningsnivå. Statistikk viser at folk med høyere utdanning faktisk har veldig stor sjanse for å utvikle psykiske problemer. Blant annet grunnet et stort prestasjonspress over mange år, og den isoleringen mange føler når de er i gang med å jobbe med sine spesialemner på Hovedfagsnivå. Til deg som ser ned på mennesker som velger den enkle løsningen med medikamenter fremfor å gå til psykolog. Kan ikke du kanskje forsøke å gjøre en innsats for å reformere systemet? Det systemet som gjør at fastlegen nesten truer pasienten til å ta medisin, men som ikke har samarbeid nok med den delen av helsevesnet som verner om psyken til å henvise pasienten til riktig behandler? Det trengst også en innsats for å korte ned ventetiden dersom man endelig blir henvist til riktig sted. Jeg ser frem til å høre fra deg om hvilke tiltak du har satt iverk, og hvordan reformen utvikler seg. Det virker jo som om at du har satt deg godt inn i problematikken så det skulle vel bli ren plankekjøring.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #47 Skrevet 13. november 2008 Du vet at svangerskapsdiabetes ikke nødvendigvis er selvpåført? Du kan være slank, veltrent, sunn og med et godt kosthold og likevel få svangerskapsdiabetes. Til opplysning.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #48 Skrevet 13. november 2008 Denne tråden er bare tåpelig! Verden er ikke svart/hvit.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #49 Skrevet 13. november 2008 Hei Tale. Dette plager meg ikke på noen måte, ihvertfall ikke så mye at jeg har tenkt å gjøre noe med det. Jeg har ikke kompetanse nok til å iverksette tiltak som ikke allerede er gjort for å bedre dette. Jeg er enig i det du sier, og skulle jo ønske at systemet var på en annen måte, men nå er det heller ikke jeg som sitter på pengene til å gjøre dette. Jeg svarte enkelt og greit på spørsmålet om hvem jeg ser ned på, og det har jeg svart på. Merkelig at folk ikke bare kan godta at ikke alle har samme syn på ting. Hadde jeg snakket personlig med mange av disse jeg "ser ned på" og de hadde forklart meg hvorfor ting har blitt som de er, kan det hende jeg hadde endret mening om akkurat de, men sånn alt i alt, alle under samme kam, så mener jeg fremdeles det jeg har skrevet. Dette er ikke noe jeg bruker mye tid på å tenke på, jeg svarte bare enkelt og greit. De aller fleste har fordommer av et eller annet slag, og dette er vel en av mine.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #50 Skrevet 13. november 2008 Å si "hvordan hjem" er grammatisk galt, da må du heller si "hva slags hjem".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå