Gå til innhold

Hvem ser du litt "ned på"?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De aller fleste under 170 cm, bortsett fra de som kommer i 15cm høye heler, dem er det ikke mulig å se ned på.

Ser alltid ned på lillemor, tviler på at den dagen jeg ser opp til henne kommer;)

Skrevet

Jeg ser ned på de som barberer hundene sine, og så kler på dem!

Skrevet

Gjenstår å møte en frp'er jeg ser opp til iallefall.

Skrevet

Skal svare seriøst på denne:

Jeg ser ned på sosialklienter. Jeg tenker da mest på mennesker som faktisk er oppegående nok til å jobbe og tjene sine egne penger, men likevel bor i kommunale leiligheter og mottar penger fra sosialen.

Skrevet

Jeg ser også ned på folk som sliter med et eller annet psykisk, og som istedet for å prøve å få gjort noe med "lidelsen" som å gå til psykolog e.l. heller propper i seg med kjemiske medikamenter som anti depressiva osv.

Skrevet

Anonym 08:19. Du må jo være det mest ignorante menneske på denne jord. Skamme deg burde du!

Skrevet

Mennesker som ikke har empati for medmennesker.. !

Skrevet

Hvorfor det? Selv om jeg inni meg merker at jeg ser litt ned på slike folk, så betyr det vel ikke at det har noen som helst konsekvenser for noen andre enn meg selv? Jeg skammer meg ikke for at jeg sier anonymt det mange andre føler!

Hvis det er det siste svaret mitt du sikter til, så mener jeg disse menneskene som er litt "deppa" pga. noe som har hendt, kanskje, og istedet for å prøve å gjøre noe med det og fjerne problemet, så tar de den lettvindte måten. Trykker i seg en haug med tabletter og tenker ikke på hvor skadelig det egentlig er for hjernen og kroppen.

Det er disse menneskene jeg ser litt ned på, de som tar snarveier.

Anonym 08:19

Skrevet

Det er helt tydelig at hverken har slitt psykisk selv eller har noen som helst evne til å sette deg inn i andres situasjon, 08:19!

Tror du at det bare er å gå tl en psykolog, anstrenge seg litt og vips! du er helbredet!? Dette kan i mange tilfeller ta mange år. Man må treffe en behandler som forstår deg og kjemien må stemme. Man må ha overskudd nok til å jobbe med ting -det er en av tingene medisiner kan hjelpe deg med. Og hvis du snakker om bare de som er litt "deppa"...Du aner ikke hvem som bare er "deppa". Og folk reagerer forskjellig på forskjellige ting. Det du anser som noe lite, kan være stort for andre. De har nemlig andre forutsetninger enn deg!

Du må virkelig være en idiot du!

Skrevet

Skjønner ikke helt greia med å hetse folk når de forteller hva de ser ned på, det er jo en ærlig sak. Jeg simpelthen nekter å tro at det finnes mennesker som ikke ser ned på noen eller noe!! Det er jo ikke akkurat sånn at man roper det ut til gud og hvermann. Jeg ser ned på mange, men guess what, jeg blir sett på som både reflektert og ustigmatiserende av de fleste. Det handler jo om å diskuterer fordommene sine med likesinnede eller rett og slett holde kjeften.

Jeg ser ned på:

- Fordomsfulle mennesker som ikke tier om de ukonvensjonelle tankene sine, DE er dumme de!

- Jenter i 20 årene som ikke har verken yrkeserfaring eller utdannelse og gjør ingenting! (Har ei ex venninne på 21 som er sosialklient fordi hun ikke klarer å jobbe, partly fordi hun røyker seg halvt ihjel på hasj, men neida, det har ingenting med saken å gjøre.

Spesielt slike jenter som finner ut at de vil ha barn

- Alenemødre uten utdanning som går hjemme så lenge de kan fordi det er det beste for ungen. leste dere db i går forresten?

- Mennesker som stemmer frp uten å vite hva resten av regjeringens partier heter.

- Folk med flerer unger enn de egentlig har råd til.

- Folk med psykiske problemer.

- Folk som stjeler

- Narkomane

- folk som grisekjører og kjører når de er fulle eller rusa

- Folk som lager intriger, og er så drevne i gamet at de ikke gjør det med hensikt engang

-

Skrevet

Jeg ser ned på mora og søstra min som går på sosialen og mottar støtte. Jeg vet at søstren min jobber og tjener bra, men likevel går hun på sosialen for å få hjelp til husleie.

Hun jobber selvstendig og betaler ikke skatt. Hun styrer økonomien selv.

Moren min har har gått på sossen i over 20 år og har aldrig hatt noen ordentlig jobb. Vet at hun er sterk nok til jobbe, men det er bare psyken hennes som sier at hun ikke kan, så jeg har ikke til overs over for dem.

Skrevet

Jenter med silikonlepper og -pupper, kraftig sminka og med bleika langt hår.

Skrevet

Det er ikke DEG jeg snakker om, Malingus!

Du vet ingenting om meg, du har ingen rett til å kalle meg for idiot, bare fordi jeg anonymt deler mine innerste tanker her inne.

Jeg behandler ikke psykisk syke mennesker annerledes, men innerst inne ser jeg litt ned på sånne som jeg beskrev her isted.

At du tar deg nær av det er ditt problem.

Jeg har nok sett deg, svare på alle innlegg som har med psyke og gjøre, men det betyr ikke at du alltid har rett i alt som har med depresjoner og selvskading å gjøre, eller at du har rett til å kalle meg for idiot sånn rett uten videre. Spør du meg, er det DU som er idioten her! Jeg kjenner nemlig folk som gjør det på den lettvindte måten, tar masse piller for ting man fint kan løse uten kjemiske tilsetninger!

Og disse ser jeg ned på!

Skrevet

Folk som røyker og er gravide, gjerne på gata kl 8 om morgenen.

Skrevet

Det er vel ikke uvanlig å se ned på dem som har psykiske lidelser, eller noe annet som ikke rammer en selv. Verre er det om man ser ned på seg selv.

Skrevet

Hm... sant det Blond! : ) Og ellers etter å ha skumlest div svar: GJESP.....

Skrevet

Jøss! Har ikke verden kommet lenger enn at mennesker med psykiske problemer fremdeles blir sett ned på? Hvordan hjem er det dere kommer fra? Regner med det er dere samme menneskene som har høy utdannelse og mener det er det viktigste i livet.

Skrevet

HVILKET hjem kommer dere fra.

Høy utdannelse er ikke det viktigste, men utdannelse i seg selv.

Jeg ser også litt ned på voksne mennesker uten utdannelse. Og uten utdannelse, mener jeg bare grunnskolen.

Det må da for faen være lov å tenke sitt om folk selv om man ikke sier det høyt! Igjen, jeg ser ikke ned på folk som har psykiske lidelser pga. noe kjemisk i hjernen eller noe medfødt, men de som trykker i seg tabletter av alle slag fordi de ikke gidder gjøre noe med problemet sitt på andre måter FØRST!

anonym 08:19

Skrevet

HVORDAN hjem! Jeg lurer da vel f. ikke på hvilket hjem du kommer fra!

Skrevet

Du var jo ikke så rent lite forutinntatt. Hvorfor skulle høy utdannelse gjøre at man ser ned på folk med psykiske lidelser? Sjansen for å få et psykisk problem i løpet av livet, er hele 70%, så det sier seg selv at det er folk i alle grupper som får psykiske vansker. Men jeg er som du overrasket over at noen fremdeles ser ned på dem med psykiske problemer. Er også overrasket over at noen ser på seg selv som mer opplyst enn leger, når de mener at det er feil å ta medisiner dersom man har psykiske lidelser. Svært mange leger anbefaler medisinering, og ofte er oppstartet medisinering en forutsetning for å få psykologhjelp. Dessuten er det svært lang ventetid på å komme til hos psykolog, noe som gjør at medisiner i mange tilfeller er den eneste hjelpen den syke får. Lurer på om disse menneskene også synes det er galt med medisiner for andre sykdommer: migrene, smerter, astma, kreft, diabetes, hjertelidelser osv. Jeg er høyere utdannet og har hatt psykiske problemer. Er nå frisk, men unner ingen å gå gjennom det samme.

Skrevet

Eh anonym 10.41 Det heter HVILKET hjem ikke HVORDAN hjem.

Ser ned på folk som har slurve skrivefeil. (Ikke dysletikere)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...