Gå til innhold

Synes du PANNEKAKER er ok middagsmat???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lektor Doppler med tillegg spiser vafler til middag, og er villig til å slåss for det :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det synes jeg er heeeeelt greit som middag - innimellom. :-) Vi har gjerne tomatsuppe med makaroni og egg i tillegg.

Orker ikke å bli helt fanatisk, jeg asså...

Skrevet

Hahaha Sug lut :-) Da jeg var liten fikk vi pannekaker hver mandag! Vi spiser det max to ganger per måned. Hilsen HI

Skrevet

Ja, det syns jeg er helt greit. Er ingen fanatiker.

Her på Vestlandet er jo fleskepannekaker (men bacon) en tradisjon. Nam!

Skrevet

Nå lager jeg sjelden pannekaker til middag siden pappa ikke liker det, men det er da overhodet ikke noe galt i det som middagsmat!! Som barn hadde vi det titt og ofte med blåbærsyltetøy, bacon og poteter til. Hadde også sukker på noen ganger. Det ble da menneske av meg også! Syns noen gang det tar helt av her inne, jeg syns man skal spise alt med måte så går det nok bra med barna våre :)

Skrevet

Pannekaker er ok middag i mine øyne ja.

Med sukker i røra til og med :-O

Synes det er sært å se folk spise pannekake som dessert jeg da, for det er ikke jeg vant med hjemmefra... Men alle er forskjellige...

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

Ja pannekaker er ok middagsmat!Greit at man skal tenke på kosthold og å være sunn,men noen er jo helt sykeligopptatt av det!Dere burde reflektere litt over dere selv,det er noe som heter å være for sunn oxo!E har forresten aldri hørt om sukker i røra før.

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

Vi har det forresten fast en gang i uka,med sukker og syltetøy:)uten suppe eller noe;)og vi skal faktisk ha det i dag:)nam!

Skrevet

Ja, jeg synes pannekaker er ok til middag....

Personlig har jeg aldri vært spesielt glad i pannekaker, men resten av familien synes det er veeeeldig godt ;o)

Jeg Må ha suppe først, gjerne en god og salt ertesuppe.

Lager pannekaker på mye sammalt hvete, og selvfølgelig ikke sukker i røra. Har aldri hørt at man skal ha sukker i pannekakerøre... er jo det som skiller de fra vaffel det..hehe...

Varierer med bacon, sukker og blåbærsyltetøy til....

Sikkert ikke verdens sunneste middag, men det finnes jammen mange andre ting som ikke er så sunt heller.

Så lenge man har et relativt godt balansert og variert kosthold så tror jeg ikke det skader med pannekaker til middag i ny og ne... :o)

Skrevet

Ja, det syns jeg er helt ok en gang iblant. Men liker der best som kvelds eller lunsj da. Men jeg behøver ikke å servere noe suppe eller noe annet for å ha det til middag. Også er det jo ekstra godt om du lager pannekaker å bacon da...:) Nam nam..:)

Skrevet

Vi har pannekaker kanskje en gang i mnd til middag.da lager vi de med masse egg, grovt mel og ikke sukker. Så fyller vi de med raspet ost og skinke : )) Legger fyllet i mens den ligger i panna så smelter osten skikkelig : )) nam nam nam............

Skrevet

Jeg lager det noen ganger til meg og guttene når pappan ikke er hjemme =) Men da får de jo skikkelig kveldsmat senere da=)

Skrevet

Hos oss er pannekaker "nødmat":)

Dvs hvis jeg er lei av mat eller ikke klarer å finne på noe som helst.

Har vel pannekaker ca 3-4 ganger i året kanskje;)

Skrevet

Fullkornshvete i pannekaker? ..

Skjønner jeg har et abnormalt forhold til dagens fullkornssamfunn.

Jeg synes det middag god nok. Toro-røre + ertesuppe..

Skrevet

En gang i blant synes jeg det er ok med pannekaker. At du ikke har sukker i røra er vel ikke så rart. De fleste pannekake oppskriftene jeg har sett innheholder ikke sukker.

Men man dør faktisk ikke av litt sukker i hverdagen heller.

Skrevet

Ja, jeg synes det er helt ok!

Bruker ikke sukker i røra, og har suppe eller bacon ved siden av.

Synes det er kjempegodt, og gir en lang faen i hva enkelte DIB-damer mener.

Skrevet

Overrasket over at så mange regner det som dessert!

Her er det pannekaker ca 1 x i uka til glede for liten og stor. Har av og til noe grovt mel i, men ikke alltid. Blåbærsyltetoey er et must!

Skrevet

Klart det, med både sukker i røra og med syltettøy/bacon på. I et sunt kosthold gjør det ikke noe om en har pannekaker en skjelden gang.

Personlig bruker jeg både spelt mel som er fint og sammalt i røra for at det skal mette litt.

Skrevet

Det er helt klart middag! På samme måte jeg synes grøt er det.

Vi har det ikke så ofte, men når vi har det koser vi oss med både sukker i røra, fint mel, blåbær og jordbær syltetøy eller sukker på. :) Kjempe godt! (en gang i mellom )

Skrevet

Pannekaker er for meg "god gammeldags husmannskost"....Faktisk, det var ikke farlig da min bestemor lagde det til min mor og hennes søsken og er heller ikke farlig for mine barn...Vi spiser syltettøy på brødskiva og hjemmelaged saft fra farmor (der er det masse sukker gitt) VI lager boller og spiser en gang i måneden eller noe sånt og vi spiser yoghurt som del av et balansert kosthold og til og med brunost har vi på brødskiva......

Frossenpizza og pasta har vi regelmessig....

MEN vi fokuserer på å ikke spise mellom måltidene og ikke noe natt/sen kveldsmat...Hver dag skal alle spise en grønnsak de liker (tomat, agurk, reddik, kål etc) og en frukt,- som minimum!! og vann er drikk til måltid, saft/juice kan de få et glass før maten eller til "dessert" Rent godteri og snacks er kun i helga og til fest... og barna må vekk fra TV/Data enten mellom hjem fra jobb/barnehage frem til barnetv eller fra etter barnetv og utover.... Da får de velge selv...De dagene det er aktviteter så er det ikke tv/data før de er kommet hjem fra disse,- såfremt evt lekser er gjort.... I løpet av helga må de ha vært ute og lekt seg både lørdag og søndag ELLER vi må ha tatt de med på sykkeltur/gåtur....

Jeg har selv lidd av SF og ønsker derfor ikke å fokusere på så mye på HVA vi spiser, mer på NÅR vi spiser, holde måltid (ikke hoppe over) og å få rørt seg nok..FOreløbig har jeg to spreke, friske, slanke barn, uten hull i tennen og som ELSKER å være ute i sandkassa, huskestativ eller "Oppdagelsesferd" i skogen.... De maser sjelden på godteri, men en annen gang får de det alikevel fordi jeg vet de setter pris på det (altså en og annen gang UTENOM helgene)..Tror at dagens fokus på farlig/ufarlig mat er den største bjørnetjenesten vi gjør barna våre. Den dag de "skal klare seg selv" skal jeg vedde på at mange barn får SF,-at all mat som var forbudt vil man fråtse i når man kan bestemme selv eller de tør ikke spise noe av frykt for å bli fete/late/stygge/mislykkede. FOr det er jo bare maten som er skyld i slike ting og ikke all stillesitting..... For TV og DAta er det greit at barna bruker så mye som mulig så slipper man som forelder å aktivsere de så mye selv....

Har på følelsen av at mange foreldre setter barna foran TV og gir de gulerøtter og vann..

Skrevet

Jeg tolket ikke spørsmålet til HI om det var galt å bruke sukker i middagen eller ei. Jeg trodde hun mente om pannekaker er fullverdig middag (sidestilt med f.eks kjøtt, grønnsaker og poteter)?? Eller misforsto jeg?

Skrevet

Vi har aldri pannekaker til middag. Det er ikke middagsmat, jeg blir småkvalm av det og mannen ville aldri spist middag som ikke inneholder mye kjøtt og grønt. Men et par ganger i året spiser vi på et pannekakehus der de serverer ordentlige middagspannekaker. Pannekakene er da fylt med f.eks tandoori kylling eller spinat, ost og nøtter osv. Greit en gang i blant, men det er så fettete at det ikke frister å spise igjen på lenge.

Skrevet

Ja, det synes jeg. I ett ellers variert kosthold må det gå an å spise pannekaker med bacon og blåbær, namnam:) Eller sukker. Har vi ikke blåbær bruker vi sukker. I røra og oppå pannekakene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...