Gjest Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 Jeg synes det er ok om man serverer suppe og knekkebröd til forrett. Ellers lager jeg alltid pannekaker på fullkornshvete, ökologisk melk og egg. Har ikke sukker i röra!
Espoir Skrevet 11. november 2008 #2 Skrevet 11. november 2008 Egentlig ikke, men sånn en sjelden gang, og med suppe først er det helt ok. Og ihvertfall hvis man, som du, ikke tar sukker i røra.
meg & to små vampyrer Skrevet 11. november 2008 #3 Skrevet 11. november 2008 Jeg syns ikke pannekaker er noe godt, så nei. De er i samme kategori som grøt og vafler for meg, dvs ikke middag. Alt for søtt. Dine hørtes gode ut siden de ikke var fult så desertaktige da. Og så må man supplere med noe mer middagsaktig synes jeg. Jeg er fra østlandet forresten og pannekaker der jeg kommer fra betyr søte pannekaker med syltetøy (ikke fleskepannekaker).
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 11. november 2008 #4 Skrevet 11. november 2008 nei, jeg er ikke så glad i den type mat. vi har hatt det et par ganger med is og krem oppå, men småen syns heller ikke det er noe godt. jeg blir så slapp av mat som ikke har grønnsaker og kjøtt eller fisk i seg. hm.. men når jeg var gravid spiste jeg det masse... hehe. vi spiser mye supper da, det er digg
Mamma2OO5 Skrevet 11. november 2008 #5 Skrevet 11. november 2008 Nei egentlig ikke, for jeg blir så bollete i magen av det. Men når jeg tenker på en gang i blant til barna så synes jeg det er helt greit også uten noen form for forrett. Er så sjelden vi spiser det her i huset at det går bra )
erteposen + 4 Skrevet 11. november 2008 #6 Skrevet 11. november 2008 For en stund siden var det verdens lengste pannekake diskusjon her inne basert på et innlegg fra meg om at gutten vår mente vi like godt kunne ha vaffler til middag:) For meg er pannekaker dessert eller frukost hos bestemor i USA. Pannekaker kan selvsagt være en del av et balansert måltid, og pannekaker med blåbær eller bacon en gang i mellom kan være stor stas for liten og stor. Tror uansett det er få familier som spiser det ofte:)
Gjest Skrevet 11. november 2008 #7 Skrevet 11. november 2008 Husker da jeg var liten og mamma lagde pannekaker til middag... var alltid fullt hus hos oss da. Ikke vet jeg, men vi hadde alltid av en snodig grunn med oss masse venner med hjem de dagene God gammaldags pannekakerøre med sukker og syltetøy, nam. Innimellom syns jeg det er helt greit med pannekaker til middag, sukker, suppe eller ikke.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 11. november 2008 #8 Skrevet 11. november 2008 Eg brukar fint mjøl men har lite sukker i og masse egg. Ungane her eter det, eg eter nokon. MEN her i huset så er det slik at sønnen min ikkje har ete så mykje sida det har vert problemer med magen hans, så her har pannekaker vert sikrings kost til tider. Han eter meire nå og ting har retta seg litt men me har pannekaker nokon gonger i mnd
Hufsla Skrevet 11. november 2008 #9 Skrevet 11. november 2008 ja, det syns jeg er helt greit. Det er jo ikke noe man har ofte, og så lenge man har et ok kosthold ellers dør man ikke av det. Veldig greit dersom man har mye melk som går ut på dato. Men det var lurt å bruke fullkornsmel da, det skal jeg prøve:-)
Raych Skrevet 11. november 2008 #10 Skrevet 11. november 2008 Ja, med masse bacon ved siden av. Og blåbærsyltetøy:) Nam, nam:) Nå er vi flere i fammen som ikke tåler melk, så det blir ikke så veldig ofte. For pannekaker må lages med melk.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 11. november 2008 #11 Skrevet 11. november 2008 Nei, middag kan det vel neppe gå som?? Ikke her iallefall, hehe.. Kan gå med på som frokost, siden du bruker fullkornshvete, og ikke sukker. Jeg lager dem iblant til frokost om Lørdagen, og bruker da havregryn i røren, og også uten sukker. Middag for meg, er kjøtt/grønnsaker/potet el =) Men om du vil spise pannekake til middag, så skal jeg ikke henge deg for det ;o)
*bolla pinnsvin* Skrevet 11. november 2008 #12 Skrevet 11. november 2008 Tror faktisk vi til dags dato ikke har hatt det, men husker vi fikk det innimellom da jeg var liten og det var veldig stas. Fikk alltid suppe først og så pannekaker og bacon. Nam
Gjest 5 andre Skrevet 11. november 2008 #13 Skrevet 11. november 2008 Her severer vi grove pannekaker + suppe med egg ved siden. Har aldri visst at det var vanlig med sukker i røra, trodde det var det som skilte pannekaker fra vafler, jeg. Ikke serverer vi med sukker på heller.Men det må være blåbærsyltetøy. Vi serverer det kanskje 5-6 ganger i året, så jeg synes ikke det er ille. Det er ok middag så lenge det ikke blir for mye av det...
MammaTil2 Skrevet 11. november 2008 #14 Skrevet 11. november 2008 Ja, det syns jeg. Jeg lager pannekaker av grovmel (bygg, rug og litt hvete), melk og egg, og har bestandig stekt flesk til. Ser ikke helt den store forskjellen på dette og f.eks. pasta carbonara. Tror faktisk at pannekakene mine er mer næringsrike.
camosilla Skrevet 11. november 2008 #15 Skrevet 11. november 2008 Ja kjempegodt med hjemmelaget blåbærsyltetøy eller sukker. Har noen ganger stekt bacon med sukker på også DIGG!!
Gjest Skrevet 11. november 2008 #16 Skrevet 11. november 2008 herregud, er det problem å ha pannekaker til middag og nå da? vi har det ofte til middag vi, kanskje 1 gang i uken og ungene elsker det! og vi er skikkelig gærne og uansvarlige som har både sukker i røra og oppå når de er ferdige : )
Gjest Skrevet 11. november 2008 #17 Skrevet 11. november 2008 Så lenge du er så bevisst på hva du har i røra, synes jeg det er like god middag som noe annet. Jeg har nesten samme oppskriften, med med litt cottage cheese for å få med litt proteiner. Hender jeg sender det med som nistemat til jentungen i barnehagen også, det er stas. Med vanlig røre synes jeg det er ok av og til;-)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 11. november 2008 #18 Skrevet 11. november 2008 Av og til - hadde det i går, i hovedsak for å lage noe som var enkelt + fikk i snuppa blåbær pga litt løs mage (hadde ikke Biola med blåbær stående). Vanligvis har vi det med bacon og da blir det litt mer middag. Men ikke ukentlig akkurat, mer som et par ganger i året.
MammaTil2 Skrevet 11. november 2008 #19 Skrevet 11. november 2008 Jeg er vokst opp med å ha pannekaker en gang i uka. Og det var før sukkerhysteriet begynte, så de var sikkert søte nok :-) Ingen av min familie har fått varige mèn av det! Jeg har kuttet ut vanlig hvetemel i røra fordi jeg blir så veldig oppblåst i magen av det, og fordi jeg blir stående å steike i evigheter da. De metter bedre når de er laget av grovmel. Ellers har vi også sukker på pannekakene, i tillegg til flesket, så jeg kritiserer ingen for å servere pannekaker.
cherry coke Skrevet 11. november 2008 #20 Skrevet 11. november 2008 Ja. Bruker å ha suppe og bacon til. Men spiser det ikke ofte. Men hvorfor skal det ikke være middagsmat? Fordi det er sukker i?=) Hehehe...jaja.
brooklyn Skrevet 11. november 2008 #21 Skrevet 11. november 2008 deilig å lese! En gang i uken her også guttene elsker det! Vi har ikke sukker i røren, men sukker på etterpå, og de som vil, har baconbiter på også. Storebror ELSKER pannetatte, og åt fem (5) stykker her forleden. Pannekaker er fredagskosemiddag hos oss, tradisjon fra mannens barndom. ..uten tomatsuppe, for det liker ikke jeg...
It's all about me Skrevet 11. november 2008 #22 Skrevet 11. november 2008 Her er det fast middag en gang i uka. Guttungen som har cøliaki og må ha sin egen røre får med 50% grovt mel i, mens vi spiser de vanlige. Men hallo, knekkebrød til forrett, hva er det for noe da????
Gjest Skrevet 11. november 2008 #23 Skrevet 11. november 2008 Ja, det synes jeg. Forutsatt at det ikke serveres flere ganger i uka ;-) Er ikke redd for å bruke sukker innimellom, så når vi har pannekaker er det sukker i røra og syltetøy på. (Ikke for det ... bruker vanlig hvetemel også jeg, og vanlig melk og egg). Trenger heller ikke å servere noe mer enn bare pannekakene.
Gjest Skrevet 11. november 2008 #24 Skrevet 11. november 2008 Pannekaker ruler reiret. Og her snakker vi normalmelk, hvitt mel, sukker i røra og ikke noe kødd med suppe og brød. Sukker i røra er påbudt.
VirreVirre Skrevet 11. november 2008 #25 Skrevet 11. november 2008 Vi spiser gjerne pannekaker til middag, med bacon til. Eller blåbærsyltetøy. Og av og til med ertersuppe først. Vi synes det er helt greit å ha det til middag, men jeg skjønner jo hvorfor noen mener det ikke passer. Det er jo omtrent som vfler, og det er vel ingen som spiser det til middag? For meg kan pannekaker godt gå både som middag (da helst med bacon) og som dessert/kaffemat (men da helst med f.eks is). Kanskje ikke den sunneste middagen, men spiser det gjerne i blant. Da jeg var liten hadde vi ofte pannekaker når pappa jobbet overtid eller var borte, for han har aldri helt forstått seg på det ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå