Gjest Skrevet 8. november 2008 #1 Skrevet 8. november 2008 Jeg vil bare advare alle som har tenkt til å handle noe fra nettbutikken sweetlittlemonkey.com. Jeg var så dum at jeg forhåndsbetalte ett sjal der. Det skulle jeg ALDRI ha gjort! Nå er det over en månde siden jeg betalte det. Jeg har enda ikke fått det. Jeg får heller ikke tak i innehaveren verken pr. telefon eller e-mail. For en stund tilbake fikk jeg en mail om at sjalet var sendt. Men det er lenge siden nå, å jeg har enda ikke mottatt det. Er skikkeli skuffet å sint. Hadde virkelig gledet meg til å få sjalet. Håper at dette innlegget kan hjelpe noen andre til å slippe å gjøre samme feilen som meg.
Blåmandag¤ Skrevet 8. november 2008 #2 Skrevet 8. november 2008 Så kjipt. Jeg har kjøpt et par ting derfra før, jeg fikk dem altså. Den ene tingen var forsinket, men det fikk jeg beskjed om.. Så rart hun ikke svarer.
Gjest Skrevet 8. november 2008 #3 Skrevet 8. november 2008 hmmmm det ser jo ut som hun som driver er syk......
nick_344932 Skrevet 8. november 2008 #5 Skrevet 8. november 2008 Jeg har blitt kontakter av en som har lest dette her inne og velger å svare på dette. Lite hyggelig lesning fra din side. Beklager at du ikke har fått sjalet ditt, men hver historie har to sider. Du har kjøpt sjalet og betalt det, og det er sendt fra butikken. Du valgte selv å få det sendt uten sporing, et valg du gjør under utsjekking på butikken. Det at sjalet aldri har kommet fram er ikke noe vi har råderett over etter at det er levert til postkontoret. Som det har fremkommet av vår mail-korrespondanse har vi etterlyst sjalet og pakken uten at den er funnet enda. Du forventer vell ikke at det skal sende ut nytt sjal eller betale tilbake penger uten å etterlyse pakken ? Det har skjedd to gang før at en pakke ble borte i posten for oss der kjøper valgte å få sendt den uforsikret. Den ene gangen dukket pakken opp 1 mnd etter etterlysningen ble sendt ut og den andre gangen gjorde den aldri det og da fikk kjøper pengene tilbake. Tips: Velg alltid sporing ved kjøp både for deg og selgers skyld. ¨ Det faktum at du ikke får svar på henvendelser kan du finne begrunnelse for på butikkens forside. Vi holder, på grunn av min helse, på med å legge om driften på SLM og pakker vil bli sendt ut og henvendelser svart på i puljer hvilket betyr at det kan gå opp til 1-2 uker før vi får svart. Dette er ikke noe ønskbar situasjon fra min side, men helsen tillater ikke annet. Men å legge ut denne type innlegg er patetisk, feigt, sårende og sleipt gjort. Du vet veldig godt etter våre korrenspondanse at det er sendt ut etterlysning på pakken, og du kunne fort funnet ut hvorfor din henvendelse ikke er svart på. Vi la av et ekstra sjal før salget i tillfelle det ikke skulle dukke opp så det vil det selvfølgelig bli en løsning her og vi har aldri indikert noe annet heller. Så kanskje du skulle tenker deg om før du legger ut en slik tråd en flere ganger....
Gjest Skrevet 8. november 2008 #6 Skrevet 8. november 2008 trist for deg (nick 344932), urimelig det innlegget til HI.
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 8. november 2008 #8 Skrevet 8. november 2008 men er ikke dette ett forbrukerkjøp? i følge forbrukerkjøpsloven er varen først levert når den er overtatt av forbrukeren, mens i kjøpsloven skjer leveringen når varen blir overtatt av fraktfører( i dette tilfelle posten) er i hvertfall dette jeg har lært men er kanskje annerledes ved handel på nett og forhåndsbetaling?
Gjest Skrevet 10. november 2008 #9 Skrevet 10. november 2008 nick_344932 Dette er det største tullet jeg har hørt! Jeg har aldeles ikke blitt kontaktet om verken det ene eller det andre. Du bør være sikker på hvem du svarer før du gir ett slikt svar! Dette viser bare nok en gang hvor useriøs denne bedriften er!
Gjest Skrevet 10. november 2008 #10 Skrevet 10. november 2008 Ps. Å til alle dere som leser dette innlegget: Jeg er ikke blitt kontaktet av selger,heller ikke fått noen informasjon om at dem har etterlyst sjalet hos posten. Det er tydelig at det er flere der ute i min situasjon. Så for deres egen del, tenk dere to ganger om før dere bestiller noe fra denne bedrifen!
Gjest Skrevet 10. november 2008 #11 Skrevet 10. november 2008 Nick: etellerannet: Skal ikke i få advare mot en nettbutikk, fortelle sin historie her bare for at du er en dibber? Det advares stadig om useriøse nettbutikker her inne, og denne gangen var det din det ble advart mot. Skjønner HI godt jeg, hadde blitt dritsur selv. Jeg bestillte en gang sminke for 1000 norske på en amerikansk side. Forhåndsbetalte, og sminken kom ikke.Vet du hva, butikken i usa ringte meg opp de, og sa den hadde blitt sendt. Men at de alikevel valgte å sende meg en ny med en gang, siden jeg hadde forhåndsbetalt. Pakken kom, med et par ekstra produkter i, som en trøst for ventingen!
Gjest mphs Skrevet 10. november 2008 #12 Skrevet 10. november 2008 Uansett hvordan saken er er det useriøst av selger å svare her inne og ordspråken i teksten er ikke slik man svarer en kjøper/kunde.
kvast Skrevet 10. november 2008 #13 Skrevet 10. november 2008 Helt enig om at butikken burde kontakte kunden i dette tilfellet, det er bare rimelig og rett. Kundeservice er alfaomega når man driver nettbutikk, spesiellt hvis man ønsker lojale kunder eller at fornøyde kunder tipser andre om butikken. At man er syk eller annet tull er bare helt usæriøst. Hvis man er så syk at man ikke kan snakke med kundene sine, bør man heller stenge ned butikken i den perioden man sliter. Når man kan sitte her inne å skrive innlegg og forsvare seg om ditt eller datt, så er det vel ikke så rart at folk reagerer. Hilsen en som driver nettbutikk selv.
Gjest Skrevet 10. november 2008 #15 Skrevet 10. november 2008 Den tanken slo meg også. Litt av en service.
Mamman til ♥ og ♥ Skrevet 10. november 2008 #16 Skrevet 10. november 2008 Heh.. ikke akkurat rette måten å skaffe seg flere kunder på å svare kunder sånn da.. noe som heter kunderservice..
Gjest Skrevet 10. november 2008 #17 Skrevet 10. november 2008 Uff, ja, ikke noe morsomt å bli kallt patetisk,feig og sleip.. Men håper iallefall at kansje noen flere der ute slipper å havne i samme situasjon som meg..For det er veldig leit, å veldig sårende.
lena26 Skrevet 10. november 2008 #18 Skrevet 10. november 2008 Herregud for et svar du har fått her!!! Så utrolig uproft å kalle kunden masse stygge ting, jeg har aldri hørt at pakkene blir borte i posten. Uansett, når pakken ikke kommer frem, så er det butikkens ansvar! Også svarer ikke de på dine henvendelser, så å svare her på utrolig frekk måte.... Nei, der skremte de borte alle potensielle kundene sine...
dritgrei hei hei! Skrevet 10. november 2008 #19 Skrevet 10. november 2008 "vi leiker ikke butikk" ... eller....?
Gjest Skrevet 10. november 2008 #21 Skrevet 10. november 2008 Advarselen mot denne nettbutikken ble åpenlyst saklig etter svaret HI fikk derfra i denne tråden. Maken til uproff kundehåndtering, maken til språkbruk og en mer idiotisk holdning til service har jeg ikke sett på mange år. Heldigvis. Den som skrev svaret til HI i denne tråden burde ta noen kurs i service og kundebehandling, dette var patetisk lesning.
MammaMia123 Skrevet 10. november 2008 #22 Skrevet 10. november 2008 Ja, veldig merkelig at denne damen har helse til å svare ett innlegg her på Dib, hvor en missfornøyd kunde advarer oss mot nettbutikken, men hun har ikke helse til å svare på mail..... Takk HI for at du advarer! )
Gjest Skrevet 10. november 2008 #23 Skrevet 10. november 2008 Veldig uproffesjonelt, innehaver burde heller lagt seg langflat og tatt kontakt direkte med kunden og ordna opp.
lystige lerke Skrevet 10. november 2008 #24 Skrevet 10. november 2008 Det er jo ikke sikkert at dette såkalte svaret fra driveren av nettbutikken virkelig er det....
Mamma2OO5 Skrevet 10. november 2008 #25 Skrevet 10. november 2008 utrolig useriøst av en bedrift å svare kunden sin her inne! Og med den ordbruken. helt tydelig at det er en meget useriøs nettbutikk, uansett dårlig helse eller ikke -man svarer ikke noen på den måten og så her inne da heheheh helt latterlig! Skjønner deg veldig godt hi. Du har all rett til å advare og klage på butikken her inne:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå