Gå til innhold

HELVETES LAND VI BOR I!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen rævdiltere. Skriv innlegg sjøl istedenfor å slikke luten i ræva!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For du, luten, du er jo så romslig, og bedre enn HI, med den holdningen der? Bare å be de som ikke mener det samme som deg om å pelle seg vekk? Det taler ikke akkurat til din fordel, dersom du som opplyst menneske ikke tolererer at andre mener noe annet enn deg og må flytte av den grunn.

Skrevet

1. Jeg er ikke rasist.

2. Jeg er overrasket over hvor mange som ber HI om å pelle seg vekk og flytte ut av landet fordi hun har meninger som ikke blir likt.

3. Vi lever i demokrati med ytringsfrihet. Ingen skal behøve å flytte pga sine meninger.

4. Hvor mye bedre person er man enn HI dersom man ikke tolererer meningsforskjeller blant folk?

Skrevet

1. Umulig å si om du er rasist eller ei ettersom du er anonym og det er flere anonyme som har uttalt seg.. (hvilke uttalelser er dine??

2. HI legger jo ut om hvor ille landet vårt er som ikke hjelper henne men hjelper alle andre "utlendinger"..Av dette kan man jo trekke en logisk konklusjon - om hun mener det er så ille så får hun flytte til et annet land som er bedre! Utsagnene til HI faller på sin egen urimelighet ettersom det knapt finnes noe land i verden som har så gode sosiale ordninger som Norge...

3. Ja vi har et demokrati og ytringsfrihet, men rasistiske uttalelser er faktisk ulovlige ved lov..

4. Har ikke noe problem med at folk har forskjellig meninger, men da får også du og HI tolerere at andre har andre meninger enn dere.

Synes hele innlegget til HI er tragisk og vitner om utrolig liten kunnskap og griskhet. Det er faktisk ikke staten sin feil at vaskemaskinen ryker og absolutt ikke staten sitt problem å erstatte den. Er man i jobb (eller egentlig uansett hvilken livssituasjon man er i) så får man vær så god disponere sine midler fornuftig.. (hvor mye eller lite man har) Har man jobb og inntekt må man selv ta ansvar for å legge av penger for uforutsette ting! Hva skal HI gjøre den dagen bilen ryker og hun trenger den for å jobbe? Gå ned på sosialen og få ny???

Hurra for dessertgenerasjonen som skal ha alt lagt i hendene og har "krav" på alt mellom himmel og jord - hva med å ta ansvar for seg selv?? Personlig ville jeg ALDRI gått på sosialen i HIs situasjon, sosialen er et tilbud når alt annet er prøvd og er ment for de aller verst stilte i landet vårt..

Skrevet

Til Hi; driver du gjøn med oss?

Eller er du dum? Synes litt synd på deg for å være så dum, men de rasistiske utsagnene dine vitner om en stakkar.

Du får stemme på Frp da får du helt sikkert en vaskemaskin av staten.

Skrevet

Klipp deg og skaff deg arbeid! Så kanskje du får råd til å kjøpe vaskemaskin sjøl.

Skrevet

Legger inn link til sosialtjenestelovens kapittle 5 som er regelverket sosialtjenesten benytter seg av når de vurderer søknader.

http://www.lovdata.no/all/tl-19911213-081-006.html

Så kan dere jo lese selv hva vi som ansatte og innbyggere Norge har å forholde oss til. Som nevnt tidligere i tråden og som dere selv kan lese i lovverket står det ingenting om krisepenger...

Det er trist at mange får følelsen at innvandrere får alt så mye lettere. Men det er faktisk ikke tilfelle. Noe av grunnen tror jeg er at det i nyhetene er så stort fokus på menneskers opprinnelse. Hvis vi skjeler til nabolandet Sverige er mediene mye flinkere på dette. Tok faktisk flere måneder før de sa noe om at svensken som satt fanget på Guantanamo Bay ikke var "hvit" svenske men var født i Afghanistan og hadde i voksen aldre blitt svensk statsborger. Det er jo faktisk statsborgerskapet som sier hva slags nasjonalitet man er, ikke hudfargen... Eller er det mange som syns at Johan Golden feks, ikke er norsk?

Skrevet

Jeg synes hverken du eller "svartingene"(som du kaller dem) har rett på noe som helst derfra.

Seriøst ta tak i deg selv og bruk pengene litt smartere.

At vaskemaskinen din ryker er da vel for faen ikke staten(våres skattepenger) sin feil??

Det er jo du som skal ha en buffer for sånne ting, som vi andre har. Herregud..

Er det ingen i det landet her som klarer å forsørge seg selv????

Ærlig talt, det blir for drøyt..

Skrevet

Anonym 16.48 her igjen:

Jeg trykket uforvarende på anonymknappen, noe jeg ikke har behov for. Jeg står nemlig for det følgende, men presiserer at denne tråden for meg først og fremst er en anledning til å debattere noen forhold rundt ytringsfrihet. Dette ble jeg inspirert til både av HI pg av en god del andre innlegg nedover tråden.

Før jeg starter gjør jeg det klinkende klart at verken dette innlegget eller 16.48 har sympati med HI's tilsynelatende rasisme! Jeg benytter likevel anledningen til å se litt kritisk på noen av reaksjonene folk har kommet med ift HI. Jeg har bare hatt ett innlegg før på denne tråden, nemlig 16.48.

Mine 5 punkter i 16.48 var ment som kommentarer og spørsmål. Her er litt mer ang punktene, pluss svar til lille M + st.hans gutten:

1. Jeg tar ikke stilling til innholdet i HI sitt innlegg (hun har fått nok av kommentarer allerede), selv om jeg ikke liker Hi sitt innlegg. At jeg ikke er rasist får de tro på som gidder. Det er ikke det interessante ved det jeg i det følgende har å si:

2. Det er, i et demokratisk samfunn, ingen logisk konklusjon at man blir bedt om å flytte fra landet selv om man har noe å utsette på landet. I diktaturer kan man imidlertid bli sendt vekk eller bli bedt om å flytte. Jeg er IKKE enig med HI sine synspunkter overhodet, men jeg er da istand til å se såpass at man skal få ha rett til å ytre mishag uten at folk ber en flytte. Sistnevnte er egenlig en ganske primitiv reaksjon som man kjenner fra tidligere tiders samfunn, eller fra land vi ikke liker å sammenligne oss med...

Og om noen synes HI er primitiv, så er det ikke klokskap å svare med samme mynt tilbake. Det er ikke det som kalles fremskritt i den moderne verden. Debatt derimot er lov i et sunt samfunn. Og dermed ledes vi over i punkt:

3. Det er lov å ha rasistiske SYNSPUNKTER og MENINGER. Ingen lov forbyr det i Norge. Derimot er det forbudt å FORSKJELLSBEHANDLE folk pga rasisme eller sjikanere og plage folk av samme årsaker.

Det er svært viktig å få med seg FORSKJELLEN mellom det å få MENE det man vil og det å OPPFØRE SEG rasistisk. Det er da mange som mener stygge ting av som er forbudt ved lov å sette ut i handling. Men så lenge men bare tenker og synes, men ikke handler, så er det faktisk lov.

4. Man tolererer ikke andres meninger dersom man ber dem å ha seg vekk. Det var mitt poeng i punkt 5. Det gjelder både HI og en del de andre sine på denne tråden.

La det til slutt være klart at HI overhodet ikke har min sympati mht rasistiske synspunkter. Ja, det er dumt med vaskemaskinen. Den sympatien kan jeg da gi. Men her har kommet fram flere gode refleksjoner over hva man kan og ikke kan forvente av hjelp fra det offentlige, så den biten dropper jeg å kommentere.

Det er i grunnen fint at noen innlegg (om enn ufrivillig) kan avstedkomme mer substansielle spørsmål. Da kan det bli litt mer mening med debatt-tråder. Og forhåpentligvis blir litt mer interessant!

:)

Skrevet

Er ikke rasist, .men er enig med at utlendingen får støtte både her og der. Hvor mangen av de som er i jobb da, som helt klart kan jobb..?? Skal ikke feie alle over en kam..

Norge glemmer sine egne..

For å si det sånn så har utlendingene det veldig bra i forhold til mange norske folk..

Skrevet

Eh nei...

Stemmer du FRP får du jo ikke noe vaskemaskin av staten hvertfall..

De ønsker at alle skal gjøre litt innsats for egen inntjening..Klare seg selv..

Skrevet

Da har jeg et godt råd til deg: Flytt! Flytt til et annet land å se om DEN regjeringen kjøper deg ny vaskemaskin!

Det er egentlig det dummeste jeg ser "Faens land!", "Vi har rett på disse penga" "norske folk sine penger". Javisst - det er norske folks penger, og de bør gå til å bygge sykehus, skoler, gamlehjem, barnehager, veier og togbaner - ikke til en ny vaskemaskin til en person som ikke ser lengre enn sin egen nesetipp. Synes ikke synd i deg for fem øre, og unner deg heller ingen ny vaskemaskin på sosialens regning.

Når det gjelder "våre nye landsmenn" er det mange av dem som legger MYE større stolthet i å forsørge segselv og famlien sin enn det du tilsynelatende gjør - men sånt ser man ikke når verden kretser rundt "megmegmegmegmeg".

Og for å slenge på en ordentlig Dib-kommentar på slutten - "stakkars barn som har en mor som er så snevsynt som deg!"

Slutt å sutre. Det er mange av oss som har måttet kjøpe ny vaskemaskin selv om det vi allerede har hatt det knabert - og det er mange av oss som ikke engang har tenkt tanken på å be sosialen kjøpe det for oss.

Skrevet

Det var ironi.

Hi hørtes ut som en dum Frp i utsagnene sine. Derfor ironiserte jeg.

Skrevet

Herlighet så mange sure folk her!

Skrevet

du bør lese innlegget til hun som var i India,som så moren gå å bære på sitt døde barn,g ingen ville hjelpe da barnet var sykt.(under "hva er det mest opprørende du har sett noen gjør med babyn sin)

jeg kan virkelig med hele mitt hjerte ikke skjønne hvorfor du synes du har en så krise situasjon.

blir lei meg når folk sier så mye negativt å klager over så mye når vi har hjelp til de viktigste ting her i landet

Skrevet

"det norske folk sine penger". Altså, mine skattepenger ønsker jeg mye heller skal bli brukt til flyktninger og asylsøkere som har vært nødt til å reise fra hjemmet sitt, som kommer til en fullstendig fremmed og uforståelig kultur, uten annet enn det de har i hendene, uten familie, uten nettverk, uten jobb, uten egentlig noen ting som gjør at vi mennesker føler oss trygge, enn at de skal gå til en bortskjemt drittunge som ikke klarer å ta ansvar for seg selv, til tross for at hun har alt dette som innvandrere ikke har.

Og merkelig nok, jeg tror det er ganske mange som har samme mening som meg.

Så skal vi være enige om at mine (og mine likesinnedes) skattepenger går til "svartingene", mens dine (og dine likesinnedes) skattepenger går til tapere som deg?

Skrevet

Hahaha! Takk for interessant lesning!

"somalere og andre mordere" skal jeg jaggu prøve å huske :-)

Jeg visste ikke at folk fortsatt går rundt og tenker sånt om innvandrere.. Men det henger vel sammen med sammenlikningen av en ødelagt vaskemaskin og situasjonen til en flyktning som har mistet alt og alle, plassert i kulda her oppe sammen med et følelseskaldt folk som bare er opptatt av at h*n ikke skal få noe mer enn oss!

Janteloven lenge leve...

Skrevet

Hahaha, det hadde jeg likt! Glitrende forslag KaMa!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...