Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 Sendte inn søknad om krisepenger til sosialkontoret som HASTET, fordi at vaskemaskina mi er ødelagt og trenger ny, jeg har to barnehageplasser å betale, og jeg har hatt mange regninger denne mnd som jeg ikke ellers har, osv osv. Men hva faen er det jeg får tilbake??? INGENTING! "Manglende opplysninger på innlevert søknad" Leverte faen meg alt det går an å levere å papirform! Kontoutskrift, ligning, kopi av regninger på bhg plass + + + Jeg hater detta landet, staten og den helvetes regjeringa som gir bort norske folk sine penger, som vi har rett på, til disse helvetes svartingene som innvanderer landet vårt!! VI har rett på disse penga!! Hadde jeg malt meg svart i trynet den dagen jeg var der nede hadde jeg fått slengt penga etter meg!! Og ikke akkurat det jeg trengte, neida, for jeg hadde nok fått et par 10 000 til slik at jeg hadde litt å rute med! Jeg hadde ikke trengt å levert søknad engang!!!!!! HELVETE!!! Men JEG? Neida, JEG skal ikke få noe krisepenger, ikke noen ny vaskemaskin, og ikke hjelp til å betale barnehageplass til sønnen min!!!! Neida, for jeg er ikke svart nemlig!!!!!! Jeg har jobb, og penger ellers, bare akkurat denne mnd hvor det ble helt skrapa akkurat når penga kom inn på konto! Det sto "KRISEPENGER" og "HASTER" i det brevet, hva var det med de to orda de ikke skjønte?? FAENS LAND OG REGJERING!!! OG JA, JEG ER FAEN MED RASIST!!!!!
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 det er sånne tilfeller du skal ha en buffer for...
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #3 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg vet det hjelper lite å si det.. Men det er vel til slike tilfeller man skal ha en nødkonto? Jeg har det ikke selv, å jeg krysser fingrene for at det ikke har skjedd noe uforutsett hver mnd. Men nå skal jeg spare, for ser jo hvor viktig det er.. Men om vaskemaskinen min hadde gått i stykker så hadde det ikke falt meg inn å søke krisepenger på sosialen egentlig.. Ser på det som litt min egen feil, å hadde funnet en annen løsning..
Gjest Sauen ruger for harde livet Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 1)Du har ansvar for å forsørge deg selv så lenge du ikke er syk, ufrivillig arbeidsledig eller av andre grunner ikke kan arbeide 2)Stønadssatsene er de samme enten du er hvit eller gul eller grønn eller svart.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #5 Skrevet 30. oktober 2008 Ja, du er tydeligvis rasist, i tillegg til å være dum. Flytt, for all del. Flytt til et annet land der alt er mye bedre, der staten hjelper deg så du kan være hjemme med barna dine i _mye_ større grad enn noen andre land i verden, der staten kjøper ny vaskemaskin til deg, der staten hjelper deg når du står uten jobb og der staten tillater at du kan kritisere dem og på toppen av det hele kan du få være med på å bestemme selv hvem som skal styre det landet du bor i. Finn et annet land og flytt. I dag. Du kan sikkert få støtte for det óg.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #6 Skrevet 30. oktober 2008 Du får henvende deg til de her inne som synes det er så enkelt og greit, for ikke å snakke om sunt, å være blakk. De burde jo absolutt kunne hjelpe deg med dette!
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #7 Skrevet 30. oktober 2008 Så lenge du har egen inntekt har du vel strengt tatt ikke krav på sosialhjelp...
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #8 Skrevet 30. oktober 2008 ALLE har rett på krisepenger om de er i denne situasjonen! Navnet "krise-penger" kommer jo ikke av seg selv!
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #9 Skrevet 30. oktober 2008 Det haster vel ikke med å ha vaskemaskin? Klær kan man vaske for hånd i vasken.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #10 Skrevet 30. oktober 2008 Betegner det ikke som krise hvis vaskemaskina ryker... Da låner man maskina hos nabo, foreldre eller venner.. Evt finner et myntvaskeri hvis man bor i byen.. Har du 0 venner, familie eller nabo og bor i skogen, så vasker du for hånd inntil du får råd til å gjøre noe med det. Regningene kan du utsette, det hjelper de fleste deg med.. Og hvis du eier leilighet/hus er det svært sjelden du får noe hjelp.. Særlig hvis du i tillegg har fast jobb.. Da kan du jo be om et lite forskudd på lønna..
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #11 Skrevet 30. oktober 2008 Lag deg en sparekonto! Jeg driver iallefall ikke å løper til sosialen hver gang noe ryker hjemme hos meg, eller hver gang jeg kjenner at det er noe jeg ikke har råd til! Hadde verden funka sånn, så hadde ikke staten hatt mye penger nei..
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #12 Skrevet 30. oktober 2008 har du noen gang vært i utlandet? vet du hvordan folk bor og lever stort sett har i verden? Meget respektløst innlegg,blir lei meg når jeg leser det.Norge tar godt vare på innbyggerne i forhold til resten av verden.Skjønner det er kjipt når du sammenligner deg med nabon,men sett deg inn i hvordan andre land fungerer før du sier slikt. ingen i norge må sulte,og har tilbud om seng og tak over hodet. DET er veldig spesielt,når du sammenligner med resten av verden.
Sånn kan det gå Skrevet 30. oktober 2008 #13 Skrevet 30. oktober 2008 At vaskemaskina er gåen er jo kjedelig, men ikke akkurat det man kan kalle en krise i forhold til å overleve. Litt upraktisk uten, men absolutt overkommelig inntil en har spart opp til en ny.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #14 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg er enig med dette an somalere og andre mordere kommer hit og får alt oppi hendene, hus, jobb, gratis barnehage plassser dem ikke bruker en gang pga foreldrene ikke er i jobb. Nesten Hver gang det skjer et drap eller en voldtekt her i landet så er det "En mann av utenlandsk opprinnelse" Pga dem skulle strffes i hjemlandet men kommer hit og slipper unna men "psykisk ikke straffe rettslig" Og annet piss, og alle later som de ikke husker drapene de begår, og slipper unna med det! Typisk Norge ja, skal redde hele verden for og vise hvor godt vi har det, men glemmer sine egne. Eldre, fattige, sykehus ol. spare spare spare, men for all del send 6 mill til Darfur! Var i utgangs pungtet ikke rasist jeg da, men regjeringen gjør oss jo til rasister med den forskjells behandlingen.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #15 Skrevet 30. oktober 2008 Wow, "somalere og andre mordere".....Trodde somalere var en felles betegnelse for folk fra Somalia, jeg, ikke en fellesbetegnelse for mordere. Antar du ikke kjenner mange somalere? Har en kompis fra Benin (like ved Nigeria) Han er hverken morder, voldtektsmann eller innbrudstyv. Men da er vel han bare rar da..?
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 30. oktober 2008 #16 Skrevet 30. oktober 2008 Skjønner godt at du er frustrert...De som ikke skjønner dette er vel så heldige at de ikke har vært i lignende situasjon og klarer ikke å identifisere seg i situasjonen.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #17 Skrevet 30. oktober 2008 Det er i sånne tilfeller vi andre går i banken og ber om et midlertidig forbrukslån, eller kjøper på kreditt, eller vasker klærne for hånd.
Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #18 Skrevet 30. oktober 2008 Ærlig talt!! Jeg blir mildt sagt sjokkert over å lese hovedinlegget og anonym 13.14! Jeg har ikke ord, det er bare uforståelig for meg at noen kan ha slike meninger, vitner om ekstremt lite empati og kunnskap. ..
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #19 Skrevet 30. oktober 2008 Eller låner maskina hos andre (mamma, svigers, bestemor, naboen f.eks) til jeg har spart opp til ny.. Hadde aldri falt meg inn å søke om penger noen plass? Og for å si det sånn - det hadde passa maks dårlig for oss også hvis noe sånt hadde ryki nå. Men da går det på bekostning av noe annet neste mnd. Eller vi låner penger av mor. Og betaler tilbake over jul... Sånn er livet!
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 30. oktober 2008 #20 Skrevet 30. oktober 2008 Vil bare få sagt at jeg tar avstand fra rasistiske uttalelser, men forstår frustrasjonene om ikke å få hjelp når du trenger det. Norge er hyklerenes land
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #21 Skrevet 30. oktober 2008 Forstår deg godt.. Norge burde brukt mer penger på å hjelpe sine egne landsmenn i steden for å gi til så mye til utlendinger... Derfor gir jeg gledligt penger til en norsk gammel alkoholiker/narkoman på gata enn å gi til en svarting som sitter å spille gitar.. Norge for normenn
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #22 Skrevet 30. oktober 2008 Alle skjønner at det er frustrerende at vaskemaskinen ryker. Det jeg ikke forstår, er folk som er så begrenset at de tror det er samfunnets ansvar å skaffe dem ny vaskemaskin T.om. når de er ung, frisk og i arbeid! Synes det er helt latterlig. Jeg har bodd uten vaskemaskin i flere år, det går helt fint, men er selvfølgelig tungvint. Å forklare enhver uenighet med at andre ikke klarer identifisere seg med situasjonen, er navlebeskuende naivt.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #23 Skrevet 30. oktober 2008 Hvis dette ikke er et tulleinlegg, har jeg 1 spm: Er det rart det er krig i verden?? Klisje, men dog!
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 30. oktober 2008 #24 Skrevet 30. oktober 2008 Her inne ser jeg så utrolig ofte at folk ikke klarer å se frustrasjoner, så sant de ikke har opplevd dem selv. Det skjer altså så ofte at jeg konkluderte at det sansyneligvis hadde skjedd her også.At jeg forklarer enhver uenighet med den slags er ikke tilfelle. Vet ikke om du siktet til meg personlig eller slik skjenerelt. Syntes det er rart at du irriterer deg over mitt innlegg, når det står så mye annet stygt her. Jeg syntes egentlig denne debatten har blitt veldig stygg. Og innrømmer at jeg burde ha lest nøyere før jeg svarte.
Lukkelukken og bebibror Skrevet 30. oktober 2008 #25 Skrevet 30. oktober 2008 Til anonym 13:30. Det er jo ikke alle som kan låne noe sted. Men du som er så heldig som kan det, er vel det et alternativ. Jeg ville søkt om penger fra sosialen om hvis det var sånn situasjonen var. Jeg skjønner HI veldig godt, og er fullstendig enig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå