Gå til innhold

Spaghetti og kethcup til middag, er det ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått inn på den linken og det virker som mye svada. På lik linje med blodtypedietter og alt det pisset. Alltid noe som mener at noe er usunt og som forårsaker sykdommer, men det virker som hysteri.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som sagt; sannheten er ofte vond å vite......

Ofte bedre å være lykkelig uvitende ja; det begynner nemlig fort å bli skummelt og føles utrygt når man lærer nok til å skjønne at man ikke har forstått alt.....

Skrevet

Jeg VET at jeg ikke har forstått alt. Men det dukker opp slike teorier annenhver dag. Hvorfor har du valgt å holde fast ved denne teorien? Hva med den som sier at man kun skal spise rå måt for eksempel?

Skrevet

Jeg har 20 års erfaring på området og mener jeg er i stand til å avgjøre hva som er relevant informasjon.

Har enda til gode å se / høre noen fagpersoner som på saklig grunnlag kan motstride det Dr.Young snakker om.

Skjønner likevel at de fleste her ikke er interesserte i egentlig å vite, så takker for debatten så langt!

Håper noen har blitt inspirert til å lese mer da!

Og at du blir bedre av svangerskapskvalmen.

Skrevet

Og jeg har vel også til gode å høre noen fagpersoner motstride raw foods dietten.

Skrevet

At det er "overtro" stemmer IKKE. Jeg har nemlig prøvd!

Når det er sagt, så tar det ikke knekken på en unge å spise litt ketchup en gang i blandt. Tenk så sur magesyren er. Tåler det også. Er kanskje ikke så bra for tennene da, men det gjør ingenting så lenge det ikke spises hver dag.

Skrevet

Selvfølgelig kan du servere det, unger er jo ikke opptatte av sauser og grønnsaker!

Så lenge det ikke blir sånn kjempeofte, for det er jo ikke så veldig mye næring akkurat.

I barnehagen jeg jobba i før serverte vi ofte makaroni og ketchup til fredagskos. Av og til tomatsuppe til, men det liker jo ikke alle. Makaroni og ketchup derimot, det elsker de!

Skrevet

Selvfølgelig kan du servere det:)ikke bry deg om de brødhaua her inne..patetisk hele gjengen stort sett. Ville heller vært mere bekymra for du som spiser roastbeef i svangerskapet! Du er klar over at det er rått kjøtt?

Skrevet

Kjøp middagsglass heller? det gjør jeg av og til

Skrevet

Har du prøvd postafen mot svangerskapskvalmen din?

Skrevet

Klart du kan;) De aller fleste er da usunne en gang i blant! Spaghetti i vel ikke så næringsrikt, men du kan jo velge fullkorns- den smaker like godt. Og bruke ketchup uten sukker. Et par dager tar da barnet ingen skade av! Kunne vært verre mat også.

Selv lager jeg fullkorns spaghetti med sukkerfri ketchup nå, for jeg ble så fristet! Spiste en del spaghetti med ketchup da jeg var student;)

Skrevet

Den sukkerfrie ketsjupen er verre for gravide og små barn fordi den inneholder kunstig søtning.

Skrevet

ÆRLIG TALT folkens!!!!! Kan alle ta sæ sjøl litt i nakken... Spaghetti å ketchup e da IKKE skadelig/farlig ett par daga. E dokker så rein at dokker kan si at dokker ALDRI har gitt ungen sånn,eller kommer te å gjør det.. Huff,blir flau over enkelte altså!

Skrevet

Takk for middatstips;) Fikk sykt lyst på spaghetti og karbonadedeig nå;))

Skrevet

herregud, holder dere på med denne ennå??? Er det mulig? Mange hysteriske ernæringsfanatikere ute å går. Når man er gravid og kvalm, er det viktigste bare å få mat i seg, enten det er mindre sunt el ikke. Det er en kamp bare å svelge det ned, så slutt å hakke!! Kos deg med spaghetti, farris eller hva du måtte ønske deg i dag;)

Skrevet

"Helt greit i en krise"? Hva i all verden er galt med spaghetti?

Skrevet

Og ketchup er da vel ikke farlig, herregud så hysteriske dere er! Det er bare her på BIM at det finnes så hysteriske kjerringer! Si meg står dere og lager middag hele dagen dere da, for å få det mest mulig korrekkt? Tapere..

Skrevet

Hahaha! Jeg tror jeg ler meg i hjel!

For en gjeng med knehøner her inne!? Jeg skulle ha vært dau for lenge siden. Som student spiste jeg jo knapt noe annet enn spaghetti med ost på. Datteren min er en sunn og pen jente, aktiv, interessert og skoleflink. Og hun har jaggu fått mye spaghetti opp igjennom årene.

Og italienere, som spiser masse pasta.. rart at det er folk igjen der nede..

Herregud, jeg håper denne tråden hadde til hensikt å gjøre dagen min litt morsommere, og ikke hadde noe alvor i seg.

*Fikk seg en god skratt, ja*

Skrevet

Jeg hadde kanskje lagd en salat til også...?? Men uansett, så lenge det ikke er mat man spiser hver dag så gjør d jo ikke noe...:-)

Ungen blir iallefall happy :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...