Gå til innhold

Spaghetti og kethcup til middag, er det ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid, og tåler ikke å være på kjøkkenet blir så kvalm og brekker meg. Det eneste jeg kan tenke meg å spise/ tilberede er spaghetti. Pappaen er borte et par dager så han kan ikke hjelpe meg. Er det ok å servere dette til en på 2?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok for hvem? Det er søppelmat med lite næring, men du velger da selv om du synes det er greit å fore ungene dine med det.

Skrevet

Jeg vet at det er søppelmat og jeg får dårlig samvittighet. Men jeg SPYR av tanken på å lage noe annet! Sliter bare med å åpne kjøleskapet.

Skrevet

Klart du kan servere det!Er jo ikke snakk om at barnet ditt skal ha dette hver dag eller? Må gå an en gang i blandt. Server det med god samvittighet.

Skrevet

Helt greit i en krise!

Bare gjør det du.

Skrevet

Ja, klart du kan servere det:) Er jo bare for et par dager! Er ikke noe verre det enn tomatsuppe med makaroni!

Del opp en kalkunpølse å ha oppi så blir det litt mer å tygge på!

Skrevet

Takk! Føler meg litt bedre nå. Dette er ikke akkurat en drømmesituasjon!

Skrevet

Jeg bare visste at pila hadde vært inne på denne tråden og svart et eller annet surt...

Selvfølgelig kan du gi ungen din det et par dager. H*n kommer neppe til å daue ;)

Skrevet

litt lite proteiner kanskje..:-)

fråssengrønnsaker er faktisk ikke så dumme når det gjelder næringsinnhold, kokes fortere enn spagettien og...:-)

så kan du kutte opp litt bogskinke eller rettogslett kokt påleggs skinke å blande i spagettien..?

Skjønner veldig godt at du ikke makter å lage masse mat og greier. man det skal ikke så nye til for å putte inn litt næring..:-)

Skrevet

Hvis det er spaghetti på tallerken kommer ikke gutten min til å røre noe annet. Det er det beste han vet! Kan prøve å smelte litt ost over så får han litt protein.

Skrevet

Dette går finfint! En dag eller to med pasta og ketchup er brillefint, det får være måte på hysteri.

Skrevet

Takk for så mange beroligende svar!

Skrevet

Spaghetti med ketchup er ikke "middagsmat"!

Legger man en krone i et glass med ketchup, blir den blank..... ALTFOR SURT for kroppen vår, særlig for barn!! (Og ikke særlig næringsrikt for mor eller baby heller)

Spaghetti er nesten bare RASKE karbohydrater.... (LITT bedre med fullkornspasta selvsagt)

Kan like gjerne gi barnet godteri til middag spør du meg.....

Selvsagt "dør man ikke av det", men når man spør om dette er ok, mener ihvertfall jeg nei, og det tror jeg egentlig at HI mener selv også.

Hva med å få noen andre i familien til å hjelpe deg?

Bestille sunnere take-away middag?

Kjøpe hjemmelaget middagsmat fra varmdisken på butikken?

Serverer rå grønnsaker / frukt litt mer spennende laget til?

Lykke til og velbekomme!

Skrevet

Du er hysterisk du! La nå HI servere det hvis hun vil. Jeg fikk mye spagetti som barn!Har ikke tatt noe skade: Slank og sunn. Aldri slitt med helsa.

Skrevet

Har akkurat flyttet til et nytt sted og har ingen familie eller venner her (de bor 2 timer unna med fly). Jeg bor ikke i en by, det finnes ikke take-away eller bestilling av mat el. Det nærmeste man kommer er en pølse på shell. Varmdisk på butikken finnes heller ikke. Vi bor på landet!

Kan godt servere frukt og grønt til, men kan garantere at det ikke blir spist.

Nå får jeg dårlig samvittighet igjen. Dumme pappaen som måtte bort!

Skrevet

Selvsagt får hun servere det hun vil.

Men hun spør jo hva folk mener om dette....Jeg gir bare min mening...

Dessuten er ikke slank alltid det samme som sunn....

og helseproblemer kommer gjerne litt senere....

Man er/blir det man spiser og sånn er det, selv om man ikke liker å vite det eller synes det er kjipt!

Good luck!

Skrevet

Nei. Lag heller et ostesmørbrød.

Skrevet

Hvorfor er det bedre? Gutten min liker ikke det forresten og jeg hadde ikke klart å spist det med denne kvalmen.

Skrevet

Kan du ikke servere barnet ditt middagsmat på glass, eller rett og slett smøre noen brødskiver??

Tar nok ikke skade av spaghetti, men det er jo mange over her sier ikke det sunneste....

Skrevet

Selvfølgelig er det greit når det er bare for noen ganger. Og vet akkurat hvordan det føles.Klarte ikke lage mat på 2mnd jeg når jeg var gravid, men da hadde jeg bare meg selv å tenke på:) Et tips om du orker å gå i butikken (jeg klare ikke det heller for synes det stinka mat der...hehe) er å kjøpe Fjorland-mat. De kan du bare varme i vannbad, så lukter ingenting når du varmer det:) Blir dyrt i lengden, men er jo litt mere mat ;) lykke til!

Skrevet

Glemte jo å nevne at gutten er veldig kresen. Forsøkte med 3 ulike middagsglass i går men han ville ikke røre dem.

Jeg kan ikke spise skiver, får helt avsmak. Dessuten har han fått skiver i barnehagen.Og hvorfor er skiver sunnere enn spaghetti?

Skrevet

Spaghetti med kethup går helt fint... pleier og ha det sjøl.

Skjønner ikke at du spurte her en gang =)

Er desverre ALLTÌD noen som må kommentere sure kommentarer. (venn deg til det).

Gi ungen frukt og grønt etter middagen, til BarneTV eller mellommåltid, Da får ungen litt næring...

Skrevet

Kjære vene, ikke ha dårlig samvittighet fordi en hysterisk anonym mener at dette er "det samme som å gi godteri", DET ER DET IKKE!!!!!! Enig at dette ikke bør serveres hver dag, men det er ikke det det er snakk om. Det er helt greit å servere pasta et par dager mens far er borte. Det er snakk om 2 dager og ungen spiser vel litt brød/grøt/frukt og drikker melk el. utenom middagen. Slapp av, senk skuldrene og server pasta med ketchup med god samvittighet og kvalmen under kontroll.

Skrevet

Mener du virkelig at en 2-åring har vondt av 2 dager med pasta og ketchup? H*n spiser vel frokost, lunsj og kvelds som kan være riktig så bra. Ja man er/blir hva man spiser, men det gjelder et generelt kosthold ikke hva man spiser til middag de 2 dagene mamma var dårlig da man var 2 år. Djeezus!

Skrevet

Hvorfor spør man dersom man ikke vil ha ærlige / saklige svar?

Jeg jobber som ernæringsrådgivning og vet hva jeg snakker om.

Vanlig spaghetti + ketchup inneholder ikke mer næringsstoffer enn hva bl.a godterier vil kunne gi. Kun "tomme kalorier", tilsetningsstoffer, altfor sur PH, ingen fiber m.m.

Skjønner at noen trenger trøst når man er kvalm og uvel, men slik dette spørsmålet ble stilt, må det også gå an å tåle et saklig svar?!

Altfor mye synsing på området. Sett dere inn i tingene!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...