Gå til innhold

Røyking og høygravide!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom ut fra sykehuset nå, rett på utsiden står en høygravid jente og typen...de tenner hver sin sigarett og praten går om at hun skal nå bli lagt inn for å sette igang fødselen!! Er det forbanna mulig?!? Hadde så lyst å spørre henne om hun var klar over hva hun gjorde!!

Fy f... j.... dass!!!!! Er ikke mye oppegående altså!!!!!!!!!!!!!!

Jeg blir kvalm!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke dette temaet rimelig ferdigdiskutert?

Skrevet

Og kjære HI... hva vet du om det kansje er hennes eneste sigarett på maaange mnd?? Eller om hun kansje røyker 1 røyk om dagen?

PASS DINE EGNE SAKER....

Jeg blir mer forbanna over alle andre som skal mene å bry seg med ting de faen ikke har noe med.

Skrevet

Hva så om hun ikke har røykt på lenge, eller bare røyker en røyk hver dag?! Det er da like farlig for stakkars babyen som ligger i magen. Så den argumentasjonen kommer du ikke langt med.

Men er enig i at dette temaet er utdiskutert, og den gravide røykeren er nok fullt klar over hva hun gjør, så det er ikke noe vits i å bry seg med det. Vær glad for at du HI er smartere og sterkere som ikke røyker med barn i magen:-)

Skrevet

Hva med å passe sine egne saker?

Må være fryktelig slitsomt å gå rundt å passe på alle andre og følge med på hva de gjør feil?

Hva om det var en alvorlig grunn til at hun skulle settes igang eller at hun (og TYPEN) har fått beskjed om at det gjelder liv eller død?

Hva vet vi andre som alt og alle?

Og hvem er vi til å dømme?

Skrevet

Kan ikke akkurat si at det har med å passe sine egne saker å gjøre, Men hvor virkelig dumt det ser ut,at en høy gravid dame røyker.

For hun gikk faktisk ikke bort å sa det til hun som røyket.

Skrevet

"Men hvor virkelig dumt det ser ut,at en høy gravid dame røyker."

Ser det dummere ut at en høy gravid dame røyker i forhold til en lav gravid dame?

Skrevet

kanskje en ser bedre de høye gravide enn de som er lave?? eller mente hun kanskje at de var høye på andre ting??

hmmm...;-)

Skrevet

er helt enig med Nunne og dei andre som mener; pass dine egne saker..

Skrevet

Jeg passer veldig godt på mine egne saker jeg! :)

Men jeg ytrer min mening her, og får derfor ventilert ut litt frustrasjon..som er poenget med denne siden! :)

Det å få friske barn er ikke en selvfølge! Derfor blir det så utrolig dumt når jeg på vei hjem fra nyfødt intensiv ser gravide som velger å utsette barnet/barna i magen for dette! Men klart det, alle får gjøre som de vil! Jeg bare sier det...

Skrevet

Jeg blir KVALM av folk so røyker i svangerskapet!!! Det er EGOISTISK!!! Man kan klare å slutte viss man virkelig vil!!! TENK å utsette den lille babien for fare bare fordi man må unne seg den farlige røyken!!! Har selv røykt i mange år, men slutta tvert da jeg ble gravid.

Skrevet

Hvis du er stresset og har puls som tilsvarer agresjonen i innlegget ditt, så er faktisk det mer skadelig for barnet ditt enn om du hadde tatt deg en sigarett.

Skrevet

He, he he he.. Er så morsomt med alle de som sitter her og FORSVARER at noen røyker under graviditeten fordi de føler seg såååååå truffet!! Dårlig samvittighet er en jævli ting jenter, men det blir for dumt når dere prøver å få dekket over den her inne i en sånn diskusjon.

Seriøst, man har ikke noe valg! Røyking i graviditeten er og blir en totalt egoistisk kvalmende avgjørelse og når dere sier, jamen jeg klarer ikke å slutte, vil jeg bare si: DERE HAR IKKE NOEN VALG!!!!

x-røyker

Skrevet

Vist detta iriterte deg som fan. Korfor gjekk du ikkje bort og sa di meining. Men tror dei hadde sett domt på deg. Trur ho veit godt kor farlig det er. Detta er dei sjølvs valg og deiras problem. Prøv og stopp ein alkoholiker med og drikke den dritte. Prøv og slutt for resten av livet og ikkje ete snop.

Synes vi bør passe våre egnesaker.

Jeg hater røyk jeg og.

For å stoppe detta må fanskapen vekk fra planeten.

Skrevet

Jeg røyker ikke så jeg føler meg nok ikke "sååååååå truffet".

Poenget mitt er at alle skal være så forbannet hysteriske. Legg til graviditet og alt er plutselig forbudt. Man kan til sammenligning si at det er like "totalt egoistisk og kvalmende" å bo i Oslo mens man er gravid. Det er faktisk mer forurensende for mor og barn enn en sigarett.

Det er lov å tenke litt selv også, men hvis du velger å klamre deg til "sannhetene" i media så skal du selvfølgelig få lov til det, men la andre få ha sin egen mening.

Jeg kan gi deg et godt eksempel: Alle "vet" at passiv røyking er skadelig ikke sant? WHO (og dermed alle andre organisasjoner) henviser til en enorm rapport om emnet. I denne rapporten står det spesifikt at passiv røyking IKKE er skadelig. Hvordan kan vi da vite at det er skadelig? Jo fordi WHO sier det, selv om det er feil.

Skrevet

Glemte å si at INGEN røyk selvfølgelig er det beste, men folk må skille mellom å ta en sigarett og 20 om dagen.

Skrevet

Syns det er så trist å se gravide som røyker,får lyst å si det til dem. De burde skamme seg.Kjenner jeg blir kjempe sint. stakkars unge i magen! Trenger i hverfall ikkje stå der det går masse folk,det er helt normalt å reagere som du gjør.

Syns det er så utroli mange gravide som røyker for tiden. Forferdelig trist.

Skrevet

Skjønner godt at man kan bli provosert av at gravide røyker, uansett hvor mange måneder man er på vei. Skjønner ikke hvorfor det er nødvendig, det er ikke så vanskelig å slutte. Har selv sett hvilke plager barna til røykere får, så slutt å være så egoister alle dere som røyker. Samme det om det er bare litt eller om det er mye, er det ikke greit å ihvertfall ha det på det rene at røykingen ikke er en årsak til sykdom og plager hos barnet (hvis det skulle skje).

Skrevet

Altså dere som røyker under graviditet, jada byss dere inn i den troen om at en røyk eller 2 er ikke farlig, neeeeeida.. Det er så sunt atte... Jeg blir regelrett kvalm av sånne utsagn, er det mulig å lire av seg en mer løgn enn det bare for å forsvare sine egne handlinger???

Hvor mange forskninger er det ikke gjort på akkurat dette??? Og alle sier det samme, det er FARLIG pga av alle giftstoffene det er i røyk å røyke under ett svangerskap..

Men for all del, fortsett for min del... Røyk i vei dere med svart samvittighet eller skal jeg si svarte lunger.. nam nam...

Skrevet

Dette er som noen skrev over her et vel diskutert tema.....

Jeg har full forståelse for at det å slutte å røyke sikkert er mye vanskeligere enn vi som ikke røyker aner!

Dette gjelder jo ikke bare røyk, men alt som kroppen er blitt avhengig av.

Jeg skulle bare ønske at de som røyker hadde sluttet å røyke før de blir gravide(Skjønner at mange graviditeter ikke er planlagte altså)

men for de som planlegger å bli gravide synes jeg de bør slutte før de setter i gang prøvinga.

Og tar det da 1 år å bli røykfri, så ok. Da må man bare vente med prøvinga.

Man må først å fremst tenke på barnet!

Jeg ønsker ikke å provosere noen med dette jeg skriver. Bare ønsker at folk skal tenke seg om hvor forsvarsløst den lille i magen er for alt den blir utsatt for!

Lykke til alle sammen!

Skrevet

Kvalme dere er, vennna mi var på sykehuset, å stod, riktignok høygravid, utenfor sykehuset før hun skulle settes igang, hennes første på 8 mnd! Babyen hennes hadde dødd kvelden før, så hun skulle bare føde henne ut! Så kommer det, noen som dere syke fanatikere, og kjefte henne huden full, forde hun eøyker og er gravid! Stakkar, hun klappet helt sammen, å typen lafsa til dette kvinnemenneske over kjeften. Hun som sa dette var på vei hjem med sin baby, sin levende baby!! Så for guds skyld, kjefte på de høygravide som røyer, kan jo bare være en grunn, egoisme!!

Teite dere er!

Skrevet

Trist når sånn skjer!

Jeg har aldri gått bort til gravide som røyker å sagt hva jeg mener, men meningen min har jeg fortsatt.

Men hovedtyngden av dem som røyker under svangerskap opplever IKKE det hun opplevde.

De aller aller fleste røyker av den enkle grunn av at de rett å slett ikke klarer å slutte! Og det er noe som ikke kan forsvares.

Så synes det blir feil at du angriper folk her for at mange av oss mener røyking under svangerskapet er egoistisk.

Skrevet

jeg er ekstremt dårlig å får ikke i meg stort mat.2 brødskiver til dagen som regel.resten spyr jeg opp.ellers går jeg rundt dritsulten hele dagen med en helvetes kvalme. jeg har noen røyk til dagen,å de to minuttene etter en røyk jeg føler meg mindre sulten er kjempe herlig. det finnes positive ting også. hadde folk brydd seg mere om sitt eget bare, hadde verden blitt bedre sier jeg bare. har hatt 26 uker med helvetesform å noen få røyktil dagen har jeg ingen dårlig samvittighet over.......

Skrevet

HALLO!!!! finnes mange her inne som har hatt helvetesform gjennom større deler av svangerskapet. Det betyr jo ikke at kostholdsråd ikke gjelder for oss. Det er jo ikke slik at desto mer moren spyr, desto mer tåler barnet. Hvor mye må man da spy før man kan ta seg en fest med god samvittighet liksom??

Har selv vært smårøyker, og forstår at mange synes det er tøft å kutte røyken, og at man av og til får en sprekk. Selv syntes jeg det tøffeste var å gå fra 10 til 2 kopper kaffe, med den ekstreme hodeverken det medførte. Men det er forskjell på det å sprekke, og det å si at man er gravid og røyker med GOD samvittighet. Det provoserer hvertfall meg!

Er jo egentlig det samme som å si at man skader barnet med god samvittighet.

(innlegget er ment som et svar til amaliel og ikke til HI)

Skrevet

legen min sa hvis jeg trapper ned røyken å bruker filterrøyk,er det kjempebra. stress som med røykeslutt kan medføre fare for ungen det å.har flere venner som er storrøykere,å deres barn er friske å fine.litt overdrevent bekymringer ute å går synes jeg.men men.

jeg er glad jeg ikke lar meg provosere av andre å deilig å ha respekt for alle andres valg de tar, å slippe å bruke energi på å bli provosert :)

jeg er meg å andre er andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...