Gå til innhold

provosernde!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg syns folk godt kan få spørre om hjelp til enkelte ting om de trenger det. som foreksempel dyre fritidsaktiviteter som bidraget ikke er ment til og dekke. men personlig så hadde jeg aldri bedt barnefar om økonomisk hjelp ut over bidraget.

og jeg er enig i at og spille på noens dårlig samvitighet ikke er sjarmerende

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel hvis du er nogenlunde oppdatert på nyheter så har du vel fått meg deg at en dømt åpen pedofil fikk samværsrett med barnet sitt!! Det sier vel kanskje litt...?

Skrevet

Vet du hva 18.35 sånn skittsnakk finner jeg meg ikke i!! Jeg kan rekke opp hånda på at mine opptjente penger, barnebidraget og barnetrygd går til BARNET, husleie, mat, strøm, og andre utgifter!!! Har jeg litt penger igjen en gang iblant så er d mulig jeg unner meg ett klesplagg!!! Og det er meg faen med vel unt!!!

Skrevet

Denne diskusjoen er jo ikke svart/hvit. Den vil heller aldri ta slutt her inne dersom ALLE alenemødre føler seg truffet når man sier at NOEN Kun er ute etter mest mulig penger... Eller når ALLE "nykoner" føler seg truffet når det sies at NOEN er idioter...

Selv har jeg opplevd mer enn en biomor. (Min ex hadde 2 barn med 2 ulike, min sambo nå har barn fra før av. Selv venter jeg mitt første nå..)

Ett eksempel er fra forholdet til X.

Han betalte ganske mye i bidrag, husker ikke helt hvor mye, men var etter det gamle systemet. (det nye systemet startet mens vi var sammen) Han hadde samvær annenhver uke fra torsdag-mandag, og stilte opp for ungen. HVER gang mor skole kjøpe sko, utedress, ja det meste, skulle hun ha MER penger. (Gutten hadde egne leker o.l hos far, far brukte penger på dette..)

Jeg var student siste når vi ble sammen. Og på toppen av det hele ringte hun og sa at jeg kom til å tjene så bra når jeg var ferdig med utdannelsen min, så nå burde far begynne å betale mer i bidrag... Men, vi kunne forsåvidt vente med det til jeg var ferdig å studere..

Til slutt "tvingte" far henne å sette seg ned å regne over hva hun fikk i dobbel barnetrygd og bidrag, hva hun brukte på ungen (ink boutgifter..)

Hun innrømmet da at hun gikk i pluss hver mnd, og ALDRI betalte noe selv for ungen... Ble i alle fall slutt på krav om ekstra utenfor bidraget..

Kunne skrevet mye mer om slike eksempler, ikke minst om denne morten, men nå er det langt nok...

Når det er sagt så gjelder IKKE dette alle. Har også opplevd godt samarbeid, enighet om bidrag ++

Konklusjon: Det finnes både mødre, fedre, stemødre og stefedre som er "idioter......"

Skrevet

Også får du dobbel barnetrygd, ca 1000 i skattefradrag som enslig forsørger, og burde også bidra med 2500 i mnd som far gjør..?

Det vil si at barnet koster ca 8000,- i mnd....

Skrevet

Jeg får 2500 kr. Jeg bruker vel kanskje ikke 2500 kr. hver mnd. på barnet, men det er søren ikke langt unna.

Så du mener at far skal betale ALT til barnet?? Du skal ikke bidra med noenting??

Skrevet

Du er vel ikke av de smarteste vel???

Det er ikke til barnet det er for at barnet skal ha mat, klær etc...

Min bf betaler 1800,- for datter på 8 år... har på papiret inntekt under 400000, jeg vet den er på rundt 600000-650 000. Jeg jobber i det offentlige og nav har selvf alle talla mine...

Han oppgir at samvær 4 netter i mnd, for det har vi avtale på, men det er selvf bare tull... Han reiser vekk 2-3 mnd i slengen 2 ganger i året. og kan heller ikke ha henne når hun er syk, skal i bursdager, han skal jobbe.. etc

tror du 1800 svir for han?

tror du ikke datra mi koster mer enn rundt 4500 i mnd?

leil med areal nok (far bor i byen, det har ikke jeg råd til...)

klær

mat

strøm/ vann

mobil

spilletimer 2500 i året

teakwondo 1800 i året

cheerleading 1000 i året

gikk tidl på ridning som var 280 kr i uka= 12600 i året (45 uker)

slalomski- nytt utstyr annenhvert år ca 3000

langrennsutstyr nytt utstyr annenhvert år ca 2000

sykkel- ny annenhvert år ca 4000

gaver til barnebursdager 4500 i året (30 unger i klassen + 15 andre naboer etc)

kostymer til bursdager o.l. 600 i året

Lattelige damer her inne som ikke aner hva de snakker om!!!!!!

Han burde hvertfall hatt bidrag på 3000 i mnd...

og jeg trenger ikke kommentarer på at datra mi driver med for mye...

Skrevet

Alle er vel enige om at samværsforeldren skal betale bidrag, men man skal da ikke loppe den andre parten for penger heller?

For å ta et eksempel, hun ene i tråden i går mente at to barn kostet henne 15 000 i mnd. Altså 7500 i mnd. pr barn i ekstra utgift i forhold til hva hun ville hatt uten barn.

Hvordan får noen råd til å ha barn i det hele tatt da? og i alle fall mer enn ett barn?

Etter hennes beregninger har jo en familie med 4 barn en utgift på 30 000 i mnd. bare på barna. Hvordan er det mulig spør jeg meg da?

Vårt barn koster langt i fra 7500 i mnd. hadde han gjort det hadde vi aldri i verden prøvd på en til!

Skrevet

dette var til anonym 18:35

Skrevet

øøøh er d meg over her du mener som ikke er av de smarteste?? Når jeg skriver at pengene går til barnet så mener jeg sef klær, utstyr, leker, barnehage, aktiviteter osv.... jiiiiiiiiiiisss teskje

Skrevet

hehe ok elisa nå ble jeg forvirret her:)

Skrevet

anonym 19:11

tror du alle alenemødre har krav på dette???? da må du begynne å følge med i timen.

At jeg er alenemor koster staten 970 kr ekstra i mnd.

Jeg jobber selvfølgelig, og tjener for mye til noen av de andre støttene... Om ikke far betaler sitt latterlige lille bidrag ¨på 1800 i mnd, får jeg heller ikke forskudd, fordi jeg jobber og tjener mine egne penger!

fader ta sånne som deg som ikke har minste snøring om hva du snakker om!!!! håper du blir alenemor en gang!!!

Skrevet

sorry om jeg støta noen som vet hva de snakker om...

har blitt for mange svar på de største kronidiotene her...

Skrevet

19.11 Du er så dum at d er faen ikke vits å gi deg ett vettug svar...!

Skrevet

Elisa30 ♥har prins i magen♥

Hahaha!! Følte du deg truffet nå eller? Snylte på pengene til andre på den måten a! :)

Skrevet

hvem pokker er det jeg snylter på? Jeg har dobbel barnetrygd, thats it!

regner med det var kødd fra din side...

Skrevet

Jeg støtter Elisa!! Skal vi nekte våre barn å ha ting fordi pappa ikke bør betale noe i mnd? De pengene alenemødre får fra NAV er ett suppliment for inntekt nummer 2 som mødre mister. Bare som hun nevner gaver til bursdager, kostymer, ting til skolen, utstyr til aktiviteter og for å prøve å følge med resten av klassa er det rimelig mye de får nå!! jeg har hatt sjokk mange ganger jeg. Ønskelista til jenta mi var mile lang med ting som koster MASSE. Og dette var ting venninene hadde. Jeg blei helt knust da hun fikk flatskjerm tv til rommet av pappaen. Det kunne jeg aldri ha kjøpt til henne. Egen pc på rommet.. hos pappa. Der hun tilbrimger annenhver helg liksom. Hadde vel vært bedre om han hjalp meg da, til å gi henne ting hun kunne bruke daglig.

Jeg kjøper aldri klær til meg selv, om det ikke er yttert nødvendig. Her går alle penger til hus, hjem, mat, regninger og barn. Sånn er min hverdag. Spør meg om å finne på noe med venner, eller reise til frisøren!!! Nope. Skjer ikke. Vi kan drikke vin hos meg, og farge håret hjemme. det er det. Nå er ikke jeg alenemor lengre. Gud så glad jeg er for det. Det var stein tøft!

Skrevet

Det nytter aldri å få forklart alle hvordan det faktisk er, det eneste vi som alenemødre kan gjøre er å være gode mammaer og vite med oss selv at vi ikke er slik samfunnet tror. Så har vi vårt på det rene, og folk som ikke vet bedre får bare fortsette å tro hva de vil, så lenge vi selv vet bedre.

Skrevet

HVis du er nogenlunde oppegående vil du ha fått med deg at begrunnelsen for at barnet skulle få se sin far to ganger i året under tilsyn (og kamera og videoforbud) var at barnet har en rett til å kjenne sitt biologiske opphav. Med andre ord, det du skisserer her er ikke et eksempel på at fars rettigheter er ivaretatt over barnets.

Skrevet

For å forsvare det jeg skrev ang. at jeg ikke bruker 2500 kr. på barnet i mnd. Så mente jeg dette:

Jeg bruker ikke 2500 kr. direkte på barnet hver mnd. Som f. eks. til klær og leker.

Men barnet trenger da mer enn det! Har regnet ut fra nav sin kalkulator. Nå skal jeg begynne å jobbe, å da skal bidraget litt ned. Men ikke så mye for bf. har null samvær.

Men jeg er ikke intressert i å lure han på noen som helst måte.

Så kommer fortsatt mnd. hvor barnet faktisk trenger utstyr for noen tusen. Da kommer alt annet ved siden av.

Skjønner ikke hvorfor jeg gidder å forsvare det en gang. Klart far skal betale. Han tjener greit, hvorfor skal ikke barnet vårt får noen goder av det? Barnet vårt skal da ikke svi fordi han ikke får bo med begge foreldrene sine?

De pengene går ikke til meg liksom, ikke vær redd for det. Jeg har ikke kjøpt noe til meg selv på evigheter jeg.

Skrevet

hehe prinsippet er jo d samme da dust, d skal MYE til for at far ikke får samvær!!

Skrevet

Det jeg finner merkeligst i hele diskusjonen, er hvis alle disse udugelige mennene som ikke eier en fiber skam i livet, som ikke vil se barna sine (les:kanskje fordi de ikke tåler mer av trynet ditt som bare gnåler etter penger og bare kaster dritt etter han), hvorfor er det så utrolig mange av dere som har barn med de?? Om dere er så omsorgsfulle som dere sier, som ALLTID gjør alt kun for barnas beste, burde dere ikke funnet dere noen andre fedre. Om alle disse birkelig er så udugelige.... Burde dere ikke skygget banen i første omgang? Jeg ler av damer som sier; "Jeg var her først, det kommer til å skje deg også. Bare vent!!! Du har valgt en mann med barn fra før så da får du ikke komme her og skrike." Javel, da sier jeg bare til dere: Dere har selv valgt sv forskjellige grunner å få barn med menn dere angrer på. Menn som aldri kommer til å leve opp til dine krav eller gjøre nok for barna sine. DU har selv valgt det!! DA FÅR DU IKKE KOMME HER OG SKRIKE!!

Skrevet

Anonym 20:35

Men kjære vakre vene... Jeg har ikke sagt et negativt ord om biomor, men far er elendig med oppfølging (i følge han pga ny kone).

Far og jeg hadde flott samarbeid i flere år etter vi skilte lag. Vi har vært gift, ønsket oss barn, fikk det, men forholdet gikk dit høna sparka for oss begge...

Ingen bitterhet fra noen side for det.

Samvær nå er verre, fordi hans nye kone hater meg (i følge far). (hun kjenner meg ikke, vi har hatt en samtale på de 4 årene de har vært sammen.)Hun er filipinsk og stengt oppdratt innen katolisismen, og takler ikke at han har en fortid. Hun er (i følge far) usannsynlig sjalu, og han får ikke "ha kontakt" med meg. Dette medfører at han aldri har vært på konferanser, foreldremøter, skoleavslutninger aktivitetsavslutninger e.l.

Jeg har forsøkt å bli kjent med henne, men hun vil ikke...

Jeg har aldri sagt eller ment at deres forhold ikke vil vare...

Skjønner pokker ikke hvor du får alle disse oppfatningene dine i fra...

Skrevet

Ja jeg valgte å få barn med en dust, vi var begge uforsiktige men har ikke barnet livets rett da? eller rettigheter når d blir født?? For meg så er d helt naturlig å gjøre alt for mitt barns beste!! At far ikke bryr seg får være opp til han men han skal betale bidrag uansett!!!! Er så jævla mange korka folk her at d er helt utrolig, er dere i d hele tatt i stand til å se at d er barnas krav og rettigheter d er snakk om her!!!??

Og en ting tilslutt her JEG ANGRER OVEREHODET IKKE PÅ AT JEG FIKK BARN MED EN DUST! da hadde jeg ikke hatt den nydelig lille gutten min, men jeg synes d er synd at faren hans ikke bryr se om han:( Men jeg tar hvertfall ANSVAR for får felles "tabbe" og da er d minste han kan gjør er å bidra med en slant i måneden!!!!!!!!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...