Gå til innhold

provosernde!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så møkka lei av holdningene til endel folk her!! Er dere klar over hvor dyrt og slitsomt det er å oppdra og brødfø ett el flere barn helt alene??

Tror dere alle alenemødre rundt om er pengesugende drittkjerringer som ikke bryr seg om barna sine?? Jeg hadde gitt hva som helst for at gutten min hadde hatt en pappa, og jeg skulle ønske jeg hadde noen å dele han med. Skulle bare mangle at fedrene skal bidra økonomisk til BARNET!!!!!

De som sier at de tror mange mødre bruker mest penger på seg selv..øøøh tror dere barna sulter? må gå nakne året rundt?? Det er så forbanna nedlatende at jeg blir helt frustrert! Jeg jobber og sliter for å gi gutten min alt han trenger!! Men jeg skal love dere at de pengene jeg får i bidrag kommer godt med selv om det ikke er allverden! Og hvis far vil ha samvær da må han betale betraktelig mindre i bidrag selv om han ikke trenger å kjøpe en tøddel av klær, utstyr, leker el andre nødvenigheter!!

Skjerp dere!! Er du med på leken så får du faen meg tåle steken!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

haha skriveleif i overskriften jaja:) HI

Skrevet

Dessverre ser det ut til at den generelle holdningen er at alenemødre er egoistiske penge sluk. Men det er overhode ikke min oppfattning. Syntes ofte mødre har strukket seg ekstremt langt for først å få forhold til å fungere. Så å tilrettelegge og hjelpe far til å ta ansvar. Det er også mange nye mødre som tror at forholdet deres kommer til å vare evig fordi de ventet til de hadde hus, to biler og hytte på Blefjell. Det er selvfølgelig bare en illusjon og materielle ting vil aldri være avgjørende for om man får en familie til å fungere. Mye vil ha mer og fanden vil ha fler.

Skrevet

Enig!!!

Hilsen alenemor til 2....

Skrevet

Ja ikke sant!! Jeg har gjort alt i min makt for å skape ett forhold mellom far og sønn, men når verken interessen eller ansvarsfølelsen ikke er der så gidder jeg ikke å prøve mer. Men bidrag skal han jaggu meg få betale!! HI

Skrevet

Personlig syntes jeg det er blitt alt for lett å være mann. 50-50 Kan de få om de vil det. Uansett hvor lite samvær de har så er det FLOTT at han i det hele tatt vil stille opp. De skyller på barnetsmor, svigermor eller en eller annen annen kvinne for at de ikke tar ansvar. Selvfølgelig finnes det hedelige untak. Og det er vel eneste grunnen til at jeg fortsatt håper og tror på at jeg skal få forholdet mitt med drømmeprinsen (min mann) til å fungere. Selvfølgelig skal menn som har barn betale bidrag. Som Katharina av Bora skrev i en annen tråd; Hvem mann ønsker ikke å bidra til at sitt barn har det bra?

Skrevet

Er så enig, så enig!! Slike holdninger er så lavmål!! Trøster meg med at d stort sett er uvitende fjols som har sånne meninger, sier mer om de enn om oss:)

Skrevet

Jeg kjenner og har kjent mange alenemødre, og det er ikke én av dem som ville byttet en ekte mann og god far mot mer penger. De har slitt og strevd alle som én og gjort en fantastisk god jobb med barna sine. Jeg tar hatten av for alle som klarer det, og er veldig glad jeg har en mann med tak i =)

Skrevet

Jeg synes det er forskjell på hvilken bakgrunn man har jeg da... Hvis man er i et fast forhold, med en mann som også ønsker seg barn, men som brått ombestemmer seg enten før eller etter fødsel, eller som finner seg en ny dame, ja da kan man godt kreve fete bidrag. Men om man har blitt gravid mot mannens vilje, og ikke nekt på at noen gjør det, så kan man faktisk ikke forvente at mannen blir overlykkelig over utsiktene til 18-20 års bidragsbetaling... Eller at han kanskje ikke har så veldig lyst til å bruke annenhver helg og halve ferien på samvær. Noen menn ønsker seg rett og slett ikke barn...

Skrevet

Gravid mot mannens vilje?? Vil det si at dama holdt en pistol mot hodet hans og truet han til å sperme INNI henne?? hehe latterlig argument!! Et barn har like mye krav på bidrag enten det ble til under ons el gifte foreldre!!

Skrevet

hehe bra sagt 16.47

Virker som mange her synes d er viktigere å tenke på de "stakkars" barnefedrene enn barnets rettigheter..!

Skrevet

Er du litt dum?? Min samboer sa fra dag en at han ikke vil ha flere barn. Jeg bruker spiral. Hvis jeg da fjerner spiralen uten at han får vite noe, og blir gravid, da har jeg blitt gravid MOT hans vilje, og løyet ham midt opp i trynet... Er det riktig framgangsmåte? Eller må menn som ikke ønsker barn bruke kondom selv i faste forhold i redsel for å bli lurt?

Skrevet

Er du DUM??? Ett barn har aldri bedt om å bli til, og hvis noen såkalt "lurer" mannen og barnet blir født så skal d da for f... ikke gå utover barnet at mora er ei hurpe!!!! Barnet har rettigheter og krav på bidrag samme hvordan d blir til!!! Og hvordan iallverden skulle d ha gått for seg i praksis at noen hadde blitt fritatt for barnebidrag??? Du var ikke den første i køa når iq-en ble utdelt...!!

Skrevet

Det er BARNETS penger! Få det inn da! Samme HVORDAN det ble til!

Er det virkelig barnet dere vil straffe??

Skrevet

mennesker som har sex, må vite at det kan bli barn av det - uansett. selvsakt er det helt sikkert sårende at kona sier "jeg bruker spiral" og hun ikke gjør det. og det er sikkert ukult at kona sier "jeg er gravid selv om jeg brukte spial" om mannen kanskje ikke tror henne.

akkurat som det er ukult og sårende for kona om mor og far planlegger barn sammen, som en familie og han stikker når hun er 4 måneder på vei.

alle har pult og alle får ta ansvar.

Skrevet

Fedre som blir nektet kontakt med sine barn av mor, uten at det er dokumentert noen god grunn for dette, de bør slippe å betale bidrag.

Selvsagt skal samværsforeldre betale bidrag. Samværsforeldre skal ikke betale mer enn det som dekker for barnet. Samværsforeldre sitt bidrag skal på ingen måte finansiere bidragsmottager sitt forbruk. Bidragsmottaker har ikke krav på en bedre levestandard enn bidragsyter. Bidragsberegningen gjennom NAV idag er den beste som har vært, men selv ikke den er fullgod.

Skrevet

Du svarer ikke på det jeg spør om, skal menn i faste forhold måtte bruke kondom av redsel for å bli lurt? Hadde jeg blitt gravid nå hadde jeg faktisk tatt abort, fordi jeg ville ikke hatt et barn med en som faktisk har sagt klart og tydelig i fra om at han ikke vil ha barn...

Skrevet

Nettopp!

Godt poeng mortilgunnar 86% !!

Skrevet

HALLO!!! Er du klar over hvor strengt det er angående samvær el?? Det skal sinnsykt mye til for å nekte far samvær! Far har rettighetene på sin side, faktisk nesten mer enn barnet.

Skrevet

Rekk opp hånda alle som setter inn bidraget på egen konto til BARNET!

Rekk også opp hånda de som KUN kjøper ting til barnet med bidraget!

Rekk opp hånda de som med hånda på hjerte ikke er pittelitt skadefro over at det svir i pengepungen til BF (som han så fint kalles), og kjøper seg et eller annet splitter nytt bare til SEG SELV!

Barna har rettigheter MY ASS! Her går det mye på hva MOR føler hun har krav på, og at de jammen meg skal få betale!

DERE er provoserende (ikke alle, men mange!)!

Skrevet

men om du syns bidragsystemet er dårlig, så vil jeg anbefalle deg og ta det opp med nav og barne og likestilingsombudet.

for en vær bidragspliktig har rett til å be bidraget gå igjenom nav, og en vær bidragsmotaker har rett til å be bidraget gå igjenom nav.

så da er det vel fornuftig og ta det opp med de om du er uenig i hva ett barn koster?

faktum er at aleneforeldre i gjenomsnitt stiller dårligere en samværsforeldre, på tross av sosiale stønader.

Skrevet

Blablabla.

Dokumenter påstanden om at fars rettigheter står sterkere enn barnets!

Skrevet

Bidragssystemet er i utgangspunktet greit nok. Det *jeg* synes er verre er bidragsmottakere som spiller på den andre foreldrens samvittighet, og stadig skal ha dekket klær/sportsutstyr/aktiviteter i tillegg til bidraget... For stakars mor har jo så dårlig råd...

Skrevet

Jeg setter ikke bidragspengene inn på barnets konto. Men det går da for søren til barnet fordet!!

Jeg får 2500 kr. Jeg bruker vel kanskje ikke 2500 kr. hver mnd. på barnet, men det er søren ikke langt unna. Men så kommer mnd. hvor jeg må bruke langt mer på barnet. Som denne mnd. f. eks. Med vintersko, dress o.l. Mye medisiner osv.

Jeg spør aldri bf. om han kan bli med å betale disse tingene, så lenge han betaler bidraget.

Dere hørs så sjalu ut! For det er riktig bidrag som regel. Godtar far å betale annet ved siden av når x damen spør, ja da er det da faren som må sette foten ned! Den mannen som hører på at x dama forlanger både det ene å de andre må da være en forbanna tøffel! Moren må jofå prøve seg som hun vil, det er faren som må sette foten ned, å si at han vil ha saken gjennom nav (igjen)..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...