Gå til innhold

Hadde en diskusjon med samboeren...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...ang. om det er vanlig å bruke samme håndkle flere ganger, eller ikke.

Tar dere nytt håndkle hver gang dere dusjer?

Kjør meningsmåling:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg bruker vel samme håndkle to-tre ganger før jeg hiver det på vask. Det henges selvsagt opp etter bruk, slik at det tørker.

Skrevet

Nei det gjør vi ikke ser ingen vits i å bytte håndkle hver gang når vi dusjer...vi er jo reine når vi kommer ut av dusjen er vi ikke??

og så glad er jeg ikke for å vaske klær at jeg skifter håndkle hver gang vi har dusje..det er min mening :)

Skrevet

Her brukes håndkle etter dusj flere ganger. Man er jo ikke møkkete når man tørker seg, bare våt.. :o) Vi har hvert vårt da, barna også. Skiftes vel et par ganger i uka tenker jeg. Ikke noe fast rutine på det, bytter når jeg føler for det og når det er plass i vaskemaskinen sammen med andre håndkler og kluter.

Skrevet

Vet ikke hva som er vanlig, men jeg bruker håndklær iallefall 2 ganger av og til 3. Er jo gullende ren når jeg kommer ut fra dusjen=) Da jeg bodde hjemme holdt mamma på å bli gal, for da brukte jeg to håndkle pr dag (ett til kropp og ett til hår) og kastet det i skittentøyet etterpå..=)

Skrevet

Nei, vi bytter ikke hver gang. Eller - treningshåndklær/håndklær vi har med i svømmehallen (altså ikke hjemmedusj) vaskes etter ett bruk. Men hjemmedusjhåndklærne blir brukt noen ganger, og så samler jeg opp og kjører en egen maskin med håndklær.

Skrevet

Gjorde det til jeg selv ble ansvarlig for klesvasken når jeg flyttet hjemmefra ;) Nå buker vi samme håndkle hvertfall 3 ganger.Kroppen er jo ren når vi tørker av oss vannet..og håndkleet henges jo til tørk med en gang.

Skrevet

Det er et hett tema her i heimen. Jeg bruker det samme håndkledet ca tre ganger, mens mannebeinet slenger det på gulvet rett på gulvet foran dusjen etter bruk og lar det ligge der:(

Skrevet

Nei, da hadde jeg jo ikke fått gjort annet enn å vaske hele dagen.

Bruker dem 2-3 ganger før vi tar nye.

Prøver å være litt miljøbevisst, og å vaske en ren håndduk (for man er vitterlig ikke skitne når en kommer ut av dusjen) blir for mye sløsing for meg.

Skrevet

Jeg er helt enig med dere. *Løpe og vise ham denne tråden* :)

Skrevet

Bruker samme håndkle i 2-3dager:) Med 3 stykker som dusjer så og si hver dag hadde det blitt myyyyye håndklevask om vi skulle tatt nytt håndkle hver gang :o

Skrevet

nei, vi bruker det samme ca 3 ganger(varierer jo selvsagt)

men som ei annen sa har, hånkler fra svømmehallen osv vaskes etter hver gang...

Skrevet

Nei, samboeren min gjør også det. Og han vil ikke slutte med det, selv etter at jeg viste ham tråden her :(

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Har stor sett to hengende - en til håret og en til kroppen. Den til kroppen blir skiftet oftere.

Skrevet

Nope, bruker samme håndkle 2-3 ganger før det vaskes, det gjør vi alle sammen.

Skrevet

Henger mitt opp etter å ha dusjet slik at det blir tørt til neste gang, og bruker det 2-3 ganger før jeg hiver det på vask ;)

Skrevet

Nei! Det hadde blitt mye vask!!

Jeg og sambo dusjer minimum 1 gang om dagen hver. Flere ganger om vi har trent.....

Jeg kan bruke håndkleet ganske mange ganger før det går i vasken... Men passer på at det henges opp og tørker godt mellom hver gang!

Skrevet

Bytter hver gang vi dusjer ja, og hånd-håndkle byttes så og si hver dag, vi er en voksen og ett barn.

Skrevet

Nei :-D vi bruker det 2-3 ganger. Vi henger det opp til tørk mellom hver gang. Håndkle som er brukt i svømmehall og treningssenter går i vask med en gang.

Skrevet

Jeg bruker håndkleet "halvannen gang"... La meg forklare... Jeg bruker ett håndkle til kroppen og ett til håret. Det jeg bruker til kroppen kaster jeg i skittentøyet etterpå (ender jo ofte på gulvet, tørker opp der det er fuktig). Det jeg bruker til håret henger jeg opp og bruker på kroppen neste gang. Tar rent håndkle til håret hver gang. Altså halvannen gang...

Hehe, når syns jeg at jeg hørtes litt sprø ut....

Skrevet

Hehe, neida. Jeg gjør ca det samme når det blir vått på gulvet:) Men som regel blir det ikke det når jeg dusjer.

Skrevet

Her bor vi 5 stykker, og kun jeg og lilleRosa bruker håndkleet mer enn en gang...

Jeg liker ikke størrelsen på klesvasken jeg må kjøre hver eneste dag, men de andre kan visst ikke avvennes...

Skrevet

Nei her brukes de omat og omat. To-tre-fire ganger til kropp og hår, så tørkes kanskje hunden om han har badet, før det havner på gulvet for å ta av fra badekarsprutinga til Guttongen. Ikke bare er jeg miljbevisst, jeg er også inni hampel lat, så jeg mener jeg har mer en nok klesvask som det er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...