Gå til innhold

Noen som er med?


mamma`n til gojentene

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke komt meg på skeidar for å kjøpe vekt ennå.. Men metforminen tror jeg virker, laget hjemmelaget spaghetti og kjøttboller og deilig lasagne en annen dag og orket bare et par biter. Går liksom bare å åpner kjøleskapet, stirrer tomt inn i det og lukker døren. Har ingen cravings heller. Jeg lurer på om det er noen som har prøvt det med lettmelk? Drikke en liter om dagen for å gå ned i vekt? Det er flere som sier det fungerer.. Jeg skal prøve det.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja da var det veiedag for min del. Etter en laber nedgang sist gikk det bedre denne ganga. Har vært flink i uka, men har vært endel godtelysten....

 

Startvekt 4/8: 82,5

17/10: 77,1

23/10: 76,3

 

Så, ned 800 g, og det er jeg kjempefornøyd med!!! TENK, JEG NÆRMER MEG 75!!!!!!!!

 

GOD HELG TIL ALLE SAMMEN!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råbra jobba lanoforliten !

Et par uker til så er du der ;-) Moro å nå måla sine ....

Forresten tøfft å stå imot godtesuget også. Siden du har gått så mye ned, så virker det som om du har klart det :-)

Jeg er spent på veiing til tirsdag.... Har vært flink i denne første uka med ketolysekuren. Å nå reiser jeg på hytta, og der vet jeg det blir tøfft å være uten snop... Får kose meg med baconcrispa mine...

God helg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går startet jeg endelig å trene på et senter igjen. Deilig! Sliten og støl i dag og det er en god følelse! Skal alle veie seg på tirsdager? er med på den selvfølgelig. Men hvis ikke, tror jeg at jeg kanskje tar på fredag eller mandag. Vi får se :) Skal man veie seg på morgenen med en gang man har stått opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Madikken*-jeg trente for første gang på fredag jeg også! Jo, var deilig og gikk mye bedre enn jeg hadde trodd! (Første gang etter fødsel for 6 uker siden)Tenkte jeg skulle prøve meg igjen i dag, 60 minutter Aerobic.

Jeg veier meg alltid om morgenen etter jeg har tissa, da er nok vekta mest riktig. Hvilken dag er jo opp til hver enkelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var veldig flink uken som gikk!! Spiste lite, jogget 4 kvelder med litt styrke trening etter..

Greit nok tok litt av med kosen på jente-tur i helgen, men trodde ikke det kunne ha så stort utslag når jeg hadde vært så flink i uka...

Denne uka blir nok vanskelig da jeg må en tur til Frankrike å jobbe... Men skal virkelig prøve!!

 

13.10.08: 86 kg

20.10.08: 86 kg

27.10.08: 87 kg

 

Så da er det bare å prøve hardere og ikke ta helt av med helge kosen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste sjokolade i helgen..=( Drakk brus også. Wienerbrød.. Jaja, starte på ny frisk idag? Slank med melk (smiler) ! Forskere har funnet ut at kalsiumet i melka skyller ut fett fra kroppen.. Fantastisk.. tror det er på uttestingstadiet ennå men what the heck, jeg kan godt vere prøvekanin om det funker.. Metformin er et antidiabetikum,som regulerer insulin. Nå har jeg ikke diabetes men er insulinresistent. Altså jeg har nedsatt blodsukkertoleranse. Metforminen vil hjelpe meg å stabilisere blodsukkeret og sørge for at fett som er lagret blir brukt. Eller noe slikt, ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt går ketosekuren veldig bra :-) Mye god mat og spise :-) Hadde en virkelig tøff utfordring i helga.... var på hytta.... det har alltid vært stedet for kos og dermed godterier. Skapet sto fullt av sjokolade, det var tøfft å ikke røre dem. Kroppen i seg selv lengtet ikke etter det egentlig, men psyken min ville veldig gjerne ha! I fulllt sinne tok jeg en festkaramell på søndag. Den var god da, men etter det har jeg ikke hatt det søtsuget i det hele tatt. Men jeg er glad at jeg har bacongull og kose meg med da. Hadde vært reine terroren hvis jeg ikke hadde kunne tatt noe som helst. Men håper og regner egentlig med at den gamle vanen med å gå i kjøkkenskapet etter ett eller annet å putte i munnen forsvinner etterhvert.... kan jo håpe i allefall. Slitsomt å prøve og være så sterk hele tiden....Men så langt har kuren gitt resultater heldigvis. Er superglad for det :-) Det gir motivasjon så det holder det. De siste dagene har jeg vært flink til å gå meg en tur på kvelden også :-) Skal bli enda flinkere også hadde jeg tenkt....

 

 

13.10.08 : 87,5 kg

19.10.08 : 88,4 kg

21.10.08 : 87,5 kg

28.10.08 : 85,9 kg

 

minus 2,5 siden start 19.10-08

 

Måtte nedgangen fortsette....

 

Lykke til denne uka også folkens :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åj. Jeg har jo skrevet at jeg veier 76.MEN det var før jeg kjøpte ny vekt her om dagen. Veide meg i dag og veide 78,3! krise! Opp over 2kg på en mnd! Hva skjer?

Jaja. Da er det bare å være ekstra flink da. Gikk en time med hunden i dag iallefall....

uff....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i går, det er på vei nedover....Går sakte da, selv om jeg trente 3 økter i forrige uke.Det er 6 1/2 uke siden fødsel, noen som vet om kroppen omstiller seg etter fødsel enda? Går det derfor så tregt?

9.10.08 : 63kg

21.10.08 : 62,5 kg

28.10.08 : 62,0 kg

Ha en fin uke jenter!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORT opp på en liten stund som jeg nevnte over her, men nå er jeg iallefall på vei ned, sakte men sikkert :)

 

Veiedag i dag

31.okober: 78.0 kg

 

Hjemme i dag. Skriver. Så blir nok litt pilates før fredagskosen.

Ha en koselig og aktiv helg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg har valgt å ikke veie meg denne ganga, venter mensen i dag, og da pleier vekta å vise mye for mye, og det er bare demotiverende å veie seg da. Kommer heller igjen neste fredag m resultater. -Håper jeg da!!

 

GOD HELG!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne er på god vei til å havne på side 2, så skriver et innlegg :)

 

I går lagde jeg muffins til min kjære, så da ble det til at jeg spiste noen jeg også...Trena på søndag. Ingenting i går og gått en lang tur i dag. Blir nok sittende oppe og følge med på valget i natt (en fordel med å være student;)), så spørs om jeg orker (gidder) å trene i morgen. Men BØR absolutt. Jaja. Ha en koselig kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på vekta idag.

85,4 kg.

Ned 500 gram siden sist. Helt greit, men hadde håpet på mere...

Må ut å gå oftere ja....

Er så langt fornøyd med valget av ketolyse-kuren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9.10.08 : 63kg

21.10.08 : 62,5 kg

28.10.08 : 62,0 kg

04.11.08 :61.5 kg

Ser ut til at jeg går ned ca.0,5 i uka og må vel være fornøyd med det.

Håper jeg klarer 4 kg innen jul, vi skal nemlig på skiferie og jeg har ikke råd til å kjøpe ny skidress :-P

Nå har jeg for fullt begynt trene igjen, så det gir vel resultater...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått tatt meg mer sammen...

 

 

13.10.08: 86 kg

20.10.08: 86 kg

27.10.08: 87 kg

03.11.08: 86,2 kg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var det fredag og veiedag igjen. Jeg har satt inn spiral (med vektøkning som en mulig bivirkning....) og hatt mensen hele uka, men jaggu viste ikke vekta ned i dag. Jeg har kommet meg ned på 75-tallet, helt fantastisk!! Jeg må bare si at jeg er utrolig stolt av meg selv, tenk at jeg har klart å kvitte meg m all disse ekstra kiloene. Veien har vært lang å gå, men jeg har klart å holde ut. Har bare tre-fire-fem kilo igjen så er jeg strålende fornøyd med vekta mi.

 

Til alle dere andrepå denne tråden, jeg er inne og kikker sånn dann og vann, dere er kjempeflinke, hold ut så kommer det bare mer og mer resultater. Det er en ubeskrivelig følelse når den ene buksa etter den andre smetter på.

 

Så, her er mine tall etter dagens veiing:

Startvekt 4/8: 82,5 kg

Forrige veiing, 24/10: 76,3 kg

I dag, 7/11: 75,8 kg

500 g ned på to uker altså. Fornøyd med det!

 

Ha ei god helg alle sammen, og ha ei god slankeuke -ikke minst!! :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny veiedag for min del og HELG! Juhhuuuuuu

 

Så flinke dere har vært! Utrolig motiverende!

 

Her går det også nedover, dog i litt tregere tempo :)

 

startvekt: 78,3

Forrige fredag: 78,0

Idag: : 77,4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9.10.08 : 63kg

21.10.08 : 62,5 kg

28.10.08 : 62,0 kg

04.11.08 :61.5 kg

11.11.08 :61,5

Ingen nedgang denne uka, selv om jeg har trent en del. Kan jo være fordi jeg har fått mensen, har litt vann i kroppen da. Vel,vel, motet skal jeg ikke miste av den grunn! Neste uke er vi en uke på ferie i gamle hjemlandet Tyskland. Blir masse besøk hos gamle bekjente og det blir vanskelig til å si nei til fristelser....

Ha to fine uker jenter. Stå på!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på vekta i går. Den viste 200 gram mer enn sist :( Enda jeg har vært kjempe flink til å trene og gå turer. Skuffende. Men det er visst vanlig med litt stagnasjon rundt tredje uka på ketolyse kuren.... Håper på nedgang neste uke. Skal prøve å være like flink videre .... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg også vært på vekta igjen. Den viste en hel kilo ned siden sist, helt utrolig!! Nærmer meg snart ti kilo ned nå, kan ikke tro at jeg har klart det.

 

Startvekt 4/8: 82,5

Forrige vekt, 7/11: 75,8

Dagens vekt 14/11: 74,8

 

Tenk jeg har kommet meg UNDER 75!! MÅ NESTEN KLYPE MEG I ARMEN!!! :0)

 

God helg til alle sammen, og stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo veiedag på fredag, men går på vekta innimellom for å holde fokus;)

Har funnet ut at gulvet her (bor i en kjellerleilighet) er skakt/skeivt. Hehe. Vekta viser forskjellig antall kg ift hvor vekta står på gulvet. Så da blir dette litt vanskelig. Velger å forholde meg til det laveste tallet akkurat nå;) Var veldig fornøyd med det nemlig. Hehe. Prøvd å målt på samme sted hele tiden tidligere, men nå lever den sitt eget liv.

 

Så vi får se hvordan jeg måler fremgangen (forhåpentligvis) på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Håper jeg kan være med her også. langsiktig mål er å komme seg ned på 68-69 kg. På litt kortere sikt er målet å se 70-tallet på vekta

 

04.11: 87,8 kg (!!!!)

12.11: 86,7 kg (-1,1 kg)

19.11: 85,2 kg (-1,5 kg)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...