Gå til innhold

Noen som er med?


mamma`n til gojentene

Anbefalte innlegg

Hei! Skal vi slanke oss sammen? Forplikte oss til å skrive her minst en gang i uken og motivere hverandre underveis!

 

Jeg er en jente/dame på 35 år som har to barn på 6 og 1 år. Jeg vil ned 15 kg til sommeren.

 

Jeg føler meg mye sliten, synes det er en travel tid. Ser at mye handler om planlegging, både ift. mat og trening. Velger ofte lettvinte og usunne alternativer. Spiser altfor mye sukker. Det blir viktig for meg å spise reglemessig og grovt for å holde blodsukkeret stabilt. Tenker litt Grete Roede opplegg (som jeg kjenner godt:-), med litt lavkarbo i bakhodet.

 

Høyde: 153 cm

Vekt: 72 kg

Mål: Gå ned 15 kg til sommeren

Delmål: 65 kg (til jul????)

 

Jeg starter i morgen søndag 12. oktober.

 

Noen som er med???

 

"En som virkelig vil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei mamma`n til gojenta.

 

I`m in !!!!

Jeg er helt klar for å virkelig gjøre en innsats nå. Gikk ned 13 kg i fjor med reductil. Kjempe fornøyd med det, men har gått opp igjen 6 kg. Orker ikke ytterliger flere kg opp nå..... Merker godt at ting blir tyngre allerede :(

Jeg har ikke tenkt til å bruke reductil denne gangen. Blir litt lei av bivirkningene....

Har hele tiden egentlig vært litt imot sånn lavkarbo ol, men leser jo støtt at så mange her har så god nedgang og er så fornøyd så nå tenkte jeg å gi det en sjanse.... Har bestilt sånn ketolysekur-greier nå. Bestilte i går.... litt spent på dette da....

Men tankte kansje det er lurt av meg å følge en sånn type diett som man må holde seg unna søtsaker for å ikke ødelegge hele opplegget.. Jeg er nemlig ALTFOR glad i sjokolade :(

 

Litt om meg :

Er 33 år. Har en gutt på 4 år og ei jente på 2 år.

Er 163 cm høy.

Veier 86 kg nå.

Første målet er å gå ned 10 kg. Drømmen er 15-20 kg, men det virker så fjernt og uoppnålig....

Trener aerobick to ganger i uka. Tenkte å prøve og gjennomføre 2-3 gåturer utenom det i uka.

Tenkte å bruke tirsdager å veie meg på.

Kjekt å ha noen å diskutere med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :)

Æ e oxo med :)

 

jente på 24 år fra tromsø, har lavt stoffskifte, noe som gir lav og nesten ingen forbrenning.

Målet mitt er 20 kg...

 

Høyde 160

vekt 84

Mål 20 kg til sommer 09

Delmål til jul 78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult! Da er vi to. Jeg hadde en kort affære på ketolysekuren (14 dager). Den tappet meg for all energi og jeg ble nesten deprimert av det. Og ikke gikk jeg mned noe særlig heller. Stiksen viste at jeg var i ketose så jeg skjønner det egentlig ikke. Men jeg har ikke hørt om noen andre med den erfaringen......

 

Jeg spurt legen min om å få resept på reductil, men han sa at det ikke virket, at det heller ikke hadde bivirkninger og at det var bortkastede penger......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Kan jeg også være med??

Jeg startet en tråd her i august, men tror de andre som ble med ga opp slankingen eller noe for tråden dauet ut etterhvert.

Men jeg har ikke gitt meg ennå, fra 4. aug har jeg gått fra 82,5 til 77,2. Og jeg har ennå ca fem kilo som skal av. De sitter nok godt, det er jo alltid de siste som er de verste....

Jeg har veiedag på fredager forresten. Har gått ned alt fra 0,1kg til 1,2 kg i uka så det variere veldig.

 

Så, her er mine tall:

175 cm høy

Startvekt: 82,5kg

Dagens vekt:77,2kg

28 år, har to barn, en på 4 år og en 3 mnder.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, i løpet av noen timer så ble plutselig 4 inne på tråden. Det blir spennende :-) Kan være greit å ha noen og støtte seg litt til og få noen oppmuntrende ord fra innimellom. Også blir slankinga litt mere forpliktende på en måte. Det trenger jeg vet jeg.....

Vi skal ha 2 års feiring her idag, så jeg velger å vente til i morgen med å være flink.... Vet ikke helt når den ketolyse-pakka kommer heller, men kommer til å skjerpe inn selvom den ikke har kommet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være lanoforliten. Det hadde vært fint hvis dette kunne være "klubben som ikke gir seg". Jeg blir med på veiedag på tirsdager. Har visst ikke begynt helt i dag og i morgen skal jeg jobbe fra tidlig til sent. Tirsdag morgen blir min start! Lykke til alle sammen! Spennende å se hvor vi er når vi nærmer oss jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på jeg også!!

 

Jeg er 27 år og prøvd nå å bli gravid siden april, men lite som skjer.. Tror nok at overvekt ikke gjør det noe enklere så dette intiativet syntes jeg er topp!! Trenger noen som kan presse litt på!!

 

Høyde: 172 cm

Vekt: 86 kg

Mål: Gå ned 16 kg til sommeren

Delmål: 79kg til jul !

 

Reiser mye i jobben så sliter litt med å være flink til å spise regelmessig og sundt på tur... Dette gjør at jeg igjen er sløv når jeg er hjemme... for det blir jo bare ødelagt når jeg drar på neste tur uansett...

 

Men nå skal jeg ta meg sammen!!

 

Jeg kommer til å veie meg på mandager!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert! Velkommen til deg også! Da setter vu u gang. Jeg skal veie meg i morgen og skrive inn her. Så skal jeg ikke veie meg før neste tirsdag. Det blir kanskje en utfordring for meg som bruker vekten jevnlig............ Lykke til alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til alle sammen!!!

Husk at det gjerne er den første uka som er den verste i forhold til søtsug ol. Nå har jeg gått fra å være skikkelig godtegris til å være kvalm etter ti ting i smågodt-posen, det er kun en vanesak å spise mye godteri. (men for all del, jeg synes selvfølgelig ennå at det er HIMMELSK når jeg koser meg m litt altså!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 14. oktober

Startvekt: 71,8

 

Nå er jeg i gang! I dag har jeg til og med trent. Føler meg "stappa" og hadde ikke topp motivasjon tidligere i dag. Men nå er det bedre. Det er vel sånn vi må være innstilt på at det blir. Så gjelder det og holde ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med :-)

Mamma(30) til to gutter på 3 år og 4 uker.La på meg altfor mye i svangerskapet og vil gjerne ned igjen til min normalvekt som er 55 kg. Jeg er 160 cm høy og veier nå 63 kg.

Delmål til jul er 58 kg og hadde vært topp hvis jeg klarer å nå 55 kg innen 1.mars!Vil veie meg på tirsdager....

Tirsdag 14.oktober

Startvekt:63,0 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere? Kan jeg også være med? Jeg hører til inne på "snart klar" da men..

 

Trenger motivasjon til gå ned litt. Vi skal starte prøvinga etter sommeren 09 en gang, og da er det jo greit å ta tak i litt overflødige kilo "allerede" nå!

 

Skriver master nå, så det er lett for å bli dager framfor leseplassen....Men nå må jeg OPP og Trene! Det er jo så gøy også, men vanskelig å begynne...merkelig det der ;)

 

De harde fakta:

25 år

170cm

76 kg

 

Er kraftig bygd, så kommer jeg med ned på 70kg og blir der, er jeg fornøyd. Men et mål som ligger laaangt framme er å holde meg under 70 et sted.

 

Delmål? Hmm 74 til jul? Dvs fra 1.desember?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte helt å sjekke inn her på tirsdag, men på vekta var jeg :(

Trodde jeg veide 86 kg, men det stemte ikke..... 87,5 takk !

Har fått pakken fra ketolysekuren, så nå sitter jeg og leser og spiser litt sjokolade og psyker meg opp til å sette igang. Blir mer og mer motivert etterhvert som jeg leser. Men tenkte det var greit å lære litt mer før jeg setter i gang. Regner med å være i gang i løpet av helga.

Hvis noen har noen gode tips, så mottas de med et kjempe takk !

 

 

Altså:

Tirsdag 14/10 - 87,5 kg

 

Håper alt går bra med dere andre. Blir spennende å følge dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var det veiedag igjen. Har gått greit i uka som har gått, men vekta var ikke mye å skryte av. Ned 100 gram. Nå har jeg slanket meg i to og en halv måned, og har erfart at det går litt i rykk og napp så jeg er inne i en slow-motion-periode nå. Er i sånne perioder det er ekstra viktig å holde ut, man får jo nesten ikke lønn for strevet i disse periodene....

Så:

 

Startvekt:82,5

Fredag 10/10: 77,2

Fredag 17/10:77,1

 

Så gjenstår det å ønske dere andre en god helg og lykke til videre i kampen mot kiloene... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Håper det går bra med dere! Jeg har nok hatt en liten lørdagssprekk, men skal ikke la det ta piffen av meg. Så i morgen er det bare å "gå videre". Lykke til alle sammen!

 

Og husk å skriv noen motiverende ord her inne!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ! Jeg må og jeg trenger..=) Jeg er insulinresistent med PCOS og begynte på Metformin igår. Jeg vil bare spise sunt og trene hver dag..holde meg unna karbotrollet sukker og sjokolade =)

 

Startvekt: 93 kg

Høyde : 170cm

 

Mål: 70 kg . Altså gå ned 23 kg, hvor lang tid det tar vet jeg ikke, men jeg velger den langsomme og varige løsningen fremfor hurtige jojo kurer. Innen et år. Håper jeg..

 

Veiing på tirsdager? ut å kjøpe vekt da..=) lykke til alle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag for min del...

Startvekt:63.0 21/10:62,5

Jeg var veldig flink i hverdagen forrige uke, spist sunt og gikk lang tur hver dag...I helga ble det besøk med litt kake og sånt :-(

Nå har jeg sykt barn hjemme, så da er det bare å bli hjemme og pleie den lille! Men gleder meg til 1. november, da skal jeg begynne å trene på studio igjen :D

Stå på jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg melde meg inn på et treningssenter. Hvis jeg ikke kan trene der allerede i dag, skal jeg trene styrke/pialtes hjemme. Det blir bra! Ha en god treningsdag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle stå "pilates". Hehe.

Men da kan jeg benytte anledningen til å binde meg skriftlig til ikke noe godteri i uka! Bare litt i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. detta startet ikke bra.. Veide meg i går og vekta var den samme.. Men etter det tok jeg en joggetur og har nå virkelig bestemt meg for å sette i gang for alvor!! Så neste uke... Og ikke mer snop i uka...!!

 

13.10.08: 86 kg

20.10.08: 86 kg

 

Ut å trene og spise mindre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, gikk visst ytterligere opp fra torsdag til søndag... Søndag satte jeg i gang med ketolysekuren. Vekta sto da på 88,4 :( Har gått veldig bra i de 2 1/2 døgna jeg har holdt på. Spist såå masse deilig mat :-) For å komme inn i veierutinen, så var jeg på vekta igjen idag.

 

13.10.08: 87,5 kg

19.10.08: 88,4 kg

21.10.08: 87,5 kg

 

Må si jeg er veldig spent på hvordan dette går ....

 

Lykke til denne uka også jenter!

 

Stå på - ut å gå .......!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OPS! Datakunnskapene sviktet, men jeg prøver igjen.

 

14.10 - 71,8 kg

21.10 - 70,9 kg

 

Jeg var ganske flink med maten hele uka, men helgene er vanskelige. Helgen som kommer skal jeg på jentetur, men skal prøve å styre meg. Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...