Gå til innhold

Tromsømammaene 10.oktober 2008 =)


Tonemor 28 år

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei jenter!

 

Håper dere alle har hatt en fin helg så langt!

 

Janne:

Så spennende det hørtes ut med Kulinarisk Kjøkken på Skarven.

Har hørt masse positivt om det tidligere også.

Hadde vært noe for meg som knapt nok vet å koke poteter :-)

Høres jo både lærerikt og sosialt ut!

 

AS:

Høres ut som dere også har kost dere.

Her er det nå over et år siden jeg smakte vin.

Må si jeg gleder meg litt. Et glass rødvin er jo ikke å forakte når man skal kose seg i høstmørket :-)

 

Her tar Liam flaska som bare det, men har ikke så mye melk i reserve ettersom han er ganske så flink til å få tømt det som er :-) Men jeg har nå klart å pumpe ut litt til å ha i bakhånd.

Ser det er blitt foreslått et tapas-treff. Det høres jo bare kjempe kos ut.

Jeg er med :-)

 

Annette:

Masse lykke til med dåpen i dag! Blir sikkert kjempe kos!

Her skal Liam døpes 14. desember i Kr. sand.

Er allerder igang med litt planlegging og synes det er kjempe gøy :-)

 

Er jo en fin anledning til å samle begge familier, og da slipper kanskje jula å bli så hektisk :-)

 

Kari Anne:

Godt å høre at dere har fått litt mere plass. En leilighet høres jo litt greiere ut enn et hotellrom. Håper huset deres er klart snart!

Borte bra, men hjemme er jo stortsett best :-) I hvertfall når man har to små :-)

 

Håper å se dere alle snart!

Er det avtalt no treff til uka?

 

Ha en fin søndag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

 

Her er vi fullt opptatt med hus, hus og hus....

Så vi har vært på OBS Bygg, Neumann, Byggmakker, Møbelringen og boligmessa... JA dokk skjønne..

Og lille Kristine er så tålmodig med. Ho smiler og ser på folk. E så artig for ho e liksom blitt så stor i det siste om man kan si det. Ruller fra side til side som Aurora gjør. Hyler og lager masse lyder! E så artig at :)Men ho har ikke snudd seg helt rundt, men det kommer vell

 

Gleder meg stort til å flytte og komme igang med huset. Vi skal male alt, samt pusse opp kjøkken og bad. Så det blir mye å gjøre. Men vi har heldig vis en flott vennegjeng rundt oss, og mange har tilbydt å hjelpe. Og det er vi evig takknemlig for.

 

Her hos oss har Kristine fått en runde med flaske og morsmelkerstatning fra ho va 3 uke (pga at ho la for lite på seg)

Så vi har bare fortsatt med det på kveldene. Ho sover så godt at :)

 

I morra kommer vi på babysvømming. Så da sees vi jenter.

Og Janne med nysveisen. Spent å se :)

 

Har hatt så mye å tenke på siste tiden, at eg har helt glemt av det. Men var det noen som dro på hyttetur på fredag til Røde kors hytta?

 

Lykke til med dåpen Annette!

 

Ha en fortsatt fin søndag jenter

Nå ringer det vell på døre snart, fra innsamlingsaksjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pia: lenge siden!!

Hadde vært kjekt å treft deg og lille Liam igjen

 

Jeg skal invitere til treff når vi er flyttet inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang flaske, sjarmtroll ska vist ha nån flaske dær smukken ska være "lik" ei brystvorte.. Men huske ikje ka de hete! kan jo kanskje være nåkka før de som ikje får de små te å ta flaske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med nytt hus Maria!!!

Tenker det er gøy å skulle tenke løsninger, farger osv.

Å drive med interiør er jo bare kjempe spennende, men man skulle jo av og til ønske at det bare var å knipse, så var alt klart.

Er jo en liten tålmodighetsprøve, men det er jo supert at dere har nok av folk til å hjelpe :-)

 

Håper å se dere også snart! Tenker lille Kristine er blitt stor siden sist.

Tiden går jo så altfor fort.

Må sees snart! Vi kommer gjerne på besøk i det nye huset :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ang flaske, sjarmtroll ska vist ha nån flaske dær smukken ska være "lik" ei brystvorte.. Flasken hete tommee tippee. Kan jo kanskje være nåkka før de som ikje får de små te å ta flaske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :) Vi har hatt ei fin helg i campingvogna i Malangen, men godt å komme hjem igjen også. Skulle egentlig se kampen mellom Tromsø Storm og Gimle basket, men ferga var full så vi måtte ta neste. Sånt som skjer!

 

Janne, du ble virkelig kjempefin på håret :) Skal dere ikke noe mer te vogna i år? Bra at dere hadde et fint utdrikningslag. Kulinarisk kjøkken hørtes kjempespennende ut, bra at det var verdt pengene!

 

Gratulerer masse med hus te både Susanne og Maria :) Dåkk har vel nok å henge fingrene i fremover ja tenke æ.

 

Er vel ikke avtalt noe treff te uka? Jeg og N-N er gjerne med å møtes enten på kafè, hjemme hos noen eller nå anna :) Skal på 4-månederskontroll på onsdag kl. 12.30 da, spennende!

 

Sees på babysvømming og babysats imårra dåkk som skal det! Satser på å komme meg på det hvertfall selv om æ e litt forkjølt!

 

Velkommen hjem Annette :) Hvordan var dåpen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var forresten og testet ut pizzaen på Eide handel på fredag, den var dritgod! :) Glede meg te treff der onsdag i neste uke, kæm som e med? Har lagt ut på DIB-treffsidene. Men før det har æ lagt ut treff på Milano mandag i neste uke kl. 17 etter babysvømminga, noen som blir med?

 

Å, no e det snart Robinson :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ blir gjerne med å prøve pizzaen på Eide, men det som e litt sånn tungvint no da, e jo at æ har ei lita jente som ikke sov mye, å som overhodet ikke klar å sitt i ro i mer enn tre sekund i gangen, så det e skrekkelig tungt å dra på cafe.. Æ bli nok å satse mest på hjemmetreff framover sia det e så mye koseligere!! =)

 

E spennanes me husoppgradering, bli jo så supert når dokk bli ferdig Maria!! =)

 

Janne: så arti at du fikk med dæ et supert utdrikkingslag!!

 

Da va dåpen over, å dagen har vært utrolig koselig faktisk!! Sjøl om det va strengt program, så va jo alle gjestan klar over det så da de va ferdig med kaffen så hjalp flere til med opprydding i barnehagen før vi raste videre te svigers på middag. Så da klokka va 18 va vi tilbake her igjen, sigurd fikk lek å Ingrid endelig litt tid på gulvet... Ho fikk mye fint, fem smykka å et armbånd å klær, å et ULTRAROSA smykkeskrin... Ikke bare rosa, men ufattelig sukkersøtt i tillegg. Så det va jo litt så som så, men får gå! =) Hehehehe! Veldig kjekke klær fikk vi, ulldress å kjempesøt kjole som bli å passe te jul, pluss masse penga, så no bli det tripp trapp stol å møbla te rommet hennes når vi flytta ut. Veldig bra! Men det kjekkeste e no likevel at dagen gikk så fint.. Ho va jo en smule irritert på dåpskjolen fordi ho ikke fikk rørt sæ så mye i den, men når den va av så va alt meeeget bedre. Å Sigurd har leka så i barnehagen med mine små søskenbarn at han va helt utslitt!! =)

 

I mårra kjøre mann å eldste barn hjem te Tromsø, mens vi må vente til tirsdag. Kjenne at æ glede mæ veldig no te å komme heim te oss sjøl... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kossn jikk dåpen anette?

 

vi e åsså kansje me på treff, kommer an katti d e... ska på 3 mnd kontroll på tirsdag, e tili på mårran da men kommer an på formen hennes ette på...

 

no går foresten sovinga supert:D prøvde å legge ho i senga på dag ti, d nekta ho,.. så prøvde æ å legge ho i vogna på varandan, såvna me en gang, så no såver ho der i ca 2 tima kver lur... e så gått:) å såver natta gjennom i si seng... men såvne ikke før kl 10-11.. ho såver da ute i vogna no... tenke å legge ho i senga i stede, men katti våkne da ungan dåkkers når dem såvne rundt den ti? ho våkne i 7 tia når ho såvne i senga...

 

no ska no vi snart feire 3 års dagen vårs...:) e foresten slutta me pupp:( prøvde å pumpe mæ her om dagen på mårran å ettemidage, å de kom bare så vitt en dråpe på ettemidagen å bitte litt mer på mårran...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tove: Så bra at d går bra me sovinga... :-) Man må bare prøve og prøve, så går d sæ te etterhvert :-)

 

Synd me amminga da :( Hær e en som har funnet ut at han bare vil ta pupp på natta ikje på dagen, trur d e før at han har sånn kløe i gomman..

 

Så 2 "riskorn" hehe som samboern kalle d, oppe i gomman.. Så e vest nån tenner som vil fram dær.. Kanskje vært bedre vest dæm kom fram?!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maria: Forsto det sånn at Elke og Minda med familie skulle gå te Røde kors-hytta i helga ja! Koss gikk det? Va en fin tur tenke æ :)

 

Annette: Så bra at du e med te Eide Handel:) Helt enig med dæ at hjemmetreff absolutt e best. De fleste har vel hatt hjemmetreff no som har plass og mulighet te det så vi får bare invitere te nye hjemmetreff utover etterhvert!

 

Tove: N-N sover alt fra tre timer te ti timer om natta... no har vi fått han te å sovne klokka åtte igjen på kvelden:) Våkne i femtida stort sett for mat da og sover videre te ni etterpå.

 

Annette2:) N-N sliter også med kløe i munnen, tror han får tenner ja, kanskje bedre å få de ut, men da kan han bite i puppen da... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tone: jo sant d.. Men kjenne vell ikje mye te den bitinga hær, når han ikje vil ta puppen på dagtid :(

 

Vell overstått dåp Annette :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pia : Koselig å høre fra deg igjen. Ikke fått sett Liam enda :/

Ja, var godt å kunne ta seg ett glass vin. Gjort det en gang tidligere også, etter at Aline kom til verden. Hun fikk jo bare mm fram til hun var 6 uker. Synes også det var trivelig å planlegge dåpen. Storkosa meg, jeg=)

 

Tove : Så flott at det går bedre med soverutinene. Er så herlig når en får de i rutiner=) Synes du har vært knallflink med amming og pumping. Ikke noe skam å gå over til kun mme. Ja, vi gjorde jo det fra Aline var 6 uker da.. hehe...

 

Maria: Ja, de vokser og blir mer " voksen" disse små. koselig å møte på dere på cafe. Flinke Kristine som kosa seg i armene på pappaen. Aline ble helt opphengt i å glo og glo, så da var hun ikke interessert i mat iløpet av cafebesøket. Må bare flire av det, jeg. For, merker veldig godt at dersom det er mye å se på osv, så er hun ikke interessert i mat. Nei, da skal hun bare opp å se.. hehe..

 

Anette: flott at dåpen gikk bra=) kan tenke meg det er herlig å ha det unnagjort=) Hehe.. ser deg for meg i det ingrid fikk et knallrosa smykkeskrin.. hehe.. Jaja, hun liker det nok hun, når hun om noen år får utforske det=) Selv er jeg jo veldig glad i lilla, så håper bare vi får oss hus, så jeg kan fikse rommet til Aline med lilla detaljer, før hun blir så gammel at hun roper ut " roooosa". hehe=)

 

Tone : høres koselig ut med tur i vogna. Herlig å komme seg litt bort=)

 

sees på babysvømmingen i morgen, jenter=) som Tone, er også jeg forkjølt, men skal bade likevel.. hehe=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Her var det skrevet mye siden sist jeg var inne.. Svært upålitelig nettilgang for tida... Ble litt skumlesing nå. Sånn som det skrives lønner det seg å titte innom litt oftere.....

 

Gratulerer med vel overstått dåp, Anette!

 

Vi er med til Eide handl neste uke, Tone. Hvis dere skal trille hjemmefra kanskje vi kunne kjørt til dere å rusla med dere? Bare en tanke. Vi kan jo se...

 

Ellers så høres det kulisnariske teateret (var det det det het?..) spennendes ut!

 

Og lykke til med husprosjekter!

 

Det blr en fin tur til Røde Korshytta! Fint vær,hyttekos, frisk luft, badstu og våre søte rare små. (som ikke er såå små lengre.. det går så fort!) Idag har vi gått med bøsse og vært i bursdag. Iver koser seg med oppmerksomhet fra sin fetter og sine kusiner! Smiler og prater og sikler.. og vifter med armer og ben.

 

God natt til store og små!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu :) Lønner seg å titte innom her ofte ja, hehe... synes det er veldig gøy jeg!

 

Så bra at du e med Minda, supert om du kjører hit og blir med å triller bortover! Andre som vil det må gjerne slenge seg på, nok parkering her og en fin trilletur te Eide handel herfra! Tror ikke det tar mer enn en halvtime å gå. Så flink du var som gikk med bøsse Minda :) Jeg brukte bestandig å gjøre det før, men nå kom vi hjem så sent fra vogna.Vi fant en pakke med Janus ullklær te 299,- i Malangen, fire plagg, veldig fornøyd med det :) Bukse, genser, pannebånd og ullsokker. Minste størrelsen de hadde var 2-3 år da, men, hehe... greit å kjøpe når man finner sånne tilbud. Skal se når de har tilbud på vinterdresser til våren =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja syns åsså d e spennans å kåmme å se ka som har blitt skrevet her:)

 

reise heim t skjervøy på søndag, glede mæ kjempe mye:D ikke vært sia ho va 3 uke:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her har det skjedd masse siden sist jeg leste (torsdag) - fikk bare skumlest jeg også.

 

Har hatt ei hektisk helg med blant annet to bursdager og en tur på boligmessa. Synes helga går ufattelig fort... Og i natt hadde vi ei som begynte å spy i totiden. Og spydde og spydde helt til klokken åtte på morgenen. Stønn!

 

Før det hadde hun en meget hektisk søndag ettermiddag, da hun klarte å rive i fillebiter en hel tørkerull, fylle vaskemaskinen med dopapir, knuse to egg og dra dem utover kjøkken- og stuegulvet ("mamma, æ laga vaffla"), samt miste en sukettdispenser og hvitløkskrydder ut over hele gulvet... Vi rakk rett og slett ikke å rydde opp på en "crimescene" før alarmen gikk på et annet...

 

Så dere som bare har ett barn kan jo glede dere til de kommer til de 2-årsalderen - da er de stort sett i "arbeid" hele dagen... Jaja, de er jo sjarmerende da ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur heim te Skjervøy Tove :)

 

Herregud Randi, huff og huff, det hørtes bra slitsomt ut!!! Enn Adam oppi det hele da? Oppførte han seg fint?

 

Lurer på en ting angående tenner, bra sikker på at det er på tur her. Han har gråmørkebrun og ganske fast avføring plutselig, er det et tegn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg har heller ikke fått lest tråden på ei stund, så det var mye å lese. Arti å se hva dere styrer med :-)

Her har helga vært viet hund, hundeutstilling i polarhallen lørdag og søndag. Dvs gubben var vekk, så jeg måtte ha med meg Magnus, og da var det nå han som fikk hovedfokusen av meg da, litt mye bur på hunden.. :-/ Men Magnus var iallefall veldig grei å ha med seg, og han var kjempeflik og sov alle gangene jeg var i utstillingsringen iallfall! Og jada, han sov to timer i strekk i vogna si i ståket og hundeglammen :-)

 

Idag var vi på allidrett for Henrik, en time i gymsal, Magnus var med i ergosela og det var SÅ høvelig! Jeg er gla jeg kjøpte den sela, ja! Hadde aldri klart å bære 7,5 kg Magnus i den gamle babybjørnen min så lenge. Magnus var våken og helt forfær, og jeg kunne gå rundt og være der for Henrik nesten som om jeg ikke hade hatt med Magnus.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ajajaj Randi, Alva har virkelig "kost" seg i helga! Kan tenke meg dere har hatt det hektisk ja :-) Men hun er nå en hærlig jente da....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter=)

 

Tove: God tur til hjemplassen din. Kan tenke meg du gleder deg til å komme hjem. Ja, og ikke minst så gleder nok foreldrene dine seg til å se Andrea igjen=)

 

Ikke værst at Magnus sov under hundeutstillingen. Det vitner om godt sovehjerte det=) ( ja, og trøtt baby.. hehe) Flott at det går så greit å kombinere.

 

Hvordan var babysvømmingen i går da, jenter? Hadde utrolig lyst til å være med, innrømmer det. Men, var rett å være hjemme. Aline er syk og hadde blitt værre av de kalde garderobene, i tillegg til at utbytte av svømmingen hadde uteblitt. Ikke bra å smitte sine medbabyer heller=)

Hun slet forferdelig med å få sove i går kveld,stakkars. Surklet, hostet og vridde seg. Drukket ufattelige mengder det siste døgnet. Jeg var våken hele 6 ganger med henne i natt, så idag har hun en trøtt mamma. Pappaen har merkelig nok klart å sove over det hele. Godt er det =) Hun virker litt bedre i dag. Mye væske har nok gjort sitt=)

 

Tone : Tusen takk for bildene=) gleder oss til å få pappaen med på bilder neste svømming=)

 

Idag er det 4mnd kontroll, ja selv om A bare er 3,5 mnd. Spent på om hun fortsatt følger vektkurven osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei girls :) No har æ skrevet inn te Liberoklubben om oss, vi kan vinne et halvt års forbruk av bleier! Spennende å se... kunne bare melde på seks stykker da som er medlem så det ble Pia, Minda, Ann-Silje, Annette, Tove og Maria! Sjekket om dere var medlemmer Kari-Anne, Susanne, May-Helen og Janne, men fant dere ikke på den mailadressen jeg har hvertfall.

 

Huff, det lukter skikkelig ille av avføringen te N-N nå... hva kan det bety? Han får jo bare morsmelk fortsatt. Kan han være syk eller noe? Eller er det pga. tennene? Æ brekte mæ idag når æ skulle skifte bleie... æsj æsj! Blir vel bare verre...

 

Koss gikk det på kontroll idag AS? Vi skal imorgen, gleder meg til å møte de andre i barselgruppa =) Artig med bilder fra babysvømminga ja :)

 

Siv - lenge siden sist! Vi må treffes snart igjen! Æ skal invitere te hjemmetreff etterhvert, men må få gjort litt husarbeid først, hehe... =)

 

Kari-Anne: Koss går det på hotell?

 

Æ og May-Helen skal no på Towelhead på torsdag, håpe flere slenge seg med. Marlen snakka om at ho kanskje kom te byen også fra Hansnesland. Møtes halv tolv på kinoen da de som har lyst! :)

 

Huff, var på Reflex og kjøpte bleierefill idag, dyrt! 250 kroner for tre som vi bruker opp på tre måneder. Masse fine klær da... men nå har virkelig N-N det meste i lang tid fremover :)

 

Tudelidu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...