Gå til innhold

Tromsømammaene 10.oktober 2008 =)


Tonemor 28 år

Anbefalte innlegg

Nesten 100 innlegg igjen, så på tide med ny tråd!

 

Huff, N-N har kommet helt ut av rutinene her nede, nå er han helt avhengig av puppen for å sovne og at vi skal være på soverommet sammen med han. Vært mye farting rundt omkring te familie og venner så han har ikke helt funnet roen. Håper det går fint å komme tilbake til gode rutiner igjen når vi e tebake i Tromsø!

 

Gleder meg til å se dere igjen på babysats, babysvømming og treff =) Var det bra babykino som gikk denne uka? Spent på hva som kommer nå på torsdag, noen som blir med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja dem merke tidlig at man ikke e hjemme disse små, ganske spennanes det, samtidig som det fort kan bli litt slitsomt. Håpe det går fint for dokker når dokk kommer dokk heim igjen ja!

Vi drar jo heim på mandag så æ blir dessverre ikke med på nåkka neste uke, men kommer sterkere tebake etterpå!! =)

 

Grue mæ te å reise no, for vi e blitt bare verre her. No hoste å frese Ingrid sånn at æ sitt hele tia å vurdere fram å tilbake om æ ska ta turen te legevakta å sjekke.. Ho e ganske rød på ene øret, å tar sæ til det innimellom, så æ e fryktelig usikker.. Om det ikke bli nå bedring te i mårra så bli det uansett lege på mandag. Æ fordrar ikke legevakta, e langt å kjøre bare for å få beskjed om virusinfeksjon!! Vi ska jo fly på mandag, men hvis ho får trøbbel med et øre så vet æ jo ikke korsn det ska gå.. Så her e det litt tenking på gang gitt...

Sovinga i den siste tia har å vært veldig variabel. Mye styr på nettern å te tider e det såvidt æ rekk å lukk igjen døra te soverommet før ho e våken igjen. Så et eller anna skjer iallefall. No glede æ mæ mer å mer te å prøve grøt å se om det kan hjelpe, blir spennanes når vi kommer tebake te Tromsø igjen!

 

Gratulerer Maria med eget hus!!!! =) Ja det e deilig... Å jul i eget hus å med baby e ganske så godt ja... :-) Sveiv igang folket så bli det kjapt fiksa å klart te bruk =)

Vi har nesten samme deal på dåpen som dokker har Maria, vi ska jo ha den heime, så mamma å svigermor samt flere i familien fiksa kake, svigermor fiksa middagen, så det eneste æ ska gjøre e å pynte! =) Men minuset e jo at æ må ut å kjøpe mæ klea, å det fordrar æ ikke.. Men men!! Overleve no vel det å tenker æ.

 

Nei no e datatia mi straks brukt opp høre æ, rakk såvidt å skrive dette samt lage mæ en kopp te denne gangen så det va jo ikke så verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nættemor: Uff ikje artig å være sjuk nei! Kanskje ho har fått sæ en ørebetennelse? Men skjønne dæ godt at du ikje drar te legevakta! Like heller ikje no særlig å være dær, kø og kø.. De ska jo ta de minste først, men d e da ikje alltid sånn :(

 

 

Trudde æ holdt på å bli forkjøla imårrest, våkna me at æ hadde ondt i hode og litt små snufs.. Men va vest bare forbigående :) Og håpe d hold sæ me d!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte kaste inn håndkleet i dag å ta tuppa med mæ på legevakta, å sjeldent har æ vært så gla for å ha kjørt akkurat når æ gjorde det! vi va helt aleina der da vi kom, men to minutta etter at vi kom inn å hadde levert lapp å det hele, så strømma det på... Va plutselig helt fullt!!! Men resultatet va jo nedslåanes for min del da.. Virus... En saftig virusinfeksjon, så fikk beskjed om å dra hjem, spise paracet å hvile så mye som mulig. Ingrid hadde heldigvis ikke ørebetennelse, men eksem i øret, så fikk resept på dråpa te ho.. Ellers hørtes ho bra ut, så va nok virus der å mente legen..

Men e æ ikke bedre te i mårra så bli det ingen flytur på oss.. Bli jo å sprenges da.. Fra panna å ned te midt på brystet e det rett å slett bare sinnsvakt vondt te tider. No har æ dopa mæ, å bli å fortsette med det, ellers klare æ ikke holde mæ fra tåra å tull. Så dårlig e det heldigvis ikke ofte æ e, fy fasan..

Å lilletuppa va så tett i går at ho klarte ikke sove, så i natt lå ho oppover armen min for å komme høyt med overkroppen. Å heve senga va ikke nok... Så håpe ho bli bra snart.

 

En nokså dårli søndag her ute i Vågen altså.. Håpe dokk andre har det bra da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld!

 

Ja, da sitter vi her på Grand. Har fått familierom, så vi har heldigvis eget soverom til J :-) Nå håper jeg bare at gulvet er ferdig til helga, sånn at vi kan flytte hjem igjen.

 

Ellers har vi hatt en kjempeflott helg i Tromvika. Skikkelig trivelig å dra på hyttetur. Ungene har virkelig kosa seg i fjære og ute rundt hytta.

 

Susanne: Jeg har størrelse M til Oskar og bleiene brukes enda på innerste hakket. De er en god del mindre på størrelsen enn Fuzzy Bunz. Jeg tror du er blitt litt hekta på bleier du også :-)

 

Nå må jeg frem med maten her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God aften;)

 

Gratulerer med hus Maria!

 

Høres veldig tungt ut, Anette! Dere får ha god bedring!

 

..Og Kari Anne dere får kose dere på Grand!

 

Vi har vært på vafler hos naboen ikveld. Da hun hørte jeg prøvde tøybleier fikk jeg låne både brettebleier med ullbukser og ullinnlegg og og en pakke med bomullsbleier med sperrelag tror de heter cushies..? Noe sånt.. Så da er det bare å prøve i vei...

 

Iver la seg kl 20, så nå har jeg vært alene et par timer og kost meg med å skrive takkekort og se på Himmelblå. Håper ole snart kommer hjem fra jobb!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off stakkars dåkker anette!! håpe virkeli dåkker blir frisk snart! må være trasi å være så mye syk! spesielt når lille pia blir syk!

 

å gratulere me hus maria:) har så løst på hus sjøl.. men blir nok lenge t me tanke på at e bare en inntekt å masse studielån...

 

vi har prøvd no d å legge ho våken ne i seng å ta ho opp viss ho blir før uroli.. første natta jikk d fint at ho lå litt i senga før ho bynte å skrike... men i går å idag så skrik ho før ho blir lagt ne.. e d nåkka lure triks før å få ho t å hålle sæ roli lenger? prate me lav stemme å prøve å roe ho ne me å si at d ikke e fali å sånt... før at ho ska såvne no så må æ gjøre d som du sa anette å legge ho ne når ho akkorat såvne.. første natta så såv ho hele natta sia i senga... men i går så snudde ho sæ roint så ho skalla i senga, da ville ho ikke såve lenger i si seng...

 

trasi me den vannlekasjen kari anne! håpe dåkker slepp å være så lenge på grand da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Bedring te dæ Anette og lille pia... Gratulere me hus Maria! Ja og Kari anne får håpe den vannlekasjen blir ordna fort, så dåkker slepp å være på hotell så længe!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anette : Skal si dere har fått gjennomgå!:( Sender god bedrings tanker til dere begge. Flott ingrid ikke hadde ørebetennelse da. Får håpe dere er friske nok til å fly i morgen. God bedring=)

 

Kari Anne : flott dere fikk familierom på hotellet da. Dekkes dette av forsikringen? håper de blir ferdig i full fart, så dere får flyttet hjem igjen snart.

 

Her hjemme i harstad driver vi å farter som bare det. Mange som skal besøkes, så det blir flere besøk på en og samme dag. 3 besøk idag, så skikkelig speeddating når vi først er hjemme. koselig det=) særlig når det går så bra mht Aline. Hun sover i vognen som vi har med oss på besøk, så det går strålende. Hvis ikke, måtte vi nok ha holdt oss mer i ro,ja. Godt hun trives i vogna:D

 

maria: håper dere hadde en fin dag idag=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nættemor: Huff, det hørtes fælt ut. God bedring til deg og lilletuppa!

 

Tone: Da tror jeg kanskje jeg må dra alene på de USYNLIGE. :) Regner også med at Fritt vilt II heller ikke blir babykino... Har lyst til å se den også, men jeg kan ikke ta med Adam - han er jo redd sin egen skygge. ;)

 

Er også spent på å se hva som blir babykino denne uka. Dersom det er noe bra, så skal jeg dra. Har ennå ikke vært på babykino med Adam.

 

Pia: Jeg skal til fysioterapeut på formiddagen den 15., så jeg tror ikke jeg kommer på treff. Skal dessuten på ulltreffet senere på dagen, så da blir det litt mye.

 

Maria: Gratulerer med nytt hus!

 

Petrine: Har også bodd på hotell sammen med barn, er litt kjedelig. Det var i Paris. Husker at vi måtte skru av alt lyset og ha tv'n på laveste lydnivå fra klokka åtte-halv ni for at Alva skulle få sove. Vi kunne jo ikke dra noen steder heller når hun skulle sove - hun ville ikke sove i vogna si. Men familierom er kanskje noe annet - har dere eget rom til ungene?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petrine: Ja, nå ser jeg selvfølgelig at du har skrevet at dere har eget rom til J. Det var jo bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tove: et av triksan mine på jobb for å få ungan te å roe sæ fint ned i vogna å sovne, e at æ står på sia av dem, men ser ikke på dem å prate ikke til dem. Med en gang de får øyekontakt så bli dem veldi våken å ønske mer kontakt, selv om de e trøtt. Evnt så står æ å bare nynne/brumme på en melodi som e veldi lav å ikke så mye opp å ned. Da får dem tryggheta med at æ e der, men dem kan roe sæ. Forskjellen e jo at dem e over ett år som oftest....

Det kan rett å slett høres ut som Andrea treng den tryggheta som det gir å være ilag med dokker. Å no ska æ gjøre nåkka som æ syns e litt farlig, æ ska nemlig si at det trur æ vil gå over etterhvert... Dokk må jo gjøre som dokk syns e best sjøl, men hvis ho e så urolig så ville æ kanskje belaga mæ på å ta det enda mer med ro å bare senka skuldran å pusta med magen. Mulig ho rett å slett må bli litt større før ho sov for sæ sjøl? Æ vet ikke altså, bare noen tanka æ satt her med no, for du har jo skreve mange ganga at ho sove best på dokk. Ho e kanskje da ei litt usikker ei som treng mammas nærhet... =)

Men altså, bare noen tanka fra mæ!

 

Takk for godbedringønskan. No sitt æ her å svetta å frys å hodet banke å halsen verka å hosta å harka for alt mulig. Nesa å hodet e tett å æ skjønne bare ikke korsn æ ska få pakka te to barn å mæ sjøl, pluss rydda hus å laga "kattehjem" i boden.. Jaja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk for hjelp anette:) ja ho e veldi me å sku ha nærheta t åss før å få ro... ho sover da gått i senga si når ho sånn ca har sovna på åss... sov hele natta i si seng:) må vell kansje vent litt me å la ho såvne av sæ sjøl i senga..:) men e jo supert at ho greie å såve natta gjennom i si seng, no såver ho igjen i senga... protestere nåkka voldsomt før ho roe sæ igjen...

 

ska du reise selv om du e syk anette? blir ikke d tongt?

 

e d noen som veit om et lokale man ka ha dåp i? sku ha dåp i barnehagen t stian men d e viss ikke lov å ha der lenger... så da står vi uten plass... kor man kan bestille koldtbord?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E jo kjekt at ho kan sove der da! Vise jo at ho begynne å bli trygg på senga si.. =)

 

Ja vi må jo fare i dag, med mindre Ingrid bli verre no utover ettermiddagen.. Ho har vært skrekkelig snørrat i dag. Men hadde ho blitt skikkelig dårlig så hadde det ikke vært nå spørsmål, da ville æ avlyst alt.. Æ sitt no å ser fram te neste runde paracet sånn at æ kan vær i stand te å komme mæ avågrde, tør ikke ta før vi ska kjøre te flyplassen. Her heime ser alt helt kaos ut, æ har kun klart å pakka mesteparten te Sigurd, å kofferten te Ingrid å mæ. Men men.. Må man så må man!

 

Får håpe du finn lokale å ha dåpen i, æ har ikke peiling i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm, så ingen link:)

 

tok bare 10min før ho såvna i kvell:D:D håpe d håll før natta. sikkert domt spm, men ka gjør dåkker før å få dem t å såve når dem våkne ette å ha såve ei stoinn? ho vil ikke såvne da før ho har vært våken ca 2 tima....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :) Huff, Annette, sender masse god bedringstanker til dere!

 

Tove: Vi skal ha navnefesten på Kysten, leie av Fylkeskommunen. Kjempefint lite lokale, med dekketøy te 60 persona. Koste 1.500,- å leie. Stein Erik Hansen er kontaktperson. Ellers bruke borettslag å ha utleielokaler.

 

SATS-jenter - bli dåkk med på Pilates med baby på torsdag klokka halv tolv i byen? Det e første gangen! Bli spennende å prøve, koste ikke nåkka ekstra. Adele som har timen - ho fortalte idag.

 

Randi: Du er heldig, det er deUSYNLIGE som er babykino på torsdag =) Den er veldig bra! God fornøyelse. Vi sees på onsdag, kjempeglad for at dere kommer på ullpartyet! Det blir koselig! Pia kommer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff huff Anette, ikkje greit å være sjuk, håpe reisa gikk bra for dåkker!

 

Og kari Anne; kor trasig med den vannlekkasjen! Håpe det blir fiksa fort.

 

Vi har vært i Balsfjord i helga hos mine foreldra, æ og de to små. Merke det sannelig e tungt med bare ei sånn reisa og! pakking inn og ut av bil og bæring av vogn og styr. Æ har rett og slett gangsperre i de nederste magemusklan no! Men får se positivt på det, da eksistere de ihvertfall :-).

Foreldran mine kjente nesten ikkje Magnus igjen, de har ikkje sett han sia han va 8 uke, han e endel tjukkere no....he he.

 

Tenkte mæ til byen eller Jekta i morra, e det noen som skal på kafe f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Ja da va vi kommet heim te Valnesfjord. Turen i sæ sjøl gikk sånn passe greit, va verst for hodet mitt da. Men Mormor å morfar kosa sæ stort her i går kveld med lilletuppa, for ho sovna i bilen hit å va jo i storslag te langt på natt!! Hehehe! Ho har kommet skikkelig i snurremodus no, uansett korsn vei æ legg ho på gulvet så snurre ho. Bli veldi sint når ho fær fra mage te rygg da.. :) Ho e no arti..

I dag skal vi kun være her å vente på mann å storebror å hund. De sto opp kl 5 i dag å satte sæ i bilen, så æ håpe no de får en ok tur.

 

Formen e like JÆ...I som før, det her va nå dritt altså, håpe dette viruset hold sæ laaaaaaaaaangt unna dokker!!!!

Så ska æ no begynn å forbered mæ på at vi må fær på besøk te svigers....... jadda.. jadda....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei jenter=)

 

anette,så bra dere kom dere avgårde. kan tenke mæ besteforeldrene var overlykkelig over ei smørblid ingrid. koselig det=) de stråler jo i det de ser de små. Ja, det gjør jo i grunnen alle som ser disse søte små. herlig det=) Forresten... hadde vært overlykkelig om aline ble passet på av ei like omsorgsfull jente som deg, den dagen hun skal i barnehagen=)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Gratulerer med huskjøp Maria og riktig god bedring til deg Anette :-) Håper du er frisk og rask til dåpen!

 

Nå er hotellfrokosten fortært, Johanne i bhg og A på jobb. O sover og jeg sniker meg til litt nettid. O er smitta av forkjølelse igjen, ungene vi var på tur med i helga var skikkelig forkjøla, så da går det jo ofte sånn. Så vi tar det med ro i dag. Det er mulig vi kan flytte over til en midlertidig leilighet her i sentrum i dag, jeg venter i spenning. Akkurat nå har jeg bare lyst til å komme hjem til stellebord, babygym, vogge, seng som kan heves i hodeenden og ikke minst til tøybleiene. Men, men, jeg får trøste meg med at vi i alle fall får nytt kjøkkengulv, skap og benkeplater.

 

Jeg skal prøve å komme meg på pilates på torsdag. Må hjem å hente treningsklær.

 

Pusi:Her er det bare å gi mat, så er O laaangt inn i drømmeland igjen. Har du prøvd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhh kor bra at du kom dæ fint hjem anette! håpe virkeli du blir frisk snarest! dåkker har jo blitt skikkeli plaga! kor arti da at ho snurre sånn:) her kommer ho sæ på sia.. katti bruke dem å greie å snurre runt? ho kommer sæ fra mage t rygg:)

 

ja har prøvd å gi mat, men når ho har bare såve en hall time- time så vil ho ikke ha mer mat.. i natt våkna ho da ette 3 tima da jikk d fint å få ho t å såvne igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...