Gå til innhold

Tromsømammaene 10.oktober 2008 =)


Tonemor 28 år

Anbefalte innlegg

Anette, kor bra at turen heim gikk bra... Får håpe den forkjølelsen slipp taket snart!

 

Tove: Virke som den legginga går bedre, d e jo bra :) Bare stå på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Der car dåpen over for vår del. Hadde en kjempefin dag med 30 gjester.

Så ut som alle koste seg veldig :)

Og i går hadde vi venner på rester, og i dag skulle jeg egentlig ha mine venninner, men så ble mamma lagt inn på sykehuset i natt, så da utsatte jeg det.

 

Nettopp kommet hjem fra sykehuset, men vi fikk dessverre ikke kommet inn til mamma. Ho ligger på isolat. Jeg kunne hatt verneutstyr, men vil ikke ta Kristine inn. Så vi dro hjem, så prøver jeg igjen i kveld, alene.

 

Er mye som skjer om dagan, så vi måtte bare skippe babysvømming i går. Litt synd det, men vi kommer sterke tilbake neste mandag.

Og i morgen er det først bankmøte, så kontraktsmøte, så noe treff hos Pia blir det nok ikke for meg.

 

Håper formen er bedre, Anette!

 

Tone: Godt å komme seg hjem?

 

Ha en fin dag jenter!

 

PS: I dag var jeg så sprek at vi gikk til byen kl 0830.

Før vi skulle til fysioterapaut med Kristine

Anbefaler alle å nyte de siste høstdagene ute å trille :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tove: vi bestilte koldtbord på workinntunet. Huske ikke helt hvor mye vi betalte for 20 personer, men de er vel ikke blant de billigste. Men det var veldig godt og det var MYE mat. Skal man f.eks ha 25 gjester holder det leeenge å bestille til 20. Og særlig hvis man serverer kaker etterpå.

 

Vet at Studentsamskipnaden også leverer koldtbord, de er litt rimeligere enn mange andre. Ellers så kan du jo se under "catering" i Gule sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk catring fra Tromsprodukt.

Kjempebra! Og som "gull nr 2" sier.

Det er MYE mat

 

Hadde 7 stk på matspising her i går, og enda er det mye igjen.

Vet de og har tapas til slike anledninger.

 

Lykke til

 

Og en ting: ikke kjøpt papir duker på rull fra Nille

Helt elendig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu :) Takk for tips te dåp/navnefest Maria! Det va godt å kom heim fra Trøndelag ja på en måte, greit å komme inn i faste rutiner igjen. Men va veldig godt å være heime da og vise frem gullgutten te familien!

 

Va godt å trene idag =) Gleder meg til treff imorgen! Spent på kontrollen på helsestasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg kan ikke komme på noen av treffene i morgen:( Dere får kose dere dere som skal.

Håper dere blir friske snart Anette, og at dere Petrine klarer å holde ut på hotell. Det er vel kjedelig å bo på hotell i egen by, spesielt med barn. Får håpe de kan ordne gulvet raskere enn antatt.

Gratulerer med hus og overstått dåp Maria. Hvor kjøpte dere?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Noen som har gode ideer for hvordan introdusere flaske? Har prøvd både avent og mam sine flasker, uten hell... Aurora blir illsint!! Ikke noe big deal om det ikke går, men hadde bare vært kjekt å kunne gjøre noe alene...

Sees på treff i morgen!! Gleder meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Annette:

Håper formen snart er bedre! Ikke no gøy å være syk!

Masse godbedringstanker til dere fra meg!

 

Tone:

Tenker det var litt godt å komme hjem også ja :-)

Kjenner meg igjen der. Var super kos hjemme i Kr. sand, men er jo litt godt å komme hjem til stellebord, vippestol, vugga osv. Litt lettere å holde på rutinene også :-)

 

Gleder meg ellers til å se de av dere som kan komme en tur til oss i Trollbakken i morgen :-)

Har ikke lagt ut treffet på Din Baby. Helt glemt det, men det fleste av oss er vel inne på Tromsøtråden..ellers er det bare å spre det rundt.

Alle som vil er selvfølgelig velkommen :-)

 

Til de av dere som kommer med bil, så tror jeg det vil være noe plass i gården ettersom folk flest er på jobb. Ellers er det stortsett alltid plass oppe ved veien langs Trollbakken barnehagen (det gule store huset) som ligger 100 meter fra huset vårt :-)

 

Ha en fin kveld!

McDreamy kaller :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. har sniket meg inn i Tromsøtråden, gud for en skravleklubb!!!! de bretter jo ut som bare det. bra underholdning skal jeg si. lurer på hva de holder på med om dagen, som har tid til å sitte på nett til alle herrens tider? ikke registrert at vi Oslojenter har vært i nærheten av slik skravling, men men.

 

Fant dette innlegget under oslomødrene... må kanskje passe på hva vi skriver her inne fremover :( Har ikke tenkt på at andre er inne å leser! Synes det er koselig at vi skravler jeg da :)

 

Sees snart jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaha, e no rart at ho har ti t å sitte å lese alt da viss ho mene vi sitt før mye på nett:p syns no åsså d bare er kosli at vi skriv så mye:D

 

her va vi oppe kl kvart på 6, gjeeeesp...! lenge sia ho har vært så tili oppe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle.

 

Idag var jeg og Magnus klar som bare det for treff, men så sto storebror opp med øreverk og måtte være hjemme fra barnehagen... :-( Og jeg som hadde skikkelig lyst på treff hjemme hos deg idag, Pia! De treffene er jo absolutt med å gjøre at jeg storkoser meg i permisjonen. Håper dere hadde det koselig da... Det regner jeg med!

Her er dagen som den vel stort sett er når unger er syke, en smule stress.... Litt bedre nå da, men det var noen timer på morran da alt var galt for Henrik, snørr og tårer... Og Magnus har sovet skikkelig "knirkete" første blunden sin idag, og når han var våken nettopp, veksla han lynkjapt mellom surking og høgfliring! Merkelig skrue. Og hunden har ikke fått tur i går, og får det ikke i dag, så her føler jeg at jeg har tre små som maser kontinuerlig på meg idag! Ikke alltid så lett å holde på tålmodigheta, men det er bare å stå på , for om en time kommer en 1.klassing og en 3.klassing hit også og skal være til i morra. Litt spent på hvordan det går å være "alenemor" til 4 må jeg si ;-) Heldigvis er Andreas ferdig med jobbskiftet i kveld, skal bli godt å ha han hjemme et par dager igjen. Men i helga reiser han til Bergen :-/. Av og til ønsker jeg meg en mann med 9 til 4 jobb, må jeg si. Men såklart, det er jo veldig bra når han er hjemme 6 dager i strekk, da.

 

Ang. klippet fra oslotråden, så syns jeg ikke det er noe å bry seg om. Dette er jo en skravletråd, og da er det jo fint at vi skravler! Om noen i Oslo har interesse av å lese om hva vi for dem helt fremmede skriver, så er det jo fint at vi kan bidra med litt underholdning. Jeg skriver nå i alle fall ikke noe her inne som jeg ikke vil at andre skal få høre. Syns ikke jeg har lest så mye "sensitive opplysninger" her heller. Men klart, man må jo huske på at det vi skriver her kan bli lest av hvem som helst.

He he, jeg tror heller de i Oslo er litt misunnelige fordi vi i Tromsø er en gjeng som har blitt så godt kjent :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :) Tusen takk for kjempekoselig treff hos deg Pia idag og til dere som kom på ullparty hos meg! Er så koselig å treffe dere atte! Enig med deg Siv, tror Oslomødrene er litt misunnelige for at vi har fått så god kontakt og for at vi er så mange aktive, flotte jenter!

 

Så synd at du måtte være hjemme med syk Henrik idag! Heldigvis kommer det mange flere treffsjanser før permisjonene våre er over. Men huff, synes tida går altfor fort!

 

Hvem er 1.klassingen og 4.klassingen som kommer da? Lykke til!!

 

Imorgen skal vi prøve Pilates på SATS i byen, blir spennende! Har mer lyst å gå på kino, men siden æ har sett filmen skal æ være flink å trene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tida går kjempefort! Og jeg som skal tilbake i 40 % jobb i slutten av februar, det er jo snart!

 

Har passa ungene til ei venninne i kveld, jeg er gumor til ho på 6 år. Så her var det lekse-gjøring, litt arti. Litt hektisk var det i flekkene med 4 unger her, men det gikk veldig greit da, fint for Henrik å ha noen å leke med. formen hans var helt fin igjen utpå dagen.

 

Her trøbler Magnus litt med å finne roen når han skal sove igjen. Ikke mye da, men vi var jo blitt så vant til at han la seg helt uten knirking. Nå er problemet at han er blitt så ivrig med å stikke hendene til munnen at han bare pilker ut smokken sin hele tida! Så i kveld kledde jeg sokker på hendene hans, og da sovna han fort. Det trikset brukte vi med Henrik i flere måneder i sin tid også. Og sokker istedenfor votter, fordi votter fikk han så lett av seg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, moro Siv, vi bruker også sokker istedet for votter på natta av samme grunn :) Så nå sover N-N som en stein! Gikk veldig greit ikveld egentlig, litt sutring, men så sovna han. Deilig!

 

Æ har avtalt med min kjære at æ kan drikke litt vin lørdag 1.november og eventuelt gå ut på byen. Er det noen som har lyst og mulighet til å være med på det? Kan enten sitte hos oss eller på en kafè/utested? Føle egentlig ikke sånn kjempebehov for å gå ut på byen faktisk, men liker å danse da og vært koselig å bare hatt litt alenetid uten baby.

 

Ellers kan vi jo avtale en ukedag og møtes på kvelden uten babyene og drikke litt vin eller det man har lyst til. Trenger ikke være noe drikkepress :) Brus/kaffe/te og sånt e jo like bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!! må no flire litt av de oslojentan da! Heheheheh!! Tenker de syns det va rart ja, men må si mæ enig i Siv å Tone at det e nok mest misunnelse..

 

Tuppa mi tar jo da ikke flaska, så æ kommer mæ nok ikke på nåkka treff uten baby på ei stund.. Men håpa det går bedre når vi kommer tebake å ho ska begynn med grøten. E litt arti å se på ho når vi spis, for ho e utrolig intressert å vil helst sitt på fanget så ho kan være ilag med oss å se ka vi finn på med maten våres. :-)

Må si æ gleda mæ te ho ska få litt anna mat no, for ho spis å spis å spis på kveld å natt.. Slit veldig på mammaen som sårt treng litt søvn. Formen e overhodet ikke bra enda, men her så går det ikke an å hvile for å bli frisk altså. Fikk handla inn litt til dåpen i går, å i dag e det bare å fres avgårde igjen når butikkan åpna... Grøss å gru.. Men e heldigvis ferdig med å handle te mæ sjøl da. No e det pynt å ting te ungan som ska handles. Så ska vi tilbringe dagen hos svigers.. Bli kanskje ikke lettere av den grunn akkurat.. Men men!

 

Så kjekt at dokk hadde fint treff å ullparty, glede mæ te neste treff vi kan være med på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo selvfølgelig avklare med pappaen (eventuelt barnevakt) først, men dersom det går i orden er jeg veldig gjerne med på en bytur Tone. Og om det ikke passer 1. november så er jeg med en annen gang. Er også glad i å danse, men det trenger ikke være diskotektur for min del. Synes det er like greit å sitte på bar/kveldskafé og ta et glass vin. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lyst til at ta en "kveldshygger" og for min del behøver det virkelig ikke være på byen eller på byen en helg. Kan gerne være en hverdag. Men Hvis I går for 1. november så er jeg med, hvis vi her i hjemmet har lært lillemand at hygge sig med sin far :-)... Det er vores lille forbehold... Vi jobber med sagen.

 

Gav ham netop lidt flaske, på fuld mave... efter snak m Janne og din erfaring. Han var nok lidt vel mæt men han to to tår og så forundret på mig :-). Jeg syntes det gik flot siden han ikke blev sur. Skal prøve igen senere...

 

Gustav er lige faldet i søvn i barnevognen uden at jeg triller ham :-) Jubiiiiiiiiiii....

Og det er i tilæg 3. gang at han ikke græder hjerteligt når jeg lægger ham i vognen. Han lægger sig bare til at sove. Det er helt fantastisk!

 

Annette: Håber virkelig at du blir bra snart! Det er synd som du har fået gennemgå i det sidste!!!!

 

Kari-Anne: Hvor er du henne i verdenen.....

 

I øvrigt tak for træf igår. Rigtig hyggeligt som vanlig

 

Siv: Godt gået! Læste dit indlæg hos oslomødrene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjohopp:) Siv - så bra at du svarte oslomødrene! Veldig bra innlegg! Gleder meg til å se om de kommenterer det, hehe...

 

Annette: Huff, høres ikke ut som du har det helt supert om dagene nei. Trasige greier, håper det bedrer seg snart! E jo litt kjipt når Ingrid ikke tar flaska sånn at du aldri får slappa av eller mulighet te å ta dæ en liten tur ut eller nå. Kan æ tenke mæ hvertfall, æ har jo vært kjempeheldig sånn! Har vært flere turer på kino og kafè på kvelden uten N-N, går kjempefint hjemme med pappaen.

 

Randi og Susanne: Så bra at dåkk har lyst å være med en tur på kafè eller noe en kveld uten babyene! =) Kan være litt godt det også. Og man kan jo amme igjen etter noen timer om man bare tar et eller to glass vin for eksempel!

 

Susanne, Janne og Kari-Anne: Var dere på babypilates? Vi hadde jo tenkt det, men var litt slapp når æ våkna imorges og litt vondt i halsen. Var en travel dag i går med kontroll på helsestasjonen, babytreffet hos Pia og ullparty hos meg på kvelden. Men så tenkte jeg å dra likevel, men fikk det for travelt. Hadde jo spekt på ute så hadde måttet skrape bilen og det fikk æ ikke tid te! Tenkte jo egentlig å ta buss idag, men det rakk jeg jo da heller ikke. Så får prøve pilates med baby en anna dag, spent på koss det e!

 

Randi og andre som va på babykino: Ka synes dåkk om filmen? =) Æ likte den veldig godt! Men ble litt ekstra påpasselig på å ikke forlate N-N etterpå noen steder, hehe... synes det var ekkelt å gå å betale parkering på helsestasjonen igår mens han satt i bilen. Var en "skummel" mann som satt i nabobilen, hehe... men man kan vel ikke bli helt hysterisk heller!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Vi har flyttet i leilighet, jippi :-) Her kan man vaske klær og lage mat noe som er veldig kjekt når man har to små barn sammen med seg. Vi bor veldig sentralt og leiligheta er ny og fin. Så om noen vil treffe oss på dagtid er det bare å gi et pip på tlf :-) Vi blir mest sannsynlig boende her ut neste uke. Det kommer ann på hvor lang tid det tar å vaske leiligheta.

 

Alt dekkes heldigvis av forsikringen vår, men huff som man må krangle når noe går galt. Nå er heldigvis alt i orden og midt opp i det hele er det jo kjekt å få deler av kjøkkenet nytt.

 

I dag skulle jeg egentlig på babykino, men måtte kjøre rundt på kjøkkenbutikker å finne benkeplate. Så da ble det ingen kino. Siden brillene mine ligger hjemme var det kanskje like greit å gå glipp av kinoen.

 

Jeg er også med ut en kveld. Kan godt være hverdag for min del. Jeg synes det er kjempekoselig å spise Tapas og drikke litt vin på Åpen bar for eksempel. 1 November skal jeg og A på date :-) mamma kommer for å passe ungene, mens vi går ut. Vi skal se Sprengt på teater, gleder meg veldig!

 

Ellers har jeg strikkedilla. Gikk amok på Bånsull her en dag, så nå har jeg myyye garn som skal bli til fine, små plagg :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kari-Anne: Så bra at dere har fått leilighet :) Tapas og vin på Åpenbar en dag hørtes fantastisk deilig ut! Jeg er med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei...

 

Dåkker som har hadd dåp, ka har dåkker hadd på de etter i dåpen i kirka og videre utover dagen?

Hadde dåkker dåpskjolen, eller andre klær?

 

Isåfall ka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...