Gå til innhold

Ny tråd for KETOLYSEGJENGEN


Renate77 ♥med gutt og jente♥

Anbefalte innlegg

Jeg melder meg herved inn i ketolysegjengen :-)

Jeg er 1.68 høy og veier 77 kilo, første delmål er ned 7 kilo til jul, så tar vi det videre derfra. Kunne godt tenke meg å gå ned 15 kilo totalt, men det kan kanskje bli litt for mye for meg, da er jeg nede i BMI på 22. Er det for lite? Hva sier dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Granny

 

hva som er for lite er jo opp til deg å vurdere. Kan du ikke i første omgang si 10 kg da, også kan du jo se det ann hvordan du føler deg etterhvert. :D

 

jeg er 170 cm og vil ned til rundt 65 et sted, men er ganske fornøyd på 72 der jeg er nå også men skal fortsette fori jeg har lyst til å komme ned på 60-tallet. :D

 

kos deg på ketolyse. det er en knalldiett.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Jenter.

 

Spist:

 

frokost: myntetea

lunch:kakao

middag: en pølse i lompe med løk!!!

 

Dere nye jenter, jeg er ikke et eksempel til etterfølgelse om dagen altså! Vanligvis er jeg litt flinkere en dette ja. Forbanna sykdom. Lille hadde lyst på pølser, fanten også, så jeg gidder ikke lage min egen middag i dag.

 

Trent: nada hele uken. Er så forbanna sjuk. Så irriterendes.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, Granny!

Lykke til!!

Jeg er også fersk på kuren.

 

Her går det i grunn veldig bra ;o)

Formen føles bedre i dag, og jeg merker jeg har bedre kontroll og innsikt i veiing av maten + planlegging.

 

Spist i dag( veeeldig god mat forresten):

 

lunsj: pestosalat med bacon

 

middag: en tomatkyllingrett

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå! Kan man spise pesto? Jeg kikket på et glass, men der var det en del kh, må man kanskje lage det selv? Når jeg tenker over det er det jo egentlig ikke så mye skummelt i pesto, lurer på hva som gjorde at det ble høyt karboinnhold i det glasset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Granny:

 

Er ikke så mye karbo i billig-pestoen fra Rema.

Dessuten er det jo ikke mange grammene man trenger før det setter smak. :o) Jeg målte opp 25 gram, men kunne fint klart meg med litt mindre.

 

Skal ha veiedag på søndager for å skrive ned hver uke. Bare to dager igjen og jeg er spent på hva resultatet blir etter en uke :o)

 

I dag:

 

lunsj: eggerøre, bacon og rapidsalat

 

middag/kvelds: skal prøve meg på "pizzabunnen" med bakemiks. Lage saus av hermetiske tomater, kjøttdeig, løk og krydder med masse ost oppå. Håper det vil smake!

 

Ha en flott fredag, jenter!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

alba

 

jeg har også kjøpt bakemixen i dag, og skal lage pizza for første gang på den måten. hehe. grugleder meg. den har både fått bra og dårlig reviews inne på lavkarboforumet. hehe.

 

hadde veiedag i dag jeg, og har ikke gått ned noe men heller ei opp. Nøyaktig det samme som sist uke. Godt fornøyd med det. Har målt meg, og er veldig fornøyd med målene... Skal se om jeg finner de gamle målene og legge de inn her. :D

 

mat

 

frokost: mynte tea

lunch: eh. en kopp kaffelatte på lettmelk. (sikkelig fyfy.)

middag: lavkarbopizza da.

 

og i morgen frykter jeg at det blir bøtter med rødvin da vi er bedt på innflyttningsfest. jeg skal se ann formen men har kjempelyst å dra. Ergo blir det ikke noe forandring på vekta neste uke heller. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mål: (forrige runde i parantes)

 

midje : (76 cm ) (76 cm) (75 cm) 74.5 cm

målt over navlen:( 80 cm) (80cm) (80) 79.5 cm

rumpe:(103) (102.5) (102.5 ) 101 cm

lår: (63.5 ) (63.0) (62.5) 61.5cm

bryst: (101) (99) (99) 97cm

tjukkasmagen rett under navlen: 86 cm

 

totalt minus: 11.5

 

godt fornøyd med dette gitt, men jeg er jo uproposjonal mellom bryst og hofter nå. hahaha. får be rumpa og lårene skynde seg etter. ;p

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva syns du om pizzan, Tinkerbelle?

 

Jeg ble skuffet... :-(

Smakte bare omelett syns jeg..

Så det ble til at jeg bare spiste fyllet.

SI at Mama Lupes- lefsene er bedre da! Plis ;o)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de er mye bedre!!

 

æsj, det var snål konsistens og ja...alt som liksom skal smake som noe smaker som egg på ketolyse! hahaha. skuffa ja. spiste 2 biter og ble kvalm.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, nå ble jeg glad!!

Gleder meg til å få pakke i posten med gooode lefser :-D

 

Gleder meg så masse til pizzan i sta`og den så så god ut, men etter en bit holdt jeg nesten på å grine altså. Hehe...blir litt rar i hodet kan man si.

I medlidenhet så ville nesten ikke fine mannen spise sine pitapizza heller. :-P

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha. fanten spiste min pizza han, i medlidenhet..helt til jeg sa han ikke trengte. da ristet han ett pitabrød og dyttet fyllet over der. hahahaha.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei alba

 

ja, formen er såpass at jeg både har tenkt å trene og drikke rødvin på en innflyttningsfest. :lol: Det betyr med andre ord at ketosen min forsvinner, og at jeg ikke går ned noe til neste fredag heller. Haha. Det begynner å spøke for julemålete mitt. Fnis. Det gjør ikke noe. Jeg har det ikke travelt siden jeg alikevel skal leve lavkarbo resten av livet, men enkelte utskeielser. Før eller siden må jeg komme i mål. Gleder meg til rødvin og gode venner i kveld.

 

du da? går det bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jau jau. da var dagens trening unnagjort.

 

oppvarming 6 minuter

bryst, skuldre og triceps i 50 minutter

12 minutter intervalløping på mølla.

 

deeeeilig. føler meg som et nytt og bedre menneske. neste uka skal det virkelig trenes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink å trene, du stinkerbelle. :o)

Jeg har trent en gang denne uken. Slakkis..

Feiret en bursdag i går, så har litt dagen derpå i dag, kan du si. Drakk mojito, irish coffee og rødvin. Rødvin er jo helt ok å drikke på ketolyse, så hvorfor sier du at det spøker for ketosen da? Jeg drikker rødvin hver helg, og har ikke gått ut av ketose av den grunn :o)

 

Skal ha taco til kvelds i kveld. (uten tortilla, selvfølgelig!) Gleder meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Første store prøve:

Vi har vært bortreist i dag på besøk og jeg måtte takke nei til såå masse godt. Spiste deilig stekt laks og grønnsaker da, men det andre orker jeg knapt å tenke på. Hehe...

Men; jeg klarte meg og har ikke oversteget 15 karber :-D

I morgen er første veienotering og jeg er spent...

 

Så flink du er til å trene, Tinker!

Det skal jeg bli en dag også :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minus 4,1 kilo den første uka :-D

GODT å se det går nedover!!!

 

Dagens utfordring:

i ovnen står en snart ferdig deilig eplekake som avgir en nydelig lukt. Vi får formiddagsgjester og de skal få kose seg med det. Jeg skal selvsagt ikke ha, men skal kose meg med en kop kaffe og tanken på et lettere liv :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alba

 

neste gang lager du ostekake med mandler som bunn. oppskriften finner du på lavkarbo.no. Så kan du kose deg med kake også. den er kjempegod. nam nam. og minus 4.1 kg er jo helt suverent!! Grattis!

 

renate..

 

haha, tjaaa..det blir ikke akkurat bare rødvin som regel. desverre. når vinen går inn går vettet ut, og det blir ofte både øl og nattmat desverre. *ler* jeg er ute av ketose nå ja, men det er ok. Det er bare å begynne på'an igjen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk. Veldig fornøyd vettu :-P

Håper virkelig denne kuren tapper meg for kg.

 

Skal sjekke oppskriften på ostekake :o)

 

Spist i dag:

 

frokost: 2 speilegg med bacon,Jarlsbergost og tomat

 

lunsj: 2 ketolyseskiver med smør og brie

 

middag: svinestrimler med løk, paprika og brocolli

 

Kjempegod mat og jeg er fornøyd :o)

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på min 5. dag og jeg kjenner at jeg sliter med motivasjonen.. Det går forsåvidt fint, og jeg er i ketose hele tiden, men jeg vet ikke.. Ikke er jeg flink til å veie maten, ikke trener jeg (har ikke tid!) ikke drikker jeg nok vann.. Og så har jeg dødslyst på en brødskive med ost nå, men det kan jeg jo ikke! Gidder ikke å steke meg noe egg el.l., og har spist ostesneier i hele dag, så det orker jeg ihvertfall ikke.

 

Jeg laget forresten Lollypopbrødet i går kveld, og skulle prøve det for første gang i dag. Dødsekkelt! Æsj, det var helt slimete inni! Har jeg gjort noe feil? Ikke skylt de hersens linfrøene godt nok av? Det var jo omtrent umulig å få av det seige!

 

Trenger oppmuntring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lag heller det prinsessebrødet..

 

 

 

4 egg

2 dl creme fraiche (el seterrømme)

ca 1/2 dl rapsolje (prøv deg fram)

1.5 ss bakepulver

4 ss linfrø

50 gram sesamfrø

60 gram hvetekli

45 gram solsikkekjerner

Drysset med blå valmuefrø på toppen

 

dette bruker jeg, og jeg synes det er kjempegodt. foreldrene mine som også går på ketolyse synes også det er godt.

 

hvorfor sliter du med motivasjonen? prøv å tenke på alle de gode tingene som skjer når man er i ketose og se deg selv for deg som slank.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange karbohydrater er det i prinsessebrødet?? Jeg har hele tiden laget et annet brød. Sikkert Lollypop-brødet. Hørtes kjent ut.. Blir ikke slimete inni hos meg... hmmm.. Her er oppskriften, ihvertfall:

Dette trenger man:

8 egg

1 boks Cottage Cheese

1,5dl smeltet meieri smør (150 g)

0,5ts natron

0,5ts salt

100g sesamfrø

200g linfrø

100g kruskakli

Knuser alle sesam og linfrø i hurtigmixer

Setter i gang visping av 7 egg til eggedosis-konsistens

Blander alt det tørre (hadde i 0,5 ts natron)

Mikser/knuser Cottage Cheese og ett egg sammen til en klumpfri røre

Smelter meierismør så jeg har 1,5 dl

Setter i gang kjøkkenmaskina med eltekrok og alt det tørre.

Heller i smør (noe avkjølt) og Cottage Cheese/egg blanding

Har i ”eggedosisen”

Mikser dette godt sammen

Har det oppi 1,5L brødform

Settes i ovnen 190grader i 2 timer

Tar de ut av formen og lar de stå natten over på rist inni ovnen

 

Jeg trener nesten ikke heller. Har vel trent 1 gang i uken i snitt, men går ned i vekt likevel :o)

Er elendig på å drikke vann, så der må jeg skjerpe meg!

 

Lager ostekake av og til, og den er jo kjempegod. Jeg lager bunnen av hasselnøtter istedetfor mandler. Synes det ble mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca 1 karb i 1 skive brød. ;D

 

jeg oppbevarer det i kjøleskapet etter det har avkjølt seg på benken.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...