Gå til innhold

Ny tråd for KETOLYSEGJENGEN


Renate77 ♥med gutt og jente♥

Anbefalte innlegg

Ble lang den forrigen også, gitt :o) Kjekt det, men blir litt mye arbeid å jobbe seg nedover tråden for å komme til det nyeste innlegget :oP

 

Har dere satt dere mål? Jeg har ikke det, egentlig. Burde nok gjøre det. Skal ned 15 kg, tenkte jeg. Da er jeg nede i den vekten jeg hadde før jeg ble gravid første gang.

 

Første mål kan jo være ned 6 kg til julebordet 5. desember. Det skal vel gå hvis jeg får ræven min inn på treningssenteret et par ganger i uken. Har vært utrolig slapp når det gjelder trening de siste par mnd..

 

Veldig greit at Torkil titter innom og svarer på innlegg her, da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe. Målet mitt er å nå 70 til jul. Det er altså 2.8 kg unna akkurat nå. Forhåpentligvis litt mindre i morgen. Det er ikke noe mål i seg selv sånn egentlig, men det er bare noe som jeg har satt meg fordi jeg vil ha noe å jobbe mot. Synes det er helt greit, har det ikke travelt og vet ikke helt hvor mye jeg skal ned. Et sted mellom 65 og 68 tror jeg er bra. Vi får se underveis. Jeg får stadig kommentarer om jeg er "tynn" nok nå, og at jeg ikke må slanke meg noe mer. Greit nok det, jeg er ganske fornøyd med kroppen nå.. men vil ta litt til.

 

6 kg til jul blir alt for mye for min del iallefall, det går ikke akkurat fort om dagen. :D

 

Koselig at Torkild kommer innnom ja. Rart ikke DIB har forbydd han å komme. haha.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå!

 

Da var det veiedag for meg og jeg har gått ned 500 gram. Veier nå 72.3 kg og godt fornøyd med ukas vektnedgang. Gøy!!! Kjedelig å stå stille som jeg gjorde sist uke, men går fint når neste uka går så greit.

 

Jeg digger Ketolyse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...

Var på klubb i går. Var flink å holde meg unna all sjokolade, chips og digg. Det var hardt, men jeg var flink. Tok meg noen kjeks med ost, for det var visst ikke så mange karbohydrater i dem, og så drakk jeg mojitos, vin og strawberry daiquiry. Hadde spist få karbohydrater på dagen, så jeg trodde det skulle gå bra. MEN DEN GANG EI!!

Grrr...

Stixen var helt hvit da jeg kom hjem. Jeg som var kommet så godt i gang igjen etter pausen! Jeg kunne jo like godt bare spist sjokolade, chips og digg da!!!!! Snøft...

Litt sur nå, men det går vel over i løpet av dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med -500 gram forresten!!!!!!

 

:o)))

 

Jeg har veiedag på mandag. Skal bli spennende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe strawberry daiquiry og mojito er jo ikke noe annet enn sukker så det er vel ikke så merkelig! hehe. ;D Du kommer nok i gang igjen skal du se. :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget drinkene selv, så det var ikke sukker i, men lurer på om det ikke er litt karbohydrater i jordbærene...

 

Åhåhååååå!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sjekket 200 gram rå jordbær på Mat på Data nå,,,

13,2 (!!!!!) gram karbohydrater!!!!!!!! Jaja, da har jeg forklaringen der.

 

Pokker, altså. Da blir det lenge til neste gang jeg lager det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe ja! frukt er jo ganske fyfy på ketolyse, selvom jeg fint har kunnet kose meg med bringebær med fløte i hele sommer. er minst kabrohydrater i blåbær og bringebær tror jeg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på denne da jeg i dag har begynt på ketolyse.

 

Håper vi kan utveksle materfaringer, så jeg kan få noen tips :o)

 

I dag:

 

- omelett av 2 egg og ost til frokost

 

- kyllingfileter med karrisaus og brocolli til middag

 

Håper virkelig dette er kuren for meg!!

Er veldig motivert nå :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til oss, Alba34:o)

Ja, har dere noen tips til mat?

Hva spiser dere til vanlig?

 

Jeg spiser mye omelett med bacon, litt løk og ost. Er ikke lei det enda, men er jo godt med litt forandringer.

 

Lager lavkarbobrødet som jeg fant oppskrift på inne på lavkarbo.no. Det har vel reddet meg, kan man si :o) Jeg har ikke kjøpt soyaprotein, og har ikke lyst å kjøpe det heller hvis jeg kan slippe. Koster jo nesten 300 kr på helsekosten, og så hører jeg rykter om at det smaker drit.

 

Til middag er det vel stort sett kylling, koteletter eller kjøttdeig med brokkoli og blomkål eller salat. Litt kjipe middager, men har funnet noen oppskrifter på lavkarbo.no som jeg skal teste ut nå til uken.

Tenkte å lage store porsjoner sånn at jeg kan fryse ned noen porsjoner. Greit å ta opp når resten av familien har fy-mat :o)

 

Veiedag i morgen. Litt spent, men jeg har jukseveid og vet at jeg ikke har gått opp, ihvertfall. Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er jeg godt i gang med dag 2.

Tisser allerede veldig mye, syns jeg, men det er vel et godt tegn :o)

 

 

Spist i dag:

 

Frokost: omelett av 2 egg, skinke, litt løk, ost + div krydder

Middag: kyllingfileter, brocolli + karrisaus(akkurat det samme som i går..).

Brie til dessert.

 

Har vært ute og handlet nå, så mer variasjon i morgen.

 

Hvordan går det med dere, jenter?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg få bli med i gjengen? ;O)

Har gått 5 uker på ketolyse og tatt av 6 kilo. Kiloene rant av de to første ukene men har stått bom stille de tre siste ukene. FRUSTRERT!!! Klarer ikke å la være å veie meg da for jeg blir så spent.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YES!

Nå har jeg vært på trening for første gang på flere uker. Får håpe det ikke blir flere uker til neste trening nå da :oD

Veeeeeldig fornøyd med meg selv :o)

 

Veide meg i dag, og har tatt av igjen det kg jeg la på meg på de 10 dagene med pause. Har da gått ned 6 kg i alt siden 18. august. Hadde gått ned 6 kg på 6 uker, men så var det den pausen som satte meg litt tilbake, da. Hehe.. Det var verdt det uansett :o)

 

Moamoa:

Jeg opplevde det samme som deg. Raste ned i vekt første uken. Tok av 3,5 kg da. Så sneglet det seg nedover i 3-4 uker, og så plutselig tok jeg av 1,5 kg en uke.

Så bare hold ut! Kroppen trenger litt tid til å forstå hva som skjer :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere, jenter?

 

Jeg har hodepine og kroppen er helt rar, men det må jeg jo bare holde ut :o)

 

Har i dag spist:

 

- skinkesalat til frokost/lunsj

- biffwok til middag

- noen kyllingvinger og ost til kvelds

 

Har også bestilt meg Mama Lupes - lefser, så spent på hvordan de er.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mama lupes lefsene er gode de, og funker godt som pizzabunn.

 

jeg er sjuk. så sinsykt forkjølet. har ikke fått trent og alt går helt i stå her. om jeg står stille denne uka skal jeg være fornøyd. i går måtte jeg drikke et glass eplejuice og spise 2 skjeer med honning. halsen var helt i ulage. nå er jeg bare tett i hodet, og alt klør. blir gaaaal.

 

og i tillegg har jeg mensen. sikkelig fin uke ja! urk.

 

spist i dag.

 

frokost: en stor kopp kakao med krem

lunch: en stor kopp kakao med krem

middag: kjøttkaker, brun saus fra pose og blomkål og brokkolimos.

 

åhhhhgh. atsjoooo.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart ferdig med min 4.dag og har sniktatt en tur på vekta.

Går riktig vei :o)

 

 

I dag:

 

frokost: omelett

 

lunsj: kyllinglår

 

middag: kotelett med kremede grønnsaker

 

 

Har for første gang testet på stix og den ga som forventet tydelig utslag :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flinka!! ;D

 

 

i dag har jeg spist

 

frokost; kakao med krem

middag: kjøttboller, salat og hummus.

 

en svær kopp tea nå, og har vel spist 10 druer også ja. kroppen er helt utsultet på frukt. ekkelt. denne uken tar jeg en "sykepause" og spiser heller litt generelt lavkarbo. orker bare ikke å stresse med vekta når jeg er sjuk. så snart jeg er frisk igjen så skal jeg ta en faste-dag ala lisseummenudde. :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da... Er det influensa du har dratt på deg? Det går visst mye sånt for tiden. Magesjau og hele pakken. Ugh..

Du får spise masse c-vitaminer og sunn mat så du blir bra igjen.

Høres fantastisk godt ut med kakao og krem da! :o)

 

Jeg tror jeg har spist for lite fett de siste dagene, så jeg trykte i meg en hel avocado nå, og nå er jeg dritkvalm... Spiste litt bacongull også, og det gjorde ikke saken noe bedre, kan du si..

 

Nei, jeg får vel hoppe i seng, tenker jeg. Er så trøtt om dagene. Lurer på om det har noe med at jeg aldri er i seng før kl 24, og står opp i 6 tiden for å gå på jobb hver dag. Hmm... ;o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kakao og krem er jo en høydare på ketolyse. funker som fy det. kakao, litt vann, litt søtning om man vil og fløte. mmmm. verdens beste kakao. og krem da. mmm.

 

hihi.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...