Villemo&Pjokken Skrevet 14. oktober 2008 #26 Skrevet 14. oktober 2008 nicket mitt der er vimsefimsa.. så da finner du meg på glitter og stas:)
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #27 Skrevet 16. oktober 2008 Heihei! Hvordan går det med dere? Nå kjenner man at vinteren er på vei, kaldt og mørkt ute.... Litt koselig og da:-) Vi skal da bli prøvere i desember:) Ble ikke november, men det gjør jo ikke noe... Eneste som er kjipt er at hvis det ikke klaffer i desember, så blir ikke neste prøvemåned før april:( Jeg haåer syklusene mine har stabilisert seg nå, slik at det er ca. 28 dager hver gang. For da får jeg mensen rundt 1. desember, og en evt. termin rundt 15. september (altså hvis det klaffer). Er virkelig spent, mne kjenner desverre at jeg blir ganske skuffa om jeg ikke blir gravid på første forsøk:/ Vet at det er vanlig å bruke lenger tid, men huff, eier ikke tålmodighet;)
Villemo&Pjokken Skrevet 16. oktober 2008 #28 Skrevet 16. oktober 2008 Hei hei. Jeg har fått mensen min tilbake. 2 uker etter jeg sluttet å blø fra SA så fikk jeg mens, eller noe menslignende, varte bare fra torsdag kveld til lørdagskveld. Så håper på en noenlunde stabil syklus framover da. Så får det bare skje når det skjer. Hvorfor skal dere ikke prøve før april hvis det ikke klaffer i desember? Du trenger ikke å svare hvis du ikke vil altså
Arie Skrevet 19. oktober 2008 #29 Skrevet 19. oktober 2008 Hei jenter! Jeg er 27 år og bor på østlandet. jeg har ingen barn fra før. jeg har samboer og vi har vært sammen i 5 år nå. vi jobber bagge to og kikker nå etter hus. vi har avtalt at jeg skal slutte på p-piller neste mnd. jeg har regnet ut at jeg er ferdig med p-piller 18 november. jeg har ventet lenge på dette. kjæresten min har vært som menn flest og ikke vært klar. nå er alle mine venninder gravide og har en eller 2 fra før. jeg har to katter, noe jeg skjønner er et symptom for "jeg vil ha barn". hvis det ikke blir unger her snart blir jeg "gal kvinne med mange katter". Ellers er jeg kjempe spent og håper at denne høsten/vinteren blir så spennende som jeg håper den blir.
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter #30 Skrevet 19. oktober 2008 Heihei:-) Da skal vi jo starte prøvinga ganske samtidig da! Tror min "prøvesyklus" starter ca. 28. november. Hvis syklusene blir på 27/28 dager som de vanligvis er da! ykke til!! Skjønner forresten hva du mener med det å ha katter(dyr) og ønsker å ha barn. har jo selv 2 hunder:-)
Arie Skrevet 20. oktober 2008 #31 Skrevet 20. oktober 2008 så gøy! så første pp begynner etter mensen er over etter p-pillene? Er ikke så inne i dette ennå.
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #32 Skrevet 20. oktober 2008 En PP er jo fra første dag i mensen, til dagen før mensen kommer igjen. Altså vanligvis rundt 28 dager, men det spørs hvor lang tid man har mellom hver mensen. Så din første PP begynner jo fra første daen i mensen den syklusen du skal begynne prøvinga... Hehe....ikke så lett å forklare. Men min første PP blir jo da fra jeg får mensen i slutten av november og tom jeg evt. får mensen igjen. Gleder meg:-) Er jo bare 1 og 1/2 måned til prøvinga er igang!!!
Arie Skrevet 21. oktober 2008 #33 Skrevet 21. oktober 2008 å, ok. Jeg trodde den begynte når mensen var slutt. da er jeg med. Da begynner min første pp 13-14november (ca). herregud det er jo bare fire uker til det! oi! gleder meg jeg også! Lykke til til oss! og alle andre!
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #34 Skrevet 21. oktober 2008 Hmm... kanskje jeg har missforstått det da. Er jo kanskje mer riktig det du sier..... JAJA, uansett så er det ikke lenge til prøving;)
Villemo&Pjokken Skrevet 23. oktober 2008 #35 Skrevet 23. oktober 2008 Da har vi begynnt på ny prøveperiode etter SA
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #36 Skrevet 23. oktober 2008 Så gøy da!! Misunner deg! Jeg vil og begynne å prøve:-) Så at jeg ikke har sett et inlegg du har skrevet tidligere ang hvorfor vi ikke skal prøve før i April. Ikke noe problem med å svare;) : Gubben vil egentlig ha baby tidlig på året, mens jeg gjerne ikke vil være høygravid på vinteren. Gubben syns at september er den seneste terminen han vil ha på ungen(samtidig som vi begge ikke vil ha i juli/tidlig august for vil ikke føde midt på sommeren). Derfor prøver vi på en september unge. Og hvis ikke det klaffer, prøver vi neste gang på en januar/februar unge. Høres sikkert UTROLIG teit ut!! Men når jeg vet at jeg er veldig fruktbar(ble jo gravid på pilla), så syns jeg det er greit å planlegge etter det man vil. Å ikke bare kjøre på uten å tenke seg om hva begge helst vil... Huff...det var kanskje dårlig forklaring...menmen.. PS: hadde det vært opptil meg hadde vi startet prøvingen om 1 måned og kjørt på helt til jeg ble gravid;) Men må desverre høre litt på gubbens meninger og;)
nate83 Skrevet 27. oktober 2008 #37 Skrevet 27. oktober 2008 Hei hei:) Så spennende å møte andre i samme situasjon! Sluttet på cerazette for litt over to uker sider. Sitter å venter på mensen slik at prøvingen kan starte! Man blir fort litt utolmodig merker jeg;) hehe... Gleder oss noe helt forferdelig og håper vi ikke trenger å vente så lenge på at den lille spiren skal komme i magen. Sambo er skikkeli spendt han også! For en hærlig men samtidig litt skummel følelse:) Tenk at vi har bestemt oss for å bli foreldre!
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #38 Skrevet 27. oktober 2008 Heihei. Så spennende for deg da, å gå å vente på mensen. Det blir vel siste gang på en stund at du venter og håper på at mensen snart skal komme:-) Lykke til! Håper ikke syklusene dine blir så ustabile som mange andres etter de sluttet på pilla! Kan jo si at min ikke har vært så ustabil da:-) (28dager, 27 dager og 38 dager)
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #39 Skrevet 30. oktober 2008 hei dere. vi blir også vinterprøvere,har time i november for å ta ut spiralen.skulle gjerne hatt time før,men lang ventetid:( vi har en gutt på 11 mnd fra før,så blir forhåpentligvis to tette:) har også hund og er scrapper! mye likt her:) Er 27 år forresten...
lillespirenmin Skrevet 30. oktober 2008 #40 Skrevet 30. oktober 2008 skulle ikke være anonym da....jeg er den over her!
Mamsita Skrevet 31. oktober 2008 #41 Skrevet 31. oktober 2008 Vi har blitt enige om å slutte på prevensjon, for å vente å se hva våren bringer... Spennende! Slutta på p-pilla nå for 1 uke sida eller så, vil vel bruke alternativ prev ut året. Tenker å få med oss ei siste jul med kalaser og alt det der. Samtidig er det usikkert med tanke på jobb, jobber litt ved siden av studier, men satser på bare bittelitt studier til våren, og full jobb... (Ikke fast, tviler på det går, men mest mulig å gjøre i allefall). Har ikke tenkt på at det kan ta tid før mensen kommer tilbake etter p-pillestopp, hvor lang tid har dere erfart/hørt om? Blir spennende med tida fremover. I teorien skal vi bare se hva som skjer, og ikke være så opptatt av når det er EL og slikt, hva gjør dere på denne fronten? Jeg gleder meg veldig, men ser kanskje for meg jeg tar litt av, og blir litt vel ivrig med alle babyplanene... Må passe litt på så jeg ikke skremmer gubben... Vi er i midten av tjueåra, han er to år eldre. Har vært sammen i fire år nå.
Fioletta Skrevet 1. november 2008 #42 Skrevet 1. november 2008 Jente på 22 år her. Har en liten gutt som blir 2 år i januar. Har lyst at han skal få et søsken som ikke er så langt unna aldersmessig. Tror de kan få mer glede av hverandre da:) Jeg jobber 100% og trives med det. Bor i møre og romsdal. Jeg har 1 uke igjen med pillene, og vi tror vi er enige om å bli prøvere. Vi har vært usikre, mest fordi sambo har vinglet sånn. Nå er det han som virkelig vil, mens jeg nøler fordi jeg er redd han plutselig finner ut at han ikke er klar..Luksusproblem egentlig.
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 2. november 2008 Forfatter #43 Skrevet 2. november 2008 Heihei dere:-) Ja, nå er det ikke lenge igjen. Sitter å venter på mensen nå, skulle ha kommet igår(dumme mensen). Dette blir siste syklus før prøvinga, altså forhåpentligvis nest siste mensen på 1 års tid;) Har såååå lyst til å prøve denne syklusen!!! Men beregnet termin da og den blir evt. rundt 8. august. Og det funker ikke. For vi skal på ferie fra 20-25 juli neste år, og da hadde jeg jo nesten vært fødeklar når vi skulle på ferie på en bondegård på tynset. Ikke helt perfekt nei:P Men hvis det skjer det samme som forrige måned(at mensen var 2uker(!!!) forsinket) kommer vi nok ikke til å vente enda en syklus, da begynner vi nok med en gang. Håper virkelig syklusene mine stabilieserer seg snart:( Ja, det var vel nok klaging fra meg..haha Lykke til! :-)
Villemo&Pjokken Skrevet 21. november 2008 #44 Skrevet 21. november 2008 Hei hei. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si om hva slags PP vi er på, ettersom 1 PP endte i SA, etter det har vi vært igjennom en PP og har straks begynnt på 2 PP. Så om jeg skal kalle det runde 2 eller 3 vet jeg ikke =) Jeg skulle egentlig hatt EL på mandag, men tror jeg har det nå :-O er veldig lite stabil etter SA, syklusen er helt på bærtur Men det går bedre med meg nå, jeg klarer å tenke på det og det gjør ikke fullt så vondt lengre, selv om jeg kjenner at det stikker i hjertet når jeg snakker med venninna mi som har termin den uka jeg selv skulle hatt termin. Men er veldig glad på deres vegne da:) Og synes det var fnt at hun fortalte det til meg på forhånd sånn at jeg slapp å lese om det på facebook etc
Gjest Skrevet 23. november 2008 #45 Skrevet 23. november 2008 Hei, jeg er 22 år, sambo også. Vi har bestemt oss for å begynne å prøve nå, men når jeg leser innleggene så er det noen ting jeg lurer på. Hva er PP? Og MÅ man ha en stabil syklus før man kan begynne? Eller holder det med å bare vente til mensen har vært etter p- pilleslutt?
arim Skrevet 24. november 2008 #46 Skrevet 24. november 2008 Hei til alle sammen. Har bare vært innom BIM en gang før, men må lese for å vite, så jeg er innom igjen og laget meg en profil. Vi er av pillen (eller jeg da ) Snart står en 3 ukers jul- og nyttårs ferie for tur så da blir det nok mye koselig hygge, Siden vi skal bl.a på cruisebåt må vi passe på å ikke bli gravide nå med en gang, båten har restriksjoner samt vi ønsker å ta dykker sertifikat og da kan jeg ikke være gravid i det hele tatt.. Så mye jeg lurer på, føler meg som nybegynner - er jo det på et vis da 33 år, så sikkert den eldste her som prøver på sitt første barn. Ser frem til det uansett jeg, det gjør vi begge!
Villemo&Pjokken Skrevet 3. desember 2008 #47 Skrevet 3. desember 2008 Så spennende med langtur da Og lykke til med prøvinga etterhvart =)
Villemo&Pjokken Skrevet 3. desember 2008 #48 Skrevet 3. desember 2008 En PP er en prøveperiode. Man trenger ikke å vente til man har stabil syklus for å starte prøvinga. Lykke til
Villemo&Pjokken Skrevet 3. desember 2008 #49 Skrevet 3. desember 2008 5 dager til IKM :-O Blir spennende å se!
stinemor87 Skrevet 4. desember 2008 #50 Skrevet 4. desember 2008 Hei hei.. Jeg er ikke vinterprøver, men det blir sommerprøving på meg:D Jeg og min kjære har diskutert når vi skal begynne å prøve, og har blitt enige, så da blir det forhåpentligvis en april 2010 baby på oss! Kjente meg bare litt igjen med det der om når man vil få baby. Jeg har ikke lyst til å være høygravid på sommeren og heller ikke på vinteren. Men kunne tenkt meg en fin, liten rund mage på sommeren, men det blir det ikke noe av. Jeg må nok bare pakke den inn når det blir kaldt gitt. Men det viktigste er jo at det kommer en liten en, så da får det bare bli som det blir. Vi begynner ihvertfall å prøve i begynnelsen av juli, etter en liten utenlandsreise. Jeg er 21 og samboeren er 22. Vi bor i en leilighet i Oslo med ett soverom, så om ca et år er vi nok på flyttefot tenker jeg:) Elsker å flytte, og da kan jeg jo bare gjøre de tingene jeg liker. Er ikke så glad i bære tingene og sånn, men da er jeg jo gravid og slipper det. Da kan jeg bare organisere og dille sånn jeg vil.. hehe, egentlig slik som forrige gang vi flytta, har så snille svigerforeldre;) Men uansett, lykke til alle dere som skal begynne å prøve nå. Heldiggriser;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå