Gå til innhold

Vinterprøvere - se hit!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så sinnsykt lite aktivitet her, og det må vi gjøre noe med.

Jeg kan jo presentere meg selv, selv om jeg har gjort det før:

Jeg er 22 år, jobber fast og bor på østlandet. Jeg og samboern skal prøve på vår første nå i november eller desember. Hvis det ikke klaffer da, venter vi igjen til april, for jeg vil ikke ha termin i oktober, november eller desember:-)

Jeg har vært uplanlagt gravid en gang før, og spontanaborterte i 5 uke i april i år. Etter det har ventetiden føltes ut som en evighet, for når man først har begynt å forberede seg på å bli mamma, og kjent graviditetssymptomene på kroppen, føler man seg veldig tom uten en liten i magen....

Jeg håper å bli gravid før jeg egentlig skulle hatt termin før spontanaborten(30.12.08).

Nå håper jeg det er flere vinterprøvere her som presenterer seg og som kanskje vil skravle litt den lille stunden før prøvinga starter;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Skrulla86! Så leit det med SA :( Det må være utrolig tøft!

Godt du ikke har gitt opp...

Kan vel presentere meg jeg også da, har også gjort det før men.. ;)

Har fulgt mye med på BIM det siste halve året, men er ikke så veldig aktiv akkurat.. Tenkte at nå får jeg også begynne å skrive litt..

Er 21,student, fra Telemark, er ikke offiselt "prøvere" enda, men slutta på pilla nå i september, og venter på TR og EL.. En vet jo aldri hvor land tid det tar og komme inn i normal syklus :s

Har gått til innkjøp av billigtester, har finni ut at det kan være kjekt å ha i tilfelle ;)

Kjekt å ha noen å prate med, siden dette er helt nytt for meg :)

Skrevet

hei hei=)

skal prøve vi også=) venter bare på time for å få ta ut spiralen min,alt tar jo sån tid....åååå... litt om meg selv:

jente på 22 her,har en nydelig gutt født i jan 06,lyst på en til nå=) bor på vestlandet. håper det klaffer i nov,des, lyst å gå gravid om sommeren,slipper å ha tykke vinterklær og problemer med å få de på seg når en er stor som en hval=) gleder meg så sinnsykt til å bli tobarnsmamma=)

Skrevet

Heisan :)

Har presentert meg før jeg også, men kan like gjerne gjøre d igjen..

er en jente på 21 fra vestlandet... Har ei lita jenta på litt over året no, men er veldig klar for en til :) altid hatt lyst på 2 tette, så håper d klaffer.. Planen er å begynne å prøve i nov, des.. men tyvstartet litt nå da, hadde sex rundt eggløsning denne mnd, men har lite troen at d klaffer på første forsøk, så da håper eg d klaffer i løpet av vinteren :)

Er veeeldig klar for å bli gravid igjen.. gleeeder meg masse :D

Skrevet

Så hyggelig å få så mange svar så fort:-)

Vet det har vært en tråd her tidligere for oss vinterprøvere, men fant den ikke, så tenkte jeg like gjerne kunne lage en ny:-)

Så moro at dere andre også er på samme alder som meg, føler noen gang at jeg er den eneste som vil ha barn så tidlig, for får så mange negative kommentarer!! Men vet jo selvfølgelig at det finnes flere som meg...hehe

Ang det med graviditet på vinteren og å gå med tykke klær:

dette har jeg også tenkt på. Samboern min vil jo gjerne ha barn veldig tidlig på året, men jeg ser for meg at det må være veldig slitsomt å gå høygravid midt på kaldeste vinteren. Også med tanke på evt. bekkenløsning og det å komme seg frem i snø og dritt vær.....

Tenker også at hvis jeg ikke blir gravid før i mai, så vil jeg gå med den værste kvalmen midt på sommeren, det er jo utrolig kjipt. Må da være mye bedre å heller få unnagjort den værste svangerskapskvalmen når det er kaldt ute og du med god samvittighet kan åle deg inn under dyna og tilbringe dagen der med kvalmen som selskap....

Og når den nydelige magen kommer er det vår/sommer, så du kan stolt vise den frem til alle gjennom tynne og behagelige sommerklær:-)

Hehe... kanskje dumt av meg å tenke sånn, menmen...

Gleder meg sånn til vi alle kan bevege oss over på bli gravid forumet:-) Jeg og samboern skal neste helg på hytta i sverige, og da skal vi bestemme oss for om vi begynner prøvinga i november eller desember. Står egentlig litt på hva han ønsker, for jeg er klar som et egg!!!!!!! (og ja, eggene mine er veldig klare også...hehe).

Hva driver dere med ellers? Jeg jobber som finansrådgiver, og har ellers 2 hunder som opptar mye av tiden min. Gleder meg til familielivet med både hunder og barn:):)

Skrevet

Jeg studerer sykepleie jeg, 2.året. Men føler meg veldig klar for å begynne prøvingen snart. :D Gjør ikke annet enn å tenke på å få en liten en.. Mange mener det er tidlig, men det er enn sjøl som vet best om når det passer å få barn..

Åssen hunder har dere da? Vi har en blandings hund som er i slutten av "puberteten", og krever masse oppmerksomhet :D hehe..

Skrevet

hihi.. du er ikke eneste som tenker slik ang årstid å gå gravid på.. er jo skummelt å være veldig gravid om vinteren, man kan falle å slå seg ...

Men må innrømme at d er ikke bare bare å gå høygravid om sommeren da... fikk jenta i august 07, og sleit me siinsyykt mye vann i kroppen, ikke minst i beina.. måtte bruke min samboer sine sandaler da eg ikke passe i NOEN av mine sko, ikke min søster sine heller som er 2 nr større... hehe... men utenom d var d jo greit da. :) og gjør d gjerne igjen.. Var deilig å ikke måtte ha på tykk dress på tulla hjem fra sykehuset.. slapp å tenke på om d var for kaldt for henne..

men sånn ellers ja, nei, går no hjemme jeg.. Jenta begynner i barnehage i desember, så tenkte å finne meg en jobb da. eller kanskje finne meg en kveld/helge jobb nå snart så eg kanskje klarer tjene opp retten til permisjonspenger... da hvis d sku ta litt tid me prøvinga :P

Skrevet

*hopeful87* :

Den ene hunden vår er 7 mnd og den andre er 1 og 1/2 år, så har nok å gjøre for å si det sånn:-) begge hannhunder, så her markeres det for harde livet...haha. Det er en engelsk bulldog og en staffordshire bull terrier. Hvilken raser er din blandingshund av?

Enig med deg at man selv må bestemme når man vil ha barn, dette er noe veldig personlig, og det viktogste er at man selv er enige og har lyst. Hva andre sier har jo ingenting å si, men jeg irriterer meg litt for det.-)

godklumpen & meg + spire?? :P:

Ja, kan tenke meg det er slitsomt å gå høygravid på sommeren og. Så tenkte at kanskje det er best å vente til desember med prøvinga slik at en evt. termin ikke er før i september.... når i august fødte du?

Så heldig du er som har kunnet være hjemme med tulla di så lenge da!:-) Syns det er fælt å tenke på at jeg bare skal være hjemme med ungen min i 8 mnd(+far 10 uker), også tilbake i full jobb!! Men sånn blir det jo når man har både gjeld og faste utgifter i forhold til inntekta vi har idag.....

Kunne veldiggjerne tenkt meg å jobbe 60% i allefall til ungen er fylt 2 år, men det går desverre ikke:( Er jeg som tjener mest her i huset...hehe

Skrevet

ja, d forstår eg godt... Hu blei født 14.august :)

Men d er nok veldig forskjellig person til person om hvor bra d går å være gravid på sommeren.. ei veninne av meg fødte i juli i år, hun hadde ingen plager i d hele tatt... :)

Har vært greit å gått hjemme ja, mn føler til tider jeg går litt på veggen da... Så gleder meg litt til hun begynner i barnehage, får hun ut litt energi der før hun kommer hjem :P

Vi leier enda, og ser ikke ut til at vi kommer til å kjøpe noe hus me d første, så vi "klarer" oss på en inntekt da.. men ska bli godt å få tjent litt ekstra selv om d bare er for en liten stund..(forhåpentligvis) :P

Skjønner godt at du ville jobbet 60%... men får bare ta me det at da blir helgene ekstra hellige... Siden d er da dere får vært sammen hele dagene... Blir litt ekstra kos også da :) merker d på min sambo. han har ikke fått pappa perm, så han ser fram til helgene med et smil :D

Skrevet

*skrulla86*

Ja da er det nok mye fart hos deg! hehe

Vår er blanding av berner sennen og Toller retriver, også hann, men heldigvis kastrert..

Syns jeg ser dine for meg, markere samtidig på samm busk osv.. hehe

Hunder er artige, han vår tror jeg har glemt at han er hund.. :o

Er jo "barnet" vårt..

Dette blir en spennende tid framover dette, vi får holde hverandre oppdatert hvis noe skulle skje.. =)

Skrevet

Kan tenke meg man blir lei av å gå hjemme etterhvert og! Har vært sykemeldt i 4 måneder en gang, og jeg holdt på å bli gaaal..hehe

Heldige dere er som klarer dere på 1 inntekt, skulle ønske vi og hadde det sånn:-)

Helgene må utnyttes fllt ut ja!!! ;)

Skrevet

Ja, er jo litt styr å ha 2 hunder, men mest koselig:-)

Jeg har utrolig lyst på bernen sennen, syns de er såååå fine!!!! Men de blir litt store. For vi planlegger å ha 3 hunder tilslutt, og da er det greit å ha hunder som er middels store.....

Vi snakkes! God natt:-)

Skrevet

Hei!

Jeg er 24 om en uke, er gift, og har en sønn på 2 år.

Var en veldig ivrig bruker av forumet her før jeg fikk sønnen min :)

Vi bor i trøndelag og har begge fast jobb.

Interessene er hund og scrapping, har en hund på 5 mnder:)

Vi ble gravide i juli, og mistet da jeg var 5-6 uker på vei.

Det var ganske hardt. Vi var nygifte attpåtil så nygiftfølelsen gikk fløyten gitt! ;) Jeg blødde i en og en halv måned. Men er endelig ferdig med det nå, for ett par uker siden.

Aner ingenting om hvor i syklusen jeg er, vet ikke engang hvilken PP jeg kan si vi er i. Juli var 1 PP og etter det har vi jo ikke rukket å prøve mere. Så det blir vel 2 PP nå da.

Synes det er litt kjipt å tenke på at vi egentlig skulle hatt en april baby (ønsket meg så veldig en vårbaby av praktiske årsaker) og pga at jeg blødde så himla lenge så HVIS vi får til noe denne mnden så skal vi ha i juli. Synes det er så langt sprang fra april til juli og at dette forsinket oss veldig. Men det er vel sånn man må regne med.

Det går litt bedre for hver dag :)

Skrevet

Og jeg skulle vel egentlig vært på Bli gravid siden vi allerede er prøvere, men jeg syns det er så alt for mye aktivitet der. Så jeg henger her litt til om jeg får lov :)

Skrevet

Heisann! Henger meg på her jeg også!

Jeg er 34, og har en gutt på 2,5. Jeg som deg, og flere her, har hatt en SA. Terminen var 301208, og jeg mistet den i mai. Det var er ufoklarlig opplevelse, og siden den gang har mitt fokus vært; når skal jeg bli gravid igjen?

Nå har jeg veldig lyst, men har akkurat skiftet jobb, så jeg er litt usikker på hvordan jeg skal "angripe" saken. Vurderer å prøve på igjen når mitt pillebrett er tomt...dvs at november blir kanskje en heldig måned?

Ellers går tiden til jobb og barn, mye scrapping, og mye kos på kveldstid og helg. Jeg er bedagelig anlagt, så hybelkaniner, ja de trives vel her?! Ikke er jeg noen fjellgeit heller altså...

Håper det blir litt fart på siden her. Sist jeg var gravid ar jeg aktivt innom, og det er så gøy å bli "kjent" med så mange i samme situasjon!

Skrevet

Så mange prøvere som har hunder:-) Hvilken rase har du?

Så grusomt at du mistet da! Og attpåtil når dere var nygift. Vet hvordan det er å miste, er virkelig grusomt selv om man bare er noen få uker på vei. Og det at man blør så lenge er jo bare en fæl påminnelse på det som har skjedd:(

Men nå er jo blødningen din ferdig, så håper virkelig du blir fort gravid igjen:-)

Skjønner at det er kjipt å tenke på at dere skal ha april baby, håper iallefall du blir gravid igjen innen april, slik at du har en ny en i magen før du skulle hatt termin.... Jeg skulle som sagt hatt termin 30.12, litt kjip termin, men den ga jo sjanser for januarbaby;)

Lykke til!!! Du får si ifra hvordan det går:-)

Skrevet

Jeg har en finsk lapphund :)

Ja jeg synes det var en veldig langvarig blødning og er glad jeg er ferdig. Det tok liksom en stund før man klarte å kjenne på følelsene. Man vet jo at det er veldig normalt og at de aller fleste kvinner mister minst en gang i løpet av livet.Så det var liksom bare det jeg tenkte på i begynnelsen - faktaene. Men når det gikk en tid var det liksom ikke nok bare å tenke på det, så når jeg våget å kjenne på at jeg faktisk var lei meg, så gikk det bedre. Har lært at det er viktig å avreagere ;)

Håper dere også klarer å bli gravid før den opprinnelige terminen deres:)

Skrevet

Så gøy at det er flere scrappere her da:) Holder du til på noe scrappeforum?

Skrevet

Heihei:-)

Så rart at vi hadde akkurat samme termin da, var vel litt lengre enn meg på vei når du spontanaborterte da..

Jeg har også akkurat skiftet jobb, begynte i ny jobb 01.08, hvor lenge har du jobbet i din??

Det som er kjedelig er at jeg vet at jeg kommer til å bli mye sykemeldt, IKKE fordi jeg vil, men har en forferdelig dårlig kropp og hadde både begynnende bekkenløsning+slet med kvalme i uke 5 i forrige svangerskap...

Kan jeg spørre hva scrapping er?! ;)

Skrevet

Du kan vel si at jeg er en ivrig "kikker" på alle gallerier på de ulike nettstedene. Jeg har ikke tatt bilde og lastet opp noe selv enda. Hva med deg?

Jeg elsker å kjøpe nye scrappesaker, ofte er det gøy å bare sitt å kikke på alt det fine jeg har. Er snart ferdig med en album til min gutt, men det tar sin tid. Avveklser litt med å lage kort, men jeg føler meg veldig som en amatør.

Legger du ut ferdige sider?

Skrevet

Jeg begynte i min jobb den 151108. Ved første svangerskap var jeg ikke borte fra jobb før siste seks uker før termin (svangerskapsforgiftning), så jeg tror ikke jeg vil få fravær med det første. Men det er jo litt kiip å komme å si; du forresten....

Men de har da ansatt meg og vet min alder og antall barn fra før, så det er vel naturlig at det kan skje????

Scrapping er å lage album med masse "dill". Klippe og lime, pynte og male. Det er kjempe gøy. Fikk interessen for det etter at lillegutt ble født.

Skrevet

Har lagt ut noen på diskusjonsforumet Glitter & stas vis du kjenner til det? http://glitterstas.diskusjonsforum.no/glitterstas.html under 1-2 bilder og 3-6 bilder, også har jeg laget meg en kort tråd under Kort.

I dag har jeg gjort ferdig ett bursdags/høstkort, har dilla på magnolia stemplene :D

Skrevet

151108? Det blir vel litt feil:-) Var det 151008 eller?

Så heldig du er som bare var borte de siste 6 ukene da!! Håper jo at jeg heller ikke kommer til å være borte, men kjenner jeg kroppen min så...:( Kan jo ikke droppe å få barn heller, bare fordi jeg kommer til å ha noen litt slitsomme 7-8 måneder...

Aha, er det scrapping er ja... Sikkert kjempe gøy, men jeg er ikke så veldig glad i så mye "dill" ;)

Lykke til!

Skrevet

Jepp, det gikk litt fort på tastaturet ser jeg. Mente 150908. Så jeg har vært her i en mnd!

Men jeg må jo være "snart klar" når jeg til og med sitter på jobben og leser BIM sidene?!!

Skrevet

Jeg forsøkte å finne bildene dine på glitter og stas, men ikke funnet dem enda. Dette var en side jeg ikke har sett før!

Legger du ut noe på Papirgleder?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...