Gå til innhold

meg & lille vampyr :)


Egget/pfeew med lille nurk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har heller ikke det i dag. jeg gjør det jeg skal uansett da:) Ellers hadde jeg aldri lagt inn noen innlegg:)

 

Rolig blir det uansett når man ikke har noen å snakke med på jobb.

 

Er dere andre våkne nå eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*ler høyt* Nei, jeg bor ikke i Loddefjord...:-D

 

Osterøy er vel heller ikke så fristende? :-D

 

Brøgger er han gærne sos.antropologen som ofte var på Holmgang, da det gikk. Tror han er ganske kjent hos dem som tar sos. ant. også i Bergen. Han har skrevet utrolig mange lærebøker. *Alle* studentene likte han fordi han fortalte så mye morsomt fra div. feltarbeid istedetfor å følge pensum. Jeg hadde jo barn og dårlig tid, så jeg likte ikke alt "svada'et" og satt heller på lesesalen...:-D

 

For å være ærlig, så tror jeg bare det å ha studert gir en litt bedre "ballast". Bare det å kunne klare å se ting fra flere vinkler, trekke logiske slutninger osv... (Bortsett fra når man prøver å bli gravid, da forsvinner ALT! :-)) Men det er vel det som er problemet med en universitetsutdanning, at man ikke *blir* noe. Var vel en av grunnene til at jeg hoppet av også, fant aldri ut hva jeg ville og det gjorde at jeg bare gjorde en middelmådig innsats. NÅ kunne jeg derimot godt tenke meg å studere både ledelse, økonomi og sosiologi igjen...:-D Må være alderen...:-D

 

Klem

 

 

Skrevet

Nei, Osterøy er IKKE aktuelt for å si det slik;)

 

Jeg har jo tatt 3 år med sos.ant totalt + skriving på masteroppgave og aldri hørt om han jeg da. :)

 

men kan hende det var etter jeg var ferdig med mellomfaget han var i vinden?

Det er jo ganske lenge siden.

 

Ja, men du kan du ikke studere litt igjen da?jeg syns du kan det. Ta en veloverveid beslutning og studer noe gøy som du også kan bruke:) he he.

 

jeg har fått rykte på faget mitt allerede... hva sa de da.. "hun ser ut som en uskyldig liten engel, men så snakker hun og da merker du at hun er kjempekritisk" eller noe slikt. Bra rykte eller hva? :)

 

Men jeg blir litt oppgitt over de på dette faget som vil skrive etter hver enkelt forelesers smak og behag osv... Det blir litt for smiskete tenker jeg. mener fokuset heller burde være på å skrive en god akademisk oppgave. Som blir sett på som god uavhengig av lærer. he he.

 

ja, kritisk ja. Er visst det.

Skrevet

Jepp, jeg er våken ja!

 

Jeg sitter her og vurderer på om jeg skal fortsette tråden vår (om utdanning) lenger oppe eller her, jeg tror jeg foretrekker her. Klarer ikke alltid å få med meg ting når det ligger midt i liksom... *Litt* treg bare...:-D

 

Nei, Brøgger var muligens i vinden FØR din tid...:-D Jeg studerte jo i 1997-99 og det var før det han var mest i vinden...:) Han er kjent for ett eller annet, men jeg husker ikke hva...:-D

 

Haha, jeg har hørt at det er en del intriger på sos.ant. Men det er del vel igrunnen på de fleste instituttene... Har du forresten lest Helen(e?) Uri sin bok? Jeg prøvde å lese den for noen år siden, men kom bare halv-veis. Jeg likte ikke skrivemåtn hennes og så ble det litt for internt på en måte.

 

Jeg er også super-kritisk, men jeg kom meg aldri så langt i uni.systemet at jeg fikk prøvd meg på skikkelige oppgaver. Og joda, det er mulig jeg begynner å studere igjen, det er bare det med den tiden... Men som sagt, etter en ev. permisjon, da blir det muligens naturlig å begynne og studere igjen. Kommer litt an på hvordan bekkenet mitt takler en ny graviditet og om vi reiser til utlandet et år. Var i utlandet i forb. med post.doc'en til mannen min og har veldig lyst på et år eller to til....:-D Heldigvis snakker sønnen vår flytende engelsk, så han kan gå på internasjonal skole der vi måtte havne.

 

Klem

Skrevet

Lurt å ta tråden her. Blir mye leting innemellom ellers.

 

Ja, det var sikkert før meg. jeg er ikke gammel nok rett og slett. :)

 

Har ikke lest den boka nei. Burde jeg det?

 

Har lest mye omtale osv, men føler ikke helt leselyst av den grunn.

 

Jeg lurer litt på hva jeg skal gjøre etter adm. og ledelse. Da har jeg jo 5 år totalt, bachelor + et år med sos.ant ekstra + et år med adm. og ledelse. Men fikk ikke jobb på 1,5 år før jeg begynte studere nå.

 

Og har egentlig lyst å bygge på med mer praktisk. Og har litt lyst på en master selv om jeg droppa ut av sos.antmasteren... Har sett litt på en på HiO--- skal finne link til deg.

 

Og så er det det at jeg har kun 1 år igjen med studielån evt...

 

Link ja:

http://studiekatalog.hio.no/content/view/full/693

 

Alternativet er å ta et praktisk årsstudium til slik at jobbsjansene er bredere. f,.eks. økonomi, ppu eller arkivfag...

 

Hmmm. vanskelig det her.

Skrevet

Ååååh, de valgene ja! Skjønner godt at du er usikker, er det jeg også! På den ene siden, så er det vanskelig å få jobb med fagene du har fra før av. På den andre siden så er det utrolig mange som har disse org. og ledelsesfagene, så det er ikke sikkert du stiller sterkere allikvel...

 

Jeg skummet bare gjennom den linken du sendte meg. Det virker som om det er dette master-studiet man også kan ta på BI og på Handelshøyskolen i Bergen. Mulig det også nå kan tas på HIB, da jeg vet at de der jobber med å få til flere masterstudier. Jeg mener å ha lest at man må ha 3 eller 5 års yrkespraksis for å komme inn der, men det ser ikke ut for at det gjelder på HIO?

 

Ang. studielån. Jeg hadde tenkt å prøve og studere uten studielån da jeg allerede har litt, men det er mulig jeg må krype til korset jeg også. ARGH, det er så utrolig kjedelig å betale på!

 

Jaja, jeg skyver tanken på studiene litt foran meg, det er uansett en stund til jeg kommer til å gjøre det, hvis jeg bestemmer meg for det. :-D

 

Nå må jeg fortsette pakkingen her. Har vært flink. Pakket to kartonger! (og har sikker 100 igjen.......:-O)

 

Klem

Skrevet

Du har rett. kan hende mer bred yrkesretting er bedre for jobbsjansene. På den annen side har jeg fått to kortvarige vikariat siden sist. Så mer erfaring er det her også.

 

Må uansett ha 9 mnd til med jobberfaring for den amsteren ved HiO.

 

Men er bare 2 år totalt. Og så er det samlinger da.

 

Æsj, så vanskelig.

 

Må jeg blin lærer for å få jobb eller? he eh:)

 

Lykke til med pakkinga da!

Skrevet

Hahaha, ja, lærer! Virker som om mange med univ. utd. blir lærere før eller siden ja...:) Huff og huff, hadde ikke jeg hatt tålmodighet til! Kjenner jeg har nesten mer enn nok med det ene barnet/tenåringen jeg har (les: hormontroll! :-))

 

Nå har jeg vært flink. Har pakket 5 kartonger. Kastet ca. 10 poser med søppel og hentet mange banankasser (eneste som duger til flytting! :-)).

 

Klem

Skrevet

Så flink du er!

 

Vi har trøbbel med billånet vårt (å få det ut, ikke betale det inn, he he). Men fikser ting nå.

 

Lærer ja huff. Men allikevel; de får jo jobb og de får bedre betalt en jeg får nå i offentlig forvaltning. :)

 

Gutten min er bare 2, men hadde et morsomt lite sinnenafall i går. Han rulla rundt op gulvet i sinne i en periode faktisk. spant rundt. :) he he. nesten litt morsomt å se på. Bare fordi han var trøtt...

Skrevet

Haha, da min sønn var liten hadde han en periode der han PROMPET og RAPET når han var sint på oss! Hvis vi sa: "Nei, blah. blah... da må du blah.. blah..." Så sa han: "Da promper og raper jeg!" Og så beynte han å trykke på til han ble rød i fjeset (ikke alltid det kom noe nei!) for deretter å lage de små rapene, som vi knapt hørte. Tror du vi hadde problemer med å være alvårlig da? :-D

 

Lønn er viktig ja... Uansett hvordan man snur og vender på det, så betyr penger en del i dagens samfunn. Jeg trenger ikke å være styrtrik (joda... egentlig :-) ... men det er ikke det som er målet mitt!), men jeg vil gjerne ha økonomisk frihet!

 

Hehe, stakkers Pfeew, lurer på om hun gidder å lese gjennom alt vi har skrevet i dag...:-D

 

Ellers, har du el snart?

 

Klem

Skrevet

Er jo ikke snakk om å bli rike her uansett, med to lønner på ca 3-350 hver liksom:( Spørs om vi noengang får råd til å kjøpe bolig f.eks. men ta de bekymringene senere.

 

Så søt han hørtes ut lille raper og promperen din, he he. :)

 

El i dag kanskje? el-slim hvertfall. Har hatt det i en 2-3 dager nå minst. :)

Skrevet

God dag jenter! Nå har jeg skumlest alt snakket deres om utdanning osv osv :-) Sitter og slapper av etter endt arbeidsdag. Jeg kan aldri bimme på jobb, for jeg jobber i barnehage. Så da blir det mye bimming på ettermiddag/kveld når jeg ligger som et slakt på sofaen ;-)

 

El i dag ja lille vampyr.. Må herje i dag også da.. Eller så kan det jo hende at det holder med det fra i går ;-) Vi herjet også i går. Siste mulighet sånn just in case egget fortsatt levde..hehe.. Men, nå er vel sjansen over for denne gang.. Hååååper!!!!

 

Jeg skal lage meg litt middag nå, og så skal jeg på spinning å svette litt :-)

Skrevet

Vi skal herje i dag også vi altså! Slitsomt, men vi må jo bare. Blir jo som dere sa siste sjansen denne måneden og da er det dumt å la dne gå fra seg:)

 

Svigermor er på sykehuset pga salmonella da, så må innom en tur der og hilse på først:)

 

Og spise, er så sulten holder på å dø..... Har lyst på pizza!

 

Med spinat, hvitløk, artisjokk og spekepølse!

 

 

Skrevet

Ja, man må jo benytte sjansen.. :-) Vi skal ha herjepause et par dager nå.. Nå er jeg "lei"..hehe..

 

Huff da..går det bra med svigermor?? Hvordan ble hun smittet??

 

Mmm..pizza er godt! Blir bare kjedelig mat her..havregrøt..eneste jeg har i hus før trening..så blir det noe mer spennende til kvelds kanskje.. :-)

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan hun ble smittet. Men hun kom forresten hjem fra spania for noen dager siden.

 

Det er vel ganske alvorlig om hun er lagt inn på sykehuset for det regner jeg med...?

 

Hmmm. Vi skal opp dit etterpå, så vi ser da.

 

Jeg får ikke trent jeg. Bare gått tur med far og sønn:) savner trening altså! Og svømming spesielt.

Skrevet

Høres ikke bra ut..men det går helt sikkert fint! Heldigvis har legene god greie på slik type smitte osv nå :-)

 

Gå tur er fint det også! Bedre enn ingenting i hvert fall... :-) Jeg er så trøtt i dag etter for lite søvn i natt..så jeg prøver så hardt jeg kan å holde meg våken fram til treningen.. :-) Vanskelig nå etter jeg har fått i meg varmmat..gjeeesp...

Skrevet

Så dere skravler! :-D

 

Nå har jeg spist middag og er klar for en ettermiddag på sofa'en. Bekkenet mitt er bare ikke som det skal for tiden, tror muligens jeg må ta meg en tur til legen igjen.... Så trening kan jeg nok bare se laaaangt etter, klarer så vidt å gå opp trappene. GRRRRRR... så jeg hater det bekkenet! (Sorry, måtte bare få ut litt irritasjon...:-))

 

Ellers så skal jeg visst til gynekolog på fredag... Eh... sjekket akkurat nå... Er visst på mandag, men da er jeg bortreist... Her er damen som har orden i sysakene ja! :-D Får endre den timen... :-D Håper bare jeg blir bedre i bekkenet, hvis ikke kan jeg ikke dra...:-/

 

Haha, vampyr, dere får herje på i kveld. Kan ikke gå glipp av el nei! Selv har jeg lagt inn årene for denne gangen. Haha, er ikke vant til så mye herjing, blir sliten jeg! :-D

 

Klem

Skrevet

Hey snupper!

 

Nå er jeg sliten etter spinning og mage/rygg.. Puh! Venter bare på at sambo kommer hjem så vi kan lage oss middag, for nå er jeg sulten!!

 

Kanskje bekkenet ditt er vondt pga all herjingen A... ;-P Du får gå til legen å få det ordentlig sjekket! Evt får henvisning til kiropraktor...

 

Hva skal du hos gyn?

Skrevet

Kanskje bekkenet til A1973 er dårlig fordi hun er gravid;) Tidlige symptomer vet dere:)

 

Jeg har magesmerter som alle andre dager for tiden nå. Sitter med varmeflaske på magen.

 

Mannen måtte dra alene på sykehuset pga smittefaren. Minst mulig mennesker og barn (og sikkert snart gravide også) var strengt forbudt. Han har ikke kommet tilbake enda.

 

Bør lese pensum, men må vente til Brage har sovna og mannen er tilbake. :)

Skrevet

A har vondt i bekkenet fordi hun er gravid, og du har magesmerter fordi du er gravid..hehe.. :-P

 

Salmonella er vel ganske smittsomt ja.. Får håpe det går bra med svigermor!

Skrevet

Stod på lommelegen at det ikke smittet mellom mennesker..

 

Men de visste ikke helt hvilken smitte det var sa han som har vært på sykehuset.

 

Vondt i magen har jeg hatt i 15 år, jeg har ikke vært gravid i 15 år. Og dessuten får man ikke sånne magesmerter av graviditet da, vet du:)

Skrevet

Noen får magesmerter pga graviditet.. :-) Jeg ble lagt inn på sykehuset en gang pga mageknip og høy infeksjonsverdi i blodet..og det første de sjekket var graviditet... Men, nå vet jeg ikke hva slags magesmerter du har da.. :-)

 

Kjedelig med mageproblemer.. Mange som har det.. Jeg har såkalt "kronisk" irritabel tarm/urolig mage.. Blusser opp når jeg stresser..

 

 

Skrevet

De kaller dette kronisk magekatarr da...

 

Men nå er jeg egentlig litt under utredning.

 

Får en mage som blåser seg 10.20 cm opp, helt i spenn, med krampeaktige nesten kollikaktige smerter. Takvise smerter da. Og det eneste som hjelper litt er varmeflaske.

 

Smertestillende virker ikke.

Skrevet

Oi, såpass... Stakar... Kjedelig med en sånn dum mage! Mageproblemer kan være så mye og så vanskelig å finne ut av har jeg inntrykk av... Og finner de ikke ut av det, slik som hos meg..så kaller de det irritabel tarm/urolig mage..

 

Apropos mage..ble litt kvalm jeg nå..spiste middagen litt for fort..var sååå sulten.. :-)

Skrevet

De kalte det bare magekatarr, kronisk hos meg før.

 

Nå har legen satt meg på et friberpreparat, og det har gjor vondt verre. Men skal liksom teste det ut i 14 dager. Så da er det hard mage (beklager beklager) og smerter hver dag hele ettermiddagen som gjelder. :( Lyst å slutte på det preparatet..

 

Må lese nå. snakkes seinere.!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...