Gå til innhold

Noen som ønsker å gå ned et par kilo sammen med meg?


student med mage

Anbefalte innlegg

Hei damer!

Etter at drømmeprinsen er kommet, og barseltia er over med brystbetennelse, opplæring i ammingas mysterier, kraftige svettetokter og bad hairday i joggebuksa daglig, kjenner jeg behov for å komme i form og bli litt ny igjen:)

Har ønske om å gå litt ned i vekt, slik at jeg får på meg klærne mine igjen.

¨Jeg er av de som sliter med å holde vekta/ motivere meg, så derfor hadde det vært kjekt å ha noen støttespillere på laget.

Er DU med?

skriv litt om dine planer og hva målet er, så kan vi motivere og gi tips ol:O)

jeg: 27.09: 76 kilo. Mål: 70 kilo. Mål denne uka: gå ned 0,5 kilo, trimme 4 ganger i uka.(gå tur el.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hallo hallo. slenger meg på med deg. vet ikke om jeg komme til å være så flink men, må jo snart komme i gang jeg også.

Jeg fødte ei jente den 17.08.08 og er 22 år gammel.

 

jeg må også gå ned en del kilo assa.....har to joggebukser som jeg bruker hele tiden....må passe i mine gamle klær assa......samme som deg sliter også jeg med å holde vekta og motivere meg.....

 

jeg veier mye mer enn deg hehe..... jeg veier nå 95 kg..... skal prøve å gå litt og litt ned. kan jo sette opp en mål på 90 kg til å begynne med... jeg har også tenkt å gå tur hver dag....ellers ihvertfall 4 ganger i uka.

 

ellers da er student???? jeg ble ferdig med sykepleien nå i juni...og fødte i august.....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Pawri, hyggelig at du blir med:)

Ja, kan være lurt å ta litt etter litt og ha delmål, da blir lyset i tunnelen ikke så fjærnt!

 

Vi får prøve oss på turer da, har hørt at å stramme rompemusklene mens man går trener man stjerten ekstra i tillegg;)

Jeg har prøvd å gå turer med lillegutt, men i det siste har han fått stygga på å ligge i vogna, så nå går jeg mest alene...han vil baaare ligge på brystkassen til oss når han skal sove, litt slitsomt!! så nå er ryggen min helt gåen, sitter i en forferdelig gyngestol dag ut og dag inn, derfor tror jeg det blir ekstra godt med lufteturer.

 

Går det bra med jenta og deg? jeg fødte den 14 aug, tia går så fort!

Jeg var student i vår, er nå ferdig utdannet allmenlærer.

 

Hvordan går det forresten med godterispising og sånt`? jeg er sukkeravhengig, men skal prøve å modere meg, istedet for å kutte helt ut, det blir bare en pinsel... en bit sjokolade til kaffen er lov,--- eller?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da....dette skal vi prøve på assa. .....det vil ta tid...men det er litt greit når man har støtte på veien og sånt. vi kan jo starte fra imorgen da....også kan vi ha en gang i uka for sånn veie dag? eller hva sier du?

 

det går skikkelig dårlig godteri og sånt her også....føler at jeg har spist for mye av det søte og fete i det siste. må prøve å kutte ned litt nå. vi trenger ikke å kutte ned helt på det...men ta det litt og litt ned..... også må jeg sikkert være flinkere med måltidene....spise sunnere, små måltider og oftere. ....vel vel vi får bare prøve dette.

 

da fødte ikke du så lenge før meg da. fødte du til terminen? jeg hadde termin den 16 og fødte den 17....så det var greit.....men de siste dagene husker at var veldig veldig lange. var dette din første? det var min første...og fødselen gikk mye bedre enn det jeg hadde forventet meg som førstegangs fødende. jeg hadde forventet meg 2 dager med rier og sånt....men det ble ikke sånn som forventet.

det hele startet 04.00 om morgen, va på sykehuset 06.30 og prinsessen var ute 07.44. så det gikk jammen veldig fort. jeg hadde 9 cm åpning når jeg var på sykehuset....så her var jeg litt heldig. hehe....hvordan var det med deg da????

 

dette begynner å bli lang ....så jeg får vel avslutte der. du får sove godt. vi snx.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen!

ja, vi kan ta veiedag på torsdag kanskje, som regel blir det litt ekstra i helga, så kjipt med veiedag på mandag;)

Har planer om å gå tur idag, men været er sinnsykt ustabilt, skifter mellom storm, stille, opphold og skikkelige regnelinger... jaja, blir vel ikke våtere enn til skinnet uansett;)

 

Jeg fødte to dager etter termin, og fødselen var laaaaang!!! hadde rier i to netter før vi dro til fødestua, men de var overkommelige. da vi kom dit, hadde jeg så lita åpning at vi måtte på sykehus. dro 23.30 på kvelden, og etter epidural, drypp, kateter og lystgass, kom gutten kl. 13.30. så fødselen tok vel tilsammen ca 34 timer, gu jeg var sliten!!! men veldig lykkelig!

 

For tiden sitter vi i gyngestol med han hele dagen, da han kun vil sove på brystet, slitsomt... Hvordan er jenta de på dagtid? sover i senga eller? jeg vet ikke hva vi skal gjøre, blir jo sliten og lei av å sitte hele dagen i en stol...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo hallo. da får vi ta veie dag på torsdager da. vel jeg har fått gått noe tur idag....tror ikke jeg får gått ut idag...er på besøk. men imorgen må jeg det. det har vært dårlig med spisingen denne helgen også......spiste pizza og sånt igår....får dårlig samvittighet nå., men det er ikke vits å angre nå.....må bare prøve å se framover nå.

jeg synes jeg har så dårlig rutine mellom måltidene....det går ofte lengre tid imellom måltidene. ...dette må jeg gjøre noe med.

 

vel jenta mi sover i egen seng.....om natta sover hun sammen med oss....men nå skal jeg prøve å legge henne i sengen hennes om natta også. det er veldig forskjellig på dagen. mange ganger når vi legger henne på dagen...våkner hun nesten med en gang når vi legger henne i sengen. da vil hun at vi skal holde henne hele tiden. om natten sover hun ikke ordentlig før 24.00 eller 01.00....etter det sover hun 3-5 timer om ganger.....så det er litt deilig....i begynnelsen våknet hun veldig ofte.

 

ja fødselen din var lang ja. gikk det bra etterpå da? jeg revnet litt under fødselen...sikkert fordi det gikk så fort....så jeg fikk 4 sting.

 

ellers da går det greit med ammingen og sånt? jeg fullammer nå....begynner å gå litt bedre nå...i begynnelsen var litt sår....

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia jenter!!!

Jeg vil også være med!!! :) Det er vel ikke så mange kilo jeg har lyst å gå ned,men har lyst å få vanlig bukse på meg igjen!!!!

 

Er 63kg nå og vil gjerne bli 55 :S så vi få nå se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen skal du være jurgita&runa. jo flere vi jo bedre blir. ja du har ikke så mange kilo å gå ned. jeg har ihvertfall en del kilo som må ned, men får bare ta det litt og litt. det blir veie dag på torsdager da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at vi blir flere:)

Ja, nå har jeg startet uka med en god trilletur, jippi!:)

Ble så glad, fordi lillegutt vil jo ikke sove eller ligge i vogna, men etter mat i morrest bestemte morsan seg for at vi SKULLE ut, så etter litt protester fra han fikk han sove og jeg fikk gått en etterlengtet trilletur!

Så nå sover han enda, 2,5 time, YES:):)

Oppdaget ved å gå tur så tidlig på morgenen at det ble lettere å spise sunt utover dagen, vil ikke ødelegge turen liksom... Så et lite tips der.

Skal prøve og venne han til trilletur hver morgen, så nå får vi se om det går like bra i morgentidlig:)

Hvordan går det med dere? er motivasjon til stede ol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk en sønn for noen år siden og triskset var å være "morsk" mot meg selv.. er ikke bare trim som funker så det er sagt.. jeg vendte om hele kostholdet, og det er ikke bare meg i verden som sier det.. hører om noen som sulter seg osv.. men tenk på å få nok karbo, protein og fett, og seff trimme ukentlig, må ikke slukke seg selv ved å trimme 2timer HVER DAG, 7DAGER I UKEN.. er bare tips dette, ikke kritikk, ettersom noen er litt mer hårsåre.. jeg er nå i uke22 ifølge barnimagen og planlegger allerede hvordan jeg vil ha det på tanke med å gå ned i vekt i gjen etter barseltiden.. MEN er langt igjen for min del... bare husk: trim kombinert sammen med sunt kosthodl ofte og lite om dagen fungerer stort sett bedre enn å kun tenke på å jogge/trimme 2mil hver dag... lykke til nybankte:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk,

Nei,det er ikke mye å ta av seg,men like vanskelig synes jeg...jeg er ikke nokka trenings mennesket,så da blir det utfordring. Alle snakker jo at det er bra å gå tur og sånt,men lille snuppa her trives ikke så veldig godt i vogna si og da er det ikke bare bare å gå tur. Det begynner med 20 min skriking, 15 min soving og da er det skriking igjen...ikke alt for frstende å gå lange turer...naboer skal begynne å tenke at jeg torturerer snuppa :D

Ja,skal komme med oppdateringer på torsdag da. Fra i dag begynte å drikke mye vann (har ikke gjort det før) og skal prøve å spise 5 ganger, så vi får se!!!

Lykke til til dokker, blir spennende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ja det har vært en ok dag idag. har gått noe idag ihvertfall.....

maten har vært sånn passse idag......har prøvd å spise ofte idag.....men det ble ikke så bra likevel....skal prøve å gjøre det enda mer bedre imorgen.

 

student med mage: bra råd det å gå tur tidlig om morgen....det vil kanskje hjelpe meg å holde meg sunt resten av dagen også....fordi ellers så føler jeg at hele dagen blir så rart.....at jeg liksom ikke får startet noe sted. da skal jeg prøve med en tidlig morgen tur fra imorgen.

 

jurgita&runa: ja det er ikke rart at du ikke klarer å gå turer når den lille våkner så ofte. men får håpe at det blir bedre etterhvert, du får kanskje finne på noe hjemme også innimellom. pilates eller noe sånt. hvor gammel er jenta di da?

 

ja ja vet ikke om det blir noe forandringer på vekten på denne torsdagen....men vi har ihvertfall fått startet så dette er bra.

 

ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for rådet 86-nå kommer nr 2. ja det hjelper ikke bare å trimme nei.....man må virkelig kombinere det med sunt kosthold; som er ofte små måltider. du får ha lykke til med andre svangerskapet ditt da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snuppa mi er 7 uker gammel på torsdag, ble født samme dag som gutten til "student med mage" hvis jeg fikk dette riktig med meg, 14 august..

 

Ja,håper virkelig at vi skal være flinke og det skal funke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag- nye muligheter:)

Prøvde oss på en trilletur igjen, men halvveis hadde lillegutt fått nok, så da var det kjekt at bestemor bodde i nærheten. Enden på visa var at hun kjørte oss hjem, og vogna står trygt igjen... jaja, får prøve å hente den senere, da blir det jo en god tur alikevel idag. Så- selv om det ikke alltid blir som planlagt, må vi ikke gi opp har jeg funnet ut.:)

Har dere hatt en fin dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har det ikke vært en så bra dag. sov ganske dårlig i natt....snuppa sov nesten ikke i natt....våknet mye i natt....så det var veldig slitsomt....også om morgen fikk vi telefon at vi skulle få besøk fra en familie i kveld......så da måtte vi stå opp og rydde masse idag.....ja ja ble ihvertfall trim når jeg måtte rydde og ordne masse idag....sånn var dagen min....er ganske sliten....de besøkende kommer snart......

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, så var det torsdag og veiedag, iiik! Neida:)

 

student m mage: start: 76 kg. torsd. 2. okt.:75,1 kg

 

må jo si meg godt fornøyd med det:) men bruker å vippe mellom 76 og 75, er nå de gjenstridige kiloene skal av... ut å trim med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

student med mage: så bra da ....du har fått ned en kilo. det kjempe bra. vel her er det som før.

start: 96 og nå 2.okt: 96 fortsatt. må vel satse ekstra nå. skal gå tur etterpå......begynner få litt rutine på maten nå.....så får håpe det vil hjelpe nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis student med mage!!! Pawri - det skal gå bra til slutt ;)

Jurgita&Runa : start: 63 kg. torsd. 2. okt.:61,2 kg...har ikke spist så mye i det siste,så det kan jo hende at jeg gikk litt ned,men tror ikke at det er 2 kg...men men..skal gå bra det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, det var jo en kjempenedgang! Må du ikke gå på sparebluss da, men regner med du har kontroll;)

 

ja, nå er det helg, og smågodteret er kommet i skåla... skal prøve å begrense meg, men litt helgekos MÅ jeg ha:)

Ble trilletur med lillegutt idag også, er så godt å komme seg ut i høstværet. Har vaska huset og, trøsta meg med at det forbrenner kalorier det og... bruker som regel å vente til pappan kommer hjem, men har svinga meg alene idag.

Har dere drukket etter fødselen el? hm, et glass vin hadde vært godt, men gidder liksom ikke pumpe meg..jaja.

God helg ladies!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har besøk hjemme...og det hadde vært så godt med vin,men tørr liksom ikke..Og det dummeste er jo at jeg ammer ikke!!!! Men men...sånn er jeg bare..

Det er så vanskelig å spise ofte,glemmer liksom det...og mannen min er borte nå,da spiser jeg når jeg husker på det:D...men kroppen min er vant til det..er sånn til vanlig hehe...bare var flink når jeg gikk gravid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kan jeg slenge meg med her? fikk yrja 30 august, og kunne gjerne tenke meg å slippe å høre klesskapet fnise når jeg nærmer meg:) får igjen bukseknappen-men direkte pent er det vel ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei solkira. du får bare slenge deg på her vettu. jo fler jo bedre. ellers da hva fikk du den 30 aug? da er det veieidag hver torsdag. ellers da alt bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ei jente:) Yrja Emmelin. Alt bra i heimen her, en lettere sjalu storebror, men det var vi jo forberedt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, fint å se at vi blir flere:)

Hadde "helg" 4 dager forrige uke,(snop ol...) så er redd jeg stikker kjepper i mine egne hjul ja.... for tiden regner det, så jeg og lillegutt har ikke vært ute siden fredag, synd.. men, men.

det positive er at jeg er på aerobic hver mandag, kanskje jeg kommer meg avgårde på torsdag og..

Har dere og barna det bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...