Gå til innhold

presentasjon over oss slitere??:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja her er vi mange i samme båt, som wantbaby09 sier.

Jeg er 30 år, mannen min er 33 (og vi er nygifte, hurra!), vi har prøvd i halvannet år (tok to år med intens bearbeidelse før han var klar så det føles som en evighet) - og vi har ikke barn fra før.

Er snart ferdig med utredning, siste skritt er laparoskopi om en uke. Det høres vel helt skrullete ut, men jeg gleder meg faktisk. Vil bare ha alle de svarene vi kan få, og koster det en liten operasjon ja da er det jammen greit.

Etter dette håper jeg virkelig å komme i gang med assistert befruktning, inseminasjon eller ivf eller hva de mener er best. Håper høsten 09 ser heeeeeelt annerledes ut enn denne :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 22 og sambo er 25, vi har vært sammen i 5 1/2 år;) Vi har prøvd i snart to år, hadde en kjemisk for et år siden. Jeg har tatt GU, innvendig UL og blodprøver, og alt så fint ut. Har gått på 2 pergokurer... Sambo har nektet å levere sædprøve, så jeg venter fortsatt på han for å få mer hjelp. Ser ut som han går med på å levere rundt jul/nyttår, så får vi bare vente å se:)

Skrevet

Hei... Jeg er 23 han er 24...Vi har prøvd i 10 mnd no... 3 pergo kurer uten hell... Har fått mye kviser i ansiktet av de...Deprimerende...Venter på henvisning fra lege anngående sædkvaliteten av han...Skummelt egentlig, tenker mye på at det kan jo være noe gale! Ellers har jeg vært til utredning men både ul og blodprøver opp og ned i mente..Finner ikke noe galt...

Lykke til alle sammen

Skrevet

hei.

jeg er 23 og samboeren er 25. vi har en gutt på 3 1/2 år. vi har prøvd i 2 år nå på en til, men uten å lykkes. har gått på 4 kurer med pergo, men ikke hjulpet, sæd prøvene var fine til samboeren. så nå venter vi bare på videre undersøkelser, jeg går nå på min siste pergokur, så krysser alt jeg eier å har.

vi bor i nannestad, østlandet;D

ellers ingen dyr, men ønsker da.

Skrevet

Hei alle med-slitere!!

Jeg er veeeldig klar for en liten bebis i magen, nå!!! Har vært gift med drømme-manneni åtte år, han er 31 år, jeg er 32. Vi har en gutt på 6 år og nå ønsker vi oss en lillebror elller lillesøster til han!! Med 6-åringen ble jeg gravid på første forsøk, var derfor ikke forberedt på at det skulle ta så lang tid denne gangen. Vi begynte å prøve skikkelig i mai-07. Ble utredet nå i høst. Gynekologen fant ingenting galt med meg, men lavt sædcelle-tall hos mannnen min. Så dårlig at gynekologen ikke tror vi kan bli gravide uten hjelp.... Planen var at mannen skal levere kontroll-prøve i slutten av oktober, og deretter søke om ivf (eller isci er det vel som er aktuelt...). Men så fikk vi brev i forrige uke om overaskende lavt testosteron-nivå og en mistenker hypofyse-svikt.... Skal til legen neste uke og da får vi høre hva som skjer videre.... Er ganske bekymret nå...

Ellers så venter jeg TR på fredag... Har vært litt sånn små-kvalm og trøtt og sliten etter eggløsning denne måneden, og selv om det er veldig liten sjanse, så kanskje, kanskje det har klaffet for oss nå....? Men, regner med at det er bekymring for mannnen og det at jeg håper det så utrolig mye, at jeg skal være gravid...

Men det hadde vært såååå fantastisk!!!

Skrevet

Hei, jenter!

Jeg og den gode mannen min feirer snart tre års bryllupsdag, og vi er nå i 13pp. Sammenlignet med mange andre har vi ikke prøvd så lenge, men det føles som en evighet:-)

Han har testet svømmerene, og de svømmer som de skal. Jeg er inne i dag 21-23 i syklusen og tar blodprøver for å sjekke progesteronnivået (som sier noe om jeg har hatt el eller ikke). Hadde el sist syklus, og er veldig regelmessig, så det lover godt i alle fall!

Håper veldig at det er vår tur snart!

Én ting er sikkert; når vi blir gravide så blir det fest!!

Lykke til:-)

Skrevet

hei på dere.første gang jeg var gravid så var jeg 20,det tok meg to år uten hjelp,neste man tok det ett kvarter.hehe.så det er 15mnd mellom dem og de er ni og ti år.jeg er 32 oo sambo er 43 uten barn,bvi har over ett år og har nå fått litt dra hjelp med pergtime.jeg skal egentilg ha mens i disse dager så nå er jeg spent på om vi har lykkes.jeg er like positiv vær mnd,men det gir meg ett støkk når jeg tar en test og den er neg.lykke til til oss alle.

• 4 måneder senere...
Skrevet

hvordan går d med dere?:) noen som sitter m spire i magen nå???:) spent jeg :)

her har ikke noe skjedd :s

Skrevet

Jeg er 32 og han er 39, vi har vært sammen i ni år. Prøvde en gang i fjor og det satt med en gang, men fikk dessverre en MA i uke 13. (Var sykt mye stress på jobben for min del akkurat da). Det gikk et år før jeg fikk tilbake mensen; kom i forrige uke.

Har prøv pp-piller og Provera for å fremprovosere en menstruasjon, uten hjelp. Hadde for lave østrogenverdier. Har hatt en kikkhuloperasjon for å se at livmor er i orden. Siden jeg nå har fått tilbake TA, så kanskje jeg får eggløsning??

Har en hund og en katt, det hjelper.

Har vært utrolig lei meg, uten å vise det til andre. Gråter litt når jeg er alene. Ønsket om liten baby er sterkt, alle på jobben får barn lett som bare det. Blir helt alene med sorgen.

Skrevet

Er "slitere"vi også.Jeg er 29 og mannen min 30.Vi har vært sammen i 11 år og gift i 5 av dem.

I nov-03 fødte jeg ei nydelig datter i uke 38 og ho er nå 5 år gammel.

Men det var jaggu meg ikke enkelt å få til henne!Tok 1 år og 9 mnd(21pp)og det uten noe form for hjelp i det hele tatt.

Det eneste som var gjort var gu,blodprøver og sæd test som viste at vi var sunne og friske.

Aug-03 skulle vi gifte oss så noen mnd før tenkte jeg i mitt stille sinn at nå passer det ille dårlig å bli smelt på sjukka sånn rett før jeg skulle presse meg inn i brudeskjolen.

Hadde ikke før tenkt tanken,så var cella smokka på plass!Gikk opp kirkegulvet jeg 5.5 mnd på vei!!

Så i 2003 var ett innholdsrikt år for oss.Gravid i mars,bryllup i aug og fødsel i nov samme året!

Men så er det ikke så moro lenger..

-07 blir jeg gravid igjen(6pp) og mister i MA i uke 21.Årsak:30% infarkter på morkaka.

Tar ett år pause fra prøvinga og nå i des-08(2pp)blir jeg atter gravid,men etter mye om og men og blod og styr så viser det seg at jeg har en exu.(graviditet utenfor livmora)Skal på sykehuset den 24 feb og forhåpentligvis opr det ut.

Ganske lei nå kan man si.Så i bunn og grunn har jeg vel ønska meg 2 barn siden 2001...

Skrevet

Som nicket tilsier blir jeg 29 i år, sambo er 10 år eldre. Vi har vært kjærester i over 10 år.

Jeg har gått uten prevensjon i over 3 år, men har vært aktive prøvere i godt over 1 år. Jeg har et unormalt underliv, har dobble gener "der nede". 2 av alt!! Det vites ikke om dette er årsak til ufrivillig barnløshet, før man har prøvd og prøvd... og kan kanskje konstantere i etterkant at det var årsaken.

Uansett, jeg har nettopp tatt blodprøve for å sjekke eggløsning, og blir deretter henvist til sykehuset (sammen med blodprøvesvarene) for videre samtaler og utredning av oss. Jeg trenger kanskje ikke så mye utredning, men vi må vel sjekke min kjæres svømmere. Så da er det vel bare å vente spent på brev i posten... det tar vel litt tid :)

Så om det viser seg at jeg har normal eggløsning og han har greie svømmere, så blir det vel lap neste?? hvem vet...

Har aldri vært gravid.

Skrevet

gift par på 43, fra Akershus.

han ingen barn fra før,jeg to jenter på 9 og 11 år.

vært prøvere siden 2006,

gått på to pp med pergo,

pause periode nå.

hadde en SA i januar 2008

vært til utredning,alt i orden med begge to,

men ikke noe mere hjelp da utenom Pergo.

Skrevet

Vi er 30 og 31 år og bor i hedmark. Mistet veldig tidlig sommeren -07 og siden da har det vært stille. Har vært gjennom pergokurer flere ganger, har igjen en runde neste mnd med dobbelt dose før man må ta et skritt videre. Jeg vet iallefall at eggene er der men det var jo dette med å treffe blink da..

Jeg har vært til lapraskopi, har tre fine små arr på magen, en tett eggleder, pco, noen laserbrente hull for at eggene skal komme lettere ut og forferdelig lyst på en valp snart. Han mangler endel på kvaliteten, så utsiktene er jo ikke skyhøye, men vi prøver da iallefall.

Men jeg må si at jammen blir man lei av å se store mager overalt og høre folk klage når de har brukt tre måneder og ikke fått det til. For ikke snakke om de som klager over hvor fælt de har det med kvalme og hovne føtter når de er gravide, mens jeg kunne gitt mye for å være kvalm og ha lyst til å spise småstein og blomsterjord... Men man blir vel sikkert likedann når man er så heldig å få baby på plass.

Noen ganger får man lyst til å forbanne alle gravide og si slemme ting til de, men det kan man jo ikke:) Og hun jeg pleide å klage sammen med er nå 7 mnd på vei, så da får dere det;)

Uff håper jeg ikke har fått noen gravide til å gråte nå, for da blir det bare bråk;) Lykke til!

Skrevet

Hei alle sammen.

Jeg er 31 år og mannen 29.

Vi har en datter på snart tre år. Prøvde i et år før vi ble gravide med henne.

Vi har nå prøvd på nr to i 18 mnd.. Uten å lykkes..

Har vært til utredning og skal i gang med prøverør om en stund..

Årsaken til manglende graviditet er nedsatt fertilitet hos meg grunnet cellegift. Pluss etpar andre ting......

Vi har likevel klart å bli gravide en gang, så sjansen er der, selv om legene sa hun kom til oss mot alle odds..

Er så inderlig takknemlig for jenta vi har,og vi ønsker oss sårt en til. Håper vi lykkes snart! :-)

Sender dere gode tanker og håper dere får dere høyeste ønske oppfylt snart..

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei hei...

Jeg er 28 og mannen min 29.

Har prøvd å bli gravide i straks 2 år.

Ikke så mye som et lite frø har prøvd å feste seg.

Grunnen fikk vi etter at mannen min var på riksen i november, på en dose, var det bare 2 stk bevegelig sperm.

Neste prøve var heller ikke bra, den fikk vi svar på i går.

Så nå skal endelig papirene våres sendes inn til riksen....

JUBEL............

Kjenner jeg er lei venting nå....

Skrevet

hei alle sammen.

jeg er en jente på 20 å han er 22. vi er nå i 17pp...begynner bli slitsomt dette her... aldri hatt så mye som en skyggestrek engang. ettersom jeg gikk på p-sprøyte i 2 år hadde jeg ikke forventninger til di første pp men hadde aldri drømt om det skulle ta såååå lang tid. er nå på min 2. kur dobbel pergo så får håpe det gjør susen. skal ta 4 dobble kurer etter hverandre, å fungerer ikke det blir det vel videre utredning...

håper 2009 blir et bedre år for oss slitere. lykke til alle sammen! ikke mist motet!!!

Skrevet

Heisann jenter:-)

Jeg er 24 år og sambo er 38. Vi bor i Ålesund. Har prøvd nå i 15mnd og hadde en SA i desember 08. Skikkelig kjipt og begynner å bli veldig lei av å prøve nå!!! Sambo har holdt igjen på utredningen, men om det ikke klaffer denne pp(holder ikke pusten for å si det sånn) så har han lovt å stille velvillig opp. Han har en datter fra før og tar det hele med knusende ro:-(

Håper det snart blir spirer på oss alle sammen:-))

Klem fra

Skrevet

Jeg er 29, gift, har prøvd å litt over to år. Aldri vært gravid. Startet utredning August 2008. Litt sen EL og muligens lite fsh, 3 pp med Puregon uten hell. Skal til hsg søntgen nå den snart. Veldig mentalt sliten akkurat nå. Dette sliter sånn på.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei!

Jeg er 28 og samboer 37. Vi har prøvd i et år og 8 mnd. Shit, det er snart 2 år, hadde ikke tenkt over det før nå. :( Min man har 2 barn fra før, jeg har ingen. Har vært gravid en gang, men mistet, så vet ihvertfall at jeg kan bli gravid. Vi har vært hos legen og tatt blodprøver, og jeg har tatt GU og celleprøve. Venter nå på time hos gynekologen på sykehuset, for innvendig ultralyd. Bor i grisergrendte strøk, så har ikke time før i midten av april.

Synes prøvinga tærer virkelig på, og det er tungt å se at "alle" rundt meg blir gravide og føder, mens jeg fortsatt står på stedet hvil. Blir like skuffet hver gang jeg får mensen, men prøver å holde motet oppe. Har heldigvis en fantastisk samboer som jeg kan krype inn i armkroken til når ting blir for vanskelig. :)

Skrevet

Jeg hadde nicket "Sliter´n"

Jeg har vært på utredning i Bærum. Hadde store forstyrrelser med hormonverdiene. Hadde en kikkhullsoperasjon og uttalige blodprøver.

Skal om en en uke på utredning på Riksen for barnløshet.

Men.....jeg er GRAVID i uke 6. Et under har skjedd!!

Nå må den lille bare sette seg fast.

Gleder meg til å dra på Riksen.

Lykke til alle som er her!!

Skrevet

Vi er et par som har prøvd i snart 4,5 år uten hell så langt.

Han er 30 og jeg blir tjueti om noen måneder.. ;p

Hos oss er meg det er noe galt med, fikk dommen tidligere denne uka og har tette eggledere. Legen ga oss beskjed om at det eneste håpet vi har om å bli gravide er prøverør og at vi bare kunne forberede oss først som sist på et kjempetøft år.

Så nå har vi blitt sendt over til St. Olav og forhåpentligvis hører vi fra dem snart. Haaaater all denne ventetida. :P

Skrevet

Heisan. Vi er et par som har prøvd vel i ca 19 mnd aktivt. Han er 40 og har ingen barn selv jeg er snart 39 år og har barn fra tidligere forhold.

Vi mistet i januar i MA var da 9 uker på vei..tatt det tungt. Er nå på siste og 3dje pergokur og venter ikm til helga. Er jo selvfølgelig spent men begynner vel snart å gi opp.

Ønsker oss alle lykke til.

Skrevet

Trudde jeg hadde skrevet meg på denne tråden jeg, men det hadde jeg ikke...

Jeg er en jente på 24år, 25 neste helg.. Jeg har vært sammen min store kjærlighet i litt over 3år, han er 32år. Januar 08 annonserte jeg at jeg ikke ønsket og gå på pilla mer, men vill ha baby.. Etter noen dager kom han frem til at det kunne være bra...

Over et år har gått uten så mye som en skygge strek. Jeg viste dette kunne skje da jeg har en menometrohagi, et syndrom på eggstokkene mine. Men jeg hadde jo håpet det sku gå bra da... Nå har jeg staret utredning, skal til en spesialist 25Mai, da blir det vel pergo tenker jeg..

Jeg sliter med lange blødninger og er akkuratt ferdig med 11.5ukers menstrasjon.. Går på provera for og prøve og stabilisere syklsene mine men er litt skeptisk..

Gleder meg sånn til å få en baby!! Måtte det skje oss alle snart.

Skrevet

slenger inn litt info om meg her eg! er fra bergen, er 25 år snart! vert gift i snart 2 år med mannen i mitt liv! vi har vert prøvere i snart 3 år!abort 3 ganger, 8 mnd mellom de 2 første gangene og 1 år og ca 10 mnd til siste aborten.. legen har funnet ut at eg ikke produsere egg! mannen min er heldigvis helt i topp form på hans områder!! holder nå på med min andre pergokur, skal ha en pause periode, så en ny pergokur.. skjer det ikke da så blir neste steg prøverør..

noen som har mistet 3 ganger og så har det gått bra 4. gangen?? *håpe håpe* hehe..

ønsker i allefall alle veldig lykke til her =)

stor klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...