Gå til innhold

presentasjon over oss slitere??:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hadde vært artig å blitt mer kjent m sliterne her inne,vite litt mer:)

om noen vil da..

vi er nok en del i damme ''båt'' kan jeg tenke meg:s

om meg:

jeg å samboer er begge 23 år , kommer fra møre..

vi har prøvd i overkant av ett år nå.

(ikke undersøkt oss ennå... ) kun hatt GU å alt så bra ut.

legen sa jeg kunne komme tilbake til jul ca-til samtale-prøver- eventuelt pergo...

jeg har regelmessig syklus , å vi har ganske regelmessig sex:P

en liten uke til IKM nå... TR kommer - garantert:S

fikk meg hund for ett par uker siden slik at jeg ikke tenker på baby fullt så mye.. hehe...

men hadde vært i himmelen om noe snart skjer her!!!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg er gift og 28 år, han 32 og vi bor i Trondheim. Vi har en gutt på 3 1/2, og har nå vært prøvere i vel 2 år. Har heller ikke vært og undersøkt oss enda, og lever fortsatt i håpet at det snart skal klaffe. Lykke, lykke til.

Skrevet

Hei! Vi er begge 23 år, har vært gift i 2,5 år og bor i Lillesand.

Vi har vært prøvere siden bryllupet, men ikke klaff ennå.

Har vært til utredning, og de finner ikke noe galt! Har hatt en pergokur, og har et par kurer til liggende som jeg kan ta.... Har el i slutten av neste uke.

Har en hund og en del undulater.

Skrevet

Heisann!

Jeg er 31, mannen er 30. Vi har prøvd å få barn i snart 4 år nå. Er i 41pp nå... Vi har hatt 3 spontanaborter, 3 kjemiske graviditeter og et avbrutt IVF forsøk. Vi skal igang med nytt IVF forsøk i februar (får ikke til å endre nick, har ikke hatt forsøk i sept...)

Vi bor i Bergen, men jeg er sunnmøring :-)

Skrevet

hei hei alle sammen:)

jeg er 20(snart 21) og sambo er snart 24:)

vi har prøvd å få barn siden førsten av 2007.

har begynt med utredning og etter blodprøver og skylling/røntgen av eggledere, livmor og eggstokker. sier legen at det ikke er noe galt med meg.

skal begynne på pergo når jeg får mensen neste gang..!

har to pusekatter og tre fugler :)

Skrevet

hei.

31 år, fra Tønsberg og gift. Forsøkt i 2 år og går nå inn på 3. mnd med pergo kur om ikke det dukker opp en overraskelse av en strek neste uke. Soler ikke på ømme pupper ogømhet i lysken, pergo har jo en evne til å gi alle symptomer uten at spiren sitter av den grunn.

Har hatt lang syklus og derfor fått pergo fra gynologen da de mistenkte ukonrollert eller manglende EL. Ingen store utredninger utover normal innvendig UL der alt var topp, og EL er påvist ved alle blodprøver som er tatt så langt. Vi skal i gang med videre utredning, testing av mannen min, lap og evt ivf hvis siste mnd med pergo i oktober ikke får spiren til å sitte. Men ikke fått henvisning til noe på det ennå.

Sliten, begynner å bli utålmodig og lei av bivirkninger fra pergo.... :)

Skrevet

Hei!

Jeg er 26 år fra Bergen. Vi har forsøkt i nesten to år nå. Har vært gjennom utredning med blodprøver, ul, gu og lap, han har testet svømmerne. Ingenting galt men noen av oss. Er på første perokur nå. Har ikm om ca12-14 dager tror jeg. Er veldig spent, men tør ikke ha for store forhåpninger.

Jeg som trodde babylaging skulle være moro. Vel, så feil kan man ta :(

Skrevet

Hei alle sammen:)

Jeg er 23 år, sambo er 24, og har prøvd i snart 4 år...har ikke tellinga på pp...;)

Så langt har jeg gått på 6 pergo-kurer uten resultat, og mannen`s "svømmere" fungerer visst fint...

Gyn har tatt div blodprøver av oss begge, og sendt til Riksen, så da blir det først lap, og så ivf tenker jeg:/

Hører til i Østfold, har en katt, og driver for tiden og bygger hus!

(deilig med noe litt annent og tenke på oxo!)

Lykke til videre til dere alle!!

Skrevet

Jeg er 35 og mannen 37. Vi er gift og har prøvd i 2,5 år, 32 pp. Vi er ferdig utredet og ingenting galt funnet med oss. Har også 6 pergokurer bak meg uten resultat. Har aldri vært gravid.

Skrevet

jeg er 23, sambo 29. har vært sammen i 4 år. er i 15pp. har tatt blodprøver som vi får svar på i slutten av oktober. Spermen så helt normal ut, gu så bra ut. så blir det nok lap. etterhvert også.. vi har en skjønn pus da. håper sååå på en spire snart!!

lykke til alle sammen :)

Skrevet

off,er jo noen som har holdt på lenge jo:(

å har hatt flere pergo-kurer... trasig!!!

håper d skjer no m oss alle snart!!!:)

kan noen her fortelle litt om pergo?vet ikke så mye om d jeg:s

men hvis ikke d skjer no snart blir vel d samme på meg... er d andre ting man kan få for å få fortgang?hvis ikke d er no galt mener jeg..

legen mente prøvene mine,å gu undersøkelsen så fin ut,har livmor bøyd bakover da,men d skulle ikke ha noe å si..

utrolig godt å vite at d er andre i samme situasjon (ikke galt ment) men fint å kunne ha kontakt med andre,dele tanker,info osv med.

fint å se at d er noen m dyr også her:)

veldig gla i dyr jeg:)

vi har 100 sauer å en hund å 4 katter:D:D

Skrevet

Jeg er 35, samboeren er 37. Prøvd i 4,5 år. Utredet i det lange og det brede, ingenting i veien med noen av oss - dvs vi er uforklarlig barnløse.

Igang med femte IVF-forsøk nå. Satser på høstspire!

Skrevet

sånt no er kjedelig,ikke ha forklaring på hvorfor d ikke skjer noe... håper alle her som 'sliter' får høst eller vinterspire:):):)

Ønsketenkning:P

hadde vært moro hvis alle oss kom over på 1 tri , sammen:)

men vi er ennå her,så vi får gjøre d beste ut av d..

litt murringer idag jeg... men d er ingenting,det vet jeg!!!gidder omtrent ikke håpe på noe nå jeg.. men skjer d noe blir jeg happy:)

hvordan fungerer en utredning?

noen som kan fortelle litt om pergo?

fins d andre hjelpemidler?

blir nok utredning på meg å om 2-3 mnd tenker jeg... iallefall flere prøver å eventulet pergo. var d legen min sa..

Skrevet

Hei. Hører vel til her hos dere slitere jeg også :o)

Jeg er 32, mannen er 31. Vi har vært sammen i 8 år, og har nå en flott adoptivsønn på 2 år. Var egentlig helt ferdig med å forsøke å få en egenfødt, men når jeg for 2 uker siden mistet i uke 14, skal vi utredes for første gang.

Vi har mistet 9 stk. Var gjennom 3 pergokurer i 2002, og IVF i 2004 og 2005. Pga kraftig overstimmulering valgte vi å avslutte dette selv om vi hadde mange egg fryst ned. Derfor fikk vi vår nydelige gutt, og ville aldri byttet han med en egen. Men nå skal vi på forsøkskarusellen igjen. Gynekologen mener det dannes blodpropper rundt embryoet, slik at det dør tidlig. Venter nå på svar på blodprøver. Stemmer det, skal vi til Haugesund sykehus igjen.Sammen med fryseggene og blodfortynnende håper legen at det skal gi oss et fantastisk resultat.

Godt å få dele dette med dere her inne. Ønsker ikke å snakke med dem rundt meg om hva vi gjør, så et sted må jeg lette på trykket :o) Har alltid vært åpen overfor de jeg kjenner, men denne gangen ønsker vi å holde det for oss selv, og heller komme med en gladnyhet litt godt ut i svangerskapet om det skulle lykkes ;-)

Håper også at vi sammen kan gå inn i 1.trimester. Lykke til alle jenter!

Skrevet

Jeg er 31 og mannen min er 39. Vi har ikke brukt prevensjon i 3 år, og ble gravid for 2 år siden, som endte i sa. Etter det har vi vært "ordentlige" prøvere, så kan vel si vi har prøvd i 2 år da...

Jeg har vært til utredning, og alt så bra ut ved gu. Men prøvene mine viste uregelmessige celler, men tror ikke det har noe med barnløsheten å gjøre. Vi venter nå på svaret på blodprøvene mine, og mannens sperm, så da får vi se hva vi gjør videre.

Legen sa om ikke noe skjedde til prøvesvarene kom (det skjedde ingenting, er nettopp ferdig med mensen...) så skulle vi kanskje prøve med pergo.

Så da skal jeg prøve pergo kanskje neste pp.

Håper på at alle får drømmene oppfylt snart!!! :o)

Skrevet

Heisann!

jeg er 26,samboern min 28..bor i nordland..

Har ei jente på snart 3 år,har prøvd å bli gravid i 2 år.uten resultat:(

begge har tatt prøver,å ingenting er galt med oss.Hadde en hsg(skylling av eggleder og livmora) i mai,men har ikke blitt gravid etter d.

gyn har nå søkt oss til inseminasjon i tromsø..

Skrevet

Hei jenter! :)

For en flott tråd! :) Kjekt å lese om andres erfaringer og hvordan det går. Mange som har vært gjennom mye her, det er rart alt vi gjør for å få barn! :)

Selv er jeg 31, sambo 35. Har prøvd siden 2006, og har mange pergokurer bak oss. Vi skal søke om IVF i siste del av oktober, så det gleder jeg meg til. Han har en sønn fra før, jeg har ingen, men hadde en PA i 2004.

Skrevet

hører vel til her jeg og. er ny her. jeg er 25, og sambo 27. slutta på pilla des 06. blei gravid 10 måneder etter, men ente i senabort i uke 18, pga alvorlige misdanelser. er nå i 8 pp siden senaborten. har vært hos gyn men hun fant ikke no galt. men fikk ikke utredning før 1 år etter senaborten, kan man teste sæden før d? lurer på om d er årsaken. jeg har normal syklus og eggløsning, tar eggløsningstester og har sex når vi skal..

Skrevet

Hei, er ikke så ofte innom, men det er her jeg hører hjemme. Jeg er gift, er 29 år og mannen min er 36. Vi har prøvd å få barn i ca 2 år nå. Har hatt en exu i fjor, og måtte inn til hasteoperasjon. Har etter det slitt med å bli gravid. Har nettopp startet på utredning hos gu, og mannen min har levert sædprøve. I løpet av uken skal vi inn til samtale og få "dommen". Veldig spent på dette, og synes det er litt skummelt. Vi håper fremdeles på naturmetoden og det er 6 dager til ikm.

Skrevet

Jeg er 25 og sambo er 28..slutta på pilla des 06, og har prøvd aktivt siden jan 07...sjekka spermkvalitet, vært til gu, gjennomskylling av eggledere,og tatt diverse blodprøver...og ALT er somdet skal med oss, hvorfor klarer vi det ikke??

Skal nå begynne på min andre enkle pergokur imorgen, og hvis vi ikke har klart det innen 3 mnd med pergo , blir det sånn lap/kikkhullsoperasjon, og søknad om prøverør!!!!

Er det noen som vet hvor lang tid det tar for søknaden blir behandla og man blir kalt inn ang prøverør??

Håper spirene sitter for oss snart jenter, er det noen som virkelig fortjener å bli gravide ,så er det oss=)

Skrevet

Jeg er heller ikke så ofte innom lenger, men må inn og lese litt av og til. :o) Jeg er 33 og sambo 37, og vi har vært prøvere i 2,5 år nå. Har gått gjennom utredning (gu, blodprøver, pergo, røntgen av eggledere, samt gubben til urolog), som viser at alt er i orden med meg, men sambos sperm har litt dårlig svømmekapasitet. Så vi er egentlig klare for prøverør, men gyn vil ikke sende ivf-søknad før jeg har gått betydelig ned i vekt... Det er så fortvilende at det er det som står i veien for at vi skal få hjelp, men jeg prøver i alle fall så godt jeg kan. Har klart 6 kg til nå, og klarer jeg 10 til skal gyn hvertfall vurdere det på nytt. Så det er kanskje håp om at noe kan skje til våren?! :o)

Lykke til til alle med-slitere!

Skrevet

hei alle sammen:)

hvordan fungerer en utredning?

regner med det blir d på oss å om få mnd til.. skjer jo ingenting..

litt lei å over at d ikke skjer no..

ser mange som har prøvd mye lengere enn meg,hvordan går det m dere??

jeg skulle ønske det skjedde noe med dere alle snart!!!:)

sender masse lykke ønskninger...

siss75 - noe grunn til du må ned i vekt?

har d noe å si for fruktbarheten?

må vel kanskje d jeg å da:s

Skrevet

Hei, jeg er en gammel traver her inne.

Jeg og mannen er gift og er 22 år. Vi startet prøvingen på nr.1 i 2004. I mellomtiden fikk vi vite at jeg kom ikke til å klare det da jeg var i tidlig overgangsalder (var 18 år da). Etter mye prøving ok hormoner klarte vi det etter 2 år. Jenta mi døde nesten i morsliv, men heldigvis fikk det en lykkelif slutt.

Har nå vert prøver på nr.2 i 2 år. Har tatt en hel hau med pergokurer og gått gjennom ett prøverørsforsøk som gikk BOKSTAVELIGTALT til donders. IVF legen sier at tror at mest sannsynlig så kommer vi nok ikke til å lykkes nå, har lite egg og dårlige egg. Har 2 forsø igjen. Klarer vi det ike på disse så er løpet kjørt for oss selv om vi er helt i begynnelsen av 20 årene. Fant nettopp ut at for tidlig overgangsalder ramer 1 av 10 000 i begynnelsen av 20-årene. Så man kan si det sånn at jeg har vert mas uheldig:(

Venter nå på time til endokrinolog for å se om de kan finne ut hva som egentlig har skjedd med meg

Skrevet

glemmte å si at jeg også har mistet 2

Skrevet

Hei! Følger litt med på hva som blir skrevet her inne, og føler vel at jeg er en av "sliterene". Jeg er 40 år, og sambo er 37 år. Vi ble gravide første gang i oktober 06, men endte i en spontanfødsel i uke 25 pga tidlig vannavgang ca uke 18, og dermed en alvorlig infeksjon. Vi fikk bare to dager med vår lille gutt. Jeg ble gravid igjen tre mdr senere, men det endte med MA. Etter det har det ikke vært ên eneste positiv g-test.

Vi har blitt utredet hos gynekolog og alt er normalt. Også mannens sædprøver. Jeg har ikke fått lap da. Fikk avslag fra sykehuset pga av alder. De mente vi burde gå rett på ass.befr. Jeg mistenker selv at egglederene er blitt tette etter den alvorlige infeksjonen jeg hadde. Selv om jeg ble gravid 3 mdr etterpå, kan vel sammenvoksninger skje over tid vil jeg tro...

Vel, det er 3. pergokuren denne pp. Har el av meg selv, men skulle prøve med litt ekstra stimulering. Ikke hjulpet til nå.

Skal til gynekolog igjen på fredag. Ul for å sjekke egg produksjonen, også ordne papirer som skal sendes i forhold til ass.befr. Vi vet ikke om vi vil gå for dette da, men vil i hvert fall inn og høre på ekspertene. En ting er at det er forferdelig dyrt, men også det at vi allerede har mistet to ganger. Dessuten er prognosene veldig små når en har rundet 40 år.

Nå prøver jeg og ta en dag av gangen, men denne prøvingen begynner å bli litt av en påkjennelse. Veldig sliten og trist til tider. Men, det vet dere vel alt om.

Ellers har jeg to friske herlige barn fra et tidligere forhold. De er 12 og 18.

Det var litt om meg. Synes dette er et fint forum å ha når vi først er der vi er. Godt å få gi uttrykk for litt frustrasjoner, sinne, sorg og noen ganger gleder. Godt å kunne dele med andre som vet hva en snakker om.

Ha en fin dag alle sammen, og lykke til med prøvingen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...