Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #51 Skrevet 25. september 2008 Håper virkelig ikke at sånne foreldre får plass i barnehage og får gå hjemme. Blir sint hvis jeg ikke får plass i barnehage til ungen min da jeg skal tilbake på jobb 100%. Og får høre at det er folk som har plass der er noen som har foreldre som går hjemme hele dagen. Skaff dere heller dagmamma.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #52 Skrevet 25. september 2008 du er ei dritt kjærring! Du veit ikke bedre stakkar.. Akkurat som din jobb er viktigere enn en mitt barn? Du veit ikke grunner og ferdig med det.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #53 Skrevet 25. september 2008 Nå skal vi huske på at ting sjelden er svart/hvitt, men har likvel lyst å komme med noen synspunkter. Alle er ikke like. Noen barn kommer fra hjem hvor de faktisk har det bedre i barnehagen enn hjemme. Det finnes folk som ikke kan gi omsorg på tilfredstillende måte. Noen blir da fratatt barnet, mens andre får beholde det under ulike forutsetninger. Det finnes nok endel som ligger i "grenseland". Personlig synes jeg det virker rart å sende barn, hvertfall under 2 år, fulltid i bhg hvis man er frisk og rask og ikke er i jobb, men kjenner heller ingen som gjør dette. Jeg var hjemme til barnet mitt var 2 år. Nå går han deltid i bhg. Jeg er kronisk syk, så fant ut at det nå var greit med litt bhg stimulering, slik at jeg får hentet meg inn litt. Vil også legge til at det å få barn har vært helt fantastisk, så selv om jeg til tider har vært helt utslitt, så ville jeg ikke sende han i bhg før nå. Det er utrolig hva en er villig til å ofre for at barnet skal ha det bra. Klart at barnet også har det ok i bhg, men føler at en 9 måneder gammel baby har mer behov for nærhet og ikke minst kos med sine foreldre, enn den type stimulering bhg gir. Hvor mye pedagogisk læring trenger en 1-åring? Jeg mener minimalt, men maksimalt kjærlighet og nærhet. I tillegg kan en treffe andre mødre med barn og besøke åpen barnehage. Vi jemmeværende mødre kan da også litt pedagogikk. Og ja, det er lite samfunnsøkonomisk å være hjemme lenger enn første året, men setter barnet mitt forann alt!..... Jeg kjenner også familier som bor trangt, men velger det de synes er best for barnet, nemlig å være hjemme, enn større leilighet. Man blir nok aldri enige i bhg-debatten, og jeg hører også med til de som synes at f.eks. studenter og andre som ikke har jobbinntekt, skal få mer fødselspenger det første året. Hvordor skal vi som jobber ha større krav på dette? Det fører jo til at man stadig blir eldre før man får barn, og det er ikke biologien enig i. Dette fører igjen til at befolkningen går ned og det er jo ikke de neste generasjoner tjent med. Nei, det burde vært gitt ett fast beløp det første året, uavhengig hva man gjorde før man ble gravid. Litt rotete dette, men måtte bare lufte ut litt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå