Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #1 Skrevet 25. september 2008 ..barna sine i barnehage på heltid fra åtte til fem om dagen? Er det så mye bry å ta seg av sine egne barn? Kjenner jeg blir skikkelig irritert over at slike folk setter unger til verden. Greit å ha barnet der på deltid, slik at de blir aktivisert, får leke med andre og lære et og annet, men fulltid mens mor er frisk og rask og går hjemme og dasser? Latskapen tar tydelivis helt overhånd. Burde ikke fått heltidsplass hvis du ikke har full jobb!!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #2 Skrevet 25. september 2008 Høres jo helt herlig ut. Nei, fra spøk til alvor. Jeg kjenner faktisk ingen som gjør det. Men det er jo ikke verre om en som er hjemme hele dagen har ungen i barnehagen på fulltid enn de som arbeider. Da er det jo synd på alle de barna som har arbeidende mødre. Det høres kanskje litt mer egoistisk ut, men barna har det jo likt.... Kanskje de jobber hjemmefra. Jeg kjenner faktisk ingen.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #3 Skrevet 25. september 2008 Kjenner opptil flere faktisk. Klart at barnehage er det nest beste for ungene. Best har de de sammen med mor eller far hjemme de første årene. Da kan en deltidsplass være greit. Men hvis du har barnet ditt fulltid i barnehage når du selv går hjemme. Da forstår ikke jeg hvorfor du får barn.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #4 Skrevet 25. september 2008 De vil jo få vannvittig overskudd når de henter barna da. Så flott. De kommer ikke hjem til grinete mor.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #5 Skrevet 25. september 2008 Hei ! en vennine av meg er hjemme med fire barn. Den eldste går på skolen, den minste er hjemme, de to i midten går i barnehage 2-3 ganger i uka. De bor langt fra andre folk, så de går i barnehagen for å leke med andre barn.... det er vel ikke så ille? Men men full plass og hjemmeværende,,,, ja det er ille...
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #6 Skrevet 25. september 2008 Hvis mor er grinete når hun henter barna, bør hun kanskje vurdere å jobbe mindre slik at hun får overskudd til å ta seg av de barna hun har satt til verden.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #7 Skrevet 25. september 2008 Det har også jeg problemer med å forstå! Selvsagt er det slitsomt å få barn, men ikke få dem da! Har ei venninne med 3 barn, hun og to venninner som heller ikke jobber, har barna i barnehagen fra 7-16.30, og på den tiden shopper de, slapper av, steller neglene osv... Kjempefornuftig! Barn har bare godt av litt barnehage, men det må være grenser for hvor lat mor kan være. Eller far for den saks skyld, hvis det er han som ikke gidder å jobbe.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #8 Skrevet 25. september 2008 Klart den er litt drøy. Men de er tydeligvis så late og selvopptatte at vi kan takke Gud for at vi har en barnehage som kan stimulere dem.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #9 Skrevet 25. september 2008 Tror faktisk at at barnehagen redder en del barn bort fra fjernsynet jeg. Selvfølgelig ikke alle, men en del som har barna hjemme ser mye fjernsyn. Da er det kanskje bedre å i barnehagen og bli stimulert. Men det er jo nyanser her på begge sider.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #10 Skrevet 25. september 2008 Jeg er hjemme med minstemann og har eldsten fulltid i barnehagen. Han er der enten fra 8.30 - ca16.15 eller fra 7.30 - ca15.30. Dette gjør jeg fordi han er en aktiv krabat som elsker barnehagen. Jeg har ikke på noen måte mulighet til å erstatte leken der og all aktiviteten. Hadde han ikke trivds så godt som han gjør hadde jeg kortet ned. det må da være mer spennende enn å sitte sammen med meg og sem meg amme. For med småsøsken som bor på puppen er det ikke lett å gjøre mye annet. Og så det er sakt, det finnes ikke det snav av dårlig samvittiget for at han er der så mye. Han får selv velge det.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #11 Skrevet 25. september 2008 Har du en baby hjemme, er du jo selvfølgelig unnskyldt! Vi snakker nå om de som ikke gidder å ta seg av barna sine.. Du har vel nok å styre med...
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #12 Skrevet 25. september 2008 Ja, for det finnes ikke syke folk her i verden? Jeg jobber ikke fordi jeg er syk, dermed er det ikke bare å ha barnet hjemme fordi om jeg er hjemme! Noe mer du lurte på?
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #13 Skrevet 25. september 2008 Det har jeg også tenkt å gjøre når jeg får nummer to. Eldstemann stortrives i barnehagen. Klart jeg kan hente ham tidligere av og til, men noen dager kommer jeg til å benytte meg av at jeg har full barnehageplass. Forstår hva folk vil frem til, men det er jo bedre at disse barna går i barnehage enn å være hjemme med disse late mødrene. Men egentlig er det vel livsstilen deres vi angriper. Om så at de ikke har barn, og ikke gadd å jobbe, bare gikk på shopping, så hadde jeg ikke hatt mer respekt for dem likevel. Barna til disse har det ikke verre enn andre barn som går i fulltidsbarnehage! Det er nok bare noe vi skal være glade for.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #14 Skrevet 25. september 2008 Det er ikke syke folk vi snakker om. Vi snakker om de som ikke gidder.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #15 Skrevet 25. september 2008 Helt enig. Ofte så er disse dømmende hjemmeværende/ikke barnehage mødrene veldig dømmende! Det kan jo være noen er syke, skriver en bok, jobber hjemmefra, psykiske problemer. Dette er altfor letthvint. Og de de "bertene" det refereres til så hadde de vært dårlige mødre uansett.
Trollemor og snuppa! Skrevet 25. september 2008 #16 Skrevet 25. september 2008 Hvor mange prosent av Norges befolkning er det som går hjemme, er friske og raske og har ungene ni timer i barnehagen hver dag?? Jeg kjenner ingen......
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #19 Skrevet 25. september 2008 Det er jo det som er poenget her. At noen (ikke syke, ikke de som jobber hjemefra, ikke de som sliter) har barnet i barnehagen fordi de ikke orker å ta seg av egne barn. Da snakker vi om fulltid her. Ikke deltidsplass. Disse mødrene burde ikke hatt barn i det hele tatt. Jeg vil gå så langt som å si at dette er en bekymring som burde gå til barnevernet. Her skal staten sponse dette late kvinnemennesket med over 8000 i måneden i barnehageplass for at hun skal gå hjemme å late seg? Gå på kafe osv? Det er faen meg en gedigen ansvarsfraskrivelse å overlate ungen/ungene dine til andre mens du selv sitter på ræva hjemme.. fyttifaen!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #20 Skrevet 25. september 2008 Forstår hva du mener, men siden hun har råd til å gå hjemme og late seg, så har hun sikkert en veldig rik mann som betaler en haugevis med skatt. Så da har hun selvfølgelig samme rettigheter til å benytte goder som alle andre. Det er jo mange mennesker som har haugevis av penger på bok, men som likevel sier ja takk til utdanningsstipend. Du kan ikke begynne å sette kriterier på hvem som skal bli "sponset" eller ikke sponset blir helt feil. Alle som bor i dette landet har rett på barnehageplass.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #21 Skrevet 25. september 2008 Hvorfor skal vi som jobber fulltid sponse dere som vil gå hjemme å ha god tid til ungene deres? Kan ikke tenke slik. Alle som bor i dette landet har rett på de godene loven gir. Så noen får kontanstøtte (fint for de) og noen får barnehageplass selv om du synes at de ikke oppfyller kravene.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #22 Skrevet 25. september 2008 Synes ikke det er greit å sponse barnehage på de som går hjemme og kan ta seg av ungene selv. I alle fall ikke på deltid. Det vitner om egoisme å sette vekk sitt eget barn til andre 50 timer i uka, når man selv sitter hjemme på ræva. Det synes jeg faktisk ikke samfunnet skal betale for.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #23 Skrevet 25. september 2008 Jeg jobber ikke, å jeg har full bhg. plass.. MEN jeg er jobbsøker og alenemor.. Så jeg er avhengig av den plassen om det skulle dukke opp en jobb ganske snart.. Men så lenge jeg ikke har jobb, så bruker jeg ikke plassen 100% heller.. Jeg gjorde det de første uken for å venne han til å være der. Han hadde ikke lange dager da heller asså. Men jeg kunne ikke gi han fri over flere dager før han var god tilvendt. SYns det var veldig greit å kunne bruke god tid på tilvenningen. Men nå som det går så bra har han veldig korte dager, og 1-2 hele fridager i uka. Gutten min er 19 mnd. å han stortrives der =) Er det så gale?
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #24 Skrevet 25. september 2008 Jammen, herregud så vanskelig det var å skjønne da! Er du jobbsøker, så kos deg med barnehageplassen og lykke til. Da er du ikke laaat!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #25 Skrevet 25. september 2008 Da håper jeg du ikke tar i mot kontantstøtte. For det er ganske irriterende for oss som jobber fulltid og betaler skatt at du kan kose deg hjemme med dine små. Det er flere som kunne tenkt seg det, men ikke har råd til det. Du har antageligvis en mann som tjener så godt at du kan kose deg hjemme med litt kontantstøtte. Det synes jeg ikke samfunnet skal betale for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå