frk Nilsen Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #26 Skrevet 26. oktober 2008 Hei Anonym ;-P Hvis du skal ha servitører som ikke er så erfaren, så vil jeg anbefale på det strekeste å servere hovedretten på tallerken. Jeg er kokk og har jobbet i mange bryllup, og du kan banne på at med fatservering vil det bli sølt mat på gjestene... Asparges er godt det, men egner seg dårlig som pynt på brudekjolen.... Jeg skal spørre innebandylaget pent om de vil stille opp som servitører for festen ;-) De vil og få en flaske vin som takk. Har allerede 2 som har sagt JA! Dessuten er det 2 kokker til på laget, regner med at en av de stiller opp, så fikser jeg ganske mye av maten på forhånd. Skal ha en tapas/buffet
endelig mamma t 2 :) Skrevet 26. oktober 2008 #27 Skrevet 26. oktober 2008 Ja, egentlig har jeg tenkt at fatservering er uaktuelt... Tar lang tid, og faren for at gjestene skal gå flekkete resten av kvelden er stor. Men så hadde jeg lyst på to serveringer da... Vet at mange av gjestene mine er sultne, og at en servering ikke vil holde. Det blir jo vanskelig å gjennomføre ved servering ferdig på tallerken.. Hva med buffet da? Hva syns du? Da serverer vi forrett og dessert ferdig på tallerken, og har hovedrett som buffet... Er det en merkelig måte å gjøre det på? Hvis du er kokk har du vel gode tips å komme med Vi vil være mellom 60 og 70 stykker der... Hvor mange servitører tror du vi trenger...? Hihi... Så godt at du vet litt mer enn meg om saken, da kan jeg spørre deg om litt råd
frk Nilsen Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #28 Skrevet 26. oktober 2008 Du kan godt ta to ganger servering av hovedrett, med tallerken. Så fremt det er nok tallerkner da... Et alternativ er jo at det sendes rundt påfyllsfat der de som vil forsyner seg selv og sender videre(på runde 2 selvsagt) Vi kommer til å ha ulike varm og kaldretter på buffeten, og dessert på tallerken. Antall servitører kommer litt an på bordplasseringen osv, men en uerfaren servitør bør nok ikke ha mer enn 10--12 gjester. Så regn med 6 servitører, og la en av disse bli hovmester. Hovmestern serverer bruden og har dialog med toastmaster ang kjøreplan, taler osv. Hovmester er den som bør ha dialog med kokk(ene) og. Da blir det mindre rot i alle ledd ;-)
endelig mamma t 2 :) Skrevet 26. oktober 2008 #29 Skrevet 26. oktober 2008 Ja, kanskje det Servering på tallerken, og påfyllsfat.. Men skal "smake" litt til på buffet-ideen. Vi har to kokker + en hovmester nesten i boks (profesjonelle), så skal diskutere litt med "hovedkokka" hva hun tror også. Andre kokka skal hjelpe til å kokkelere, + legge opp. Hovmesteren vil bli kontakt mellom kjøkken og toastmaster ja, håper det meste vil gå knirkefritt Jeg er jo en liten perfeksjonist, og kommer nok til å ha greie og klare instrukser til alt av hjelpefolk. Hihi... Takk for tips og råd :)
frk Nilsen Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #30 Skrevet 26. oktober 2008 Bare hyggelig å hjelpe :-) Kommer nok til å be om råd og hjelp til ting og tang jeg og! Vil tro at vi er på del 20 av tråder når den store dagen kommer *hihi* Husk å senk skuldrene på den stor dagen da ;-)
frk Nilsen Skrevet 3. november 2008 Forfatter #32 Skrevet 3. november 2008 Uhørt! Vi må holde oss på side 1 ja :-)
lure Skrevet 10. november 2008 #33 Skrevet 10. november 2008 Da var det snart på tide og sende forhånds innvitasjonene, de får vel få noen måneder å spare til flybiletten de også Våre billetter er i boks ! Så da er det ikke stort mere vi får gjort på en stund. Kjolen har jeg gitt opp, iallefall vente til våren. Ellers er mye på plass for selskapet her hjemme. Hvordan går det med dere ?
1prinsesse+2engler Skrevet 10. november 2008 #34 Skrevet 10. november 2008 Hei på dere Jeg måtte bare plutselig holde meg litt borte fra BiM. Ble litt deprimert av at det ikke ble noe spire og så bestemte vi oss for å legge prøvinga på is:( Men gjett hva som skjedde da:)))))))))))) Jo....nå er det en liten spire i magen:)))) Og da har jeg vært så dårlig at jeg ikke engang har orket å sitte ved pc'en. Men i dag er formen litt bedre:) Er 9+3 i dag:) Bryllupsplanleggingen har det heller ikke vært noe fart på i det siste da. Det eneste er at jeg kjøpte meg kjole...FØR testen var positiv. Oææææ.... Så hvis dette går bra, så her jeg termin14. juni. Da har jeg tre mnd på å jobbe meg inn i kjolen. Hmmmm.... Og så blir det antakeligvis dåp samtidig )
endelig mamma t 2 :) Skrevet 11. november 2008 #35 Skrevet 11. november 2008 Gratulerer med spire...! Da har jo du mye å planlegge og se frem til. Og velkommen tilbake i bryllupsplanleggerklubben, hihi...
frk Nilsen Skrevet 11. november 2008 Forfatter #36 Skrevet 11. november 2008 Graulerer så mye med spire!!! Så gøy :-) Og velkommen tilbake =D
lure Skrevet 5. desember 2008 #39 Skrevet 5. desember 2008 I drivende snøføyke har jeg kjøpt brudekjole ! Den ble sydhavs blå, sateng, med halterneck, til midt på leggen. (får stadig spørsmål om jeg bruker blå linser,noe jeg ikke gjør, jeg har så blå øyne) Så den fargen var bare perfekt. Og det beste ! den var satt ned med 70 %, altså 149,- noen bedre ? hehe Super fornøyd God advents-tid
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2008 #40 Skrevet 6. desember 2008 Så bra!! :) Godt å ha kjolen i boks kan jeg tenke meg... Jeg skal bestille min på nett, men tenkte jeg skulle vente i det lengste slik at målene jeg tar er nærmest mulig det jeg faktisk måler på bryllupsdagen også... Samtidig er jeg litt redd for at den ikke vil passe, eller at den rett og slett bare er stygg og dårlig. Man kan jo aldri vite når man handler på nett.. Så mulig jeg fremskynder kjolekjøpet littegrann Bestille 5-6 måneder før.. Føler at det kanskje blir en liten pause i planleggingen. De fleste store tingene er i boks, så det er ikke så mye mer å gjøre foreløpig. Skal booke fotograf og frisør etter nyttår en gang, og til våren må vi vel ta et endelig valg når det gjelder menyen. Tenker at til våren bør vi også finne ut av hvem som skal være toastmaster for kvelden, vil gjerne ha det klart før invitasjonene lages Hvordan står det til hos dere da? Rolig på planleggingsfronten? Trivelig adventstid ønskes dere
endelig mamma t 2 :) Skrevet 6. desember 2008 #41 Skrevet 6. desember 2008 Æsj, der ble jeg anonym gitt...
lure Skrevet 8. desember 2008 #42 Skrevet 8. desember 2008 Ja her er det rolig. Er ikke så mye mere og planlegge før vi får beskjed fra sjømannskirken om det blir Fort Myers eller Miami vielsen blir i. Kommer ann på om det ble andre vielser den dagen eller ikke, om presten kan komme til F M. Så får vi ta det derifra. Planene for festen her hjemme er vel i store trekk ferdige, så nå er det pause frem til våren.
frk Nilsen Skrevet 23. desember 2008 Forfatter #43 Skrevet 23. desember 2008 Oi, her var det stille.... Regner med at dere er alt for opptatte med juleforbredelser i stede for bryllup ;-) Jeg sitter her å fortrenger at huset trenger en siste vask før julekvelden, drikker kaffe og surfer på nett i stede ;-) Skal hive meg rundt straks! Vil ønske dere septemberbruder en flott jul og et fantastisk godt nytt år! *klem* =)
lure Skrevet 29. desember 2008 #44 Skrevet 29. desember 2008 Da var forhånds innvitasjonene ute Til stor glede for familien. Snakk om morsom julaften, Han gikk av jobb kl 0600 på julaften og tok seg en kjøre runde med kortene De glemmer ikke denne jula da hehe
endelig mamma t 2 :) Skrevet 4. januar 2009 #45 Skrevet 4. januar 2009 Godt nyttår jenter! I år er året Hehe.. Starter på nyåret med et lite håp om at jeg klarer å gå ned noen kilo og stramme meg opp etter graviditeten før jeg går til skredderen og tar mål til brudekjolen... Vi får se Skal begynne så smått å handle inn drikkevarer nå tror vi. Konjakk, whiskey, baileys og vodka. Tar vinen når det nærmer seg Skal også undersøke litt priser på kjøtt osv, for å kunne sette opp en meny vi kan jobbe utfra. Dette blir spennende
lure Skrevet 11. januar 2009 #46 Skrevet 11. januar 2009 Neimen, detti ned på side 2 igjen Hvordan går det i planleggingen ? her er det rolig en stund fremmover. Har begynt med trening og er i god gang kjolen er kjøpt men den vil se enda penere ut med færre kg inni hehe
frk Nilsen Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #47 Skrevet 12. februar 2009 Dytt, dytt, dytt! På side 4 jo :-O Nå er dagmamma og jobbing i boks, så det ser ut til at det blir bryllup som planlagt :-) Hvordan går det med dere andre septemberdamer?
lure Skrevet 16. februar 2009 #48 Skrevet 16. februar 2009 Er ikke stort som skjer her. Vi har kjøpt flybiletter til Florida, så det er i orden. Fikk en søt sommerkjole til snuppa på 5 år. Hvit med blå blomster, vaffelstrikk og stropper. Ble så fin så Mannen får få tøy når vi kommer over, mye fint der. Sliter med kiloene, så går med pulsklokke, over 2000 kacl dagen og jeg får stjerne i boka HEHE av mannen. Skal på jente-tur til London så "premien" er dobbling av reisekassa, Hehe skal si motivasjonen er på topp Reiser i slutten av mars Han er utrolig snill, hjelper og motiverer meg på en positiv måte.
endelig mamma t 2 :) Skrevet 16. februar 2009 #49 Skrevet 16. februar 2009 Tja, det har skjedd litt siden sist da.. Har bestilt brudekjole! Så nå venter jeg i spenning! Mannens antrekk er komplett.. Begge barna er stortsett klart mtp klær. Ellers har vi begynt å samle drikkevarer Hehe... Skal jo litt til. Skal begynne å scrappe invitasjoner snart Tenker jeg sender dem ut ca 3 måneder før, men greit å lage dem ferdig. Holder på å lage serviettringer/bordkort, mye jobb, men det er artig og blir lekkert Noe må man jo henge fingrene i i fødselspermisjon
frk Nilsen Skrevet 8. mars 2009 Forfatter #50 Skrevet 8. mars 2009 Selv med jobb og dagmamma i boks ser det ikke ut til at vi får råd til noe stor fest. Jeg har vært skadet i skulderen og bruker 1/4 av lønna på fysio :-S Og i går gikk vasken på badet i stykker, så da benytter vi sjansen til å ta en liten oppgradering av badet.(og det trengs virkelig!) Det vi mest sansynlig kommer til å gjøre er å gifte oss og dra på bryllupsreise, så tar vi festen etter vi har spart opp litt mere penger. Vil jo gjerne spandere på gjestene våre! Vi har jo tenkt på NY til bryllupsreise, så det blir jo perfekt å gifte seg der :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå