Gå til innhold

September 09 brudene del 2 :-)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde aldri trodd at JEG skulle bli en bridezilla ;) hehe. I det hele tatt har jeg overrasket meg selv mange ganger etter at jeg traff Drømmemannen ;)

Sender deg litt brudestøv ja ;) Men nå er det jo strengt tatt lenge igjen.. Blir vel sittende å tromme med fingrene til våren og bare vente :) Har nettopp vært i ventemodus (fikk baby for litt siden), og nå er det på'an igjen ;) Sukk.

Skrevet

Ååååå jeg gjorde noe dumt i dag ! var innom en hobby butikk med ALT til scrapbooking..... har lyst til å forandre alle invitasjonene ! Har jo tid men var jo fornøyd egentlig, men nå......

uff, hva hadde dere gjort ?

Skrevet

Nå er ikke jeg noen kløpper på scrapping, så jeg hadde nok holdt meg til det jeg allerede hadde laget. Men kan du ikke scrappe bordkort og takkekort da? Men har du tid og råd og ikke mist lyst så scrapp i vei ;-)

Skrevet

Jeg har tenkt og bestemt meg for hvordan jeg ca vil at alt av trykksaker (bordkort, invitasjoner, meny/festprogram osv) skal se ut, men jeg har tatt litt på beregningen at jeg kan få andre ideer underveis ;) Lager ikke ferdig invitasjonene før jeg skal sende dem ut tror jeg..

Har nå bestemt meg helt for fargetema. Det blir kremhvit, og lys grønn, evt med gullfarge i detaljer.. Har dere tips til blomsterdekor...? Vi har inngått avtale om at vi (les JEG, hehe) ikke skal legge så mye penger i dekorasjon og pynting av lokalet, men heller investere dem i andre ting (champagne, flere gjester osv). Vet ikke helt hvordan jeg skal få til det med blomstene uten å bruke en formue. Har lyst til å bruke hvit calla, evt andre hvite liljer i tillegg i brudebuketten min og har lyst at resten av blomstene skal matche.. Hmm. Tips? :)

Skrevet

Fargevalg ja hehe....

Her er det høstblader,palmer og gerbera i alle farger!!!!

Vi gifter oss i Florida og så skal vi ha en fest her hjemme etterpå. I en hytte hvor det er ca 15 min å gå fra bilen. Litt oppgaver og varm velkommst drikke i skogen, Lamme-gryte av ett eller annet slag til middag. Så vi får kjøre på med gerbera i spreke farger så vi mærtser naturen på fargene. Skal også ha gerbera i buketten min ( hvis jeg finner det i florida).

Har ikke helt bestemt "i hva" enda, men det blir en eller to blomster sammen, utover bordene. Samt rundt kubbelysene ( noen med shell )

Dette høres rotete ut men det blir sån når man skal få to så forskjellige klimaer til å passe sammen.

Kremhvit,lys grønn og gull er jo kjempefint da :)

Hva med å tvinne en tynn gull tråd ( eventuelt tre noen hvite/gull perler på) rundt stilken og legge dem rett på bordet, en eller to sammen ? Trenger ikke så mange og du kan gjøre det selv.

Skrevet

I går gikk jeg forbi en stoffbutikk, og der har de tyll og dall for en billig penge. Da fikk jeg en idè, hvit duk med en løper av tyll, som er litt rufset opp i midten. Blomster og lys på tyllremsen. Den er ca 30cm i bredden. De hadde alle mulige farger, høstfarger, lys grønn, hvittoner med gull eller sølvremse.... Pris fra 15,- metern

Billig pynt :-)

Skrevet

Vi skal ha løper på hvit duk :) Tror det blir lekkert... :)

Et søskenbarn jeg har ler litt av meg siden jeg er så tidlig ute med å planlegge.. Hehe. Er kanskje det, men egentlig er jeg glad jeg har godt tid. Da får man tid til å finne de riktige kontaktene, tenke nøye gjennom ting, og slippe å gjølre alt med hastverk i siste liten... :)

Skrevet

Jeg tror at uansett hvor mye og nøye ting er planlagt på forhånd, får man masse småting å gjøre i siste uken(e) før bryllupet. Like greit å være ferdig med alle de store tingene da :-)

Jeg har så og si hele bryllupet og festen klar oppi hodet mitt nå ;-)

Har selvsagt notert noe ned i helgen....

Skrevet

Tror det er greit å ha de store tingene klare får vi slipper nyheten. Jeg vet at det kommer MANGE gode og mindre gode forslag, "alle gjør sånn " osv. Vi vil ha et bryllup som er oss!

Jeg har hvert gift før og vet å styre unna de største fellene, som mor og svigermor hehe.

Min kommende mann har 2 brødre og han eldste stakk av da de giftet seg. Han yngste blir vel aldrig gift så da kan dere jo tenke dere......

Greit a ha gjort det meste da, hehe

Skrevet

Må dytte litt her.... Fant oss på side 2! Og det går jo ikke ;-)

Skrevet

Var i marka i forrige uke, og for noen fantastiske det er!! Vi er heldige som skal gifte oss på høsten =)

Jeg har forresten bestemt meg for kjolen! Det blir 2008 kolleksjonen kjole 0277 hos sheshopping. Skal slenge med en Vera Wang kopi og ;-) så har jeg to å velge i ;-)

Skal ringe på lokaler til festen i dag.

Skrevet

Jeg skal også bestille kjolen min på nett :) Vel og merke etter å ha prøvd tilsvarende modell i brudesalong... Skreddersydd og billig ;) Vet bare ikke når jeg skal ta mål. Er ikke så lenge siden jeg fikk baby, så håper kroppen min forandrer seg (til det bedre!) etterhvert. Nå er det heldigivis snøring på kjolen jeg vil ha, slik at den tåler at jeg går litt opp eller ned. :) Vi får se.

Høsten er nydelig ja :) Min favorittårstid. Har alltid drømt om høstbryllup. Så er det lekkert å pynte etter årstiden, nydelige farger.. Lyng, bær, løv osv :) Varme jordfarger.

Skrevet

ÅÅÅÅÅÅ NEEEEEEEEEEIIIIIII !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

fant en utrolig fin kjole i brude salongen her i byen ( skulle bare kikke på selskapskjole) Men den passer liksom ikke med palmer og strand. De kunne kutta av kjolen til midt på leggen men jeg klarer ikke å se det for meg. Det er noen svakt rosa fargede ( 2 cm i dia) blomster på overdelen og de gikk igjen på slepet. Så en trengte strengt tatt ikke brudebukett, ( ! ).

( den var satt ned til 6000,-)

Det endte med at jeg har bestilt prøvetime i februar.( jobber med å ta av 15 kg )

Å hvis jeg enda ikke har fått den ut av hode så skulle jeg få den til den prisen alikavel.

Men jeg hadde jo egentlig sett for meg en sommer/ selskaps-kjole.

Planen er å kikke når julebord kjolene kommer.

Hvorfor skulle dette være så vanskelig da.

Skjønner nå at ideen om å finne kjole når jeg kom til usa er en elendig idee :(

-nille har foresten noen søte brikker formet som høst blader nå. Kan brukes som bordkort,servetringer, dekorasjon osv.

Skrevet

Nå har jeg ringt på lokaler til bryllupsfesten. Det jeg hadde sett for meg blir alt for dyrt! 8000,- kun for leie fra 12-02 på selve dagen. I tillegg kommer det en leieavgift før service på 35,- pr.pers. 20,- for oppvask pr.pers. 175,- timen for en brannvakt.... Med 50 gjester blir dette over 12000! Ble svett jeg, sa bare høflig: Må diskutere dette med min kommende mann....

Ringte på et annet sted, der skulle de ha 2000,- for lørdagen. Når jeg spurte om hva de skal ha for hele helgen ble hun litt satt ut... viste ikke helt hvilken pris de skal gi. Men det blir jo uansett ikke mer enn 6000,- Og der kan vi komme å dekke opp å gjøre klart på fredag ettermiddag. Rydde og hente gaver når det passer oss på søndag :-) Sluttvask kommer på ca 3-400,-

Vil gjerne ha et lokale der jeg kan komme på forhånd, så jeg slipper å stå å dekke bord på bryllupsdagen.... Og festen trenger ikke å slutte til et vist klokkeslett.

Skrevet

Er så glad jeg har funnet det perfekte lokale! Helt nytt (bygget sto klart i år), så det er lekkert og pent. Fliser i hallen, skinnsalonger i hallen, downlights i taket, flotte toalett med fliser, stort fint kjøkken, og lys og fin festsal. Betaler 4000 for hele helgen, og utleieren mente at i praksis fikk vi nøklene på onsdag-torsdag, og leverte tilbake mandagen. Helt supert! Da vi åpnet døren til lokalet ble det litt "Oooi, her var det fint", og da vi hørte prisen og antall leiedøgn var det ikke vanskelig å si ja! Servise hører til, og det var fint. Alt av kjøkkenutstyr var på plass :)

Har nå ombestemt meg tror jeg, igjen!, angående mat og pynt osv. Kommer vel til å endre mening tusen ganger før jeg finner noe jeg er helt fornøyd med. Men det er vel bare sånt man må regne med ;) Hehe.. Vi har lyst på tre-retters meny, med høstens goder. Viltkjøtt, sopp og bær. Nam! Vi drar høsten med oss inn i lokalet, og pynter med greiner, rognebær, løv, mose og levende lys. Skal tørke appelsinskiver (håper jeg får tak i blodappelsin) og kjøpe noen pilhjerter på blomsterforretning, og lager alle oppsatser selv. Tror det blir lekkert! På kjolen min er det kantebånd og litt andre detaljer med en annen farge enn grunnfargen (som skal være elfenben), og jeg velger farge selv på detaljene. Tror jeg går for en varm rustrød farge der, det kler meg godt, og passer fint på høsten :)

Skrevet

Oi! Hvor ligger dette lokalet da? Det hørtes jo helt supert ut!

Skrevet

Jess! Da er lokalet i boks! 4000,- + 300,- i sluttvask for hele helgen :-)

Da kan planleggingen og sparingen begynne for alvor!

Skrevet

Så bra du har fått lokalet i boks :) De store tingene er godt å få på plass tidlig, så vet man hva man har å forholde seg til under resten av planleggingen.

Når har du tenkt til å bestille kjole? Jeg hadde tenkt å vente i det lengste, så målene blir mest korrekt. Kan jo hende man endrer fasong ila et år.. Men nå vet jeg ikke helt lenger. Tenk om kjolen ser forferdelig ut? Eller ikke passer i det hele tatt? Da bør man jo ha tid til å finne en ny...

Skrevet

Tenker jeg venter til utpå nyåret, våren kanskje... Har jo de berømmelige 10kg å ta av. Tror jeg kommer til å bestille 2 kjoler, det blir uansett ikke mer enn 3000,- Så kan jeg evt selge dem hvis de ikke passer. Men håper jo at de passer da :-)

Skrevet

Ja det var de kiloene da, nå har jeg virkelig tatt tak i meg selv. -3 kg på 3 uker. Har prøvetime i februar, så håper å nå målet til da. eller nesten da haha.

Iallefall magen.......... håpe håpe......

Skrevet

Så flink du er! Er det noe spes du har gjort for å ta av 1kg i uken?

Skrevet

hei

har benyttet meg av vektklubben.no regnet ut hvor mange kalorier jeg burde spise pr dag, og holdt meg der ( veier ikke maten, men ca mål). Ellers har jeg brukt wii fit til trening. Ser det mere som gøy og spill men skal si det virker. Fin etter at barn er i seng ! Og så går jeg 2-3 turer hver uke, i ca 1 time.

Det største er vel at jeg ikke har spist sjokolade ol på disse 3 ukene. De 4 første dagene var verst og det gikk hardt utover frukt fatet.

Kjøpte epler og kokte de til mos, det var/er mitt godteri :) Gjerne med litt vanilje joghurt.

Mindre porsoner har vel også gjort sitt hehe, har faktisk byttet til en mindre str på middags-tallerkenen. Ser jo ut som mye mat ! bare psykisk hehe.

Er aldrig sulten !

Så håper kiloene er av før bryllupet :)

Skrevet

Har prøvd meg frem litt i photoshop... Prøver å lage noe lekkert til trykksakene, jeg skal lage alt selv. Har lyst å få vår egen stil på det :) Og så langt ser det bra ut! Har fått laget noe som jeg kan bruke på det meste av trykksaker. Bra :)

Så sliter jeg litt med hva jeg skal sette av i budsjettet til serveringshjelp.. Hehe.. Vi er ikke sikre på hvordan vi vil ha hovedretten servert, fra servitørens fat, ferdig lagt opp på tallerken, eller som buffet. Antall servitører har jo noe å si i den sammenheng. Vet heller ikke hva jeg bør beregne å betale dem. Vi kommer nok litt å spørre venner/bekjente som ikke er så nære at de blir inviterte. Håper bare de ikke blir fornærmet ;) Håper også at de vil delta i festlighetene etter at jobben er gjort :)

Skrevet

Hvorfor ble jeg plutselig anonym...???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...