SuperGlad Skrevet 22. september 2008 #51 Skrevet 22. september 2008 Jeg har vokst opp med ekte juletre, med norskeflagg, masse lys, stjerne med lys i toppen, og masse hjemmelagd pynt i tillegg til kjøpte kuler og div. Noe av stasen med å våkne julaften var å gå ned trappa til stua å se at det var kun lys på treet, helt mørkt ute. Stemningen slo deg nesten ned! Å da gikk jeg å så etter hva som var pyntet på treet, den dorulldingsen jeg lagde i barnehagen, engelen jeg lagde, alle de små kurvene jeg hadde lagd på skolen osv. Tradisjonen skal leve videre :-) Jeg så ikke en eneste julepynt (annet enn adventspynt) før jeg sto opp julaften. Mamma å pappa holdt på til langt ut på natt, for hos oss så det ut som om jula hadde spydd :-) HERLIG :-) Har begynt å hamstre jeg også tihi :-)
Gjest Skrevet 22. september 2008 #52 Skrevet 22. september 2008 denne må jeg bare svare på vi er hele familien ute i skogen og velger oss ut et tre vi vil ha. dette er en tradisjon vi har gjort i mange år,har med kakao og pølser og koooser oss i skogen. så drar vi hjem,og ungene står for pynting av treet. spiller ingen rolle for meg hvordan det blir seende ut,ungene storkoser seg når de kan bestemme hvor pynten skal henge. (vi hjelper til med lys) hos oss er det ut med designer tre,og inn med hjemmelaget.
Piri Skrevet 22. september 2008 #53 Skrevet 22. september 2008 Jeg har design-juletre. Det er designet av familien. Her er eldgamle juletrekuler med morken husholdningstråd. Gått i arv fra min manns oldemor og de er helt nydelige. Krøllete juletrekurver med MASSE lim og noen fine avanserte som jeg og eldstejenta har dillet med i sene nattetimer. Tovede kuler og engler. 2 sett med juletrelys - et eldgammelt som mannen min har arva fra sin bestemor og mine fine nye som ser ut som ekte stearinlys. Vi gadd ikke krangle om det. Ellers er det masse greier som egentlig ikke henger på greip, men som er så inderlig kjære. JA til dorullnisser og papirlenker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå