Gå til innhold

Juletre-debatten!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så er det høst, og om ikke sååå alt for lenge er det jul. Da kommer ungene hjem med glanspapirlenker og grisestygge glanspapirkurver, vel..iallefall de som har unger som går i normale barnehager og skoler.. *ler høyt*

I fjor satt jeg og grudde for do-rullnisser og glanspapir fordi det så krasjer med designer-juletreet mitt med hvite perler, hvite fjær, glass og krystall. Og når julen kom, fikk jeg to fantastik fine hvite og 2 lilla tovede kuler til å ha på treet mitt som lille hadde laget i barnehagen. Da ville jeg mest av alt falle på kne og takke hun som sto for å hjelpe barna med de.

Så kjør debatt.. Skal juletreet glitre med norske flagg og girlander, eller er det designer-treet som pryder deres stue?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Juletrepynten du fikk hadde passet godt på mitt tre med norske flagg og girlandere!

Hørtesd veldig fin ut forresten!

Skrevet

hittil får jeg bestemme men juletreet hos mor og får bærer preg av tre tidligere barnehagebarn, litt av hvert der gitt;) er jo liksom litt dårlig gjort og ikke henge det opp heller.

Skrevet

Synes juletreet skal være pyntet med norske flagg og hjemmelaga pynt!

Nei til designe-rtre! (selvom det er stilig, så er det utrolig kjedelig)

Skrevet

Hey! Jeg er ikke ferdig med sommeren ennå!!!

Men siden du spør; jeg kan vel ikke kalle treet mitt for designer tre, nei. MÅ ha edelgran (ikke noe falske greier i mitt hus) og de skal helst pyntes med enten kun røde og gull kuler eller sølvkuler, hvite pynt. Men om jenta mi kommer hjem med den gyseligeste tingen (jeg synes jo alt hun lager er vakkert da, objektiv som jeg er), skal det få en liten hedersplass i treet=)

Gjest vaskepott
Skrevet

Jul er kos og tradisjon og juleverksted. Stygt eller pent, hjemmelaget er mye mer jul enn noe design.

Basta;)

Skrevet

Og...norske flagg skal ikke opp i mitt tre, uansett faen=)

Skrevet

Designer-tre er veldig pent, men synes det blir så upersonlig.

Ja til koselig jul, med ekte håndlaget/ hjemmelaget julepynt!

Gleder meg til sønnen min blir så stor at han kan være med på å lage julepynt! :)

Skrevet

Norske flagg har ikke noe på ett juletre å gjøre...

Her er det gull og røde kuler på treet med polkastenger hengende på treet... Med masse bittesmå lys...

Tror jeg skal skifte stil i år...

Likte treet til (S)Tinkerbell godt... Håper å få se bilde på bloggen seinere:)

Skrevet

Ja, som sagt så fikk kulene til lille plass på treet de. De var jo kjempefine og aldeles ikke i stygt glanspapir.

Juleverksted er vel og bra det, men hvorfor må man lage stygge do-rull nisser og annet Crap! hehe. Det må gå ann å gjøre noe mer ut av det, og heller legge litt mer sjel i hva det er ungene skal lage i barnehagen? Vi har fått flotte ting til påske også. De hadde laget krakelerte keramikk-egg. Jeg grein nesten når det gikk i stykker, og heldigvis laget de ett til til meg når jeg sa fra da. hehe. Det var andre som nevnte de kjipe eggene i gult, grønt og andre gusjefarger de fikk av ungene sine i andre barnehager når de så våres. heheheheh.

Nej, jeg tåler ikke juletre med girlander og glanspapir. hehe. Slikt kommer ikke inn her. *ler høyt* Og norske flagg. *grøss*

Ooooalf, oooolaaaf.. kor e den store esken med jultreepynt!?!!!

Skrevet

Mine er så små at de enda ikke har laget julepynt, men kanskje jeg får noe i år av frøkna, siden de har begynt i barnehage nå.

Håper det! Jeg kommer til å være kjempekry, og selvsagt skal det få henge på treet! Her er jula for alle, tenk så stolte ungene blir når de får henge pynten sin på treet da=)

Designertre kan jeg ha når ungene er store og ikke bryr seg

(men da er jeg vel så nostalgisk at jeg sparer på alt det gamle og henger det opp år etter år)

Gjest Siklerotte
Skrevet

I mitt mors hus (designertre) i mitt fars hus (designertre) - for første gang i mitt livs historie skal jeg faktisk kjøpe mitt eget juletre, selv om jeg ikke er hjemme i julen. Og det skal bestå av det mest glorete og hjemmelagde greiene det er å finne - gjerne laget av min datter. Det er sjarmen - og det eneste jeg er litt sånn på. Er jo så søtt... Men norske flagg har jeg meg frabedt.

Skrevet

Om jeg får sånn juletrepynt som i fjor så skal det opp på treet :) fikk da hvite hjerter med litt sølvpynt og hvite fjær på, resten kan hun få ha på sitt tre på rommet sitt.

Og ingen norske flagg? er dere tomme i toppen eller? selvfølgelig MÅ man ha det! Jeg skal tråle antikvitetsbutikker etter norske flagg med spitt før jul hvertfall, har dere ikke hørt sangen eller??

Lurer på å ha levende lys på treet i år også, også sølvstjerne i toppen så klart. Er det en ting INGEN får puttet på mitt tre så er det julestjerne med lys i hvertfall *grøss*

Også må jeg ha edelgran! Skal på plantasjen den dagen de starter med salget av trær slik at jeg får det peneste treet hehe :) skal ikke ha noen liten lurvete og tynn busk hvertfall...

Skrevet

Er selv oppvokst med juletre fullt av hjemmelaget pynt. Synes det var kjempestas at noe jeg hadde laget hang på treet.

Hadde en periode hvor jeg fant ut at når jeg fikk min egen familie, skulle jeg ha helt ny julepynt på treet. Det jeg hadde etter at jeg flyttet hjemmefra, var mest ting jeg hadde fått med meg derfra, og noe av pynten er fra jeg var liten jente, Nå som mitt første barn har kommet, gleder jeg meg til å henge det hun lager på treet, sammen med henne. Og jeg får meg heller ikke til å kaste pyntet jeg fikk med hjemmefra, Eskene er det nesten ikke mer igjen av, men pynten er like fin, og ser fortsatt prislappen fra Domus tidlig på 80 tallet.. synes det er litt koselig også..

Ellers synes jeg også flagg hører med på treet.. synes noe mangler hvis det ikke er med..

Skrevet

juletre skal bestå av så mange lys, gilander og så mange julkuler så mulig.

det småen lager i barnehagen kan han få putte på sitt bitte lile tre som står på bordet med 24 små pakker under. ikke noe hjemmelaget dill på mitt tre! med mindre det er hjemmelagde julekuler.

min meg på og kjøpe større tre i år, i fjor var det ikke nok greiner til alle kulene og jeg har kjøpt fler :-)

jeg ELSKER julekuler og om jeg skulle startet et ligat så hadde ligatet gått til utanelse for og lage hånlage julkuler

Skrevet

jeg har løst "lurvete, tynn busk" med plast jeg gitt. kjøpt på plantasjen i fjor, og det er faen meg så tett og flott at det ser ut som en disney-busk. og det er ikke en kjeft som ser at det ikke er ekte. hehehe. Jeg vet det jo, og det er egentlig litt trist å ikke dra ut å kjøpe juletre. Men fy flate å mye frustrasjon jeg sparer meg selv for fordi det ikke finnes bra nok tre i dette land til å pynte for meg.

regner med at det snart blir inn igjen å ha norske flagg på juletreet ja.. men jeg liker det ikke. *Grøss* Og stjerne med lys finnes ikke her heller.

Skrevet

Enig i at det skal være edelgran! Det er det vakreste treet=) Men norske flagg, nei takk. Synes faktisk det ser malplassert ut på et juletre.

Skrevet

Men stinkus, da lukter det jo ikke juletre i huset!! Koseligste i verden er å våkne på julaften når det lukter rent og juletre i hele huset :)

Og norske flagg er fiiiiiiint!

Skrevet

hehe, ja det er noen ting jeg savner..men det er verdt å slippe letingen og irritasjonen når jeg ser det mangler en grein her og en grein der. hehe.

dessuten bruker jeg edelgran i kransen på døra og enkle borddekorasjoner så da lukter det litt alikevel. :D

Skrevet

Et vellykket juletre ser slik ut:

-det er edel/gull gran

-blottet for alt som heter glitter og norske flagg *grøss*

-få farger og mønster, hos oss går det i rødt og sølv (resten av huset har samme stil)

-KUN klare lys som gjelder, farga er bare helt ut!

Barnas kreasjoner kommer ikke i nærheten av mitt tre- det vet de . Så vi lager heller en liten pynt av treets avkappede greiner. Det er stas for ungene:-)

Når det gjelder jula er det kun jeg som bestemmer hvordan det skal være, det verste er at resten av fam ser ut til å være storfornøyd med det:))

Skrevet

Kunstig tre er best... Orker ikke den røssinga av granbar og tanken på alle de ekle insektene som kan være på treet..

Katta hadde sikkert kost seg no jævli hvis vi hadde hatt ordentlig tre..

Er oppvokst med plasttre jeg så det er helt knall....

Skrevet

Her er det julestjerna mamma kjøpte til min første jul som topper treet.

Glitterdingser anskaffet oppigjennom årene, julepynt fra fordums tider, og noe litt nyere. (disse fordømte kulene knuser jo så fort!)

Lys som ble kjøpt med stjerna, dvs i 82.

Ingen flagg, og ingenting som matcher:)

Skrevet

heheh..

deilig med enda en juletre-nazi her! (jeg bruker ordet i beste mening...)

Lille får hjelpe til med å plassere ut nisser og engler, og henge fjær og annet dill på treet. Men hva som henges på bestemmer jeg, dessuten flytter jeg vel litt på det hun har hengt på når hun har lagt seg. hehe.

Skrevet

Nå måtte jeg le - for mine unger for lov å hjelpe litt til med pyntingen, men hver eneste kveld er jeg å flytter rundt på tingene. Eldste er nå så stor at hun har gjennomskuet meg, så hun spør bestandig: kan den være her eller vil du flytte på den?"

Skrevet

Jeg har et veeeeldig gjennomført pyntet julehus og juletre, og tenkte faktisk litt over akkurat dette du ta opp nå. Foreløpig er jenta mi under 2 år, og ifjor holdt det med å begrense pynten til kjøkkenbordet.

I år skjønner hun mer av hvor pynten hennes blir plassert henne, og jeg tenkte å skaffe med en trollgrein dersom hun kommer med kuler, slik at hun får et lite "skrytehjørne for seg selv", som jeg vil tro faller i smak. På denne måten er alle happy, og ikke minst mamma- som setter alle sin stolthet og kreativitet i et flott julehus! =))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...