Twintipp og himmelblå Skrevet 21. september 2008 #26 Skrevet 21. september 2008 Jeg skal sige deg dette har vært oppe til diskusjon i mitt hode opp til flere ganger allerede.. *høh høh* Jeg har en forkjærlighet for hvitt, og kjøpte ifjor masse og dyrt juletrepynt i hvitt og noe sølv + polkagriser. Synes jo treet ble veldig fint og rent selv.. Meeen, etter nøye gjennomgang har jeg kommet fram til at det i år skal inn et stooort og flott tre med gammel julepynt. Har arvet en del julepynt, og det er sånne koose ting som gamle lilla kongler, bjeller etc. Norske flagg skal også opp, samt glitter.. Tenkte og bruke den hvite pynten i juleoppsatser ellers i huset da:o) Og det uekte treet jeg har hatt i alle år skal lille og niesa få pynte på loftstua akkurat slik de vil:o) Gleeeeeeeeeeeeeeder meg!!!!!!!!!!!!!
Tommage♀♂ Skrevet 21. september 2008 #27 Skrevet 21. september 2008 Ikke for å være frekk eller noe, men jula deres høres kunstig ut... Glad jeg ikke har dere til mamma, hehe=)
Mamma med to søte små Skrevet 21. september 2008 #28 Skrevet 21. september 2008 Her i huset har lillesnupp bestemt at hun skal ha et lite juletre på rommet, så skal vi ha et stooort i stuen. Så da regner jeg med at hun vil ha sin julepynt på sitt tre
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 21. september 2008 Forfatter #29 Skrevet 21. september 2008 Den er jo ikke kunstig bare fordi den ikke er sånn som du liker at jula var når du var liten. hehe. Jeg er voskt opp med designer-tre hjemme også, og elsker min mors julehus og stemning. Håper at lille vil gjøre det samme etterhvert. Vi baker pepperkaker, sugarcookies og andre julekaker sammen. Drikker gløgg og ser på julekalender osv osv. Satser på at hun får gode juleminner. hehe.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 21. september 2008 Forfatter #30 Skrevet 21. september 2008 Trollgrein var en lur ide!
ikke akkurat struttepupp! Skrevet 21. september 2008 #31 Skrevet 21. september 2008 jeg er nok den største julefanatikeren som finnes, tenker jul hele året:-) Ungene er som sin mor dem, de drømmer om julemiddagen allerede i januar, de elsker juleverkstedene vi har hvert år, vi pakker inn gaver sammen, har hjemmelaget kalender, ser barne tv sammen hele desember (tradisjon, selv om de to første beg å bli store), baker alle kakene sammen osv osv. Men når det kommer til pynten- da er jeg "streng", men vil ikke kalle jula vår for kunstig i det hele tatt. Masse stearinlys, spill og famile i hus- hærlig. Geeeeeeder meg!
Gjest Skrevet 21. september 2008 #32 Skrevet 21. september 2008 Jeg skal ha juletre for første gang i år, jiiiiiha! En tng er sikkert, flagg vil du aldri finne på mitt tre.
Raych Skrevet 21. september 2008 #33 Skrevet 21. september 2008 Designer juletre??? Haha, da har jeg hørt det også Hvem designer for deg? Kan vel ikke kalle det det vi har her, men vi har ikke norske flagg, eller glitterranker. Vi har prøvd å ha en eller to farger på treet, og det er rødt og sølv:) Ungene får stort sett henge på det de har laget, men så langt har det være veldig fine ting. I fjor var det f eks noe lignende det du fikk, bare at her var det kuler i hvitt og sølv. Kjempestilige!!
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 21. september 2008 Forfatter #34 Skrevet 21. september 2008 Hm, vel ordet designerjuletre kom av en diskusjon her inne i fjor. Da enkelte mente at vi som hadde fargekodede juletre hadde designerjuletre. Dessuten er jeg min egen designer. hehe.
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 21. september 2008 #35 Skrevet 21. september 2008 Her feirer vi designer-jul så det holder! Hehe.... Jeg er ekstremt opptatt av interiør, og ikke minst så er det viktig å ha system! Hehe... Treet skal være av edelgran, for det drysser minst. Så skal det pyntes med rødt og gull. Det skal pyntes smakfult Det samme gjelder resten av leiligheten... Gubben synes dette er helt flott, for jeg er såpass perfeksjonist at jeg foretrekker å ordne dette aleine (med litt hjelp fra guttungen), og det betyr igjen at han kan sitte på rompa i sofaen og flire av meg mens han ser sport på tv Guttungen er bare 2 år, så han er ikke kjempe interessert enda, men etterhvert regner jeg med at vi lager en liten bukett av avkappede kvister fra treet og binder sammen, og pynter det med det han ønsker. Slik er jeg vokst opp, og synes det var knall, så det har jeg tenkt å videreføre til mine barn Juleverksted og julebaking tar alle del i, og det er kjempekoselig! ELSKER jul
Leirha Skrevet 21. september 2008 #36 Skrevet 21. september 2008 Jeg har definitivt designer treet! Jeg som du grudde veldig for hva han ville komme hjem med som måtte på treet, og tankene jobbet hardt for om jeg kunne bruke noen form for unnskydning for å ha de en annen plass. Må bare si at jeg syns han er så utrolig flink når han lager noe, og jeg gleder meg til å få nye ting sm han har laget på skolen, brødfjøl og forkle bruker jeg hverdag... Men juletreet er jo nesten hellig for meg Men som du, han hadde laget den mest fantastiske pynten, gle rett inn i pynten på treet!! Ble veldig glad da. For alles del! Treet mitt skal foresten stråle av pynt, og det går i kongeblått og hvit, og gjerne glass... Glitter er et must! Treet sprayes helt med snø, så det blir hvit. Det er kanon fint. I fjor var første julen jeg om samboeren feiret sammen, og han gadd ikke være med å pynte treet. Men kritisere det, det var mye kjekkere. Sånn er ikke jeg vant med det, man kan ikke gjøre sånn... Uff, var ikke det litt for mye hvit? Og hvor er flaggene? (???!!!!????!!?) Men da moren hans kom for å feire hos oss så datt hun helt vekk i treet om hvor fnt det var osv... Ja, DA syns jammen han også det var fint da... Mammmadalten!
Leirha Skrevet 21. september 2008 #37 Skrevet 21. september 2008 Om noen år får du nok kjøpt juletrelukt på boks som du bare kan spraye treet med, så ikke tenk på det
Lykke X 4 Skrevet 21. september 2008 #38 Skrevet 21. september 2008 Ingenting er så flott på juletreet som det småttisene stolt har laget, om det er aldri så skjørt og skakk. Pynt laget av små barnehender er den fineste julepynten i verden
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 22. september 2008 #39 Skrevet 22. september 2008 Når jeg var liten hadde jeg og min søster et eget lite juletre mellom soverommene våre fordi da kunne vi henge glanspapir lenkene som mamma neppe synes var så fine på der. Når jeg ser bilder av det treet i etterkant ser jeg at det nesten bare var laget pynt på skolen fra det, og noe gammelt som mamma ikke brukte på det store treet i stuen lenger.. Kansje en tanke for flere, hvis jeg får muligheten til å gjøre det sann for mine barn kansje jeg også gjør det. Men synes ikke at et juletre skal være sann designer tre, noe midt i mellom. Ikke sann som du ser i amerikanske tv-serier hvor de får designere til å komme hjem å pynte det for deg. Men selv har jeg nesten bare rød og gull pynt og kuler på treet. Og liker ikke norske flagg...... Men både mamma og pappa har det på sitt tre.
*Anonymus Maximalus* Skrevet 22. september 2008 #40 Skrevet 22. september 2008 ja til selvhogd juletre med masse glitter og hjemmelaget julepynt. Det er jo det koseligste med hele jula!!! Designertre liker jeg ikke i det hele tatt, det er så upersonlig atte fy, men alle har jo hver sin smak.. Men norske flagg er ikke på mitt tre, men det er bare fordi jeg ikke har. Men stjerne med lys har jeg ikke på toppen.. Der er det en fin gullstjerne uten lys:D
Hikken Skrevet 22. september 2008 #41 Skrevet 22. september 2008 I fjor var all juletrepynten sølvfarget og med noen røde kuler, og det skal være like enkelt og pent i år! Blir vel hvitt og sølv tenker jeg. Når Leah blir så stor at barnehagepynten kommer hjem i kilovis får jeg vel bare finne meg i at ting blir litt annerledes. Eller kjøpe et eget juletre til henne ;-)
Gjest Skrevet 22. september 2008 #42 Skrevet 22. september 2008 Hehe.... sorry altså.. men designertre?? ok... Her i huset er det jenta på fire som får bestemme hvordan juletreet skal se ut... Heldigvis har jeg blitt såpass voksen at jeg fint har forstått at jula er mest for barna, og i alle fall mest stas for de minste..... Hun pyntet treet i fjor også hun. Langt fra symmetrisk men med desto mer sjarm..... Herremin, skulle jeg liksom ta fra henne denne gleden bare fordi jeg skulle like en annen stil på juletreet? Nei, ærlig talt! Til vanlig så er jeg ganske opptatt av interiør, men jeg har faktisk innsett at dette slett ikke er bare mitt hjem.... så de andre som bor her skal jammen få ha litt og si de også. Og til sist.... jeg bare MÅ kommentere det.. Unnskyld meg altså... men du gruer deg for dorulle nissene som små barnehender har strevet for å lage så fine de bare kan? Da synes jeg egentlig mest at det er på høy tid at du kommer over deg selv.... Uansett hvor lite desigvennlige disse dorullnissene måtte våre så skal jeg love deg at de får hedersplassen i mitt hus....
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 22. september 2008 Forfatter #43 Skrevet 22. september 2008 Jasså du, så jula er mest for barn? Det er jeg langt fra enig i, og jeg gleder meg minst like mye til jul som barnet mitt. *ler høyt* Og det er jo rart at du antar at ikke ungen min gleder seg til å pynte juletreet, for det gjør hun jo. Og å bake kakene, og drikke gløgg. Som er det både lille og jeg gleder oss mest til. hehe. Lille er jo med å pynter treet, det er bare det at hun ikke får henge hva hun vil på det. Tja, kommer hun hjem med do-rull nisser så kan hun godt ha den på sitt eget rom men jeg tviler da barnehagen hennes er over middels kunstinterresert og legger litt mer sjel i det de lager. I stuen har jeg både keramikk-kunst og keramikk-boller som hun har laget. Det er like mye barnehagene og skolene som ikke kommer på noe bedre å lage enn do-rull-nisser jeg klager på og ikke lille sine ferdigheter til å lage de...
Gjest Skrevet 22. september 2008 #44 Skrevet 22. september 2008 hehe.... ok, da så.... (vil bare si at jeg ikke et eneste sted har antatt at datteren din ikke gleder seg til å pynte treet..... )
prekæs Skrevet 22. september 2008 #46 Skrevet 22. september 2008 Ett designtre skal ikke inn i mitt hus. Forferdelig blodharry. Mitt tre er en blanding av pynt som ungene har laget, mer eller mindre antikvarisk pynt jeg leter etter i antikvitetsbutikker og loppemarked, disneypynt og konservative porselensgjenstander og krystallengler. Ikke flagg og glitter, men gullperleranker.
prekæs Skrevet 22. september 2008 #47 Skrevet 22. september 2008 Merkelig nok. Eldstemann sjekker årlig om pynten han lagde under tvang på barneskolen er der. Det er den:) Husker godt han kom hjem med den. "jeg lagde den for at lærærn masa"
Gjest Skrevet 22. september 2008 #48 Skrevet 22. september 2008 En plass midt imellom. Hater girlandere, og flagg har ingenting på et juletre å gjøre. Her går kulene stort sett i sølv og lilla, men det er definitivt rom for bl.a. hjemmelagde innslag og de fine miniatyr-instrumentene i "gull" ;-) Så her er det enkelt og variert. Har ikke sansen for juletrær som er så fulle av pynt at du ikke ser treet inni der... Og lillingen min er sikkert så flink til å lage julepynt (1 år) at det ville kledd ethvert designertre ;-)
Gjest Skrevet 22. september 2008 #49 Skrevet 22. september 2008 Og er det en ting som er helt sikkert så er det at det skal ikke inn noe plasttre, edelgran eller furu hos meg... Det skal ha tette, slanke grener med masse nåler på, men det skal ikke være noe "klumpetre". Og stjerna må ha lys i seg. Ikke noe jeg synes er verre enn ei mørk stjerne i toppen ;-)
Gjest Skrevet 22. september 2008 #50 Skrevet 22. september 2008 Plastikk tre kommer ALDRI inn i stua mi! Nei her skal det være grantre, som sprer julelukta inn i stua blandet med lukta av svinesteika som står i ovnen. Fatter ikke at dere ofrer gleden av å handle juletre, pyntingen med barna og den deilige lukta som sprer seg. Ungene hadde blitt kjempelei seg om vi hadde kjøpt et plastikktre, og det skjønner jeg godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå