Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #26 Skrevet 19. september 2008 Ser ikke for meg en plass hvorfor det er et "problem" at du leverte gutten tilbake i barnehagen, når han var i helt fin form, glad og fornøyd og ville tilbake. Vær så snill og ignorer de onde kjerringene her inne. Jeg er helt sjokkert over hvor usympatiske de er. Du kjenner jo gutten din og jeg har overhodet ikke fått inntrykk av at du er en dårlig mor. Verre for de hønemorene som dikkeduller med barnet sitt over et sår. Er jo ikke snakk om død og liv akkurat.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #28 Skrevet 19. september 2008 Jeg synes ikke de i bhg handla feil. Vi pleier å gjøre det samme der jeg jobber, når det er snakk om mindre skader. Var vel ikke sååå viktig å gi detaljer på tlf til lgen når det ikke var noe alvorlig. Men synes heller ikke det er noe galt i å levere han tilbake når han er fin i formen, selvom jeg selv kanskje ville tatt fri fra jobb resten av dagen for å la han ha en roligere dag. Men hvis han insitsterte på å gå tilbake selv, så skjønner jeg deg godt. Så mitt svar er at :ja det er vanlig Synes både bhg og du gjorde rett jeg;)
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #29 Skrevet 19. september 2008 Syns selv at det beste hadde vært om bhg ringte legen og sa at du kom. Men om det var meg så ville jeg selv ha dratt med han på legekontoret, det er betryggende for barnet at mor eller far er med. Tror kansje de ansatte så at det ikke var alvorlig, men et kutt som måtte syes og derfor vurderete det slik at det var nok tid for at du kunne hente i bhg. Om det hadde vært mere alvorlig hadde de nok ringt 113. At du dro tilbake med han i bhg, ser ikke jeg som et problem. Du sier at gutten var i fin form og han syns det var stas å dra tilbake å vise frem kuttet. Det kan jeg godt skjønne at gutten din syns var kult. Jeg tror du hadde vurdert det helt annerledes om han hadde vondt i hodet og var tufs. Så oppegående er de fleste mødre, får jeg håpe. Dumt at du får så mye kritikk for det, tror nesten helt sikkert at de som kritiserer deg, en eller annen gang leverer sitt eget barn i bhg, med rennende nese og stygg hoste. Men det er en annen diskusjon.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #30 Skrevet 19. september 2008 Takk skal dere ha. Begynte å lure på om alle var like hysteriske her inne. HI
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #31 Skrevet 19. september 2008 Synes også bhg kunne ringt legen og forklart situasjonen før dere kom. Du kjenner jo sønnen din best og kan bedømme om han reise tilbake i bhg eller ikke. Utrolig mange tankeløse mennesker her som mener de kan skrive hva som helst når de kan trykke på anonymknappen Mange tankeløse svar her synes jeg, man kaller ikke en annen man ikke kjenner for en dårlig mor, men synes HI virker oppegående nok til ikke å ta seg nær av slike kommentarer. Men folk blir faktisk såret her inne, uavhengig om innlegget er signert med anonym eller med nick. Håper det blir deres tur snart!!
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #32 Skrevet 19. september 2008 Hvorfor skulle barnehagen ha ringt legen? Det eneste de på legekontoret trengte å vite om skaden var at den eksisterte, at den skulle sys, og at de var på vei. Greiere at mor tok den telefonen da mor har opplysninger om helsehistorien til barnet som kanskje kunne vært relevant for behandling. Barnehagen sitter ikke på sykehistorien til barnet i normale tilfeller.
sydilla Skrevet 19. september 2008 #33 Skrevet 19. september 2008 Det er i alle fall sånn det funker i vår barnehage. De har vel nr. til fastlege, vår barnehage har ikke det, for mer akutte tilfeller tenker jeg? At personalet, 3 voksne på 18 - 19 barn, normalt ikke forlater barnehagen for å gjøre en oppgave foreldrene kan, og bør, gjøre er ikke så rart syns jeg...
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #34 Skrevet 19. september 2008 Fordi mor eller far sitter i bilen sin og kjører, det er ikke alle som har handsfree og det er ulovelig å ringe og kjøre samtidig. og fordi de ansatte vet hva som skjedde og hvordan gutten oppførte seg, om han var borte et øyeblikk, om det er dypt osv. osv. Trenger ikke legge ut hele sykehistorien til gutten, om antall ganger han har vært syk, forkjøelet, ørebetennelse osv. Er det spesielle hensyn som må taes i fohold til behandling, tar mor det med de når de kommer inn.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #35 Skrevet 19. september 2008 Jobber ikke i barnehage - men ville satt pris på at barnehagen ringte meg så jeg fikk være med sønnen min til lege og sy kuttet i panna. Var du ikke glad for å kunne være der sammen med han?
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #36 Skrevet 19. september 2008 Det er vel ikke så vanlig at mor eller far er ute og kjører når barnehagen ringer og forteller at barnet har skadet seg uansett. Så da får vel mor eller far informasjonen fra barnehagen da og kan viderebringe den til legen på den tiden det tar å gå til bilen sin, eller finne en taxi. så lenge situasjonen ikke er akutt kan jeg virkelig ikke se at barnehagen skal ringe fastlegen for å informere om disse tingene, da legen vil vurdere situsajonen når barnet kommer Det er heller ikke alle legekontorer som syr, da må man til legevakten og likevel gi hele historien på nytt.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #37 Skrevet 19. september 2008 Hvis mitt barn fikk et kutt som var så dypt at det måtte syes igjen, ville jeg blitt med barnet mitt til lege. Og jeg ville IKKE levert det i barnehagen igjen etterpå. Jeg er ikke hysterisk..synes heller at HI virker en tanke likegyldig.
Gjest Morn du Skrevet 19. september 2008 #38 Skrevet 19. september 2008 Mine grunner til å ikke levere barnet i barnehagen igjen etter å ha sydd i panna er: - Det er mye lettere å komme borti såret når en leker med mange barn, enn når man er i ro hjemme. - Det kan faktisk begynne å gjøre ganske vondt i såret etter at bedøvelsen har gått ut. Og det er en del vondere enn et skrubbsår er.. Og da venter man vel at personalet skal ta hensyn til det og passe på barnet i en liten gruppe, slik at foreldrene skal slippe å komme tilbake etter en time for å hente barnet, igjen.. Jeg har hentet barnet mitt 2 ganger pga skade som krevde legetilsyn, og kan faktisk ikke se problemet ved at jeg måtte ringe legen selv. Fikk tilstrekkelig med opplysninger som jeg kunne gi da jeg ringte. Og for å kommentere en lenger opp her; det er faktisk påbudt med handsfree hvis du skal snakke i mobiltelefon når du kjører bil. Og det påbudet har vart såpass lenge at det ikke er noen unnskyldning for å ikke kunne ringe legen selv.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #39 Skrevet 19. september 2008 Hadde jenta mi på 14 mnd gjort det samme, hadde jeg nok tatt henne med hjem. Bare for å sjekke formen og evt utvikling videre, og fordi hun ikke kan fortelle meg at hun vil til barnehager igjen....mulig det hadde vært det beste, men umulig å vite med så små. Hadde det skjedd når hun var større og kunne fortellemeg hva hun ville, så ville ikke jg heller ha noen betenkeligheter med å ta henne til bh igjen!!!! Dessverre er dette slik som skjer, og en del av livet. det må kunne være mulig å skille mellom hva som er alvorlig, og ikke så alvorlig. Viktig lærdom for barna også!! HI: du kjenner sønnen din og stoler på han. BH hadde vel ringt deg om det ble noe "tull" utover dagen og han ikke var som seg selv/vanlig?? Hvis alt gikk knirkefrit så var det vel ikke noe problem- som du sa rent, lukket og plastret sår- kunne jo ikke vært bedre!!!! IKKE tenke mer på hva alle de hysteriske damene sier!!
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #40 Skrevet 19. september 2008 Og slik kan vi holde på hele dagen, kjøre i taxi, ringe mens man går til bilen, tlf er opptatt på legekontoret, får noen annen til å ringe osv.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #41 Skrevet 19. september 2008 Nå er det ikke ALLE som har handsfree og derfor kan man ikke ringe mens man kjører bil.
Gjest Morn du Skrevet 19. september 2008 #42 Skrevet 19. september 2008 He he, nei det er jo ikke det. Men det er faktisk ganske lurt å ha det. Tror ikke det er så veldig mange som lar være å ta telefonen fordi de ikke har handsfree. Kan fort bli dyrt det.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #43 Skrevet 19. september 2008 Da får man ringe før man setter seg i bilen da. Hvor vanskelig kan det være?
Gjest Morn du Skrevet 19. september 2008 #44 Skrevet 19. september 2008 Det bør ikke være vanskelig i det hele tatt, men noen må vrenge på ting så det holder...
Mammaen til Isak Skrevet 19. september 2008 #45 Skrevet 19. september 2008 Hei Hi! Nå gidder jeg ikke å begi meg inn på diskusjonen her, men vil bare si åssen slik har fungert i de tre bhg'ene jeg har jobbet, i tillegg til bhg til Isak. Ved et bittelite sår på kneet,arm hva det måtte være ringes det ikke. Ved åpne sår,større skader, fall ol ringes det umiddelbart. Ved sår som må sys etc , el ved tvil om diverse ringes barnets lege. Da dette står på kontaktkortene til alle barna (altså tlf nr til legen, navn ol) Foreldrene blir informert, før en evn bhg ansatt reiser til legen. Den bhg ansatte reiser bare HVIS skadene er omfattende, farlig, blør mye ol eller være seg at foreldrene er langt unna. Et kutt i panna er som regel ikke verre enn at de venter på mor eller far evn andre som henter. Og nei det er ikke unormalt å levere ungen tilbake igjen, det har jeg opplevd selv flere ganger. Men min personlige mening er at hadde det vært mitt barn fikk han vente til dagen etter med å reise i bhg. Vi hadde evn reist innom bhg for å si at alt hadde gått bra å vise fram såret (siden de ofte syns det er stas med det i ettertid). Men rett til å kalle deg dårlig mor har INGEN! Jeg er ikke enig med din avgjørelse men dømmer deg ikke av den grunn. Hilsen
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #46 Skrevet 19. september 2008 Nå har jeg ikke lest hele tråden, altså.... Jenta mi kuttet opp leppa si i bhg, og jeg ble oppringt. De trodde hun burde sys, men syns jeg burde vurdere om jeg skulle ta henne med til lege. Jeg jobber bare 10 min unna, så jeg kom til bgh. Var enig i at hun muligens burde sys, og ringte legen. Ikke svar, og det var like før stengetid. Legevakta var ikke åpen ennå. Kjørte derfor til legen. Fikk heldigvis sy der. Men det hadde vært en fordel om bgh hadde ringt på forhånd, for det tar ofte litt tid å komme gjennom på tlf etc til legen. Og da kan jo de i bhg også forklare situasjonen, si at mor kommer etc. Men jeg holdt jenta mi hjemme to dager etter at hun sydde. Jeg spurte legen, og han sa at jenta mi måtte holdes unna situasjoner som gjør at det kan sette seg infeksjoner i såret. Hun burde derfor holde seg unna for eksempel sandkasser og nær lek med andre barn. Dette er det vanskelig å unngå i en bgh. Jeg holdt henne også hjemme to dager etter at stingene ble tatt. Dette hadde jeg strengt tatt kanskje ikke trengt, men ville være på den sikre siden.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #47 Skrevet 19. september 2008 Det var jeg som skrev over (19.09).Vil bare presisere at det var et lite kutt.... Kun et stort sting. Kanskje litt hønemor i forhold til å holde henne hjemme, men legen anbefalte det faktisk.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #48 Skrevet 19. september 2008 Jeg har sydd i panna. Kjente ingenting rett etter, men det gjorde faktisk ganske vondt etter at bedøvelsen gikk ut, og jeg er voksen. Kan være greit å vite til en annen gang.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #49 Skrevet 19. september 2008 Hadde blitt rimelig irritert hvis jeg måtte bruke 50 minutter på å reise hjem til poden for å sy tre sting. Herregud. Det er jo ingenting. Synes barnehagen burde ta ansvar for barnet i en slik situasjon og følge til lege når skaden er så liten. Det er tross alt I BARNEHAGEN han har skadet seg, pga personalet ikke har fulgt skikkelig opp. Hadde blitt skikkelig irritert hvis de ikke passer bedre på barna. De står vel og røyker i den ene enden så leker barna i klatretårnet uten voksne i nærheten. For en barnehage!
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #50 Skrevet 19. september 2008 Jeg jobber ikke i barnehage (men studerer medisin og er straks ferdig!!) Syns det er hårreisende at du som forelder må inn på et anonymt nettforum for å søke støtte for noe du oppfatter som annerledes enn realiteten tydeligvis er. At små barn IKKE får sykmelding ved sykdom er noen ganger litt synd, for man ser en økende tendens til at foreldre får barnebarn til foreldrene sine, enn barn for eget ønske. Fordi det er forventet...At ungene skal "stues" inn i barnehagen så fort det er mulig, og hente de etter handling, frisør time og you name it... Er selv mor og ser unger bli levert og hører de ansatte må snakke i rimelig klartekst for å få enkelte til å forstå at 48 timers regelen også sikrer deres barn mot smitte dersom det skulle være aktuellt. Vi har familiebarnehage og der er eieren ganske streng. Hun sier at om vi leverer barn med diare og oppkast slik at de ansatte blir smittet, så setter de ikke inn vikarer når disse blir syke. Hadde større barnehager kjørt på med dette, så hadde man kanskje moderert disse epidemiene/ "pandemiene" betraktelig. At du anbefales å ta deg av ditt eget barn ved slag i hodet, har også med forsikringer å gjøre. Og hva om barnet ditt har fått en hjernerystelse som ikke slår ut med engang? Hva skal de ansatte gjøre da? Krype for din kritikk om barnet faller av huska i svime, eller ned en trapp?? Nei, foreldre.... Mange setter ikke ungene sine først. De bare elsker å tro at vi andre tror på det bare de sier det nok ganger og skriker høyt nok. Mange setter seg selv først. Og hadde du vært annerledes, hadde ikke dette innlegget vært.. Sorry!! Hilsen AH.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå