Anonym bruker Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 Jeg ble ringt opp av barnehagen fordi sønnen min hadde fått en spade i hodet og hadde et kutt i panna som måtte sys. De ringte til meg og ba meg om å hente han for å ta han med til legen, som jeg også måtte ringe til selv. Er det vanlig? Hvorfor ber barnehagen om navn og telefon nr til fastlege hvis de ikke kan ringe å gi beskjed om at nå er mor på vei med et barn sånn og sånn?? Jeg måtte ringe legen selv uten helt å vite hva som hadde skjedd samtidig som jeg måtte reise fra jobb for å hente han i barnehagen, kjøre han til legen for å sy 3 sting for så å levere han tilbake i barnehagen da han var ferdig og reise tilbake på jobben. Synes det er litt rart at barnehagen ikke kan kjøre ungen til lege og jeg evnt. møte de der og ta over hvis det er nødvendig, gutten ville jo tilbake til barnehagen med det samme.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2008 #2 Skrevet 18. september 2008 Vel, jeg kunne ikke tenke meg å ikke være den som var med barnet mitt til legen da hun måtte sy i panna etter fall i barnehagen. Dersom situasjonen hadde vært prekær, dvs at barnet virket alvorlig skadet, hadde det selvfølgelig vært greit at en fra barnehagen hadde blitt med. Tenk deg at to av barna hadde blitt skadet med 30 minutters mellomrom, og hvert av barna skulle bli tatt med til lege av to ansatte. Da hadde sikkerheten til de resterende barna blitt betydelig mindre.. Og sende ungen tilbake til barnehagen etter å ha sydd, det hadde ikke jeg gjort.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2008 #3 Skrevet 18. september 2008 i denne situasjonen hadde vi i barnehagen der jeg jobber ringt fastlege selv, hvis vi hadde hatt nr, som du sier, og forklart situasjonen. men det hadde vært veldig avhengig av når på dagen dette skjedde(om hvor mange voksne det er på jobb), om vi hadde blitt med til legen. hvis et barn skader seg er det barnehagens plikt å ringe foreldrene med en gang og det er da deres ansvar hva som skal gjøres med barnet, med mindre det er noe akutt da selvfølgelig. der hvor jeg jobber må også alle foreldre skrive under på et papir når barnet starter i barnehagen om det har lov til å sitte på bil med de ansatte/privatbiler. så hvis foreldrene har krysset nei på dette, må de jo hente barnet. jeg synes barnehagen hadde sin fulle rett til å olde barnet i barnehagen til du kom og hentet selv om skaden skjedde i barnehagen. synes dette kan sammenlignes med hvis barnet ditt blir syk, da må du jo også hente barnet ditt.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2008 #4 Skrevet 18. september 2008 Ja det er vanlig. Barnehagetanter er der for å passe på ungen din når du jobber. Hadde det vært en nødsituasjon hadde selvfølgelig en blitt med ungen til sykehuset, og du møtt de der, for å komme dit så fort som mulig. Men det er tross alt du som er mamman. Da er det din jobb å ta med sønnen din til legen.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2008 #5 Skrevet 18. september 2008 I vår bh hadde vi ringt legen og sakt at enten foreldre eller en ansatt hadde kommet med ett skadet barn. vi hadde kontaktet foreldre og spurt om de kan har mulighet til å komme etter barnet, for de fleste ønsker vel gjerne det. men de er ikke alltid de han annledning til dette, eller de tae en stund før de kan komme pga distanse til bh el jobb sit. men de er jo en styrer i bh som skal vere tildstede for å kunne steppe inn i nød situasjoner. om man ønsker å levere barna tilbake i bh er jo opp til foreldre og kommer ann på jobb situasjonen de er i..
Anonym bruker Skrevet 18. september 2008 #6 Skrevet 18. september 2008 Ja det er helt vanlig. Er det ikke veldig akutt må foreldrene selv følge barnet til lege. Går ganske mye ressurser hvis et personal må følge til lege. Jeg synes ikke barehagen handlet feil. Ta heller å se på det som at de tok skaden seriøst og kontaktet deg for å ta en avgjørelse om barnets helse. Det at foreldre følger til lege gir en trygghet både for foreldre og barn i en slik lei situasjon. Jeg synes også at hvis barnet var i fin form og ikke minst ønsket det så er det ingeting i veien for at det ikke skulle kunne komme tilbake til barnehagen. Men jeg setter spørsmålstegn ved at foreldre stadig legger mer og mer av sitt ansvar over på barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2008 #7 Skrevet 18. september 2008 Helt enig med deg på slutten av de du skrev.. Mange legger mye mere annsvar over på barnehagen. Og forventer seg litt for mye! Man kan ikke bare forlate de nadre barna viss de ikke er akutt. de er tross alt bemanning etter hvor mange barn som er der, og da kan de ikke bare går viss de skjer noe slikt.. Foreldre må kunne forlate jobber når sånt skjer, viss ikke de har anledning til dette finne som som kan gjøre det for de, og ta ansvar selv!
Anonym bruker Skrevet 18. september 2008 #8 Skrevet 18. september 2008 Greit nok at du måtte følge han sjølv, men veldig uprofft av barnehagen å overlate ansvaret for å skaffe legehjelp til deg..
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #9 Skrevet 19. september 2008 Dette er bare helt utrolig! Hvorfor i alle dager skulle ikke mora ringe legen selv? Det er slettes ikke vanlig at barnehagen skal drive å ringe fastlegen dersom man får kontakt med foreldrene med en gang!! Snakk om ansvarsfraskrivelse!! Enn å levere barnet i barnehagen når det nettopp har fått sydd et sår? Helt utrolig altså!
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #10 Skrevet 19. september 2008 Det jeg reagerer mest på at du leverte sønnen din tilbake i barnehagen etter at han hadde sydd. Du synes ikke det var grunn nok til å ta resten av dagen fri og slappe av litt hjemme? Du har faktisk anledning til å være borte fra jobben i slike tilfeller.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #11 Skrevet 19. september 2008 Leverer du ungen din i bhg igjen etter å ha vært hos legen å sydd???
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #12 Skrevet 19. september 2008 ÆRLIG TALT! Klager du for at du måtte følge DITT barn til legen for å sy??????? Også leverer du barnet igjen etterpå? Dettecer første gang jeg sier men: Du virker som e skikkelig dårlig mor! Stakkar deg som måtte til legen gurimalla. Vil du ha en trøsteklem? Enig i atde kanskje kunne ringt legen for deg men hadde aldri reagert på om de ikke hadde mulighet! Hjelpes!
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #13 Skrevet 19. september 2008 HI her. Hvorfor skulle jeg ikke kunne levere gutten tilbake i barnehagen da han var ferdig sydd?? Han var ikke syk liksom og hadde ikke vondt og ønsket å komme tilbake i barnehagen. Ville jo vise frem herligheten!! To mnd senere var han uheldig og ramlet ned fra en fjellknaus her hjemme, måtte sy 10 sting på ballene sine, da var han hjemme fra barnehagen noen dager. Det er forskjell på sår da!! Såret var i panna så det hemmet han heller ikke noe. Sender vel ikke unger hjem da de får skrubbsår heller?? setter på et plaster og ferdig med det. Men jeg synes det var dårlig at barnehagen ikke ringte til legen mens jeg reiste fra jobben for å hente gutten i barnehagen. De kunne fortalt hva som skjedde og hvor på kroppen kuttet var etc, jeg hadde jo ikke greie på noe da jeg ringte til legen.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #14 Skrevet 19. september 2008 Jeg klager ikke for at jeg måtte være med han til legen. Klart at jeg skulle være med til legen! Forklar meg hvorfor han ikke kunne tilbake til barnehagen. Han ønsket det selv. HI
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #15 Skrevet 19. september 2008 Jeg er helt enig med de siste som har svart her ang. at du leverte barnet i bhg. etterpå..!! Men for å svare på spm. ditt så fikk jeg beskjed om at de ville ha tlf. til fastlegen, tilfelle ting måtte skje fort, å de ikke fikk tak i meg med en gang. For da ringer de selv til legen/tar han med. Men jeg er veldig glad for at de ringer foreldrene så kjapt det lar ser gjøre (kommer na på situasjonen).. Jeg vil være den som er der med barnet mitt når det har slått seg.
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 19. september 2008 #16 Skrevet 19. september 2008 Reagerer på at du syntes det er barnehagens ansvar å følge ditt barn til legen for å sy, jeg hadde aldri kunne forestille meg at noen andre enn meg eller mannen skulle ta med barnet til legen for å sy! Leverte du han virkelig i barnehagen igjen samme dag?
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #18 Skrevet 19. september 2008 Ser ikke problemet ditt. Hadde du foretrukket at dem ikke ga lyd fra seg?at du fikk vite det da du henta tassen din etter jobb og så at han hadde sydd? Ville du at dem skulle tatt ham med til legen,gitt f i de andre ungene hvis det ble underbemanning?
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #20 Skrevet 19. september 2008 Det eneste jeg reagerer på i det du skriver er at du leverte ungen i barnehagen igjen etter at han hadde blitt sydd.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #21 Skrevet 19. september 2008 Ja du sa at dem burde tatt ham til legen og evt. truffet deg der
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #22 Skrevet 19. september 2008 Fatter ikke at du turde å levere ham tilbake jeg!Hadde det vært min unge,hadde jeg vært fra meg av bekymring og hadde vært takknemlig for at barnehagen ga meg beskjed
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #23 Skrevet 19. september 2008 De fleste som svarer her virker en smule inkompetente. Hvorfor skal en mor ringe legene når hun ikke vet hva som har skjedd barnet? Hvor vanskelig er det for barnehage tantene å ringe å si xx har fått et kutt i pannen, moren kommer inn med han snart? Neida, istedet må mor ringe og si xx har skadet seg, jeg vet ikke hvor med det må syes. Er lykkelig fordi jeg ikke kjenner noen av dere i det virkelige liv, dere virker syke i de små hodene deres.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #24 Skrevet 19. september 2008 Ingen her som kan forklare meg hvorfor jeg ikke skulle kunne levere han tilbake i barnehagen etterpå. Henter dere ungene i barnehagen hvis de har fått et sår på kneet som er møkkete og blør? Dette såret var i panna, lukket renset og sydd, blødde ikke og var ikke vondt og gutten ønsket ikke å bli med meg hjem. Forklar meg hvorfor han ikke kunne leveres i barnehagen etterpå! HI
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #25 Skrevet 19. september 2008 Fy f...så kjipe dere er som kaller HI for en dårlig mor!!! Ble helt sjokka nå jeg. Når hun sier at sønnen ville tilbake igjen til barnehagen så regner jeg i alle fall med at det stemmer. Dette var sååååå lusent gjort!!! Skam dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå