Gå til innhold

VALG-2009 Hvilket parti stemmer DU og HVORFOR?

Anbefalte innlegg

Skrevet

FRP, alltid stemt det.

Liker deres politikk generelt sett, men enkelte punkter på valg/partiprogrammet deres er jeg ikke enig i.

Men vanskelig å finne et parti hvor man er enige i alt. Men alt i alt er det FRP som taler sine saker best i mine øyne;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal helt klart stemme Frp, og prøve å overbevise så mange som mulig til å gøre det samme.

Hvorfor? For da blir det slutt på alle problemer her i landet: Behandlingsplasser til rusmisbrukere, ingen fattigdom, veier som er så breie og beine at vi kan kjøre i fylla på dem, barnehageplasser til alle, sydenturer til alle på gamlehjem, for ikke å snakke om nesten gratis alkohol, tobakk, bensin og mat.

Det vil også bli høyere lønn til alle kommunalt ansatte, alle politikere som noensinne har blingset litt på pensjonsutskriften vil bli buret inne på livstid, innvandrere kommer til å lære seg norsk i løpet av et par dager -og deretter intergrert i løpet av de neste to, kristnet og satt i arbeid.

Kjøretimer kommer til å bli billigere, helsekøene vil forsvinne, og ingen pasienter kommer til å ligge på gangen lenger.

Og alt dette i løpet av 4 år!!!

Skrevet

Fantastisk bra, AneB. :D

Likte særlig den om veiene og integrering. :D

Hehehe.

Skjønner ikke at noen går på "løftene" til Frp.

Skrevet

Definitivt ikke FrP og SV. FrP kunne jeg aldri stemt på, en mer usolidarisk politikk skal man lete lenge etter.

Skrevet

SP. Jeg dekker mine interesseområder. Jeg er økonom og jobber med økonomi, jeg er småbarnsmamma, er samboer - ikke gift, jeg har enebolig - sentralt men alikevel landlig, jeg har boliglån, jeg betaler skatt og avgifter, jeg er friluftsinteressert, jeg vil stramme inn innvandringspolitikken, jeg vil ha mer makt til hver kommune. Egentlig mange grunner... Ikke enig i alt, men mye!

Skrevet

Jeg regner med at jeg stemmer AP slik jeg gjorde ved forrige valg. Tidligere har jeg stemt borgerlig, men var svært misfornøyd med forrige regjering særlig i skolepolitikken. Ikke nødvendigvis med det de hadde på papiret, men de konsekvensene som kom av dårligere kommuneøkonomi (altså færre lærere og dårligere skolemateriell). Dessuten liker jeg solidaritetstanken til AP.

Har forresten tatt internettester og der bruker AP og Krf å havne på topp. Må innrømme at jeg liker store deler av familiepolitikken og bistandspolitikken til Krf, men liker ikke det samlede resultatet når de samarbeider med Høyre. Så for meg hadde nok en blanding av Ap og Krf politikk vært det beste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...