Curry Skrevet 18. september 2008 #26 Skrevet 18. september 2008 Tror jeg kommer til å stemme Venstre, men liker ikke Sponheim så godt.
flashdancepants Skrevet 18. september 2008 #27 Skrevet 18. september 2008 Det blir nok Venstre igjen; uavhengig av mulighet til makt er de det partiet jeg føler meg mest komfortabel med -- de fronter fri arbeidsinnvandring, borgerlønn (en god start for f.eks narkomane) flat skatt og stor miljøbevissthet. Slagordet deres "Frihet under ansvar" appelerer til meg.
Gjest hovedinnlegger Skrevet 18. september 2008 #28 Skrevet 18. september 2008 For å legge til at jeg håper virkelig ikke folk har tenkt å stemme Fremskrittspartiet. Det er, som det alltid har vært, et popularitets parti. Det er et parti som står for saker 'vi alle' er enige i. Det er slik de lokker stemmer til sitt parti. Så glemmer man å sjekke hva partiet står for i de sakene som kanskje er enda viktigere for en.... Jeg bare sier det, ikke for å forhindre folk i å stemme dette partiet (folk må jo få lov til å stemme hva de vil), men det er fort gjort å gå litt fem på, når det gjelder Fremskrittspartiet. Og det er ikke til å legge skjul på at dette partiet, objektivt sett, ikke har en god helhetspolitikk, og vil slite med å kunne lage et fornuftig statsbudsjett (fordi popularitetssakene krever for mye penger på bekostning av andre ting). Dette er ingen hemmelighet, og er ikke et subjektivt innspill. Dette er bare en beskrivelse av hvordan dette partiet objektivt er, og en forklaring til hvorfor dette partiet (spesielt) fungerer dårligere i en regjeringssituasjon enn de andre partiene på tinget. Jeg synes bare dere skal være litt våkne for dette... Fremskrittspartiet har alltid vært ute etter å sanke stemmer på popularitetssaker. Før man stemmer dette partiet bør man derfor sjekke med en selv hvilke saker en faktisk synes er viktigst, er det virkelig disse popularitetssakene, eller er det egentlig helt andre ting?
Gjest hovedinnlegger Skrevet 18. september 2008 #29 Skrevet 18. september 2008 Tror ikke det råder mye tvil om at Per-Kristian Foss, objektivt, er den beste finansministeren Norge noen gang har hatt... Og når du nevner hans utdannelse; cand. mag i statsvitenskap (++) så anser jeg vel det som vel så kvalifiserende som en siviløkonom utdannelse. Kristin Halvorsen har til sammenligning mellomfag i pedagogikk... (!!!)
Gjest hovedinnlegger Skrevet 18. september 2008 #30 Skrevet 18. september 2008 KOALISJON MELLOM HØYRE OG VENSTRE - er det jeg håper på.... Både Høyre og Venstre står for mye bra, og fremstår for meg, som to seriøse og troverdige partier... Det er partier som mener det samme som jeg...
Gjest hovedinnlegger Skrevet 18. september 2008 #31 Skrevet 18. september 2008 Frihet under ansvar, er vel Høyres parole? ;-) En koalisjon mellom Høyre og Venstre tror jeg hadde vært supert!
Brava Skrevet 18. september 2008 Forfatter #33 Skrevet 18. september 2008 Foss er topp han, jeg har sansen selv om jeg ikke stemmer Høyre og ikke er enig i Høyres politikk. Men Høyre ønsker å føre en forsvarlig økonomisk politikk, imotsetning til hva FRP vil. Bare understreket at heller ikke han er siviløkonom. Vil tilegge at det ikke alltid er formell utdannelse som gjør en minister god. Husk at de har et helt departement som gjør jobben i kulissene. At du ser på cand mag med statsvitenskap og juss som like kvalifiserende som siviløkonom viser at du ikke er så firkantet likevel. Men det er nå ganske forskjellige utdannelser på papiret.
Brava Skrevet 18. september 2008 Forfatter #34 Skrevet 18. september 2008 Og jeg synes Kristin Halvorsen er en utmerket finansminister også! Hun imponerer meg. Bare synd for henne at hun ikke får føre SV-politikk....
Gjest Skrevet 18. september 2008 #35 Skrevet 18. september 2008 Krf fordi de har de samme verdier som meg og en kjempeflott fam.politikk!
PyttPytt Skrevet 18. september 2008 #36 Skrevet 18. september 2008 Har tidligere stemt både RV og SV, men har landa på AP de siste valgene, og stemmer nok sosialdemokratisk neste år også.
Gjest hovedinnlegger Skrevet 18. september 2008 #37 Skrevet 18. september 2008 Og gjerne Kristelig Folkeparti med på det laget...
Trultemora er presseklar!! Skrevet 18. september 2008 #38 Skrevet 18. september 2008 FRP, det jeg har stemt i alle de år! Forbannade rart at AP og alle de hyyyyler over FRP's "fullstendig håpløse politikk og forslag", så går det 10-15 år og så er det liksom f.eks AP som kommer med et forslag FRP kom med 15 år tidligere, og da er alle såååååå enig!! Faan, verre enn hva det har vært med den møkkaregjeringa her kan det fadern meg ikke bli uansett!! Få vekk den søpla av en pappagutt som sitter på "tronen" nå.,.. Han forsøpler navnet Stoltenberg.........
Iselilja Skrevet 18. september 2008 #39 Skrevet 18. september 2008 Har til nå stemt SV, men synes SV har utrettet mer, og vært viktigere, i opposisjon enn i regjering. Blir nok SV eller AP.
Gjest hovedinnlegger Skrevet 18. september 2008 #40 Skrevet 18. september 2008 Er jeg firkantet? Aner ikke hvorfor du sier det, men kanskje du ikke helt vet hva en cand.mag i statsvitenskap eller en siviløkonom er for noe? Jeg mener en finansminister MINST bør være siviløkonom, en cand. mag i statsvitenskap er vel så bra... En cand. mag i statsvitenskap lærer å tenke i store nasjonale (og internasjonale) termer, mens en siviløkonom faktisk blir noe snevrere da mikroøkonomi (altså økonomi på bedriftsnivå) også utgjør en stor del av studiet. I forhold til en finansministerstilling mener jeg derfor en cand. mag i statsvitenskap er vel så kvalifiserende som siviløkonom, hvorav jeg anser siviløkom som et minstekrav. Men, om du mener jeg er firkantet fordi jeg mener pedagoger ikke bør sitte i en finansministerpost...?
Gjest hovedinnlegger Skrevet 18. september 2008 #41 Skrevet 18. september 2008 Merkelig du kan si at Kristin Halvorsen er en utmerket finansminister - det tror jeg de færreste (selv SV'velgere) kan si seg enig med deg i...
Brava Skrevet 18. september 2008 Forfatter #42 Skrevet 18. september 2008 hmmm, det du ikke har fattet er at verken Foss eller Halvorsen har fått sine stillinger på bakgrunn av hvilken formell utdanningsbakgrunn de har. Politisk erfaring veier veldig tungt. Halvorsen har bla. sittet mange år i finanskomiteen. Forøvrig banker jeg begge to ned i støvlene når det gjelder utdannelse og mellomfag i statsvitenskap har jeg selv og vet at det i seg selv ikke kvalifiserer til å være finansminister. he he. Men det duger for deg da! Mannen er er forresten siviløkonom i bunnen så vi kan jo søke stillingen sammen kanskje...
Gjest Skrevet 18. september 2008 #43 Skrevet 18. september 2008 Alt annet en AP eller SV, har aldri og kommer nok aldri til å stemme det.
Gjest Skrevet 18. september 2008 #44 Skrevet 18. september 2008 Åja hvorfor...Kan jo ta en ting.Ler rått når Kristin Halvorsen og Jens Stoltenberg snakker om grasrota, hehehe begge er fra "rike" familier.Har aldri hatt dårlig råd. Husker godt 80 tallet og 20% rente...
Gjest Skrevet 18. september 2008 #45 Skrevet 18. september 2008 Arbeiderpartiet :-) uten tvil. Solidarietetstanken er den absolutt viktigste grunnen som jo gjennomsyrer skattepolitikken, sosialpolitikken, finanspolitikken mm! I min verden finnes det ikke noe alternativ. Blir faktisk urolig når jeg ser at så mange stemmer FRP, lurer på om de faktisk vet hva de står for!! Lurer på om det er så mange av oss småbarnsforeldre som klarer å betale, ja sånn i runde slenger, 6000 kr for en barnehageplass feks. FRP anser jo som kjent at man ikke skal finansiere barnehage gjennom skatten, men at folk får betale det det faktisk koser!!!!!!!!!!
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 18. september 2008 #46 Skrevet 18. september 2008 Arbeiderpartiet, uten tvil.
Gjest Zima *pergo* Skrevet 18. september 2008 #47 Skrevet 18. september 2008 Jeg har alltid stemt høyre. Men denne gangen blir det annerledes. Jeg skal stemme krf. Verdiene mine har endret seg betraktelig etter jeg fikk barn, og jeg syns krf står for veldig mye av det jeg mener og tenker nå.Samt at de har en helt vanvittig god barn og eldreplan. Blir bra det. Hadde vært fint om de sto i regjering med H&V. Det er liksom min store våte drøm etter disse fæle årene med rødgrønnregjering.
Kyllingbein Skrevet 18. september 2008 #48 Skrevet 18. september 2008 Det samme som alltid - HØYRE Eneste partiet som tenker litt lenger frem enn barnas første 3 år. Nemlig på skolegang osv. De verdsetter også friheten til å velge. Samt at det er lov til å være fattig og det er lov til å være rik- noen må faktisk være rike slik at vi fattige får jobb. Ikke noe imot Stoltenberg jeg faktisk men den tullete grønne regjeringen vil jeg ha meg frabedt
Gjest Skrevet 18. september 2008 #50 Skrevet 18. september 2008 Det blir nok Venstre som det pleier. Men det er mulig jeg kommer til å stemme på et parti jeg aldri ville trodd jeg skulle stemme på...Arbeiderpartiet. For å unngå FrP. Kommer FrP til makta, tror jeg må flytte utenlands til det er over. I ren, pur skam over å være nordmann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå